Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Welkom Snoet.

Oh, ik zal eens even kijken of ik NL wel aan heb staan dan... anders kan ik errug lang wachten op een adresje van een van jullie
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hahaha 't vinkje moet aanstaan he...
Ik heb nu trouwens (78,) 28, 26 en 3 dagen kaarten onderweg en nog 1 te gaan voor de 20 send.
quote:Janna80 schreef op 06 januari 2010 @ 23:11:

Ik heb nu trouwens (78,) 28, 26 en 3 dagen kaarten onderweg en nog 1 te gaan voor de 20 send. Wat is de (78)? Is die expired?
Ik heb het vinkje vanaf het begin aan en van de 24 kaarten geen 1 uit NL, wel al 2 gestuurd. Maar JJ bij jou lijkt het zich wel opgestapeld te hebben zoveel als jij kreeg (3 tegelijk toch)?

Hallo Snoet, en veel plezier met de eerste kaartjes
Zo maar eerst twee adressen aangevraagd. Nederland (iemand uit Drenthe hier en jonger dan 20?) en Rusland. Allebei een heel leuk profiel.
Welkom Snoet!

78 totaal verzonden, waarvan 4 naar Nederland...

74 totaal ontvangen, waarvan 10 uit Nederland....
Oké, snap het nu Jokejacket. Tien al uit Nederland, dat is idd veel. Ik snap nu ook heel goed waarom je de optie your country uit had staan.
Jah, maar hij staat nu weer aan hoor.... ik ga nog ff kijken of het 'toeval' was dat ik gisteren 3 uit Nederland kreeg... als ik binnen een week weer 1 uit NL krijg, dan zet ik de optie weer tijdelijk uit.... Verzenden naa en ontvangen uit Nederland is heel leuk, maar het moet wel evenredig zijn aan andere landen...
Weer geen kaart.......Die komen of van ver of iemand houd mijn kaarten tegen.
Hoi hoi,

De tip van postcrossing!!

Als het niet hier op het forum had gestaan had ik waarschijnlijk niet geweten dat het bestond!

Ik wacht op een mailtje met adres,

Spannend!!!!!
Hier van de 15 3 ontvangen uit NL en 2 verzonden naar NL.

Snoet, welkom. Het is inderdaad verslavend.

Oh wat leuk die vintage kaarten. Die vind ik heel mooi.

Naar dat meisje met jarige vriend heb ik een kaartje gestuurd met perfisia (dialect) erop.Gisteren een kaartje uit Israel gekregen. Vind ik dan toch wel weer speciaal.

De langste bij mij is nu 34 dagen onderweg (Rusland) en daarna nog eentje van 20 dagen.
Snoet, ow dat was niet mijn tip ik heb het alleen maar gekopieerd (ik weet alleen niet wie het eerste topic opende). Je hebt gelijk mail nadat je het eerste adres hebt opgevraagd.

Kobe, leuke kaart lijkt mij.
Vandaag een kaartje uit Noorwegen, tof!

En de verjaardagskaarten blijven komen hahaha... waarschijnlijk is iedereen laat doordat de brievenbussen weg waren...
quote:Snoet80 schreef op 07 januari 2010 @ 12:44:

Ik wacht op een mailtje met adres,

Spannend!!!!!Welkom hier! Vergeet niet dat je zelf je adres moet aanvragen, ik dacht eerst dat het vanzelf ging en bleef maar wachten op een mailtje Je moet ergens op de site Send a card klikken en dan Request address. Dan zal je je adres krijgen via mail :-)
Gaaf JJ, een kaartje uit Noorwegen (scannen en hierneer zetten, ik ben gek op dat land).

Oeps, Snoet dat moet je wel zelf doen ja.
Maar goed dat ik nog even keek op dit forum, anders zat ik nu nog te wachten. Dank je wel.

Ik heb meteen drie adressen aangevraagd en ga kaartjes sturen naar Polen. America en Duitsland.

Mag je ook een brief sturen met natuurlijk een kaartje erbij? Of is dat niet de bedoeling?

Groetjes, een enhtousiast snoetje
Leuk te lezen dat jullie de vintage kaarten leuk vinden! Ik heb er totaal 10 gekregen maar die ga ik mooi niet versturen!

Ik heb plannen om mijn werk/studiekamer op te knappen. Ik zat te denken aan alles wit, behang, meubels en dan leuke dingen op het behang te prikken en dan zijn die kaarten natuurlijk mooie blikvangers!

Ik had vandaag weer een Hurray, uit Duitsland en ongeduldig als ik ben heb ik direct een nieuwe kaart aangevraagd. Iemand hier van 33 uit het midden van het land??

Snoet, welkom bij de verslaving!

Ik lees trouwens dat er overal brievenbussen weg zijn gehaald. Hier is niets weggehaald, gelukkig niet, de brievenbus is 50 meter lopen!
Ik had vandaag helemaal niets....
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Snoet80 schreef op 07 januari 2010 @ 17:41:

Maar goed dat ik nog even keek op dit forum, anders zat ik nu nog te wachten. Dank je wel.

Ik heb meteen drie adressen aangevraagd en ga kaartjes sturen naar Polen. America en Duitsland.

Mag je ook een brief sturen met natuurlijk een kaartje erbij? Of is dat niet de bedoeling?

Groetjes, een enhtousiast snoetjeBij postkaarten is dat moeilijk (dus ansichtkaarten aan één kant bedrukt). Je hebt gelijk twee landen die aan de top staan (duitsl en usa) plus Polen leuk.
Snoet, ik wens je veel plezier toe!

Vandaag twee Hurrays gekregen, en een kaartje uit China. Mooie kaart met een leuke spreuk: "Don't feel small".
Vandaag een kaartje uit Wit-Rusland (Belarus) ontvangen.
Hé dames, hoe doen jullie dat met kaarten die lang onderweg zijn, vanaf wanneer stuur je een berichtje naar de gebruiker?
MIJN BUS IS TERUG!! sinds vandaag. De TNT let dus goed op.

StefanieV, ik heb nog nooit een berichtje gestuurd, maar ik kijk wel altijd even wanneer ze voor het laatst zijn ingelogd en wanneer ze voor het laatst kaarten hebben geregistreerd.

Als ze al heel lang niet online zijn geweest kun je misschien eens mailen of ze nog actief zijn.
Na 40dagen en actief mail ik of ik niet de ID fout heb geschreven (wat meestal niet is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven