Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ik had vanmorgen een Hurray uit Duitsland en ik heb gelijk, in mijn enthousiasme, weer een kaart aangevraagd. De kaart mag naar Portugal, voor een man die vuurtorens spaart, laat ik nu net een hele mooie vuurtorenkaart hebben.

Nu ga ik dus geen kaarten meer aanvragen vanwege de meeting. Ik hoop dat het me gaat lukken hoor, hihihi.....

(Ten eerst om te komen, moet nog oppas regelen en om geen kaarten aan te vragen)

Crisy, kom jij dan ook naar die meeting?

Welkom bij de verslaving Anita!
c_estelle wijzigde dit bericht op 13-01-2010 15:38
Reden: tiepvaut
% gewijzigd
Ik had gisteren kaartjes besteld bij idrukker en ze vandaag al in de brievenbus! Leuk dat ze er zo'n pakketje van maken met pen enzo. Wordt ik helemaal blij van! Mijn kaartjes zijn nu een paar dagen onderweg en ben in blijde verwachting van mijn eerste hurray! Ik ben benieuwd of het een jongen of een meisje wordt!
Iiieeee ik wil meer kaarten kopen en adressen aanvragen.... maar ik moet écht even geduld hebben !

Wellicht ga ik vrijdag nog naar Amsterdam, kan ik voor iemand nog Holland of Amsterdam-kaarten meenemen? De laatste keer kocht ik ze voor 50 cent per stuk, wellicht zijn ze er ook nog iets goedkoper ;) Zal eens speuren. Mail/stuur maar een berichtje wie belangstelling heeft. Er hoeven geen verzendkosten bij, heb nog wel wat kerstzegels over om op te maken
*bouwt een klein feestje in haar eentje*

JOEPIE! ik heb mijn allerallereerste kaart binnen gekregen, en wel uit Roemenie! Helemaal leuk.

Ben net weer uit de stad gekomen waar ik een leuk winkeltje heb ontdekt met allerlei postkaarten! van jip en janneke tot een kaart met aap noot mies, helemaal leuk!

Nu ben ik aan het proberen de kaart in te scannen, maar natuurlijk, nu vertoond dat ding weer kuren. maar we blijven het proberen :D
Chayuz, leuk!! Gefeliciteerd!

En ook leuk, dat winkeltje!

Ik heb vandaag ook m'n bestelde postzegels gekregen, die met kabouters, muziek in NL en sterrenkunde (die waren trouwens niet heel leuk, maar beter dan die fiets )

En ik heb ook kaarten bij dat artunlimited besteld... hihi. Nog even en ik heb echt een voorraad...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb net gratis kaarten besteld bij I-drukker. Eens kijken wanneer die binnen komen..

Janna, die gouden postzegels van sterrenkunde vallen nog wel mee, die vinden de meeste mensen nog wel speciaal maar die andere zijn niet echt bijzonder. Die plak ik op kaarten voor mensen met een niet leuk profiel!
Weet iemand dit? Ik maak van de kaarten die ik verstuur altijd een foto om alvast te uploaden want er zijn best veel mensen die dat niet doen, dus doe ik het zelf.

Maar nu heb ik laatst een verkeerde kaart geupload dwz ik had een molenkaart verstuurd en een andere geupload. Hoe kan ik dat veranderen? Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden.
Bedankt voor jullie lieve welkom allemaal.

Vind het zo leuk te lezen dat jullie hurray's krijgen (dat is toch dat je kaart is geregistreerd he) en dan ook eerste kaartjes.

Kan zelf nauwelijks wachten op deze heugelijke feiten.

Maar ik zal wel moeten want die twee van mij zijn net onderweg, hahaha

Heb heel persoonlijk gezien dat de tnt-man de brievenbus heeft geleegd want we wonen er recht tegenover.

Lekker makkelijk.

Heb nu wat kaartjes hier op het dorp gekocht en die waren aardig aan de prijs 1 euro per stuk, maar ja het begin is er he.

Ga bij aardiger weer wel eens echt in de stad kijken ofzo.
Chayuz: Yessss, eerste kaart binnen (weet je al hoe en waar je ze gaat bewaren???). Klinkt als een erg leuk winkeltje.

Ik had vandaag een kaartje uit GB in de bus, leuk kaartje, aardige tekst en mooie postzegel.
Snjókorn falla, á allt og alla
Zazana, ook een beginneling dus!

Ik zou gewoon een andere kaart sturen hoor, je hebt je best gedaan om een passende te zoeken.

Je kan maar moeilijk bezig blijven he en met je uitleg heb je dan mooi meteen de schrijfruimte gevuld.

Dat vond ik nog wel even het moeilijkste, wat schrijf ik allemaal op die kaart...ach ik zal er vanzelf wel meer handigheid in krijgen.

Het is toch net even anders dan een kaartje sturen aan familie, vrienden of bekenden

En dat doe ik al zo graag....tnt gaat voorlopig nog niet failliet denk ik.....daar zorgen wij allemaal wel voor.
O, en ook een hurray uit China.
Snjókorn falla, á allt og alla
Jaah het is echt een leuk winkeltje, dus mocht je in een soort veredeld dorp/stad wonen, ga eens de zijstraatjes in! gewoon een tip van mijn kant

de leg ik eerst hier op de tafel, zodat ik hem iedereen in zijn/haar gezicht kan drukken en daarna ga ik ze denk ik in mijn kistje doen. Voor mijn verjaardag afgelopen jaar heb ik een kistje gekregen met allemaal hangende fotomapjes erin. Heel leuk, maar gezien ik al zo'n soort kistje voor mijn foto's heb, lijkt het me leuk om juist die voor de kaarten te gebruiken. Nu maar hopen dat ik er nog veel mag krijgen

(vind het echt tof trouwens dat zoveel mensen zo enthousiast worden door dit forum! zo is dat bij mij dus ook gegaan, juist door de enthousiaste verhalen wordt ik ook meer stuiter)
Vandaag weer 2 kaartjes in de bus!!! 1 official vanuit Nederland (niemand van hier hihi ) en dan een multiview tag!

Volgende kaartje gaat naar Duitsland!
quote:beautyfly schreef op 13 januari 2010 @ 18:23:

Weet iemand dit? Ik maak van de kaarten die ik verstuur altijd een foto om alvast te uploaden want er zijn best veel mensen die dat niet doen, dus doe ik het zelf.

Maar nu heb ik laatst een verkeerde kaart geupload dwz ik had een molenkaart verstuurd en een andere geupload. Hoe kan ik dat veranderen? Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden.

Dat had ik laatst ook... maar als de kaart nog niet is aangekomen kan je em zelf nog deleten, anders kan alleen de ander dat nog doen. Dus bij mij staat er nu 1 fout... Had haar wel gemaild, maar hij staat er nog...

C_estelle, ja, die gouden zijn nog wel oke. Je hebt ook leuke met vliegtuigen, maar die zijn maar 44 cent.
quote:Anita1973 schreef op 13 januari 2010 @ 18:37:

Dat vond ik nog wel even het moeilijkste, wat schrijf ik allemaal op die kaart...ach ik zal er vanzelf wel meer handigheid in krijgen.

Het is toch net even anders dan een kaartje sturen aan familie, vrienden of bekenden.Ik schrijf vaak iets over de kaart, of over iets in hun profiel of over hun land/woonplaats.
Goed zeg, dat de eerste kaarten voor de nieuwelingen binnen zijn ! ;) Pas op hè, we hadden gewaarschuwd: het werkt verslavend!

Mijn kaartje naar Nederland is aangekomen Korte reactie, maar ach....
psstt Snoet, geduld hebben.....

Chayuz, gefeliciteerd met je eerste. Dat er nog vele mogen volgen.

Leuk zoveel nieuwe mensen en die gelijk, kan niet anders, verslaafd zijn.

Oja, mijn huidige postmevrouw is nu ook postcrosster! De tweede al.

Mijn vriendin die nog voor twee weken in Engeland woont gaat het ook doen als ze terug is. Nu ze daar was merkte ze hoe leuk het is om echte postkaarten te krijgen, vnl van mij maar dat maakt niet uit.

Ik las dat iemand bij artunlimited nog een kaart van de elfsteden had gekocht, moet ik als fan van schaatsen eens kijken.
quote:sweetcandy schreef op 13 januari 2010 @ 15:29:

Wellicht ga ik vrijdag nog naar Amsterdam, kan ik voor iemand nog Holland of Amsterdam-kaarten meenemen? De laatste keer kocht ik ze voor 50 cent per stuk, wellicht zijn ze er ook nog iets goedkoper ;) Zal eens speuren. Mail/stuur maar een berichtje wie belangstelling heeft. Er hoeven geen verzendkosten bij, heb nog wel wat kerstzegels over om op te maken

Sweetcandy, als Amsterdammer kan ik je wel zeggen dat ze er goedkoper zijn. N.a.v. een tip van hier, ben ik eens bij Souvenir33 gaan kijken op de P.C. Hooftstraat 33 (te lopen vanaf het Leidseplein). Daar zijn ze 4 voor een euro en 25 voor 10 euro. De iets "sjiekere" kaarten zijn 25 voor 15 euro. Ik haal daar zeer regelmatig flinke stapels kaarten!

Oh, en vandaag kreeg ik een leuke kaart uit Porto, Portugal.
Twee keer hetzelfde posten is dan weer overdreven.
Ja ik heb ze ooit ook wel goedkoper gekocht dan 50 cent... Met name die toeristische kaarten-setjes zijn goed betaalbaar.

Afgelopen week had ik heeeel weinig tijd en heb ik wat gekocht in de eerste de beste souvenir-winkel. Vrijdag heb ik plenty tijd ;) Dus zal eens even in de P.C gaan kijken
Vandaag een kaartje ontvangen vanuit China, verder heb ik alle kaartjes onderweg en verwacht ik met een week wel een of meerdere hurray's te ontvangen .
Wie weet of ik ergens (in een forum op de PCsite of ergens anders) een tabel van de gem. reisduur van een kaart vanaf nederland naar andere landen kan vinden?

Pfff, wat een zin.

Ik hoop dat jullie hem begrijpen......
Snoet, er is geen gemiddelde reisduur van een kaart.

Soms doet Duitsland van hieruit er zelfs een maand over. Je weet nooit waarom zolang, de persoon kan ziek zijn of op vakantie en zijn account niet op inactief hebben staan.

Hoelang zijn ze allemaal onderweg?

Verder geduld hebben.
Chayuz: Gefeliciteerd met je eerste kaart! En nog gelijk een bijzonder land ook, zoveel postcrossers wonen er namelijk niet in Roemenië!
JJ, al een adres aangevraagd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven