Beperkt houdbaar?

09-01-2010 15:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak producten die 'beperkt houdbaar' zijn. Wat houdt dat nou eigenlijk in?

Ik koop bijvoorbeeld smeerkaas, philadelphia en smeer leverworst. Hoe lang bewaren jullie dat?

Ik was ook in de veronderstelling dat slagroom (in een spuitbus) beperkt houdbaar was, maar dat staat niet op de bus. Hoe lang bewaren jullie dat dan?
Wat bedoel je precies met beperkt houdbaar?

Ik neem aan dat je na opening van de verpakking bedoelt. Philadelphia is namelijk sowieso na aankoop een aantal maanden houdbaar. Als het open is meestal een week en altijd even ruiken van tevoren
Inderdaad, na open. Er staat dan dus op: na openen beperkt houdbaar. Wat mij betreft een uitdrukking die niks zegt.
Ik vind het ook maar vaag. Kocht vandaag houdbare melk. Daar staat dan op: na opening beperkt houdbaar. Hoe beperkt? Hoe lang gaat het dan mee?
De meeste voorverpakte producten zitten zo vol met conserveringsmiddelen dat het na opening nog vaak tot sint juttumus houdbaar zijn.

Als het niet meer fris ruikt (voor zover dat al niet het geval was met smeerkaas en of leverworst ),

of als er poesjes op groeien, dan is het tijd om het in de container te gooien.

Mocht je nou bij de slager een leverworst kopen, ja dan is het wel beperkter houdbaar.

Vertrouw op je smaak, en reuk. En anders laat je kat het proeven, (als je die hebt) ze zeggen dat die nooit iets eten wat bedorven is.

(Nou is dat met mijn veelvraat ook in twijfel te trekken)
quote:kusunum schreef op 09 januari 2010 @ 15:51:

De meeste voorverpakte producten zitten zo vol met conserveringsmiddelen dat het na opening nog vaak tot sint juttumus houdbaar zijn.

Als het niet meer fris ruikt (voor zover dat al niet het geval was met smeerkaas en of leverworst )

Of als er poesjes op groeien.

Mocht je nou bij de slager een leverworst kopen, ja dan is het wel beperkter houdbaar.

Vertrouw op je smaak, en reuk. En anders laat je kat het proeven, (als je die hebt) ze zeggen dat die nooit iets eten wat bedorven is.

(Nou is dat met mijn veelvraat ook in twijfel te trekken)Omschrijf
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
'Poesjes' is een of ander wazig dialect voor schimmel . Is het Brabants?
Nou, van die witte pluisjes.

Heeft "hier wordt ik niet vrolijk van" geen site waar op staat dat je dingen nooit langer dan 2 dagen open mag bewaren trouwens?
quote:AlettaJacobs schreef op 09 januari 2010 @ 15:54:

'Poesjes' is een of ander wazig dialect voor schimmel . Is het Brabants?Nee hoor, ik kom uit Noord Holland en ik ken het ook.
quote:AlettaJacobs schreef op 09 januari 2010 @ 15:54:

'Poesjes' is een of ander wazig dialect voor schimmel . Is het Brabants?Ik weet niet waar het vandaan komt, zo noemen wij het altijd.
Als er "beperkt houdbaar" op staat, denk ik aan 2 of 3 dagen.
Mail "daar wordt ik niet vrolijk van"

Hij kan je allicht vertellen hoe beperkt dingen houdbaar zijn.
Ik ben sowieso een zeur met eten, als er op een pak melk als houdbaarheidsdatum 10-01 staat en het is vandaag 10-01 dan doe ik het weg, zelfs als pak nog dicht is...

Smeerworst e.d. mag bij mij na opening nog max 2 dagen liggen...
quote:GeorgieBrown schreef op 09 januari 2010 @ 15:55:

[...]

Nee hoor, ik kom uit Noord Holland en ik ken het ook.Misschien NH's dan? Ik ken het alleen van MyleneValerie die die dingen altijd poesjes noemt. Moest er erg om lachen, de eerste keer dat ik dat las
Sorry voor de off topic overigens.

Ik eet beperkt houdbare dingen nog zolang ze er nog goed uitzien en nog goed ruiken. Bij twijfel gaan ze de vuilnisbak in.
Ik wil beperkt houdbaar wel eens rekken naar een week

Ik ben er nog nooit ziek van geworden, maar met de smeerpathe ben ik daar wel wat voorzichtiger in. Ik ben de enige die het eet, en als ik het na 2-3 dagen weggooi, zit meer dan de helft nog in het bakje. Dat vind ik zo zonde.
Ik doe melk, karnemelk, yoghurt en dergelijke altijd na drie dagen open weg (is het meestal wel op trouwens). Smeerkaas na ongeveer een week.

Ik twijfel altijd over kipkerry, tonijnsalade enzo. Hoe lang bewaren jullie dit na openen?
tsja.....
Na een week ongeveer gaan ze bij mij wel weg. Als het er eerder raar uitziet of raar ruikt gaat het eerder weg.
Ik vind dat toch altijd gek hoor (hoewel ik vast een tik van de molen heb meegrekregen van mijn vader die echt enorm tegen eten weggooien is) je hebt toch niet voor niks ogen, een neus en smaakpappillen van onze lieve heer gekregen? Als een product er nog goed uitziet, goed ruikt en goed smaakt, is het goed. Zo simpel is het.

En ik heb nog maar 1 keer in mijn leven voedselvergiftiging gehad, toen ik 14 was en voor het eerst voor mijn eigen maaltje moest zorgen thuis. Lopend bij de slager een kipkorn gehaald terwijl het 30 graden was, en die niet goed doorbakken. Ja, daar wordt je ziek van ja
Ik gooi vleesproducten 3 dagen na openen weg als het nog niet op is.

Smeerkaas een week, salades moet bij mij ook binnen een week op.
Ik snap best dat ik het kan zien, ruiken en proeven. Maar ik gooi altijd alles ruim op tijd weg, dus geen idee wat ik dan zou moeten zien, ruiken of proeven...

Heb ook begrepen dat je best ziek kan worden van eten wat goed ruikt en smaakt.
quote:Tamararara schreef op 09 januari 2010 @ 15:57:

Ik ben sowieso een zeur met eten, als er op een pak melk als houdbaarheidsdatum 10-01 staat en het is vandaag 10-01 dan doe ik het weg, zelfs als pak nog dicht is...

Smeerworst e.d. mag bij mij na opening nog max 2 dagen liggen...

Wat zonde!! en onnodig...

* mijn oma zou gezegd hebben: in de arme landen zijn ze jaloers op je....eet maar fijn op..*
Hmm ik heb nog vleessalade in de koelkast staan. Open. Al zeker 2 weken. Ik ga maar even een toastje smeren denk ik.
Hmm hij ruikt niet zo lekker meer, toch maar weggooien
Wat enorm veel eten wordt er weggegooid door een datumpje op de verpakking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven