Aangekomen?

07-01-2010 15:23 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei m'n vriend me ineens (gewoon op een normale manier) dat hij dacht dat ik een klein beetje was aangekomen. Ik natuurlijk helemaal hysterisch toen ik dat hoorde..

Ik kan heel slecht omgaan met zulke dingen, dan word ik erg onzeker.

Ik kan er niet over klagen dat hij het op de foute manier heeft gezegt, hij heeft het heel rustig verteld.

Ik vond het echt verschrikkelijk om te horen.

Hij zei dat hij zich soms zorgen maakte daarover, vooral nu omdat hij me veel heeft zien eten tijdens de feestdagen enzo.

Ik zelf vind trouwens helemaal niet dat ik ben aangekomen, ik check mezelf elke dag :p Ik merk het normaal ook altijd meteen aan m'n kleding.

Dus.. Hij maakt zich hier soms zorgen om.

Ik zei hem dat dit mijn kwestie is, dat HIJ zich toch geen zorgen moet maken dat IK aankom??

Ik vind het erg vervelend om te weten dat hij dit zo belangrijk vind. Ik heb hem er proberen van te overtuigen dat het helemaal niet zo erg is, als ik eventueel zou aankomen. Als ik toch nog steeds tevreden ben over mezelf? Ik bedoel, ik zou nooit gaan afvallen alleen omdat hij dat wil!

Ik voelde me vandaag met momenten heel slecht. Gewoon, dat ik me niet meer zo mooi voel. Nu durf ik zelfs niks meer te eten waar hij bij is :s Dat heb ik ook aan hem verteld, vond hij erg om te horen. Maar het is wel de waarheid :s Dit is iets waar ik nog lang mee ga zitten :(

Pff..

Ik heb niet per se raad nodig, ik wou gewoon even mijn hart luchten.

Zeg me aub wat jullie hiervan vinden!
Nogmaals: lengte zegt in dit geval alles. Dat is door iedereen inclusief mij steeds herhaald. Zet al mijn posts achter elkaar en je zult er geen één tegen komen waarin ik deze, en andere, nuances niet maak.

TO reageert echter steeds nogal primair op mijn reacties (net zoals bij vriendje), kennelijk omdat ze er ergens toch onzeker over is. In plaats van in de discussie gewoon meteen haar lengte benoemen, waarmee alles duidelijk zou zijn geweest, zet ze een foto neer. Als ik daar dan vervolgens een reactie op geef, waarin ik nota bene benoem dat ze mooie slanke benen heeft, en dat aanvul met tips, ben ik pro ana?

Dat vind ik overgevoelige nonsens.
Jemig. Eerst krijgen we een getal te horen (42) en vervolgens een foto te zien (mooi lijfje hoor!) en vervolgens is er een vrijbrief om uitgebreid SugarX's figuur te bespreken.

Allereerst: SugarX, laat je niet gek maken! Je maat noemen en een foto plaatsen is absoluut niet nodig. Als jij zegt dat je goed in je vel zit, is dat zo, punt.

Ten tweede: zitten 'we' in 1e instantie en masse te zeggen dat vriend van SugarX geen negatieve opmerkingen mag maken, gaan 'we' vervolgens zelf aan de haal met interpretaties over maten, gewicht, lengte, vorm van figuur enzovoorts.

Waar zijn we nou mee bezig???

Mijn broek zakt er vanaf (zal wel de verkeerde maat zijn....)
quote:Blob schreef op 09 januari 2010 @ 13:23:

Oud zeer xxx? Ik bel dol op mijn lijf en mijn borsten. Altijd geweest. Ik denk dat jij zelf een probleem hebt. Val daar ajb geen meisjes van 18 mee lastig. Gevaarlijk, wat jij doet.Jij bent aan het polariseren. Dat ergert me enorm. Want het heeft enorme hoogmoed in zich, dat voort galopperen op je pro ana paard om TO te helpen, maar eigenlijk trek je alleen maar mist op in de discussie.
quote:xxx schreef op 09 januari 2010 @ 13:26:

Nogmaals: lengte zegt in dit geval alles. Dat is door iedereen inclusief mij steeds herhaald. Zet al mijn posts achter elkaar en je zult er geen één tegen komen waarin ik deze, en andere, nuances niet maak.

TO reageert echter steeds nogal primair op mijn reacties (net zoals bij vriendje), kennelijk omdat ze er ergens toch onzeker over is. In plaats van in de discussie gewoon meteen haar lengte benoemen, waarmee alles duidelijk zou zijn geweest, zet ze een foto neer. Als ik daar dan vervolgens een reactie op geef, waarin ik nota bene benoem dat ze mooie slanke benen heeft, en dat aanvul met tips, ben ik pro ana?

Dat vind ik overgevoelige nonsens.Nee joh, dat is natuurlijk ook je reinste flauwekul. Dat is echt niet wat ik je aan wilde praten hoor!!
quote:Pelikaan schreef op 09 januari 2010 @ 13:26:

Oh, maar ik wil niet zeggen dat je haar een eetstoornis wilt aanpraten hoor, echt niet. Ik zei al, ik ben wss wat gevoeliger ómdat ik zélf een eetstoornis gehad heb. Het gene waar ik over val is dat je zegt dat vet bij haar waarschijnlijk wel op haar buik zal gaan zitten en dat ze, omdat ze lang is, slank eruit blijft zien maar eigenlijk dik wordt. Juist omdat TO al zo gevoelig is over haar lijn, vond ik die opmerkingen gewoon jammer. Juist omdat ze zich nu misschien nog meer gaat vastbijten op haar figuur.

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind het zelf inderdaad een wat overgevoelige reactie, maar je hebt gelijk dat ik niet goed kan inschatten voor TO hoe zij om zal gaan met deze berichten.

Uiteraard is het niet de bedoeling iemand te gaan laten piekeren over haar figuur. Ik heb misschien teveel naar de lange termijn gekeken. Ze wil zelf niet dik worden, het zit wel in de familie, ze is zelf lang (waarbij je gewoon ongemerkt makkelijker dik wordt dan wanneer je kort bent) en ze is er al mee bezig.

Mij lijken tips geven om gezonde controle over je figuur te behouden voor een haar juist ideale tips.

Maar wanneer zij inderdaad gevoelig zou zijn voor eetziekten is het juist niet handig. Ben ik met je eens. Maar goed, ik kan moeilijk bij al mijn tips rekening houden met mogelijke latente stoornissen.
xxx, dan zijn we het gewoon met elkaar eens nu
quote:Serafina schreef op 09 januari 2010 @ 13:28:

Jemig. Eerst krijgen we een getal te horen (42) en vervolgens een foto te zien (mooi lijfje hoor!) en vervolgens is er een vrijbrief om uitgebreid SugarX's figuur te bespreken.

Allereerst: SugarX, laat je niet gek maken! Je maat noemen en een foto plaatsen is absoluut niet nodig. Als jij zegt dat je goed in je vel zit, is dat zo, punt. Ik erger me rot aan deze 'laat je niet gek maken!'opmerkingen. Wie zitten TO nou eigenlijk gek te maken met dit hysterische gedoe?

Ten tweede: zitten 'we' in 1e instantie en masse te zeggen dat vriend van SugarX geen negatieve opmerkingen mag maken, gaan 'we' vervolgens zelf aan de haal met interpretaties over maten, gewicht, lengte, vorm van figuur enzovoorts.

Waar zijn we nou mee bezig??? Dat is helemaal niet en masse gezegd. ik bijvoorbeeld vond het juist aardig dat vriend TO ergens op wees als hij een probleem zag. waarbij uiteraard de toon de muziek maakt.

Mijn broek zakt er vanaf (zal wel de verkeerde maat zijn....)
quote:Pelikaan schreef op 09 januari 2010 @ 13:36:

xxx, dan zijn we het gewoon met elkaar eens nu Klopt, zag het ook al .

Wel heel naar voor je dat je een eetziekte hebt gehad. Ik hoop dat alles nu heel goed met gaat. (En daar hoef je natuurlijk verder niet op te reageren, tenzij je dat zou willen).
Volgens mij zit het punt hem hier niet in het lichaam van Sugar, maar in haar onzekerheid. In het begin is al gezegd dat het belangrijk is dat ze zelf tevreden is met haar lichaam en niet die bevestiging bij anderen zoekt. Sugar vind zichzelf slank...prima! Leek mij gezond. Vervolgens haalde xxx aan (overigens wel terecht) dat dit alleen gezond is als je ook daadwerkelijk slank bent. Uit de foto concludeer ik dat dat inderdaad het geval is. In mijn ogen gaat deze discussie dan ook nogal off-topic. Het probleem van Sugar is volgens mij meer haar onzekerheid en de neiging bevestiging uit anderen te halen dan haar lichaam.
Daar wil ik wel op reageren hor Het gaat nooit over, maar het is hanteerbaar. Ik heb een normaal gezond gewicht, eet meestal met smaak en ik vind koken heel erg leuk. Toch blijft het een thin line: hoe goed het ook gaat, ik moet altijd bedacht blijven op een terugval. Als ik niet lekker in mijn vel zit, wordt eten lastig. En als eten lastig wordt, wordt ook mijn zelfbeeld slechter. Begin ik dan eenmaal af te vallen, dan moet er snel op de rem getrapt worden; de neerwaartse spiraal bereik je snel. Gelukkig ben ik gezegend met een enorm lieve kerel en een zeer opmerkzame moeder en weet ik zelf ook wel dat ik niet meer in die hel wil belanden, dus het komt altijd weer goed. Ik geniet van mijn leven!
Wauw Pelikaan, dat klinkt ontzettend goed. Ik begrijp dat het altijd een heikele gevoeligheid blijft.. Wat knap dat je dit hanteerbaar hebt weten te maken! Fijn ook, dat je lieve mensen om je heen hebt die je daarbij helpen.
quote:Letgo schreef op 09 januari 2010 @ 13:42:

Volgens mij zit het punt hem hier niet in het lichaam van Sugar, maar in haar onzekerheid. In het begin is al gezegd dat het belangrijk is dat ze zelf tevreden is met haar lichaam en niet die bevestiging bij anderen zoekt. Sugar vind zichzelf slank...prima! Leek mij gezond. Vervolgens haalde Spinster aan (overigens wel terecht) dat dit alleen gezond is als je ook daadwerkelijk slank bent. Uit de foto concludeer ik dat dat inderdaad het geval is. In mijn ogen gaat deze discussie dan ook nogal off-topic. Het probleem van Sugar is volgens mij meer haar onzekerheid en de neiging bevestiging uit anderen te halen dan haar lichaam.

Goede samenvatting en ook een goed punt. Ik zal me niet meer mengen in de off topic discussies.

Ontopic: TO, herken jij je in dat laatste wat Letgo schrijft?
quote:xxx schreef op 09 januari 2010 @ 14:02:

Wauw Pelikaan, dat klinkt ontzettend goed. Ik begrijp dat het altijd een heikele gevoeligheid blijft.. Wat knap dat je dit hanteerbaar hebt weten te maken! Fijn ook, dat je lieve mensen om je heen hebt die je daarbij helpen.Thanx , lief dat je ernaar vroeg.
quote:SugarX schreef op 09 januari 2010 @ 10:03:

[...]

Ok ik ben 1m80. En ik ben allebehalve stevig.

Geloof je het niet, dat is dan jouw probleem.

Ik zal je nog eens iets vertellen: IK WEEG 76 KG!

Mijn vetpercentage heb ik ook meerdere keren al laten meten en het is gewoon normaal, zoals iedere normale vrouw.

Ik kan het gewoon niet laten om een foto te posten. Ik heb m'n gezicht verborgen omdat ik liever niet heb dat iedereen mij zomaar kan zien/herkennen.

Heb je nu een andere mening over maat 42? (sorry, voel me heel erg aangesproken door deze reacties)

[afbeelding]Ik vind dat je er heel goed uit ziet!!!! En wanneer een man zegt dat hij denkt dat je bent aangekomen, wil dat bij hem niet zeggen dat hij je figuur minder mooi vindt.
quote:Blob schreef op 09 januari 2010 @ 12:41:

xxx houd nou verd*mme eens op om dat meisje iets aan te praten! Ga je op een pro ana site zitten vervelen of zo als je onzekere meiden wil pesten.

TO ziet er prima uit. Net als ik toen ik 18 was. Toen had ik ook maat 42 en dat heb ik nu nog. Alleen dan met E cup. Ik denk dat TO boven wel in een kleiner maatje past. Dat zit er voor mij niet in

Je hebt een prima figuur meid. Laat je niks aanpraten hier want dat is helemaal niet nodig!

Zo eens

xxx ben het niet altijd met je eens, maar kon je uitgebreide en goed verwoorde mening vaak wel waarderen. In dit geval sla je echt door !!!!

TO je ziet er prachtig uit, laat je niets wijsmaken. En ik ben blij dat je vriend erkend dat HIJ een probleem heeft en niet jij.
quote:_barbie_ schreef op 09 januari 2010 @ 14:49:

[...]

Zo eens

xxx ben het niet altijd met je eens, maar kon je uitgebreide en goed verwoorde mening vaak wel waarderen. In dit geval sla je echt door !!!!

TO je ziet er prachtig uit, laat je niets wijsmaken. En ik ben blij dat je vriend erkend dat HIJ een probleem heeft en niet jij.Euh...heb je ook verder gelezen dan deze post?
quote:xxx schreef op 09 januari 2010 @ 14:04:

[...]

Goede samenvatting en ook een goed punt. Ik zal me niet meer mengen in de off topic discussies.

Ontopic: TO, herken jij je in dat laatste wat Letgo schrijft?

Ja.

Maar je posts komen soms wel idd raar over als ik het mag zeggen. Ik bedoel, je ziet de foto, je ziet dat ik normaal en gezond ben en nog ga je me vertellen wat ik zou moeten doen. Ok als het goed bedoelt was, maar ik vond het wel raar dat je dat ineens zei. En al helemaal toen je zei dat ik waarschijnlijk zou bijkomen bij mijn buik enzo.. nja, ik wil geen hele discussie opwekken maar ik vroeg me gewoon af waar dat nodig voor was
quote:SugarX schreef op 09 januari 2010 @ 15:16:

[...]Ja.

Maar je posts komen soms wel idd raar over als ik het mag zeggen. Ik bedoel, je ziet de foto, je ziet dat ik normaal en gezond ben en nog ga je me vertellen wat ik zou moeten doen. Ok als het goed bedoelt was, maar ik vond het wel raar dat je dat ineens zei. En al helemaal toen je zei dat ik waarschijnlijk zou bijkomen bij mijn buik enzo.. nja, ik wil geen hele discussie opwekken maar ik vroeg me gewoon af waar dat nodig voor was Hi Sugar, fijn dat je reageert . Ik vind het jammer dat mijn posts vervelend overkwamen bij je. Ik wist wel dat je ze niet leuk vond om te horen, maar het was net zo goed als bij andere forummers bedoeld om met je mee te denken, niet om je af te kraken of te pesten. Ik zal nog een keer kort proberen uit te leggen hoe ik mijn reacties na je foto bedoelde.

Bij de post die ik als reactie op de foto gaf probeerde ik te zeggen dat ik het jammer vond dat je niet gewoon meteen je lengte had genoemd maar alleen je maat. Ik had in alle posts daarvoor namelijk al gezegd dat lengte een groot verschil maakt. Maat 42 is inderdaad heel anders bij iemand van bovengemiddelde lengte (zoals jij) of bij iemand van gemiddelde lengte.

Dat ik na je foto voortborduurde met tips (in kort: sport doen die je zelf leuk vind, beweging en normaal/gezond eten, niet vergelijken met vriendin) was omdat ik dacht dat dit je kon helpen. Je kwam op mij over als iemand die zelf ook absoluut niet dik wil zijn, je vertelde dat je moeder wel flink overgewicht heeft, je vriendje was erover begonnen, jij was er mee bezig... voor mij was 1+1=2, namelijk: zolang je dit doet hoef je je geen zorgen te maken.

Dat was dus niet bedoeld om je als een malle aan te zetten tot extreem veel sporten enzo, maar juist om je te zeggen dat je met die tips gewoon op gewicht zou blijven.

Maar wat Letgo schreef vond ik een goed punt. Je vraag nleek op den duur eigenlijk niet zozeer om gewicht maar meer om onzekerheid te gaan. Ik heb dus teveel gefocust op iets dat eigenlijk je probleem niet blijkt te zijn. Je zegt hier zelf ook dat Letgo er gelijk in had. Dus ik stel voor dat je mijn andere posts naast je neerlegt (deed je toch al ) want die blijken niet relevant.

Ik weet niet of je zin hebt om het over die onzekerheid te hebben. Zo ja, zou je dan wat meer kunnen vertellen over waar je in het dagelijks leven dan zoal tegen aan loopt? Vind je zelf dat je je teveel laat beïnvloeden door wat anderen van je denken? Waaraan merk je dat?
xxx, respect hoor, zelfs na posters die echt buiten hun boekje gaan nog zo reageren. Daar kunnen er nog een hoop wat van leren.
Oh en dat van die buik zal ik ook nog even uitleggen. Op je foto is te zien dat je mooie lange benen hebt. Volgens mij ben jij het type "appel" (áls je aankomt is dat op je buik, niet op je kont en benen). Helaas is het zo dat veel vet op je buik (en dus niet gewoon een gezond laagje) ongezond is omdat je vitale organen daar zitten.

Omdat je vrij lang bent zul jij het waarschijnlijk minder snel merken als je een paar kilo's aankomt, dan iemand die vrij kort is. Bij een kort iemand oogt dit namelijk over het algemeen veel sneller. Dat is een voordeel met de feestdagen maar kan tot een vertekend beeld leiden als er zo steeds ongemerkt een paar kilo's bij zouden komen.

Maar goed - dit nog even als uitleg op voorgaande, het is niet mijn bedoeling deze discussie opnieuw aan te gaan.
quote:Pelikaan schreef op 09 januari 2010 @ 15:39:

xxx, respect hoor, zelfs na posters die echt buiten hun boekje gaan nog zo reageren. Daar kunnen er nog een hoop wat van leren.Lief van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven