Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ik had vanochtend een hurray in mijn mailbox... Ik wacht nog even met een adres aanvragen tot ik er wat meer heb......
Snjókorn falla, á allt og alla
jeeej, Hurray nummer 2 is ook binnen gekomen. de kaart naar Duitsland!

Nu dus nog wachten op 3 Hurrays:

- Tsjechie --> 11 dagen onderweg

- Duitsland --> 10 dagen onderweg

- U.S.A --> 10 dagen onderweg
JJ, ik ga ook gewoon door. Blijft leuk en ook in heb nog wel genoeg adressen om kaarten te sturen.

Chayuz, super dat de tweede ook binnen is. Je mag gerust een adres aanvragen hoor, je hoeft niet te wachten voordat alle 5 zijn aangekomen.

Één hurray uit Nederland met bedankt.

Van de anderen kunnen sommige aankomen maar ook sommige niet (11 onderweg).
Jeej nog 4 kaarten versturen en ik heb mag 6 kaarten onderweg hebben! Gister kreeg ik tegelijkertijd drie hele leuke en uitgebreide hurray's. Daar wordt ik altijd zo blij van als mensen blij zijn met de kaarten die ik gestuurd heb, omdat ik altijd lang nadenk over welke kaart het beste bij ze passen.

Het allereerste adres dat ik ooit heb aangevraagd heeft nog steeds mijn kaart niet ontvangen:( ging naar China, nu al 56 dagen onderweg. Ik denk dat dit een expired wordt.

Ik had laatst trouwens nog verteld, dat ik stiekem een profiel voor mijn moeder heb aangemaakt. (Ik weet niet of jullie je dat nog kunnen herinneren). Nu lag er opeens een kaartje in de bus die aan haar gericht was en ze was helemaal verbaasd: 'wie stuurt mij nou een kaartje uit Texas?!' Ze vond het leuk! Ze heeft net haar eerste adres aangevraagd:P
Fishie, super dat mam zo reageerd zeg. Misschien een idee voor mij om een profiel aan te maken voor mijn moeder (die zegt dat ze geen tijd heeft enz maar vind het wel leuk). En leuk dat ze het nu zelf gaat doen.

China...........je kunt in haar profiel kijken hoelang een kaart uit Nederland erover doet of uit Duitsland zodat je kunt vergelijken. Stonden er ook Chineese leestekens bij( bij haar adres)?

Het zou jammer zijn als die expired raakt maar daar kun je niets aan doen.
Leuk Fishie die kaart naar je moeder. Da's weer een fan erbij.
Steph, haha, ja, dat geduld kan ik me uit een ver verleden nog wel herinneren... *luistert met een half oor of ze de postbode al hoort*

Fishie, wat een leuke verrassing voor je moeder! En hartstikke leuk dat ze het nu zelf ook gaat doen. Ik heb mijn moeder ook geprobeerd enthousiast te krijgen, maar die vond het maar veel gedoe geloof ik .
Het adres was gewoon geschreven in het engels en er stond geen Chinees adres bij. De meeste kaarten uit Nederland doen er bij dit profiel ongeveer twee weken over, dus ik denk dat hij kwijt is geraakt. Of ze dachten dat er propoganda in stond:P
Haha misschien moeten jullie allemaal stiekem een profiel voor je moeder aanmaken:P Worden ze allemaal enthousiast.
Fishie, wat een humor heb jij met de propaganda.

Mijn mams wordt eerder kwaad als ik dat doe. Ik zal haar vanavond nog eens ompraten, kijken wat ze nu echt van PC vind. Ze kan engels, duits dus moet lukken.

Veel kaarten hier. Twee officials, eentje uit *zucht* Finland maar ik heb haar twee dagen geleden getagd! Dat is nogeens toeval. En eentje, zeer mooi maar daar hebben ze alleen maar mooie kaarten, uit Maleisië. Beide volgeschreven, de bedankjes ook.

En nog 5 Unescokaarten met een RR.

Heeft er maar 7dagen overgedaan!
Die is mooi Steph. wow
Mooie kaart Steph..gaaf!!

Mijn moeder heeft zelf een account gemaakt (voornamelijk ook vanwege haar vriend die postzegels spaart, waar mijn kaarten dus ook allemaal heen gaan) maar volgens mij nog nooit iets mee gedaan.

Wat schrijven jullie zoal op je kaart als er verder maar weinig in het profiel van iemand staat? Vind het soms zo moeilijk.

Trouwens...leuk idee, om om een recept te vragen! Kan ik zelf ook wel eens in mijn profiel zetten.

Ik heb ooit eens een kaart gestuurd naar Italië, die vroeg om een kaart met een tekening van een olifant, getekend met je "verkeerde hand". Was echt zó grappig om te doen. Hij had ook alle kaarten op flickr gezet en was zo leuk om al die schots en scheve olifanten te zien :-D
Mooie kaart Steph!

Fishie, echt leuk, dat je moeder een kaart gehad heeft en het leuk vindt!! Mijn 1e kaart naar China was ook expired... jammer... ze had idd ook geen Chinees adres erbij staan en ze zei ook dat ze al heel lang geen PC kaarten gekregen had... dus iets gaat er mis... Jammer!

Jokejacket, ja, die trollen kaart is echt leuk

Oh, de postbode hier bracht vandaag alleen reclamefolders...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Mittens, ja, dat heb ik er ook bij staan in m'n profiel. En ook of ze iets over hun favorite vakantie kunnen schrijven. Staat er eigenlijk een beetje met het idee dat mensen dan iets hebben om te schijven ipv Happy PC, als ze niets weten.. Maar dat werkt helaas toch niet echt...

Ik had gisteren weer een profiel waar niets in stond... het leek zelfs een beetje nep, hij had Bear als 'echte' naam, en het adres was met 6969... Achterdochtig ben ik he... hihi... maar hij had al wel meer dan 100 kaarten gestuurd en ontvangen, dus zal toch wel goed zijn... Leuk dat je moeder ook een account heeft nu!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ook 2 hoera's hier! Nieuwe kaarten gaan naar Brazilie (nieuw) en Litouwen (nieuw)!

Mijn moeder lid maken, nee dat lijkt me niet dat ze dat leuk zou vinden. Mijn zus is inmiddels wel verslaafd en belt me regelmatig met updates en vragen. Ook mijn huisgenoot en een Finse vriendin zijn druk aan het postcrossen geslagen!
[quote]Mittens schreef op 09 januari 2010 @ 16:52 :(voornamelijk ook vanwege haar vriend die postzegels spaart, waar mijn kaarten dus ook allemaal heen gaan) [quote]

Krijg je de kaarten niet terug v.d. vriend van je moeder? Dan hoef je je iig niet druk te maken over het opbergen/archiveren van de kaarten
Jeuj mijn kaart naar Rusland is ook aangekomen! Maar het was een hele korte hurray, gewoon 'Thank you very much!!!!'

Nuja het is aangekomen hé Nog 4 onderweg!
quote:StefanieV schreef op 09 januari 2010 @ 20:27:

Jeuj mijn kaart naar Rusland is ook aangekomen! Maar het was een hele korte hurray, gewoon 'Thank you very much!!!!'

Nuja het is aangekomen hé Nog 4 onderweg!Je hebt wel even 4 uitroeptekens te pakken! Ga je gelijk een nieuw adres aanvragen?
Vandaag ook 2 kaarten ontvangen, nog een kerstkaart uit Lithouwen en een met bloemen uit finland. Leuke verhalen achterop.

Dit is mijn top 6:

173 verzonden

166 ontvangen

1.Finland 28 verzonden 28 ontvangen

2.Duitsland 26 verzonden 19 ontvangen

3.USA 14 verzonden 17 ontvangen

4.Nederland 12 verzonden 10 ontvangen

5.China 8 verzonden 7 ontvangen

6.Taiwan 7 verzonden 8 ontvangen
Hihi Ligaa idd, dus op zich is dat wel positief

Ik zou even willen wachten om een adres aan te vragen maar grote kans dat ik straks weeral een aanvraag

edit: weet niet of ik nog reactie krijg maar als je iemand tagged, moet je die persoon dan zelf U2U'en voor het adres of doet ze dat automatisch naar jou?
@StefanieV dat kun je beste zelf doen.

Wie van hier gaan ook naar de meeting in Utrecht op 23 januari?

Vandaag twee kaarten ontvangen: Eentje uit tsjechië die een lelijke viewkaart stuurt en er doodleuk in schreef dat ze eerst een kaartje van de beroemde mol uit haar land wilde sturen maar het maar niet deed omdat ze dacht dat ik die al wel zou hebben. Ik heb liever een dubbele kinderboekenillustratiekaart dan zo'n lelijke viewkaart.

De ander kwam uit Finland maar was er eentje van Barcelona, haar laatste vakantie-stop.

Nog geen nieuwe adressen aangevraagd maar dat ga ik morgen nog even doen.
Dank je Chrisy ik heb het gelijk gedaan :-)

Het volgende adres gaat trouwens naar de USA, de tag naar Rusland.

Ik ga niet naar de meeting, leek me wel leuk maar ik moet werken dus ik kan niet komen.
Wauw, 4 uitroeptekens StefanieV. Zeker positief. *en al een adres aangevraagd?

Janna, kun je die vrouw uit China niet mailen of ze haar chineesadres in haar profiel zet of bij haar PC-adres neerzet? Als tip uiteraard want zo krijgt ze er bijna geen. Zou voor haar ook jammer zijn.

Mittens, vertel anders gewoon over de kaart die je stuurt. Leuk dat mams zelf een account heeft gemaakt (die van mij niet).

Chrisy, ik ga ook. Volgens mij Jokejacket en Hondjewoef ook (zij heet daar anders).

Jemig waarom een lelijke vieuwkaart sturen, zij weet toch niet dat jij die mollenkaart nog niet hebt zeg.

Nog twee hurrays! 4 adressen aangevraagd: USA, Duitsl, Zwitserl en de eerste naar Zweden. Allemaal volle en leuke profielen.
Ja hoor Steph, zoals ik al zei, gisterenavond nog haha Naar USA dus :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven