Aangekomen?

07-01-2010 15:23 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei m'n vriend me ineens (gewoon op een normale manier) dat hij dacht dat ik een klein beetje was aangekomen. Ik natuurlijk helemaal hysterisch toen ik dat hoorde..

Ik kan heel slecht omgaan met zulke dingen, dan word ik erg onzeker.

Ik kan er niet over klagen dat hij het op de foute manier heeft gezegt, hij heeft het heel rustig verteld.

Ik vond het echt verschrikkelijk om te horen.

Hij zei dat hij zich soms zorgen maakte daarover, vooral nu omdat hij me veel heeft zien eten tijdens de feestdagen enzo.

Ik zelf vind trouwens helemaal niet dat ik ben aangekomen, ik check mezelf elke dag :p Ik merk het normaal ook altijd meteen aan m'n kleding.

Dus.. Hij maakt zich hier soms zorgen om.

Ik zei hem dat dit mijn kwestie is, dat HIJ zich toch geen zorgen moet maken dat IK aankom??

Ik vind het erg vervelend om te weten dat hij dit zo belangrijk vind. Ik heb hem er proberen van te overtuigen dat het helemaal niet zo erg is, als ik eventueel zou aankomen. Als ik toch nog steeds tevreden ben over mezelf? Ik bedoel, ik zou nooit gaan afvallen alleen omdat hij dat wil!

Ik voelde me vandaag met momenten heel slecht. Gewoon, dat ik me niet meer zo mooi voel. Nu durf ik zelfs niks meer te eten waar hij bij is :s Dat heb ik ook aan hem verteld, vond hij erg om te horen. Maar het is wel de waarheid :s Dit is iets waar ik nog lang mee ga zitten :(

Pff..

Ik heb niet per se raad nodig, ik wou gewoon even mijn hart luchten.

Zeg me aub wat jullie hiervan vinden!
Als je van 60 naar 100 kg gaat, dan mag hij inderdaad zeggen dat hij zich zorgen maakt om je gewicht. Maar as je gewoon een prima gezond gewicht hebt, dan lijkt het mij iets anders. Veel mannen zeggen dit soort dingen om hun vrouwen te kleineren en zo te domineren... ik weet niet of je hier iets in herkent?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:24:

[...]

Inderdaad! Je hebt volledig gelijk.

Ik weet niet zo goed wat ik van mezelf vind, het enige wat ik weet is wat anderen vinden.SugarX: niet weten wat je van jezelf vind... ach het kan erger. Je zou ook zo iemand kunnen zijn die zichzelf waardeloos vind. Je hebt dus een open mening over jezelf. Dat is mooi! Vul maar in met alle mooie eigenschappen die je van jezelf kunt vinden en geloof erin!
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:15:

[...]

ja, dat snap ik.

Maar dit is ook het enige wat jij van hem weet, dus je kan absoluut niet zeggen dat hij mij manipuleert.Nogmaals, het beeld wat jij, zijn vriendin, van hem schets, is ontzettend lelijk.

Ik kan het wel zeggen, en ik herhaal het ook nog eens: het is een manipulatief mannetje.

Ik laat je topic verder wel met rust, Letgo (my brother from another mother) gaat de goede kant op en raakt - zo te zien- wel de juiste snaar bij je. Ik sluit me verder aan bij wat zij zegt.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:23:

[...]

Ik heb dit topic vooral geopent om mezelf ervan te overtuigen dat mijn mening over mijn lijf het belangrijkste is.
quote:Suy schreef op 07 januari 2010 @ 16:26:

Ja Sugar, en dat WEET jouw vriend want hij kent jou.

En dan nog maakt hij zulke opmerkingen.

Vind je dat een teken van liefde?

Ok lees dit heel goed:

hij houd er ALTIJD rekening mee dat ik onzeker ben.

Daarom durfde hij het niet eerder te zeggen dat hij hier bang voor was.

Ik kan echt niet klagen dat hij niks doet aan mijn onzekerheid hoor!! Echt niet.

En die opmerkingen, tsja..

Eerst nam ik ze niet zo serieus maar sinds gisteren dus wel.

en nog een verduidelijking: ik accepteer dit zeker niet!

Maar ik vind het gewoon zo moeilijk om mezelf er 'onafhankelijk' van te stellen. Dat is mijn probleem, dat weet ik. Ik weet echter niet wat ik eraan moet doen..
quote:singalala schreef op 07 januari 2010 @ 16:27:

Als je van 60 naar 100 kg gaat, dan mag hij inderdaad zeggen dat hij zich zorgen maakt om je gewicht. Maar as je gewoon een prima gezond gewicht hebt, dan lijkt het mij iets anders. Veel mannen zeggen dit soort dingen om hun vrouwen te kleineren en zo te domineren... ik weet niet of je hier iets in herkent?

Vind ik ook.

Ik ben dus ook niet van m'n padje als m'n vriend er iets van zegt, maar hij moet niet blijven doorzeuren.
quote:singalala schreef op 07 januari 2010 @ 16:27:

Als je van 60 naar 100 kg gaat, dan mag hij inderdaad zeggen dat hij zich zorgen maakt om je gewicht. Maar as je gewoon een prima gezond gewicht hebt, dan lijkt het mij iets anders. Veel mannen zeggen dit soort dingen om hun vrouwen te kleineren en zo te domineren... ik weet niet of je hier iets in herkent?Ik had toch echt maar één keer op "verstuur bericht" geklikt....
Goed dat je daar zo over denkt en probeer de reacties hier wel in je achterhoofd te houden, er kunnen best rake dingen tussen zitten.

Veel succes!
quote:Katherina schreef op 07 januari 2010 @ 16:23:

Blijkbaar ben je voor hem een soort van trofee en is hij op je uiterlijk gevallen en er nog steeds niet achter dat je wel meer bent dan dat.

Zo komt het idd over, dat heb ik ook gezegt tegen hem.

Natuurlijk zei hij dat het niet zo is, en dat geloof ik zeker! Al komen zijn reacties niet zo over op mij op dit moment..

Ik bedoel, als hij alleen op mijn uiterlijk viel was hij niet al 2 jaar bij me. Hij heeft al zo veel voor me gedaan waardoor ik me veel beter voel en dat is niet omdat ik er dunner van word.

Ik ga echt een fatsoenlijk met hem praten, vrijdag zien we elkaar weer. Ik ga hem duidelijk maken dat ik niet met zulke opmerkingen gediend ben.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:30:

[...]

Ok lees dit heel goed:

hij houd er ALTIJD rekening mee dat ik onzeker ben.

Daarom durfde hij het niet eerder te zeggen dat hij hier bang voor was.

Dat hij er bang voor is dat je aankomt??? Waarom? Omdat je zo zwaar overgewicht hebt ontwikkeld tijdens de kerstdagen dat je op moet passen voor diabetes? Omdat je onlangs door twee stoelen bent gezakt? Omdat je hem zal vermorzelen tijdens de seks?

Hij klinkt echt héél manipulatief, helemaal als hij het zo stelt: ik zag het al eerder maar je bent onzeker maar nu moet ik het toch echt zeggen.

Bah.

Vindt hij je uiterlijk het belangrijkste aan je? Waarom zou het eigenlijk erg zijn als je een paar kilo zou zijn aangekomen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 16:35:

[...]

Dat hij er bang voor is dat je aankomt??? Waarom? Omdat je zo zwaar overgewicht hebt ontwikkeld tijdens de kerstdagen dat je op moet passen voor diabetes? Omdat je onlangs door twee stoelen bent gezakt? Omdat je hem zal vermorzelen tijdens de seks?

Hij klinkt echt héél manipulatief, helemaal als hij het zo stelt: ik zag het al eerder maar je bent onzeker maar nu moet ik het toch echt zeggen.

Bah.

Vindt hij je uiterlijk het belangrijkste aan je? Waarom zou het eigenlijk erg zijn als je een paar kilo zou zijn aangekomen?Neeeeeeeeee!!! Hij durfde het mij niet te vertellen dat hij er zich zorgen om maakte.
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 16:35:

[...]Dat hij er bang voor is dat je aankomt??? Waarom? Omdat je zo zwaar overgewicht hebt ontwikkeld tijdens de kerstdagen dat je op moet passen voor diabetes?
Spijker.

Denk om je hart.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:37:

[...]

Neeeeeeeeee!!! Hij durfde het mij niet te vertellen dat hij er zich zorgen om maakte.Wáár maakte hij zich zorgen om?
Verklaring van mn woede: heb een moeder met anorexia en ik vorm een verdedigingsfront voor gelukkig zijn met een dikke kont!
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 16:37:

[...]

Wáár maakte hij zich zorgen om?

Hij DACHT dat ik een beetje was aangekomen.

Daardoor was hij zichzelf gek aan het maken dat het erger zou worden. Ik snap het zelf ook niet, maar dit doet hij gewoon jammer genoeg...

Het is een beetje te vergelijken met mezelf : Als ik merk dat mijn vriend naar een ander meisje kijkt, word ik ook onzeker en maak ik mezelf ook helemaal gek met gedachtes zoals 'hij vind me niet meer mooi', 'hij vind haar mooier' enz. Hij kijkt helemaal niet vaak naar andere meisjes omdat ik dit niet leuk vind, maar als hij het doet, word ik wel even goed onzeker.
Heftig Spijker!

@Sugarmiss: hij was zichzelf aan het gek maken dat het erger zou worden, hoe erg is het nu dan?
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:24:

[...]

Inderdaad! Je hebt volledig gelijk.

Ik weet niet zo goed wat ik van mezelf vind, het enige wat ik weet is wat anderen vinden.In dat geval is het belangrijk dat je stopt met bevestiging vragen van anderen, zoals je vriend. Kijk naar jezelf en bepaal wat jij er van vindt. Als jij weet wat je sterke en zwakke punten zijn bij jezelf, dan laat je je niet onzeker maken door een ander. Jij weet dan immers wel beter. Waarom zou de mening van anderen belangrijker zijn dan die van jou? Jij moet de rest van je leven met jezelf verder. Anderen kunnen vertrekken als het ze niet bevalt.
Hij is bang dat je over een paar jaar moddervet zult zijn of zo?

Heeft ie niks beters te doen of zo?
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:40:

[...]

Hij DACHT dat ik een beetje was aangekomen.

Daardoor was hij zichzelf gek aan het maken dat het erger zou worden. Ik snap het zelf ook niet, maar dit doet hij gewoon jammer genoeg...

dat het érger zou worden nog wel.... En wat dan als je eens een keer 10 kilo aankomt? Is de liefde dan over?

Zichzelf gek aan het maken, wat moet ik me daarbij voorstellen? dat ie in paniek op de bank zit: oh nee, een dikke vriendin, oh huiver, lovehandles.
quote:Letgo schreef op 07 januari 2010 @ 16:43:

[...]

In dat geval is het belangrijk dat je stopt met bevestiging vragen van anderen, zoals je vriend. Kijk naar jezelf en bepaal wat jij er van vindt. Als jij weet wat je sterke en zwakke punten zijn bij jezelf, dan laat je je niet onzeker maken door een ander. Jij weet dan immers wel beter. Waarom zou de mening van anderen belangrijker zijn dan die van jou? Jij moet de rest van je leven met jezelf verder. Anderen kunnen vertrekken als het ze niet bevalt.

Damn, ik wil in therapie bij jou

Ik vergelijk mezelf wel constant met anderen.. Heb ik van thuis uit meegekregen denk ik: ik die constant vergeleken werd met m'n oudere zus die alles net iets beter kon als ik :s

ik wil niet zielig gaan doen ofzo, maar ik wil wel graag bewuster leven, zeg maar .. Weet niet goed hoe ik moet beginnen, though
[quote]Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 16:38:

Verklaring van mn woede: heb een moeder met anorexia en ik vorm een verdedigingsfront voor gelukkig zijn met een dikke kont![/quote]

Vandaar dat ik je zo aardig vind

Wel heftig van je moeder trouwens.
quote:Liv schreef op 07 januari 2010 @ 16:46:

Hij is bang dat je over een paar jaar moddervet zult zijn of zo?

Heeft ie niks beters te doen of zo?

I know.

Ik ben ook zo hoor, ik maak mezelf ook gek door allerlei dingen.. Niet over iemand's gewicht natuurlijk..
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 16:47:

[...]

dat het érger zou worden nog wel.... En wat dan als je eens een keer 10 kilo aankomt? Is de liefde dan over?

Zichzelf gek aan het maken, wat moet ik me daarbij voorstellen? dat ie in paniek op de bank zit: oh nee, een dikke vriendin, oh huiver, lovehandles.Ja, dat is zijn vorm van onzekerheid, kweet ook niet..
mijn ex maakte zich ook druk of ik niet dik zou worden. mijn moeder is ook vrij stevig. mn ex was zelf ook extreem met zn uiterlijk bezig. 't ging uit toen ik 19 was, heb drie jaar een relatie met hem gehad. wat ik erg grappig vind is dat ik al sinds mn 16e ongeveer even veel weeg en er nu (9 jaar later en een zwangerschap! dus nog steeds goed uit zie. neemt niet weg dat ik door hem ontzettend onzeker werd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven