Gezondheid alle pijlers

Klacht mirena: gevoel alsof ik zwanger ben

13-01-2010 23:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de titel zegt het al: ik heb nu bijna een jaar een mirena-spiraal, waar ik op zich tevreden over ben. Hij doet wat hij moet doen; hij voorkomt een zwangerschap en bijkomstig voordeel is dat ik nooit meer ongesteld ben.

Wat ik echter een groot nadeel vind, is het 'zwangergevoel', compleet met zeer pijnlijke borsten. Dit is de derde keer dat ik dit heb. Het houdt een aantal weken aan en verdwijnt dan weer. Zwangerschapstest is gewoon negatief. Maar toch elke keer weer die stress van 'zou het dan toch?'

Ik baal enorm, heb ongeveer elk voorbehoedsmiddel gehad, dus ik heb - op sterilisatie na - niet veel meer te kiezen.

Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik met dit topic wilde, het is al fijn om gewoon even te "zeuren".

Die mannen hebben het toch maar makkelijk! :-)
Ik ben nooit zwanger geweest dus weet ook niet hoe dat voelt, heb wel een mirena en had na de kerst (diners) pijnlijke borsten. Ik denk dat dat kwam doordat ik zwaarder aan het worden was (door de kerstdiners/snacks enz.).

Geen idee of dat bij jou zo zou kunnen zijn natuurlijk.
Ik dacht dat je misschien de eisprong voelde, maar lees dat het een aantal weken aanhoudt... :-)... is dus geen sprake meer van eisprong... :-)

Wat jij beschrijft, heb ik nooit last van gehad, behalve tijdens de eisprong..
Ik heb sinds mei vorig jaar een spiraaltje.

En ik ben ook sinds een tijdje niet meer ongesteld, maar ik heb vaak last van pijnlijke borsten, echt kramp gewoon. Dit had ik met de pil bijna nooit. Eigenlijk gewoon nooit zo erg als nu.

Dus je bent niet de enige
Een mirena voorkomt officieel geen zwangerschap, maar zorgt ervoor dat het vruchtje zich niet innesteld. Eigenlijk ben je dan wel bevrucht, maar zet de zwangerschap niet door. Dit kan de oorzaak zijn van je klachten, aangezien de follikel wel hormonen afscheidt op het moment dat het eitje bevrucht is.

Een oplossing is er denk ik niet, behalve je spiraal te verwijderen. Misschien toch maar met condoom gaan doen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik was dus schijnzwanger van de Mirena

Compleet met borstvoeding (ahum), dan sta je wel raar te kijken hoor...dokter ook, uiteraard...!!

Mirena eruit gehaald en de borstvoeding is weer weggegaan.

Toen is man maar onder het mes gegaan

Oplossing, tja, als je er erg veel last van hebt, de mirena eruit laten halen.
Condoom?

Alsjeblieft niet zeg... Maarja, en spiraal is ook niet alles ben ik al wel achter.
Ik heb nu bijna een jaar de Mirena en ben inmiddels twee keer ongesteld geworden, wel met tussenpozen van een paar maanden...En inderdaad, voelde me een paar weken voordat ik ongesteld werd behoorlijk zwanger, inclusief pijnlijke en gezwollen borsten. Wel herkenbaar dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven