Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
He LA,

ik ga (als alles dus doorgaat maar ik ga er wel vanuit) 9 maanden tot een jaar in behandeling. Maandag hele dag, wo en vrijdag ochtend. Best lang maar dan kan ik wel echt goed aan mezelf werken en kan ik geen toneelspel spelen in ieder geval. Als het een paar maanden zou zijn (ik ken mezelf) doe ik alsof het goed gaat. Nu moet ik echt mezelf laten zien. Best pittig. Ik ga het in Purmerend doen trouwens.
Dat is wel een tijd, Choco. Dapper joh, dat je het aandurft.

Dit is echt iets anders dan bij ons. Daar had je ook geen vastgestelde termijn. Je begon en het doel was eigenlijk dat je na een paar weken of maanden weer kon stoppen. Het was ook niet echt hard aan jezelf werken, meer een beetje de structuur vasthouden van opstaan - naar de behandeling - eten - etc.

Ben benieuwd wat het voor je gaat doen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja best lang he Moon. Had ook een soort van structuur therapie in gedachten maar dit is echt keihard aan jezelf werken. Jezelf openstellen en alle slechte kanten veranderen in goede. Nou ja, klinkt goed.

Ik ben ook erg benieuwd, morgen het gesprek afwachten.
.
LA wat goed dat je niet gedronken hebt!

Ik had vandaag een gesprek met mijn SPV-er (therapeut).

Hij was heel positief. Ik kwam binnen met een knalrooie kop, had drie kwartier gefietst en toen dat warme ziekenhuis in. Hij vond dat ik er erg goed uitzag (ik had juist nog in de spiegel gekeken en gedacht: Tjee wat zie ik eruit met die rooie kop)

Hij vond het super dat ik op reis was geweest en geen grote problemen had gehad. Vond dat een teken dat ik weer een boel aan kan enzo.

Heb wel gezegd dat ik zo moe was en zeker aan het einde van de reis en nu nog steeds... maar dat vond hij wel normaal. Hoorde erbij etc.

Hij is wel erg optimistisch. Nouja, ik zie het maar als een peptalk.

Er moest nog een soort enquete ingevuld worden. Niet veel bijzonders maar het ging ook over lichamelijke klachten. Toen kwamen mijn darmklachten ter sprake (bijna dagelijks last). Dat wist hij eigenlijk niet, dat ik dat had.

Volgens mij heb ik het wel eens eerder opgenoemd. Maar ik had het idee: dat is niet het vakgebied van de psychiatrie dus die gaan er toch niet naar kijken.

Nu ging hij er best lang over door en hij schreef er ook dingen over op. Volgende keer bij de psychiater zal het ter sprake komen. Toch wel fijn want als ik dan iets wil laten onderzoeken (bloedonderzoek bijv) hoeft het misschien niet apart via de huisarts maar kan het via de psych.

Choco ik ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
yep ik ben er ook wel trots om

voel me er ook echt beter door.

wat fijn dat die SPVer zo goed luistert en je op kan peppen.

Heb je je darmen eigenlijk wel eens laten onderzoeken?

Ik kan me herinneren dat je wel vaker schrijft dat je er last van hebt.
Ja ik heb een aantal onderzoeken gehad, ook bij een internist.

Ze zeggen op een gegeven moment dat je een prikkelbare darm hebt, (dan kunnen ze niets ernstigs vinden en weten ze het ook niet meer) en daar moet je het dan mee doen.

Ben de laatste week weer wat op internet aan het zoeken. Vind het sowieso wel interessant, maar heb ook een paar dingen waarvan ik denk: ja maar dát is nog niet onderzocht. (bijv of ik parasieten in mijn darmen heb)

Ik heb over een aantal weken een afspraak met mijn psychiater (psychiater heeft ook eerst gewone artsenopleiding gehad) en evt kan ik daar wel vragen of hij nog wat dingen kan laten onderzoeken.

En ik heb een boekje besteld over darmklachten. Had het vandaag wel verwacht, maar het is er nog niet, jammergenoeg.

Choco, hoe gaat het nu?

En LA, weer alcoholvrij vandaag? Goed zeg, ook fijn als je het op de weegschaal kunt gaan zien na een tijdje.
.
Ik heb een tijdje zyprexa moeten slikken en had toen idd ook continu trek. Het was toen ik opgenomen was. We aten sowieso drie keer per dag een maaltijd en dan at ik veel.... tussendoor had ik ook regelmatig trek dus ik at sowieso om 4 uur en in de avond nog bijna twee extra maaltijden.... Werd er wel snel dikker van (helaas)

Ja ik heb een paar keer een dieet gevolgd dat zou moeten helpen bij de darmklachten maar dat heeft me eigenlijk niet geholpen. Er is niet echt een verband te ontdekken tussen wat ik eet en de klachten. Soms eet ik erg ongezond en denk dan vooraf al: Nou dat zal wat worden morgen op t toilet. En dan kan het zijn dat er niks aan de hand is de volgende dag. Andersom kan ook.

Ik had niet echt gedacht dat de psychiater zich ermee bezig zou houden. Maar nu de SPV-er erover begon denk ik dat het eigenlijk wel een goed idee is. Zo'n psychiater heeft meer tijd dan de huisarts en vind het altijd wel leuk om dingetjes te onderzoeken, op zich.

Ik ben benieuwd. Veel plezier bij de film trouwens. Ik ga uit eten, ook leuk
LA, wat goed dat je twee dagen niet gedronken hebt! Ik denk dat het ook veel beter vol te houden is als je af en toe wel van jezelf mag drinken, zoals vanavond.

Ik heb vanavond een nieuwjaarsborrel van mijn werk, dus Moonlight, jij en ik hebben allemaal een leuk uitje vanavond

Ik word over een half uur opgehaald, dus ik ga me nu snel omkleden. Ik trek een nieuw rokje aan, was de eerste kleding die ik weer kocht na mijn operatie. Voor maar 5 euro (in de uitverkoop)!

Veel plezier allemaal vanavond!
.
En ik heb ook een leuke avond! Mag 2 amaretto van mezelf want ik ben aangenomen op de db! Zal jullie binnenkort het verhaal vertellen want ik ben trots op mijn doorzettingsvermogen!

Druk bezig met trouw voorbereidingen dus niet zo veel onlibe geweest. Maar sinds vandaag heb ik een iphone dus dat wordt anders. En om even op te scheppen, ik heb de allernieuwste iphone! Haha.. Nu gamen, morgen naar detrouw locatie kijken. Zin in! Tot snel!
Hey Chocolover, gefeliciteerd dat je de dagbehandeling mag doen! Echt te gek!

Veel plezier met je nieuwe iphone!
Ha choco wat fijn voor je dat je bent aangenomen op de dagbehandeling, Ik hoop dat het je veel gaat brengen!

Veel plezier ook met het kijken op de trouwlocatie, wanneer is de grote dag eigenlijk?

@verana: hoe was je borrel?

Ik ben naar avatar geweest, normaal niet echt mijn genre maar ik vond het echt een leuke film, aanrader dus.

Ik heb hem alleen in 2d gezien, ik denk dat die in 3d nog veel leuker is.

Vandaag mijn laatste spullen inpakken, eigenlijk niet zo'n zin in. Maar dan is het maar klaar...

@Moon: hoe was jou etentje?

@ Ratteke en IBI: hoe gaat het met jullie? Al een tijdje niks meer van jullie gelezen.
pff ik wist niet dat ik zoveel kleren had, alles ingepakt en verhuisd, nog 1 doos maar die doe ik morgen wel.

Vandaag ook nog even de stad in geweest, mijn gordijnen waren klaar.

Me vreselijk lopen ergeren aan het meisje wat mij hielp, wil ze mijn bon uit een ordner pakken haalt ze per ongeluk alle blaadjes eruit.

Die moesten weer een voor een terug in de ordner, en ik maar wachten.

Normaal ben ik wel geduldig maar dit schoot echt niet op.

Ga morgen de gordijnen ophangen, ik hoop dat het allemaal past. Het zijn de gordijnen voor in de woonkamer.
.
Mooi hè, die sneeuw! Ik zou vandaag naar een verjaardag in het midden van het land (woon zelf in het noorden), maar toch maar niet gegaan. Er geldt nog steeds een weeralarm, en het advies is alleen de weg op te gaan als het echt moet. En een verjaardag is geen noodzaak natuurlijk

De borrel van afgelopen vrijdagavond was gezellig! Het was fijn om mijn collega's weer even te zien (alhoewel veel er niet waren). Komende week ga ik weer beginnen met werken, dus dan zal ik ze weer vaker zien.

Ik ga zometeen nog even een eindje wandelen buiten. Ik wil nog even een frisse neus halen, en ben benieuwd hoe (koud) het buiten is.

LA: is je huisje nu bijna klaar? Weet je al wanneer je er gaat wonen?

Lijkt me inderdaad wel raar, dat je ex nu "GR" zet als afsluiting bij zijn smsjes. Je gaat toch een andere fase in, van nog meer loslaten enzo.

Lukt het je trouwens nog steeds niet / minder te drinken?
.
Net voor het eerst sinds 5 maanden wezen fitnessen. Heeft me zweet, tranen en misselijkheid gekost maar ik heb het gedaan! Ongeveer 120 calorien verbruikt dus ik ben trots! Maandag weer, ik ga ervoor!
quote:titana schreef op 24 september 2009 @ 13:41:

Misschien kun je je inlezen hoe je kunt leren omgaan met je angststoornis en depressieve gevoelens. Surf eens bij bol.com.Of books.google.com
oei het stil in dit topic, ik hoop dat het komt omdat het zo goed gaat met iedereen.

Met mij in elk geval alles ok, moet morgen solliciteren dus ben me daar op aan het voorbereiden.
ik ben door naar het volgende gesprek, mijn sollicitatie ging dus goed. Ik krijg er meteen nieuwe energie van en loop happy rond

Fijn weekend allemaal!
Goed zo LA! Fiijn weekend, geniet ervan!
Ik ben nu onderweg naar Amsterdam. We gaan een nachtje in het amstel botel slapen. Eerst shoppen, dan naar avatar in 3d, dan slapen en morgen weer shoppen. Heb er zin in!

Maandag begint de dagbehandeling, ben best zenuwachtig als ik er aan denk.

Trouwlocatie en koets zijn geregeld. Volgende week geboorte aktes regelen en dan 10 februari in ondertrouw. Dan begint het echt!

Volgende week zaterdag naar pas getrouwde neef, kijken of hij nog tips of connecties heeft.

Dat was het even, ik ga genieten dit weekend!

Groetjes en fijn weekend allemaal!
Klinkt goed choco, zo te lezen gaan jullie echt in stijl trouwen

Gaaf hoor.

Enne succes maandag, ik zal voor je duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven