welke (inbouw-) apparatuur hebben jullie in de keuken?
maandag 11 januari 2010 om 14:34
We gaan verbouwen en ik ben me aan het orienteren op een nieuwe keuken. We willen een recht stuk van ongeveer 4 meter en dan een kookeiland ervoor.
Een van de talloze afwegingen; welke apparatuur moet erin komen?
Zelf vind ik een losstaand fornuis a la Boretti heel mooi, maar is het praktisch? Een stoomoven? Magnetron? Hetelucht-oven? Combi-magnetron?
Wat hebben jullie in de keuken en wat is handig/onmisbaar en wat valt tegen?
(oh ja afwasmachine zal noooit een punt van discussie zijn )
Er is zoveel mogelijk, te veel misschien wel....
Een van de talloze afwegingen; welke apparatuur moet erin komen?
Zelf vind ik een losstaand fornuis a la Boretti heel mooi, maar is het praktisch? Een stoomoven? Magnetron? Hetelucht-oven? Combi-magnetron?
Wat hebben jullie in de keuken en wat is handig/onmisbaar en wat valt tegen?
(oh ja afwasmachine zal noooit een punt van discussie zijn )
Er is zoveel mogelijk, te veel misschien wel....
maandag 11 januari 2010 om 17:32
quote:schuddebuikje schreef op 11 januari 2010 @ 14:49:
Hoi Ratteke, ik ben ook op zoek naar een 5 pitter met de wokbrander aan de zijkant. Heb ik nog niet kunnen vinden, heb jij een idee? Ze hebben bij de ikea wel 2 x 2 pits en 1x 1 grote pit naast elkaar staan maar dat is geen wokbrander en ik heb het idee dat het veel moelijker schoonmaken is met de richels ertussen.
Misschien staat hij er tussen maar zo snel niet gezien..
Wij hebben een 5 pits van Etna. De 4 pitten maken al een volwaardig gasfornuis, de wokbrander (nr 5 dus) is echt extra (zit nog wat ruimte tussen de 4 pitten en de wokbrander). Onze kookplaat is in totaal 90 cm breed en bevalt prima.
Hoi Ratteke, ik ben ook op zoek naar een 5 pitter met de wokbrander aan de zijkant. Heb ik nog niet kunnen vinden, heb jij een idee? Ze hebben bij de ikea wel 2 x 2 pits en 1x 1 grote pit naast elkaar staan maar dat is geen wokbrander en ik heb het idee dat het veel moelijker schoonmaken is met de richels ertussen.
Misschien staat hij er tussen maar zo snel niet gezien..
Wij hebben een 5 pits van Etna. De 4 pitten maken al een volwaardig gasfornuis, de wokbrander (nr 5 dus) is echt extra (zit nog wat ruimte tussen de 4 pitten en de wokbrander). Onze kookplaat is in totaal 90 cm breed en bevalt prima.
maandag 11 januari 2010 om 17:34
Oh wij hebben trouwens een combi-oven. Dit is een volwaardige oven met als extra een magnetronfunctie. Oven was onze prioriteit maar magnetron is ook handig. Hoofdfunctie is dus oven (en is ook zo bedoeld). Wij hebben er een van Bosch maar van Siemens schijnt ook goed te zijn
(verschil met combi-magnetron: is een volwaardige magnetron met als extra oven, daar dus even op letten)
(verschil met combi-magnetron: is een volwaardige magnetron met als extra oven, daar dus even op letten)
maandag 11 januari 2010 om 17:39
Wij hebben nu een magnetron, vaatwasser, oven, 4-pits gasfornuis, koelkast.
Deze keuken is echt aan vervanging toe, maar we wilde steeds verhuizen, maar daar komt maar niet van, dus nu toch maar besloten om de keuken te vervangen.
We willen over een aantal jaar hier toch weg, dus we willen geen megadure keuken, dat geld krijgen we er toch niet meer uit.
Wij kiezen voor: vaatwasser, koelkast, 5 pitter met losse wokbrander, oven, (combi) magnetron. Evt. nog een quooker, maar dat denk ik niet.
Voor een nieuw huis waarbij we zeker weten dat we er nog wel 10 jaar wonen zou ik het veel luxer aanpakken en zou ik ook een stoomoven, espresso en een dubbele oven willen. Maar dat komt nog wel
Deze keuken is echt aan vervanging toe, maar we wilde steeds verhuizen, maar daar komt maar niet van, dus nu toch maar besloten om de keuken te vervangen.
We willen over een aantal jaar hier toch weg, dus we willen geen megadure keuken, dat geld krijgen we er toch niet meer uit.
Wij kiezen voor: vaatwasser, koelkast, 5 pitter met losse wokbrander, oven, (combi) magnetron. Evt. nog een quooker, maar dat denk ik niet.
Voor een nieuw huis waarbij we zeker weten dat we er nog wel 10 jaar wonen zou ik het veel luxer aanpakken en zou ik ook een stoomoven, espresso en een dubbele oven willen. Maar dat komt nog wel
...
maandag 11 januari 2010 om 17:53
ja leuk he Queenie, maar wat een opties! Ik wil denk ik een combi-magnetron en in het kookeiland een los fornuis met dubbele oven, nu ben ik aan het kijken, maar wat een keus.
Wat vinden jullie van de Smeg cs 20 nl ?
Zal straks proberen een plaatje te plakken)
zo, nu eens even mijn dochter aandacht geven....
Wat vinden jullie van de Smeg cs 20 nl ?
Zal straks proberen een plaatje te plakken)
zo, nu eens even mijn dochter aandacht geven....

maandag 11 januari 2010 om 18:03
Ken je deze site? Hier staat jouw fornuis, de Smeg, en waar je 'm het voordeligst kunt aanschaffen. Hij wordt goed beoordeeld daar, met een 9,5!!!
http://www.kieskeurig.nl/ ... 6/prijzen/169819/#prijzen
http://www.kieskeurig.nl/ ... 6/prijzen/169819/#prijzen
...

maandag 11 januari 2010 om 21:18
Ik weet niet of je er al een gevonden hebt maar deze hebben wij:
5 pits, M-style
Gekocht via www.inbouw.nl, Het leuke is dus, op de doos staat dat hij gemaakt wordt door Boretti
Ik weet niet of je er al een gevonden hebt maar deze hebben wij:
5 pits, M-style
Gekocht via www.inbouw.nl, Het leuke is dus, op de doos staat dat hij gemaakt wordt door Boretti

maandag 11 januari 2010 om 21:35
maandag 11 januari 2010 om 23:32
Wij hebben een dampkap van Novy; zeer goed merk. Uiteraard ook een koelkast die helaas te klein is; kies dus voor een groot model. Dan ook nog een vaatwasser die we tot nu toe enkel gebruikt hebben bij feestjes of als we echt geen tijd hebben om af te wassen. Als kookplaat hebben we gekozen voor inductie; werkt echt geweldig. Ik was gas gewoon maar dit is nog veel leuker en makkelijker. En als laatste hebben we nog een gewone oven en een gewone microgolf.
dinsdag 12 januari 2010 om 00:07
Wij hebben een gaskookplaat van Atag, ook met wokbrander aan de zijkant (90cm breed). Hierdoor genoeg ruimte om alle pitten te kunnen gebruiken.
Voor de rest oven, koel/vriescombinaties (met 4 vrieslades), vaatwasser (alledrie inbouw) en afzuigkap van Kuppersbusch. Het voordeel van alles van hetzelfde merk kopen is dat je dan weer extra korting over krijgt.
Wij gebruikten onze magnetron in ons vorig huis zelden, dus we hebben er voor gekozen om een volwaardige oven te nemen. Die combi's zijn vaak toch wat kleiner.
Voor de rest oven, koel/vriescombinaties (met 4 vrieslades), vaatwasser (alledrie inbouw) en afzuigkap van Kuppersbusch. Het voordeel van alles van hetzelfde merk kopen is dat je dan weer extra korting over krijgt.
Wij gebruikten onze magnetron in ons vorig huis zelden, dus we hebben er voor gekozen om een volwaardige oven te nemen. Die combi's zijn vaak toch wat kleiner.
Wie dan leeft, wiedan zorgt
dinsdag 12 januari 2010 om 09:07
quote:Mirrex schreef op 11 januari 2010 @ 22:13:
Hè, ik zie opeens mijn Smeg-fornuis langskomen, het is een superapparaat! Ik heb er een losse tepanyakiplaat bij gekocht, helemaal super. ik heb 'm trouwens bij de Keukenloods vandaan (www). Prima zaak, prima service!
Wat grappig, ik neig sterk naar deze, ook ivm de zelfreiniging, bevalt je dat?
Ik woon dichtbij een keukenloods-winkel dus daar ga ik dadelijk heen, ik verheug me er al op. Goed te horen dat de service oké is!!
Hoe bevalt de tepanyaki plaat?
Het fornuis is iets van 2800 euro, klopt dat? Heb jij hetzelfde type?
Hè, ik zie opeens mijn Smeg-fornuis langskomen, het is een superapparaat! Ik heb er een losse tepanyakiplaat bij gekocht, helemaal super. ik heb 'm trouwens bij de Keukenloods vandaan (www). Prima zaak, prima service!
Wat grappig, ik neig sterk naar deze, ook ivm de zelfreiniging, bevalt je dat?
Ik woon dichtbij een keukenloods-winkel dus daar ga ik dadelijk heen, ik verheug me er al op. Goed te horen dat de service oké is!!
Hoe bevalt de tepanyaki plaat?
Het fornuis is iets van 2800 euro, klopt dat? Heb jij hetzelfde type?
dinsdag 12 januari 2010 om 09:10
http://t2.gstatic.com/ima ... c230972d/c/s/csp20nl6.jpg
werkt de link?
Ik vind deze dus ook mooi....
werkt de link?
Ik vind deze dus ook mooi....
dinsdag 12 januari 2010 om 09:11
hoi ,
wij hebben een 5 pits gasstel met wokbrander aan de zijkant van Ataq. En we hebben destijds nog meer merken gezien die dat hadden. Wel aan te raden trouwens want wokbrander in het midden vind ik niet handig ( ervaring mee in het vorige huis)
verder hebben wij een vaatwasser, afzuigkap en koelkast met klein vriesvakje ( ik vind mijn koelkast achteraf veel te klein voor gezin...daar in keukencentrum leek hij groot genoeg)
ook hebben wij een combi-magnetron en een aparte oven en daar ben ik nog steeds enorm blij mee gebruik het vaak tegelijkertijd.( gezin met 4 personen)
hoi ,
wij hebben een 5 pits gasstel met wokbrander aan de zijkant van Ataq. En we hebben destijds nog meer merken gezien die dat hadden. Wel aan te raden trouwens want wokbrander in het midden vind ik niet handig ( ervaring mee in het vorige huis)
verder hebben wij een vaatwasser, afzuigkap en koelkast met klein vriesvakje ( ik vind mijn koelkast achteraf veel te klein voor gezin...daar in keukencentrum leek hij groot genoeg)
ook hebben wij een combi-magnetron en een aparte oven en daar ben ik nog steeds enorm blij mee gebruik het vaak tegelijkertijd.( gezin met 4 personen)
donderdag 14 januari 2010 om 13:57
donderdag 14 januari 2010 om 22:36
Ik vind 2 (combi) ovens erg fijn. Onmisbaar zou ik niet willen zeggen. Maar het komt geregeld voor dat ik bijvoorbeeld de magnetron en oven tegelijk wil gebruiken. Of dat ik meerdere pizza's wil afbakken. En dat kan dus met 2 ovens.
Qua koffie drink ik het liefst mijn eigen gebrouwen mengsel. Dus voor mij geen apparaten daarvoor.
Ik vind genoeg bergruimte belangrijk. Dus als ik zou moeten kiezen tussen een apparaat dat ik toch weinig gebruik of kastruimte voor voorraad/spullen, dan zou bij mij de keuze voor de bergruimte zijn.
Check een fornuis altijd op het aantal bruikbare pitten. 5 of 6 zijn leuk, maar als er amper 5 of 6 pannen tegelijk oppassen, heb je er ook weinig aan.
Qua koffie drink ik het liefst mijn eigen gebrouwen mengsel. Dus voor mij geen apparaten daarvoor.
Ik vind genoeg bergruimte belangrijk. Dus als ik zou moeten kiezen tussen een apparaat dat ik toch weinig gebruik of kastruimte voor voorraad/spullen, dan zou bij mij de keuze voor de bergruimte zijn.
Check een fornuis altijd op het aantal bruikbare pitten. 5 of 6 zijn leuk, maar als er amper 5 of 6 pannen tegelijk oppassen, heb je er ook weinig aan.
vrijdag 15 januari 2010 om 11:15
@ Schouderklopje, bedankt!
Ik vind bergruimte heel belangrijk, om die reden doen we niet van die kleinere, horizontale kasten maar gewoon kasten tot aan het plafond (omdat we anders na verloop van tijd er toch weer vanalles op gaan zetten)
Ik ga een Smeg fornuis kopen met 2 ovens en 6 pitten waarop de middelste 2 pitten een teppanyaki plaat. Hierdoor is er genoeg ruimte tussen de pitten want ik kan nu op mijn 4-pits geen wok en koekenpan naast elkaar hebben.
Verder komt er een quooker en een extra combi-magnetron.
Ik hou enorm van koken en bakken dus dat is voor mij heel belangrijk.
We gaan vanavond weer op keukenjacht en daarna komt de architect, spannend!
Ik vind bergruimte heel belangrijk, om die reden doen we niet van die kleinere, horizontale kasten maar gewoon kasten tot aan het plafond (omdat we anders na verloop van tijd er toch weer vanalles op gaan zetten)
Ik ga een Smeg fornuis kopen met 2 ovens en 6 pitten waarop de middelste 2 pitten een teppanyaki plaat. Hierdoor is er genoeg ruimte tussen de pitten want ik kan nu op mijn 4-pits geen wok en koekenpan naast elkaar hebben.
Verder komt er een quooker en een extra combi-magnetron.
Ik hou enorm van koken en bakken dus dat is voor mij heel belangrijk.
We gaan vanavond weer op keukenjacht en daarna komt de architect, spannend!
maandag 18 januari 2010 om 10:35
Ik ben ook druk aan het rondkijken voor een nieuwe keuken.
In ons toekomstig huis zit wel een rdelijke keuken, maar als er geld overblijft, dan willen we toch graag een nieuwe.
We hebben nu een keuken van ikea, met dus whirlpool apparatuur. Bevalt erg goed. Is naar mijn idee ook goed betaalbaar.
Weten jullie ook of dat echt klopt dat ikea redelijk voordelig is, in verhouding. Of komt dat meer door het idee: ikea=voordelig?
Onze wensen:
- Oven en losse magnotron,
- 5-pits gasfornuis,
- vaatwasser,
- hoge koel/ vriescombi of 2 lagere koelkasten naast elkaar en dan een diepvrieskist in bijkeuken.
We hebben ook van die koelkastlades gezien. Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder willen we de meeste kasten met lades, maar ik vraag me af of het niet praktischer is om toch ook wat "gewone' kastjes te nemen. iemand ervaring/ ideeën/
Zoals jullie zien, ben ik er nog lang niet uit
In ons toekomstig huis zit wel een rdelijke keuken, maar als er geld overblijft, dan willen we toch graag een nieuwe.
We hebben nu een keuken van ikea, met dus whirlpool apparatuur. Bevalt erg goed. Is naar mijn idee ook goed betaalbaar.
Weten jullie ook of dat echt klopt dat ikea redelijk voordelig is, in verhouding. Of komt dat meer door het idee: ikea=voordelig?
Onze wensen:
- Oven en losse magnotron,
- 5-pits gasfornuis,
- vaatwasser,
- hoge koel/ vriescombi of 2 lagere koelkasten naast elkaar en dan een diepvrieskist in bijkeuken.
We hebben ook van die koelkastlades gezien. Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder willen we de meeste kasten met lades, maar ik vraag me af of het niet praktischer is om toch ook wat "gewone' kastjes te nemen. iemand ervaring/ ideeën/
Zoals jullie zien, ben ik er nog lang niet uit