Goede kinderwagen???
donderdag 7 januari 2010 om 11:42
Hallo iedereen,
Wij zijn nu drie maanden zwanger en zijn ons volop aan het verdiepen in een goede wandelwagen, waar de kleine straks uren comfortabel in kan liggen. Wij hebben twee herders waar we dagelijks een lange bos wandeling meemaken. En zijn dan ook opzoek naar een wandelwagen die de bospaadjes aan kan. We zijn al in verschillende winkels geweest, maar de keus is erg moeilijk daar je in de winkel immers alleen maar een makkelijke ondergrond hebt. Nu dacht ik zo, dat de mensen die er het meeste verstand van hebben, zijn de mensen die een wandelwagen hebben. Dus mijn vraag wat vind je een goede wandelwagen warom en wat zijn de plus en min punten???
Wij zijn nu drie maanden zwanger en zijn ons volop aan het verdiepen in een goede wandelwagen, waar de kleine straks uren comfortabel in kan liggen. Wij hebben twee herders waar we dagelijks een lange bos wandeling meemaken. En zijn dan ook opzoek naar een wandelwagen die de bospaadjes aan kan. We zijn al in verschillende winkels geweest, maar de keus is erg moeilijk daar je in de winkel immers alleen maar een makkelijke ondergrond hebt. Nu dacht ik zo, dat de mensen die er het meeste verstand van hebben, zijn de mensen die een wandelwagen hebben. Dus mijn vraag wat vind je een goede wandelwagen warom en wat zijn de plus en min punten???
donderdag 7 januari 2010 om 15:53
donderdag 7 januari 2010 om 15:55
Ik heb zelf een X-adventure en die zou ik dus niet aanraden! Ik viel voor het feit dat hij een ruime bak had (en wij zijn allerbei groot dus ik verwachtte grootte kindje en dat klopte ook). Hij is nog behoorlijk groot als je 'm inklapt en zwaar. De grootte vonden wij niet zo erg want we hadden een ruime auto. De eerste maanden in de bak ging prima. Al vrij snel vond ik het (vertelbare) handvat wel erg bewegelijk en toen we over gingen naar de kinderwagen bleek het koordje (van het tuigje) wat tussen de benen van de baby door ging zo ver naar voren te zitten op de zitting dat ik mijn dochter elke 3 meter omhoog moest hijsen. UIteindelijk heeft een kundige Oma dit verholpen. Maar een vriendin van mij had exact hetzelfde probleem (ik dacht eerst dat het aan mijn iele kindje lag). Verder vond ik het al vrij snel wat wiebelig en 'm daardoor goedkoop aandoen/voelen.
Nu achteraf heb ik echt enorm spijt van die wagen. Kindje nummer 3 wordt in augustus geboren en ik ga 'm natuurlijk daar wel weer voor gebruiken, maar ik blijf het een onding vinden.
Dus mijn advies geen X-adventure!
Nu achteraf heb ik echt enorm spijt van die wagen. Kindje nummer 3 wordt in augustus geboren en ik ga 'm natuurlijk daar wel weer voor gebruiken, maar ik blijf het een onding vinden.
Dus mijn advies geen X-adventure!
donderdag 7 januari 2010 om 16:50
Ik sta ook voor de keuze van een wandelwagen, en moet vreselijk lachen om al die argumenten die pro-bugaboo worden aangevoerd. De duwstang kan omhoog, de wielen omgedraaid en vastgezet, het zitje omgedraaid van en naar je toe, een wandelwagenbak én buggyzit. Volgens mij is dat inmiddels vrij standaard op de zg combi-wagens.
Wij gaan (ws) niet voor de bugaboo. Wij zijn beiden boven de 1,80, en vinden de bak echt veel te laag. Heb geen zin om een hernia te krijgen elke keer dat ik even in de bak naar mijn kindje wil kijken. Daarbij vind ik dit ding ook gehyped en (daardoor?) overpriced.
Op dit moment nemen we vooral de Mutsy's in overweging, waarbij de race eigenlijk gaat tussen de 4rider light (lekker licht, en groot boodschappennet) en de Slider (kleiner op te vouwen, maar iets minder handig boodschappenmandje volgens mij). Vind persoonlijk de Slider net even mooier (strakker design). Bij de Slider is het trouwens wel zo dat je de zit/bak er af moet halen voor je hem inklapt, de 4Rider zou je incl zit in kunnen klappen. Ik weet niet wat nou handiger is (wellicht toch 2 delen, zodat je evt kunt verdelen in je auto mocht die heel vol zitten?).
Qua kwaliteit enorm veel positieve ervaringen gehoord over Mutsy.
Andere optie is de Mura 4, al vind ik die wat grof ogen.
Ohja, wij kiezen sowieso voor een echte vierwieler (waarbij de voorste wielen even ver uit elkaar zitten als de achterste), omdat dat qua stabiliteit beter zou zijn wanneer je kindje wat groter (=zwaarder) wordt. Maar zijn dan ook geen bos/hondenmensen.
Wij gaan (ws) niet voor de bugaboo. Wij zijn beiden boven de 1,80, en vinden de bak echt veel te laag. Heb geen zin om een hernia te krijgen elke keer dat ik even in de bak naar mijn kindje wil kijken. Daarbij vind ik dit ding ook gehyped en (daardoor?) overpriced.
Op dit moment nemen we vooral de Mutsy's in overweging, waarbij de race eigenlijk gaat tussen de 4rider light (lekker licht, en groot boodschappennet) en de Slider (kleiner op te vouwen, maar iets minder handig boodschappenmandje volgens mij). Vind persoonlijk de Slider net even mooier (strakker design). Bij de Slider is het trouwens wel zo dat je de zit/bak er af moet halen voor je hem inklapt, de 4Rider zou je incl zit in kunnen klappen. Ik weet niet wat nou handiger is (wellicht toch 2 delen, zodat je evt kunt verdelen in je auto mocht die heel vol zitten?).
Qua kwaliteit enorm veel positieve ervaringen gehoord over Mutsy.
Andere optie is de Mura 4, al vind ik die wat grof ogen.
Ohja, wij kiezen sowieso voor een echte vierwieler (waarbij de voorste wielen even ver uit elkaar zitten als de achterste), omdat dat qua stabiliteit beter zou zijn wanneer je kindje wat groter (=zwaarder) wordt. Maar zijn dan ook geen bos/hondenmensen.
donderdag 7 januari 2010 om 16:59
quote:DJ Momo schreef op 07 januari 2010 @ 16:50:Ohja, wij kiezen sowieso voor een echte vierwieler (waarbij de voorste wielen even ver uit elkaar zitten als de achterste), omdat dat qua stabiliteit beter zou zijn wanneer je kindje wat groter (=zwaarder) wordt. Maar zijn dan ook geen bos/hondenmensen.Niets ten nadele van vierwielers (heb ik geen ervaring mee), maar onze driewieler bleef stabiel toen onze eerste baby groter en zwaarder werd. Sterker nog, ze wil nu nog wel eens in de bak liggen (de wagen is hier opnieuw in gebruik voor haar babyzusje) en met haar 11,5 kg gaat dat nog steeds prima, hij blijft zeer stabiel (Easy Walker).
donderdag 7 januari 2010 om 17:02
Mijn opmerking over de Opel Corso en exclusiviteit was natuurlijk net zo'n grapje als de Boogaboo de Rolls Roys onder de kinderwagens noemen. Het zal mijn rare gevoel voor sarcasme wel zijn dat het anders wordt opgevat
Hoe dan ook, de minpunten van de boogaboo zijn: je kunt er niet fastoenlijk mee door hobbelig terrein en zand rijden, dat voor reizende ouders (zoals in mijn geval) onhandig is. Mijn zus heeft zo'n wagen, en die zie ik op het strand dat ding achterstevoren trekken. Je hebt inderdaad grotere wielen, maar dat is nu niet bepaald de meest revolutionaire oplossing van de eeuw. Wat is er praktisch aan wielen er aandoen en afhalen? Vieze handen niet meegerekend. Niet gebruiksvriendelijk als je het mij vraagt. Het in- en uitklappen van de Bugaboo is niet praktisch, nadere explicatie niet nodig, mijn voorgangers hebben dit al genoemd. De Bugaboo heeft een laag model, het kind ligt dicht bij de grond dat ik vervelend vind gegeven het feit dat mijn man en ik beiden >1.75 zijn. Als ik achter een Bugaboo sta ben ik telkens geneigd om 'Go Go Gadget Arm' te zeggen. Simpel gezegd, de kinderwagen die ik heb gekocht heeft deze problemen niet. Aan elke kinderwagen zitten voor-en nadelen, het belangrijkste is om jezelf af te vragen wat je nodig hebt.
Hoe dan ook, de minpunten van de boogaboo zijn: je kunt er niet fastoenlijk mee door hobbelig terrein en zand rijden, dat voor reizende ouders (zoals in mijn geval) onhandig is. Mijn zus heeft zo'n wagen, en die zie ik op het strand dat ding achterstevoren trekken. Je hebt inderdaad grotere wielen, maar dat is nu niet bepaald de meest revolutionaire oplossing van de eeuw. Wat is er praktisch aan wielen er aandoen en afhalen? Vieze handen niet meegerekend. Niet gebruiksvriendelijk als je het mij vraagt. Het in- en uitklappen van de Bugaboo is niet praktisch, nadere explicatie niet nodig, mijn voorgangers hebben dit al genoemd. De Bugaboo heeft een laag model, het kind ligt dicht bij de grond dat ik vervelend vind gegeven het feit dat mijn man en ik beiden >1.75 zijn. Als ik achter een Bugaboo sta ben ik telkens geneigd om 'Go Go Gadget Arm' te zeggen. Simpel gezegd, de kinderwagen die ik heb gekocht heeft deze problemen niet. Aan elke kinderwagen zitten voor-en nadelen, het belangrijkste is om jezelf af te vragen wat je nodig hebt.
donderdag 7 januari 2010 om 17:03
DJ Momo, stabiliteit was de reden dat ik heel hard geroepen heb dat er hier géén driewieler in kwam. Drie keer raden wat we nu hebben vriend heeft uitgebreid staan testen in de winkel met van alles en nog wat in de wagen, en deze was superstabiel (Easy Walker)
Nog wel even een tip voor de enthousiastelingen over buikdrager en later rugdrager: koop je een ergonomische drager, dan kun je die én op je buik én op de rug gebruiken. Scheelt weer geld (en gewicht, zo'n rugdrager weegt ook nog wat).
Nog wel even een tip voor de enthousiastelingen over buikdrager en later rugdrager: koop je een ergonomische drager, dan kun je die én op je buik én op de rug gebruiken. Scheelt weer geld (en gewicht, zo'n rugdrager weegt ook nog wat).
donderdag 7 januari 2010 om 21:07
Wij zijn heel blij met de Easy Walker. Door de 3 grote wielen zijn strand en, nu heel belangrijk, sneeuw geen probleem! Ik heb al heel wat ouders met wagens met 2 kleine wielen voor zien ploeteren, achteruit lopen etc. Ik weet niet hoe groot de kans op nog zo'n winter maar wij hebben hier sinds half december maar een paar dagen helemaal geen sneeuw op de stoepen gehad. Fietsen met dochter in het stoeltje of dragen (draagdoek of ergonomische drager) vind ik met die gladheid eng (ben een watje) dus de wagen is nog steeds een uitkomst. We gebruiken 'm nu 10 maanden en ik vind het echt een superwagen. Ik zie 'm weinig, ondanks de actie van de ING. Alleen de tweelingvariant lijkt de enige tweelingwagen te zijn. Dus we hebben een lekker exclusieve kinderwagen
donderdag 7 januari 2010 om 22:12
donderdag 7 januari 2010 om 23:26
quote:milaatje schreef op 07 januari 2010 @ 17:02:
Het is helemaal niet nodig om de wielen er af te halen. Dat is wel het laatste wat ik wil doen.
Ik ben zelf ook > 1,75 en heb geen moeite met de hoogte van de Bugaboo Cameleon. Je hebt wel nog de Bugaboo Frog die kleiner en iets lager is.
Ik ben het met je eens aan elke kinderwagen zitten voor-en nadelen, het belangrijkste is om jezelf af te vragen wat je nodig hebt.
Welke kinderwagen heb jij?
Het is helemaal niet nodig om de wielen er af te halen. Dat is wel het laatste wat ik wil doen.
Ik ben zelf ook > 1,75 en heb geen moeite met de hoogte van de Bugaboo Cameleon. Je hebt wel nog de Bugaboo Frog die kleiner en iets lager is.
Ik ben het met je eens aan elke kinderwagen zitten voor-en nadelen, het belangrijkste is om jezelf af te vragen wat je nodig hebt.
Welke kinderwagen heb jij?
vrijdag 8 januari 2010 om 03:23
Wij hebben hier twee kinderwagens (gehad):
- Urban Jungle Duo voor de oudste twee. Man, wat een fijne wagen was dat! Niet zo heel mooi (vond ik), maar hij reed zo lekker en was een soort tank: ik kon makkelijk stoepen op en af, in de sneeuw reed hij nog steeds soepel en hij klapte makkelijk in. Het nadeel was dat de kinderen in de buggy van me afzaten, maar dat heb ik voor lief genomen.
- Bugaboo voor de jongste. Het ziet er enig uit, maar wat een onding! Hij rijdt lang niet zo lekker als de UJ, voelt een stuk gammeler aan en stoep op/stoep af gaat lang niet zo makkelijk als met de UJ. Daar komt nog bij dat ik het in- en uitklappen van dat ding een klein drama vind en dat ik me heb laten leiden door het uiterlijk, want achteraf gezien vind ik het een behoorlijke miskoop. Het enige voordeel is dat mijn jonkie met zijn gezicht naar mij kon zitten toen hij net in de buggy zat, maar dat is het dan ook.
Mocht ik ooit weer een wandelwagen nodig hebben, dan koop ik geen Bugaboo meer! Ik zou eerder voor de Phil and Ted's gaan of anders, ondanks de idiote naam, de Mutsy.
- Urban Jungle Duo voor de oudste twee. Man, wat een fijne wagen was dat! Niet zo heel mooi (vond ik), maar hij reed zo lekker en was een soort tank: ik kon makkelijk stoepen op en af, in de sneeuw reed hij nog steeds soepel en hij klapte makkelijk in. Het nadeel was dat de kinderen in de buggy van me afzaten, maar dat heb ik voor lief genomen.
- Bugaboo voor de jongste. Het ziet er enig uit, maar wat een onding! Hij rijdt lang niet zo lekker als de UJ, voelt een stuk gammeler aan en stoep op/stoep af gaat lang niet zo makkelijk als met de UJ. Daar komt nog bij dat ik het in- en uitklappen van dat ding een klein drama vind en dat ik me heb laten leiden door het uiterlijk, want achteraf gezien vind ik het een behoorlijke miskoop. Het enige voordeel is dat mijn jonkie met zijn gezicht naar mij kon zitten toen hij net in de buggy zat, maar dat is het dan ook.
Mocht ik ooit weer een wandelwagen nodig hebben, dan koop ik geen Bugaboo meer! Ik zou eerder voor de Phil and Ted's gaan of anders, ondanks de idiote naam, de Mutsy.
vrijdag 8 januari 2010 om 09:19
De Mutsy stond eerst bij mij ook hoog op de lijst, tot ik me na een paar bezoekjes aan de winkel realiseerde dat ik er niet mee overweg kon (bijna gekocht omdat ik het zo'n mooie wagen vond, net op tijd bij zinnen gekomen). Ik kreeg het ding gewoonweg níet ingeklapt. Je moet er kracht voor zetten, en dat lukte me niet. Vond ik toen hartstikke jammer, achteraf ben ik blij dat we voor de Easy Walker zijn gegaan (die kreeg ik wel ingeklapt )
vrijdag 8 januari 2010 om 09:24
quote:milaatje schreef op 07 januari 2010 @ 17:02:
Mijn opmerking over de Opel Corso en exclusiviteit was natuurlijk net zo'n grapje als de Boogaboo de Rolls Roys onder de kinderwagens noemen. Het zal mijn rare gevoel voor sarcasme wel zijn dat het anders wordt opgevat
Volgens mij bedoelen mensen die een Bugaboo een Rolls Roys noemen ook meer dat ze het gewoon de fijnste wagen vinden, niet dat ze het een exclusieve wagen vinden. Dat laatste zou inderdaad nergens op slaan, want je ziet overal Bugaboos, dat was twee jaar geleden toen mijn zoontje een baby was al zo en daarvoor waarschijnlijk ook al.
Volgens mij bedoelen mensen die een Bugaboo een Rolls Roys noemen ook meer dat ze het gewoon de fijnste wagen vinden, niet dat ze het een exclusieve wagen vinden. Dat laatste zou inderdaad nergens op slaan, want je ziet overal Bugaboos, dat was twee jaar geleden toen mijn zoontje een baby was al zo en daarvoor waarschijnlijk ook al.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 januari 2010 om 09:24
quote:DJ Momo schreef op 08 januari 2010 @ 09:20:
Trouwens, ik heb inmiddels al heel wat babyzaken gehad, maar ben er nog geen een tegengekomen met grindpaadjes, zandbedjes en noem maar op, waar je wagens op kunt proberen.Volgens mij is dat bij Babypark.
Trouwens, ik heb inmiddels al heel wat babyzaken gehad, maar ben er nog geen een tegengekomen met grindpaadjes, zandbedjes en noem maar op, waar je wagens op kunt proberen.Volgens mij is dat bij Babypark.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 8 januari 2010 om 09:32
hallo, wij hebben voor onze zoon de Quinny Buzz gekocht, ik was vooral verliefd op de kleur, zo mooi turqoise.. maar de dreami (bak) is redelijk klein, wel knus.. en het wandelgedeelte is opzich wel fijn en erg zacht maar als de kleine wat groter wordt kan hij z'n benen niet goed kwijt.. dan hangen ze er snel over zegmaar, vooral als je een wat groter en zwaarder kind hebt (zoals ons) is hij er snel uit, dat vond ik een nadeel, ook het inklappen is best zwaar, hij klapt wel automatisch uit dmv luchtvering, maar het frame is ook niet bepaald licht te noemen. Wielen kunnen er wel gemakkelijk af, voor als je de wagen in de achterbak doet. Maar ik zou er niet weer voor kiezen, uiterlijk vind ik 'm erg mooi, maar niet praktisch voor de kindjes die gemiddeld wat groter en zwaarder zijn. Oja, nu we toch bezig zijn, de banden werden snel zacht en de gordels zijn erg kort, vooral als er een winterjas in gepropt moet worden, verlengsels kan je dan wel weer bestellen, maar toch..
Winkels met van die wandelpaden heb je trouwens in Amsterdam, de prenatal bij de Arena.. zo'n superstore zegmaar..
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met het zoeken naar een kinderwagen!!
Winkels met van die wandelpaden heb je trouwens in Amsterdam, de prenatal bij de Arena.. zo'n superstore zegmaar..
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met het zoeken naar een kinderwagen!!
vrijdag 8 januari 2010 om 10:04
DJ Momo, ik ben 1.85, mijn man nog iets langer, en wij vonden daarom de Bugaboo ook te laag. We hebben naar Mutsy's gekeken, maar hebben uiteindelijk voor de Teutonia Cosmo gekozen. Misschien is dat ook een optie voor jullie. Rijdt supersoepel en is ontzettend makkelijk en klein in te klappen. En de bak is een stuk hoger dan bij de Bugaboo. Het was de enige wagen die wij zonder hulp van het winkelpersoneel ingeklapt kregen
-
vrijdag 8 januari 2010 om 10:08
Anemoon, dank voor de suggestie. Die Teutonia heb ik nog nooit zien staan.... En de Mutsy 4Rider krijg ik ingeklapt (zonder hulp personeel), de Slider lukte me nog niet. Maar personeel heeft het dan ook niet voorgedaan, en je moet het trucje ook gewoon even weten! Heb nu een Youtube filmpje gevonden (hoe erg!!!) waarin ze het voordoen, dus volgende keer ga ik het zelf proberen