Wakker schrikken met overgeefneigingen
vrijdag 8 januari 2010 om 08:17
Al een tijdje heb ik regelmatig last dat ik 's avonds wakker schrik en het idee heb dat ik ieder moment kan overgeven. Mijn hartslag is heel snel, dus net zoals bij gewoon schrikken. Als ik weer goed wakker ben is het zo weer over en het gevoel van overgeven zakt dan ook af.
Dit gebeurt meestal als ik net een half uurtje of uurtje heb geslapen. Daarna heb ik de hele nacht geen last meer.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Maagzuur is het niet denk ik, want dat gevoel ken ik wel vanuit drie zwangerschappen. Spanningen e.d heb ik ook niet. (voor zover ik weet )
Dit gebeurt meestal als ik net een half uurtje of uurtje heb geslapen. Daarna heb ik de hele nacht geen last meer.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Maagzuur is het niet denk ik, want dat gevoel ken ik wel vanuit drie zwangerschappen. Spanningen e.d heb ik ook niet. (voor zover ik weet )
vrijdag 8 januari 2010 om 08:37
vrijdag 8 januari 2010 om 08:43
Ik slaap verder goed, en ben ook niet bang om te gaan slapen. Het gebeurt ook niet elke nacht. Als het over is, slaap ik gewoon rustig verder. Maar ik ben alleen benieuwd wat het is.
Meestal ga ik eerder dan mijn vriend naar bed, hij laat de honden nog even uit en poetst zijn tanden. Vaak slaap ik al als hij boven is, dus inslapen is geen probleem. Ik denk dat ik in een bepaalde waak/slaapfase zit en dan gewekt word door geluiden van beneden.
Maar dat ik daar overgeefneigingen bij heb snap ik niet.
Hyperventilatie vind ik altijd zo vaag, maar ik zal er eens op gaan googlen.
Meestal ga ik eerder dan mijn vriend naar bed, hij laat de honden nog even uit en poetst zijn tanden. Vaak slaap ik al als hij boven is, dus inslapen is geen probleem. Ik denk dat ik in een bepaalde waak/slaapfase zit en dan gewekt word door geluiden van beneden.
Maar dat ik daar overgeefneigingen bij heb snap ik niet.
Hyperventilatie vind ik altijd zo vaag, maar ik zal er eens op gaan googlen.

vrijdag 8 januari 2010 om 08:48
Wat ik vaak heb is dat ik idd wakker schrik op het moment dat ik nog tussen waken en slapen inzit, en daar schrik ik dan kennelijk zo ongelooflijk van dat mijn lijf een enorme dosis adrenaline aanmaakt ( daar komen de hartkloppingen van) en ik word dan ook echt straalmisselijk wakker. Puur door de adrenaline van het schrikken dus.
Ik heb dit met name als ik op mijn rug in slaap val. Ook heb ik de meest gruwelijke nachtmerries als ik op mijn rug lig, dan word ik niet goed wakker maar blijf ik half slapen waardoor vriendlief mij wakker moet maken omdat ik lig te gillen in mijn slaap.
Ik heb dit met name als ik op mijn rug in slaap val. Ook heb ik de meest gruwelijke nachtmerries als ik op mijn rug lig, dan word ik niet goed wakker maar blijf ik half slapen waardoor vriendlief mij wakker moet maken omdat ik lig te gillen in mijn slaap.

vrijdag 8 januari 2010 om 10:19
Het misselijk zijn herken ik niet maar ik kan erg onrustig slapen, dromen en woelen als er te weinig frisse lucht in mijn slaapkamer is, of als ik strakke/te warme kleding aanhou, vooral sokken. Ik weet niet wat je draagt in bed?
(Slecht voor mijn imago, sokken in bed....Heb helaas ijskoude voeten. Heb meestal van die hele zachte slaapsokjes aan die ik in mijn slaap dan uittrap. Als die allemaal in de was zitten dan moet ik te strakke sokken aan en is het vrijwel altijd bal... )
(Slecht voor mijn imago, sokken in bed....Heb helaas ijskoude voeten. Heb meestal van die hele zachte slaapsokjes aan die ik in mijn slaap dan uittrap. Als die allemaal in de was zitten dan moet ik te strakke sokken aan en is het vrijwel altijd bal... )
vrijdag 8 januari 2010 om 10:27
We hebben altijd (zelfs nu) een raam open, en ik draag alleen een t-shirt in bed, dus fris genoeg.
Maar ik herken het wel van strakke, warme kleding, dat woelen en onrustig slapen heb ik dan ook.
Rond mijn menstruatie heb ik het ook vaak, dan droom ik heel veel en ben ondanks de frisse slaapkamer heel warm.
Maar ik herken het wel van strakke, warme kleding, dat woelen en onrustig slapen heb ik dan ook.
Rond mijn menstruatie heb ik het ook vaak, dan droom ik heel veel en ben ondanks de frisse slaapkamer heel warm.