samenwonen twijfels
maandag 11 januari 2010 om 09:53
sinds een halfjaar hebben ik en me vriend het over samenwonen
ik ben altijd heel enthousiast geweest over het zoeken naar huisjes en meubels..maar toch heb ik twijfels. Ik zie mijzelf nog niet echt het huisje boompje beestje gedoe doen, dus het koken als ik uit mijn werk kom de was etc. Momenteel woon ik nog thuis (ik ben 20) en ik vind het eigenlijk wel prima, als ik uit mijn werk kom staat het eten klaar..ben ik gewoon te makkelijk of te bang? ik weet niet hoe ik dit moet plaatsen en ik ben heel erg verward.
ik ben altijd heel enthousiast geweest over het zoeken naar huisjes en meubels..maar toch heb ik twijfels. Ik zie mijzelf nog niet echt het huisje boompje beestje gedoe doen, dus het koken als ik uit mijn werk kom de was etc. Momenteel woon ik nog thuis (ik ben 20) en ik vind het eigenlijk wel prima, als ik uit mijn werk kom staat het eten klaar..ben ik gewoon te makkelijk of te bang? ik weet niet hoe ik dit moet plaatsen en ik ben heel erg verward.
maandag 11 januari 2010 om 10:01
Bedankt voor jullie reacties...het is qua grammatica ook niet netjes om ik en me vriend te schrijven..een onbewuste typfout.. we zijn al 5 jaar samen en het gaat nog steeds heel goed. Alleen nu mijn twijfels over het samenwonen. We hebben al wel huizen bekenen en het laatste huis vinden wij een topper. Maar ik denk toch dat het niet de juiste tijd is.. door mijn eerdere enthousiasme is mijn vriend ook erg in de war en twijfelde aan mijn liefde voor hem, ik heb hem uitgelegd dat ik absoluut niet twijfel aan mijn liefde voor hem..hij is wel boos of eerder geschokt dat ik opeens twijfel.
maandag 11 januari 2010 om 10:04
Van wie komt het idee van jou of je vriend en zijn jullie al lang bij elkaar?
20 is nog jong en de een is er eerder aan toe als de ander, is je vriend ook nog zo jong en wat zijn zijn ideeën rond samenwonen. Wat is de verdeling huishoudelijk, ik zie je schrijven wassen, koken, wat gaat hij dan doen?
Zet de voors en tegens eens op een rijtje en neem dan een besluit.
En schakel je gevoel niet uit.
Succes met je besluit.
20 is nog jong en de een is er eerder aan toe als de ander, is je vriend ook nog zo jong en wat zijn zijn ideeën rond samenwonen. Wat is de verdeling huishoudelijk, ik zie je schrijven wassen, koken, wat gaat hij dan doen?
Zet de voors en tegens eens op een rijtje en neem dan een besluit.
En schakel je gevoel niet uit.
Succes met je besluit.
maandag 11 januari 2010 om 10:06
Bij twijfel inderdaad niet doen. Pas als je er zelf aan toe bent, als je thuis zelf echt weg wilt, zou ik er over gaan denken om samen te wonen. Eerst even op jezelf wonen is ook een goed idee. Je moet het pas doen als je er zelf echt aan toe bent.
Ik kon zelf op mijn 23e niet wachten om samen te gaan wonen. Het samen wonen en zorgen voor alles leek me erg leuk en juist gezellig. Nog geen spijt van gehad.
Ik kon zelf op mijn 23e niet wachten om samen te gaan wonen. Het samen wonen en zorgen voor alles leek me erg leuk en juist gezellig. Nog geen spijt van gehad.
Home is where your wifi connects automatically.
maandag 11 januari 2010 om 10:08
Eerst kwam het idee van mij, omdat ik het thuis iets minder vond...ik woonde met mijn ouders in een stacaravan omdat ons huis verbouwt werd. Later is dit idee afgezakt en kwam mijn vriend met een nieuwbouwproject..met het idee dat dit nog wel even duurde heb ik ja gezegd. we zijn al 5 jaar samen en hij is een paar maanden jonger dan mij. hij zegt wel dat we alles samen gaan doen. maar hij wil me niet teveel overtuigen omdat hij bang is dat ik na een paar maanden (na de leuke periode van hetzelf inrichten van je eigenhuis) alsnog ga twijfelen..
maandag 11 januari 2010 om 10:08
Persoonlijk zou ik eerst eens lekker op mezelf gaan wonen. Je bent pas 20 en samenwonen kan altijd nog. Je wordt pas echt zelfstandig als je een eigen plekje hebt en de vrijheid die je dan hebt is heerlijk. Zeker als je nu nog twijfels hebt over het samenwonen. Het is fijn als je vriend gewoon bij jou thuis kan komen in plaats van bij je ouders, jullie kunnen doen en laten wat je wil, maar je kan ook gewoon doen wat jij wilt wanneer je maar wilt. De rest van je leven kan je nog samenwonen, dus waarom niet eerst lekker een plekje voor jezelf?
maandag 11 januari 2010 om 10:19
maandag 11 januari 2010 om 10:19
quote:unknownwoman schreef op 11 januari 2010 @ 10:14:
het vreemde is dat ik daar (op mezelf) helemaal geen behoefte aan heb..zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Je zegt het zelf, blijf nog lekker even bij je ouders wonen. Als hij dit niet snapt hoe moet het dan als jullie samen zouden wonen, twijfelt hij dan ook aan je liefde voor hem als je het een keer niet eens bent?
Volg je gevoel, met twijfels gaat het niet goed, straks zit je daar en dan blijken je twijfels waar te zijn en ben je er nog niet aan toe.
En als ik het zo lees willen jullie ook kopen en niet huren? Dan helemaal niet doen.
het vreemde is dat ik daar (op mezelf) helemaal geen behoefte aan heb..zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Je zegt het zelf, blijf nog lekker even bij je ouders wonen. Als hij dit niet snapt hoe moet het dan als jullie samen zouden wonen, twijfelt hij dan ook aan je liefde voor hem als je het een keer niet eens bent?
Volg je gevoel, met twijfels gaat het niet goed, straks zit je daar en dan blijken je twijfels waar te zijn en ben je er nog niet aan toe.
En als ik het zo lees willen jullie ook kopen en niet huren? Dan helemaal niet doen.
maandag 11 januari 2010 om 10:20
maandag 11 januari 2010 om 10:20