samenwonen twijfels

11-01-2010 09:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds een halfjaar hebben ik en me vriend het over samenwonen

ik ben altijd heel enthousiast geweest over het zoeken naar huisjes en meubels..maar toch heb ik twijfels. Ik zie mijzelf nog niet echt het huisje boompje beestje gedoe doen, dus het koken als ik uit mijn werk kom de was etc. Momenteel woon ik nog thuis (ik ben 20) en ik vind het eigenlijk wel prima, als ik uit mijn werk kom staat het eten klaar..ben ik gewoon te makkelijk of te bang? ik weet niet hoe ik dit moet plaatsen en ik ben heel erg verward.
Of je makkelijk bent of bang weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dat 20 jaar ook wel jong is om (al) te gaan samenwonen. Vind ik...ik was ook 19 en zie nu achteraf dat dit veel te jong was.
In wat voor opzicht vond je jezelf te jong?
zolang je nog "ik en me vriend" schrijft in plaats van "mijn vriend en ik" zou ik zeker nog niet gaan samenwonen..
Waarom ga je niet eerst een tijdje op jezelf wonen? In een studentenhuis, of via de woningbouw? Je bent 20, dat vind ik persoonlijk erg jong om te gaan samenwonen.
Tip: ga eerst op jezelf wonen, zodat je die zelfstandigheid hebt. Samenwonen is leuk maar kan altijd nog. En bij twijfel, niet doen.
Bedankt voor jullie reacties...het is qua grammatica ook niet netjes om ik en me vriend te schrijven..een onbewuste typfout.. we zijn al 5 jaar samen en het gaat nog steeds heel goed. Alleen nu mijn twijfels over het samenwonen. We hebben al wel huizen bekenen en het laatste huis vinden wij een topper. Maar ik denk toch dat het niet de juiste tijd is.. door mijn eerdere enthousiasme is mijn vriend ook erg in de war en twijfelde aan mijn liefde voor hem, ik heb hem uitgelegd dat ik absoluut niet twijfel aan mijn liefde voor hem..hij is wel boos of eerder geschokt dat ik opeens twijfel.
Bij twijfel (voorlopig) niet doen...
Van wie komt het idee van jou of je vriend en zijn jullie al lang bij elkaar?

20 is nog jong en de een is er eerder aan toe als de ander, is je vriend ook nog zo jong en wat zijn zijn ideeën rond samenwonen. Wat is de verdeling huishoudelijk, ik zie je schrijven wassen, koken, wat gaat hij dan doen?

Zet de voors en tegens eens op een rijtje en neem dan een besluit.

En schakel je gevoel niet uit.

Succes met je besluit.
Bij twijfel inderdaad niet doen. Pas als je er zelf aan toe bent, als je thuis zelf echt weg wilt, zou ik er over gaan denken om samen te wonen. Eerst even op jezelf wonen is ook een goed idee. Je moet het pas doen als je er zelf echt aan toe bent.

Ik kon zelf op mijn 23e niet wachten om samen te gaan wonen. Het samen wonen en zorgen voor alles leek me erg leuk en juist gezellig. Nog geen spijt van gehad.
Home is where your wifi connects automatically.
Eerst kwam het idee van mij, omdat ik het thuis iets minder vond...ik woonde met mijn ouders in een stacaravan omdat ons huis verbouwt werd. Later is dit idee afgezakt en kwam mijn vriend met een nieuwbouwproject..met het idee dat dit nog wel even duurde heb ik ja gezegd. we zijn al 5 jaar samen en hij is een paar maanden jonger dan mij. hij zegt wel dat we alles samen gaan doen. maar hij wil me niet teveel overtuigen omdat hij bang is dat ik na een paar maanden (na de leuke periode van hetzelf inrichten van je eigenhuis) alsnog ga twijfelen..
Persoonlijk zou ik eerst eens lekker op mezelf gaan wonen. Je bent pas 20 en samenwonen kan altijd nog. Je wordt pas echt zelfstandig als je een eigen plekje hebt en de vrijheid die je dan hebt is heerlijk. Zeker als je nu nog twijfels hebt over het samenwonen. Het is fijn als je vriend gewoon bij jou thuis kan komen in plaats van bij je ouders, jullie kunnen doen en laten wat je wil, maar je kan ook gewoon doen wat jij wilt wanneer je maar wilt. De rest van je leven kan je nog samenwonen, dus waarom niet eerst lekker een plekje voor jezelf?
Zou ik ook doen, eerst die plek voor mezelf. Samenwonen kan altijd nog.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
het vreemde is dat ik daar (op mezelf) helemaal geen behoefte aan heb..zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Als jij thuis wil blijven wonen, dan moet je dat gewoon lekker doen. Als je het je vriend goed uitlegt wat jouw redenen zijn dan heeft hij het maar te accepteren. Er komt ooit een moment dat je voelt dat de tijd rijp is, nu ben je nog pas 20. Geniet van het leven, samenwonen kan altijd nog.
quote:unknownwoman schreef op 11 januari 2010 @ 10:14:

het vreemde is dat ik daar (op mezelf) helemaal geen behoefte aan heb..zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Je zegt het zelf, blijf nog lekker even bij je ouders wonen. Als hij dit niet snapt hoe moet het dan als jullie samen zouden wonen, twijfelt hij dan ook aan je liefde voor hem als je het een keer niet eens bent?

Volg je gevoel, met twijfels gaat het niet goed, straks zit je daar en dan blijken je twijfels waar te zijn en ben je er nog niet aan toe.

En als ik het zo lees willen jullie ook kopen en niet huren? Dan helemaal niet doen.
Ik had hetzelfde als jij TO.. Ik was ook 20 en wilde gaan samenwonen, maar begon te twijfelen. Wil ik niet eerst op mezelf? Ben ik er klaar voor? Na lang wikken en wegen heb ikde sprong gewaagd.. en ik moet zeggen dat onze relatie er 10x beter op is geworden! Van mijn kant dus een succesverhaal
wat een gemakszucht, iedereen moet koken als ie wil eten dus jij ook. Leuk dat jouw ouders een soort van hotelvoorziening zijn maar helemaal normaal is dat natuurlijk niet. Jammer dat je meteen uit het ouderlijk huis gaat samenwonen want dan leer je nog niet op eigen benen staan
we willen inderdaad kopen, ik vind huren ook prima, maar hij ziet dat niet zitten. ik denk dat mijn besluit vast staat..jammer van het huis maar er komt vanzelf wel weer iets op ons pad.
sopsie, wat waren jouw grootste twijfels? heb je er lang over getwijfeld?
Dus je gaat niet samenwonen? Ga je dan wel uit huis?
Natuurlijk niet Meds, dan wordt er nl. niet meer voor haar gekookt...
ik heb absoluut niet de behoefte om alleen te gaan wonen..
Wat is er met de jeugd van tegenwoordig dat ze zo opzien tegen zelfstandigheid?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
ik vraag om advies niet om vooroordelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven