Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jemig wat een goed postcrossingdag.

Ik kreeg een vreemd mailtje binnen, over een amerikaans meisje die net iets meer wilde dan alleen postcrossing (dating-achtig). Ik heb het daar op het forum geplaatst en zij gaan er een melding van maken.
Oh mijn kaartje in de USA is ook aangekomen, nog vlug even een adres aanvragen, dan kan ik er morgen weer 3 opsturen Volgende kaartje gaat ook naar USA dus, eentje naar USA, Finland en Duitsland :-) China is nog steeds onderweg, 28 dagen nu..

Trouwens, "klagen" jullie vriend/vriendin ook over het geld dat je er in stopt? Mijn vriend vindt dat ik er te veel mee bezig ben :P
Nee, de mijne vindt het wel best geloof ik

Oe, Steph... vaag!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ligt eraan wat veel is. Je koopt veel kaarten en ja de postzegels kosten ook wat maar die van mij hoor ik niet klagen.

Ik koop kaarten meestal in mijn eigen tijd als hij is werken!
Ja hij laat me ook wel doen hoor,hobby's kosten nu eenmaal geld hé anders is het wel een liefje hoor
Eeehj dat berichtje van dat Amerikaanse meisje had ik ook (net even snel mijn mail gekeken)!

Vond het ook een beetje te vaag voor woorden, maar heb er verder niet naar gekeken gezien ik zo lekker ga slapen (ben ook net thuis)

ook had ik in mijn mail nog een berichtje als reactie op een Hurray die ik had gestuurd leukleuk ik wist helemaal niet dat dat ook kon!

Voor u allen op dit tijdstip:

Welterusten

kop int kussen

gat in arm

sloap lekker warm!
*kan niet slapen, te vroeg naar bed*

Dat meisje is geen pc-er meer.

Ja, weer een hurray (nu al 4 te versturen wat ik niet doe).
Ik ben zwak want ik het twee adressen aangevraagd en ze gaan naar Duitsland en naar...........Zuid-afrika.
Steph, hoezo verslaafd!!!!!

Hahahaha

Hier word er nog niks over gezegt over geld wat of ik erin steek.

Is ook nog niet zoveel natuurlijk want ik ben net begonnen.

Maar hij is wel gewend dat er hier aardig wat kaarten en postzegels doorgaan, dus deze kunnen er ook nog wel bij.

En hij heeft ook zo zijn hobbies en wat denk je wel niet dat al die hardloopgympen en kleding kost.....toch.

Dus zolang we fatsoenlijk eten op tafel hebben en geen rare dingen met geld te kort enzo, zal je hem niet horen hoor.

En volgens mij is het me gelukt om gisterenavond bij idrukker gratis kaarten te bemachtigen.

Dus ik zal mijn brievenbus maar eens goed in de gaten houden de komende week.

Ga zo mijn kaartje van gisterenavond even posten.

en wie weet vraag ik er nog wel eentje aan.........
Anita, het is leuk dat er kaarten binnenkomen toch?

Gelukkig heb je van de idrukker toch gratis kaarten.
quote:steph schreef op 15 januari 2010 @ 08:23:

Ik ben zwak want ik het twee adressen aangevraagd en ze gaan naar Duitsland en naar...........Zuid-afrika.Foei, Steph! Dat is niet volgens afspraak hè haha :P Je 'controleert' mij wel op mijn goeie gedrag en vervolgens ben jij de stouterd hahaha. Maaarrrrr wat tof dat je Zuid-Afrika hebt! Whoehoe.... Dat is echt te cool.. Vooruit je hebt het verdiend ;)
quote:steph schreef op 15 januari 2010 @ 09:18:

Anita, het is leuk dat er kaarten binnenkomen toch?

Gelukkig heb je van de idrukker toch gratis kaarten.

Tuurlijk is het leuk om kaartjes te krijgen, maar ik zit alleen nog maar in de verstuurfase.

Het is wachten op de eerste hurray hier.

Dus geduld, geduld, geduld voor mij.......maar of ik daar nu zo goed in ben, hahaha
Anita, leuk, Idrukker kaarten gratis. Wat voor heb je?

Steph en Chayuz, hmmm, waarop zou ze jullie uitgezocht hebben

Ik wacht ook op een hurray...

Dit is er nu onderweg:

Rusland > 36 dagen (geen idee hoelang dat duurt)

Brazilie > 11 dagen

Finland > 6 dagen (oh, die misschien)

Taiwan > 6 dagen

Duitsland > 6 dagen (die kan ook makkelijk!)

Hongarije > 2 dagen
Hihi, ik heb ook een adres aangevraagd: België! Daar had ik nog geen kaart heen gestuurd (alleen een heel stomme uit ontvangen). Meisje spaart kasteelkaarten! Heb er nog 1 liggen van kasteel Rosendael in Gelderland
Janna, ik heb die met groeten uit Holland.

Altijd makkelijk om te hebben....nou ja heb ze nog niet het is wachten tot ze in de brievenbus zitten hier, hahaha

Nou kaartje 4 heb ik aangevraagt.

Naar Japan.......kan het nog verder!!!!

Dus nu heb ik er onderweg naar Slowakije, Wit-Rusland, Tsjechie en Japan.
Je hebt wel leuke landen Anita!
quote:Jokejacket schreef op 15 januari 2010 @ 10:34:

Je hebt wel leuke landen Anita!

Portie beginnersgeluk denk ik!

Al hoop ik soms dus stiekem op eentje dichtbij omdat die dan eerder aankomen, dus eerder een hurray zouden moeten opleveren.

Hahaha, hoezo ongeduldig he.
Echt leuke landen heb je Anita!!

Oh, ik ga ook eens bij idrukker kijken, misschien zijn mijn 30 dagen al wel om (denk het niet.. maar toch) Leuk, groeten uit Holland kaarten!
Ja!! Ik heb ze ook besteld! Gratis Vind ze echt prima!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de groeten uit Holland kaarten niet zo'n succes vindt... Als je op de postcard walls op verschillende profielen kijkt, zie je dat er al heel veel mensen zijn die zo'n kaart ontvangen hebben.

Ik heb nog een kaart aangevraagd: Roemenië! Joehoeeee weer een nieuw land :D
Ja, dat zal wel idd. Maar soms heb ik echt een profiel zonder iets erin ofzo en daar vind ik dat soort kaarten echt prima voor.

Kijken jullie altijd bij de kaarten die de ander al gehad heeft?
Ik wel... wil geen dubbele sturen... voor zover diegene de kaarten geupload heeft natuurlijk... als hij/zij niks uploadt dan is het niet gek als je dubbelen krijgt.
quote:Janna80 schreef op 15 januari 2010 @ 11:38:

Kijken jullie altijd bij de kaarten die de ander al gehad heeft?Ja
Dank je JJ, Zuid-Afrika is idd wel gaaf. Maar ik heb nog veel adressen voor verrassingskaarten dus genoeg te schrijven.

Maar gelukkig heb jij ook een adres aangevraagd, voel ik me niet zo zwak.....

Anita, jij hebt echt leuke landen.

Ik kijk meestal wel of die persoon al die kaart heeft, mijn woonplaats als ik die verstuur dan niet weinig kans dat iemand uit................ook postcrosst.
Steph, gaaf Z Afrika. Heb jij al aan andere Afrikaanse landen een kaart gestuurd?

als ik inderdaad kaarten uit mijn woonplaats of omgeving stuur, ga ik er niet van uit dat ze deze al hebben. Maar bij die andere zou ik het wel moeten doen. goed voornemen voor de volgende kaarten.

Mijn kaart naar DL is aangekomen, zodat ik er nu 6 onderweg mag hebben. De volgende 2 gaan naar Taiwan (mijn 2e) en naar DL.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven