Aangekomen?

07-01-2010 15:23 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei m'n vriend me ineens (gewoon op een normale manier) dat hij dacht dat ik een klein beetje was aangekomen. Ik natuurlijk helemaal hysterisch toen ik dat hoorde..

Ik kan heel slecht omgaan met zulke dingen, dan word ik erg onzeker.

Ik kan er niet over klagen dat hij het op de foute manier heeft gezegt, hij heeft het heel rustig verteld.

Ik vond het echt verschrikkelijk om te horen.

Hij zei dat hij zich soms zorgen maakte daarover, vooral nu omdat hij me veel heeft zien eten tijdens de feestdagen enzo.

Ik zelf vind trouwens helemaal niet dat ik ben aangekomen, ik check mezelf elke dag :p Ik merk het normaal ook altijd meteen aan m'n kleding.

Dus.. Hij maakt zich hier soms zorgen om.

Ik zei hem dat dit mijn kwestie is, dat HIJ zich toch geen zorgen moet maken dat IK aankom??

Ik vind het erg vervelend om te weten dat hij dit zo belangrijk vind. Ik heb hem er proberen van te overtuigen dat het helemaal niet zo erg is, als ik eventueel zou aankomen. Als ik toch nog steeds tevreden ben over mezelf? Ik bedoel, ik zou nooit gaan afvallen alleen omdat hij dat wil!

Ik voelde me vandaag met momenten heel slecht. Gewoon, dat ik me niet meer zo mooi voel. Nu durf ik zelfs niks meer te eten waar hij bij is :s Dat heb ik ook aan hem verteld, vond hij erg om te horen. Maar het is wel de waarheid :s Dit is iets waar ik nog lang mee ga zitten :(

Pff..

Ik heb niet per se raad nodig, ik wou gewoon even mijn hart luchten.

Zeg me aub wat jullie hiervan vinden!
Mijn man en ik zeggen het ook tegen elkaar als we zien dat de ander wat aangekomen is.

Voor geen van ons beiden reden om hysterisch te reageren.

We plagen er elkaar ook mee op z'n tijd: hey bolle, zou je niet eens wat minder gaan eten?

En dat soort dingen dus.
quote:Donna schreef op 07 januari 2010 @ 16:53:

Mijn man en ik zeggen het ook tegen elkaar als we zien dat de ander wat aangekomen is.

Voor geen van ons beiden reden om hysterisch te reageren.

We plagen er elkaar ook mee op z'n tijd: hey bolle, zou je niet eens wat minder gaan eten?

En dat soort dingen dus.

Je maakt mij niet wijs dat je het niet erg zou vinden als jouw man op die manier over je gewicht bezig is als het vriendje van TO.

We hebben het hier niet over plagen, zeg maar.
Hij was zichzelf gek aan het maken over of jij misschien een paar kilo was aangekomen en dát is zijn grote onzekerheid?

Oké...
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:50:

[...]

Ja, dat is zijn vorm van onzekerheid, kweet ook niet..Onzekerheid? Ik denk eerder een obsessie met dik worden en uiterlijk an sich. Hoe gaat ie het precies doen als je oud wordt? Of zwanger misschien?
Jij bent erg onzeker, hij is duidelijkl ook nog niet helemaal volwassen, en samen maken jullie elkaar helemaal gek.

Vooral niet teveel meer samen over praten, want jij zal toch alles wat hij zegt anders interpreteren en jezelf onzeker maken ermee, en hij heeft gewoon ook recht op zijn eigen mening.

Gosh, ik val op slanke mannen, en mijn man is sinds ik m ken wel 30 kilo aangekomen denk ik. Jammerdebammer, maar ik houd nog steeds evenveel van m.

Toen hij mij leerde kennen was ik ook 18 met maatje 36. Nou, ik hoop dat ie dat beeld goed op z'n netvlies gebrand heeft, want ondertussen zit ik lekkerder in vel met maatje 40.

Daarbij heb ik mijn partner ook wel eens verteld dat hij laatste tijd wat aangekomen was en dat het wel op kan met de chips.

Andersom hoeft ie dat niet te proberen. Hysterisch zal ik er zeker niet van worden, maar uit protest verdubbel ik mooi mn vreetacties. :-D
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:49:

[...]

Damn, ik wil in therapie bij jou

Ik vergelijk mezelf wel constant met anderen.. Heb ik van thuis uit meegekregen denk ik: ik die constant vergeleken werd met m'n oudere zus die alles net iets beter kon als ik :s

ik wil niet zielig gaan doen ofzo, maar ik wil wel graag bewuster leven, zeg maar .. Weet niet goed hoe ik moet beginnen, though

Heel veel meisjes van jouw leeftijd zijn nogal onzeker over zichzelf (ik wel in ieder geval). Logisch, je bent aan het ontdekken hoe je ongeveer in elkaar zit en het is logisch als de mening van je omgeving daar een rol in speelt. Goed dat je die niet klakkeloos overneemt. Waarschijnlijk zul je, als je ouder wordt, steeds beter weten hoe je bent en ook kunnen inschatten wat je aan andermans mening hebt. Soms maken ze zich terecht zorgen, soms vergissen ze zich en that's that.

Kortom, heel normaal dat zo'n opmerking je kwetst, maar blijf je realiseren dat anderen soms ook maar wat zeggen. Van slank naar overgewicht is een lang proces, dat gebeurt echt niet in een paar feestdagen. Je hebt dit zelf ook al gemerkt en je verstand weet al dat je niets hebt om je zorgen over te maken.

Of je vriend oppervlakkig of manipulatief is, of zich gewoon nogal ongelukkig uit weet ik niet. Maar als hij serieus bang is dat jij aan obesitas gaat lijden als daar geen reden voor is, dan is dat een denkfout van hem. En daar mag je hem best mee confronteren: prima dat hij op slank valt, maar hij hoeft zijn onrealistische angsten niet op jouw te projecteren.

De komende jaren kom je misschien wat aan (ik was een spriet op mijn achttiende, nu niet meer ), ook dat is normaal en gezond en geen reden om je zorgen te maken.
This is an unacceptable timeline
Donna, dat is iets heel anders dan wat TO beschrijft. Zoiets doen vriend en ik ook wel eens. Maar dit is geen plagen meer, maar gaat veel verder. TO's vriend heeft een enorme angst dat zijn vriendin op een dag (te) dik zal zijn. Het probleem ligt hem dan ook niet bij TO maar bij haar vriend.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 16:49:

[...]

Damn, ik wil in therapie bij jou

Ik vergelijk mezelf wel constant met anderen.. Heb ik van thuis uit meegekregen denk ik: ik die constant vergeleken werd met m'n oudere zus die alles net iets beter kon als ik :s

ik wil niet zielig gaan doen ofzo, maar ik wil wel graag bewuster leven, zeg maar .. Weet niet goed hoe ik moet beginnen, though

Het is heel vervelend dat je dat van huis uit hebt meegekregen. Het lijkt inmiddels een gewoonte voor je te zijn geworden. Het is een vervelende gewoonte, omdat je jezelf er alleen maar pijn mee doet. Bovendien is het ook lastig om samen te leven met een onzeker persoon. Zoals jij nu misschien het gevoel hebt dat je op eieren moet lopen tegenover je vriend (mbt wat je eet), zo heeft hij misschien ook het gevoel dat hij op eieren moet lopen tegenover jou. Hij moet immers steeds op zijn woorden en gedrag passen uit angst jou onzeker te maken. Dat is lastig en vervelend, dat ervaar je nu zelf ook. Het is dus echt belangrijk dat je daar mee aan de slag gaat.

De volgende vraag is dan natuurlijk: hoe doe je dat? Er zijn meerdere topics over, dus die kan je misschien nog eens nalezen. Het gaat een beetje ver om daar hier te ver over uit te wijden.

In ieder geval is het een goed begin om bij de mening van anderen jezelf de vraag te stellen 'Is dat waar?'. Bepaal wat je er zelf van vindt. Is het waar? Dan kan je er wat aan gaan doen. Is het niet waar? Vertrouw dan op je eigen mening. Accepteer dat je het niet met iedereen eens kan zijn. En trek gewoon de conclusie dat je van mening verschilt. Niks aan de hand verder.
Hij wil er met mij over praten als hij deze gevoelens heeft, dan voelt hij zich weer beter..

Wil ik wel voor hem doen maar ik vind dat hij moet uitgaan van wat hij ziet.

Niet wat hij misschien 20 jaar laten zal zien.

Hij zei me gisteren zo vaak dat hij me nog steeds mooi vind.

Wat is dan het probleem ?? vroeg ik

Hij maakte zich dus echt zorgen dat het erger ging worden..
Hij maakt zich blijkbaar geen zorgen over jou, maar over zichzelf. Hij wil geen dikke vriendin en daar is ie bang voor. Dat hij jou kwetst met deze opmerkingen, daaraan gaat ie voorbij. Hij "móet het wel zeggen", want hij zit er zó mee.

Ikke, ikke, ikke... dat is jouw vriend.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 17:14:

Hij maakte zich dus echt zorgen dat het erger ging worden..

Geef eens antwoord: en wat dan? Wat is nou 'erger'? Hij bedoelt: hij is bang dat je 10 kilo aankomt?

En wat dan?

Dan ben je 10 kilo zwaarder. So what?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Lief dat jij hem kennelijk weer zekerder kan maken. Dat is mooi natuurlijk. Maar als zo'n opmerking van hem jou dan weer heel erg kwetst dan geeft het toch wel schade in jullie relatie. En dat terwijl het echt onzin is. Het is een onzinnige angst van hem. Jij bent gewoon blij met jezelf en dat is prima. Dus misschien moet je hiervoor dan toch maar afspreken dat hij deze angsten maar met vrienden of zo moet bespreken, want dat het jou ongelukkig maakt. En als hij zich echt heel veel zorgen maakt kan ik hem een paar sessies met de (studenten)psycholoog aanraden. Want het is echt niet nodig dat hij zich hier zo druk over maakt en ook erg ongewenst dat hij jou daarin meeneemt.
quote:Spijker schreef op 07 januari 2010 @ 17:20:

[...]

Geef eens antwoord: en wat dan? Wat is nou 'erger'? Hij bedoelt: hij is bang dat je 10 kilo aankomt?

En wat dan?

Dan ben je 10 kilo zwaarder. So what?

Heb ik gedaan.. Hij vind het belangrijk dat ik slank ben.

Hoeft niet perfect te zijn, gewoon slank.

Ik vind het jammer dat hij hier belang aan hecht maar het is nu eenmaal zo..
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 17:29:

[...]

En wat is dan slank? Als je 2 kilo aankomt, ben je dan nog slank? En als je 5 kilo aankomt? En na 7? Of 10?

Ik kan me voorstellen dat hij wil dat je een gezond gewicht hebt, maar dat heeft niets te maken met even uitbuiken na de feestdagen.

'Zo is hij nou eenmaal' is lulkoek. Zo ben jij nou eenmaal kan je beter zeggen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 17:29:

[...]

Okay, dat mag íe vinden. Hoogstwaarschijnlijk vind mijn vriend me ook mooier als ik de laatste zwangerschapkilo's kwijt ben. Ik vind mezelf dan in ieder geval mooier.

Maar jij bent helemaal niet dikker geworden! En je hebt ook geen enkel probleem met je gewicht. Dus moet je vriend erover ophouden en jou accepteren dat je bent zoals je bent. Dat is namelijk echte liefde.
quote:Naski schreef op 07 januari 2010 @ 17:19:

Hij maakt zich blijkbaar geen zorgen over jou, maar over zichzelf. Hij wil geen dikke vriendin en daar is ie bang voor. Dat hij jou kwetst met deze opmerkingen, daaraan gaat ie voorbij. Hij "móet het wel zeggen", want hij zit er zó mee.

Ikke, ikke, ikke... dat is jouw vriend.Inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jeetje, hij moet wel stoppen met die opmerkingen hoor. Het kan in de toekomst zijn dat je aankomt maar daar moet hij niet heel de tijd over gaan zaniken! Misschien ben jij wel bang dat hij over 10 jaar kaal is, ga je daar nu ook over zitten zeuren?

Kan niet anders zeggen dat ik dit gedrag niet sympathiek vind en ook niet zou accepteren. Een paar kilo meer of minder maar iemand nog geen beter of slechter mens. Erg oppervlakkig!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
En wat voor kledingmaat heb je eigenlijk als ik vragen mag?
Ben het met je eens hoor.

Ik weet niet wat ik eraan kan doen.
quote:chocotime schreef op 07 januari 2010 @ 18:23:

En wat voor kledingmaat heb je eigenlijk als ik vragen mag?

Maten, kilo's... zegt allemaal niks.

Als ik je dat zou vertellen zou je denken dat ik volslank ben, wat ik niet ben.
Nou ja, het zegt in dit geval wel iets natuurlijk. Als je maat 50 hebt is het wel iets beter te begrijpen (nog steeds wel onsympathiek in dat geval hoor), maar als je maat 36 hebt dan is zo'n opmerking gewoon echt eng.
quote:chocotime schreef op 07 januari 2010 @ 18:35:

Nou ja, het zegt in dit geval wel iets natuurlijk. Als je maat 50 hebt is het wel iets beter te begrijpen (nog steeds wel onsympathiek in dat geval hoor), maar als je maat 36 hebt dan is zo'n opmerking gewoon echt eng.

Ik heb maat 42 en m'n kont ziet er dunner uit als een vriendin met maat 38

Daarom vind ik dat maten niks zeggen.
Let hij zelf ook op wat hij eet en zijn gewicht e.d. of let hij vooral op jou?

Ik heb zelf ook maat 40-42, niets mis mee :-) Overigens zie ik er helaas niet slanker uit dan iemand met maat 38. I wish...
tis te hopen dat je geen ziekte oid krijgt

stel dat je dan dik wordt

kan he

van medicatie
ik heb niet alles gelezen...maarre,,,wat is er zo leuk lief grappig ed aan hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven