Klacht mirena: gevoel alsof ik zwanger ben
woensdag 13 januari 2010 om 23:56
Tja, de titel zegt het al: ik heb nu bijna een jaar een mirena-spiraal, waar ik op zich tevreden over ben. Hij doet wat hij moet doen; hij voorkomt een zwangerschap en bijkomstig voordeel is dat ik nooit meer ongesteld ben.
Wat ik echter een groot nadeel vind, is het 'zwangergevoel', compleet met zeer pijnlijke borsten. Dit is de derde keer dat ik dit heb. Het houdt een aantal weken aan en verdwijnt dan weer. Zwangerschapstest is gewoon negatief. Maar toch elke keer weer die stress van 'zou het dan toch?'
Ik baal enorm, heb ongeveer elk voorbehoedsmiddel gehad, dus ik heb - op sterilisatie na - niet veel meer te kiezen.
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik met dit topic wilde, het is al fijn om gewoon even te "zeuren".
Die mannen hebben het toch maar makkelijk!
Wat ik echter een groot nadeel vind, is het 'zwangergevoel', compleet met zeer pijnlijke borsten. Dit is de derde keer dat ik dit heb. Het houdt een aantal weken aan en verdwijnt dan weer. Zwangerschapstest is gewoon negatief. Maar toch elke keer weer die stress van 'zou het dan toch?'
Ik baal enorm, heb ongeveer elk voorbehoedsmiddel gehad, dus ik heb - op sterilisatie na - niet veel meer te kiezen.
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik met dit topic wilde, het is al fijn om gewoon even te "zeuren".
Die mannen hebben het toch maar makkelijk!

donderdag 14 januari 2010 om 01:38
donderdag 14 januari 2010 om 07:57
donderdag 14 januari 2010 om 08:05
Een mirena voorkomt officieel geen zwangerschap, maar zorgt ervoor dat het vruchtje zich niet innesteld. Eigenlijk ben je dan wel bevrucht, maar zet de zwangerschap niet door. Dit kan de oorzaak zijn van je klachten, aangezien de follikel wel hormonen afscheidt op het moment dat het eitje bevrucht is.
Een oplossing is er denk ik niet, behalve je spiraal te verwijderen. Misschien toch maar met condoom gaan doen?
Een oplossing is er denk ik niet, behalve je spiraal te verwijderen. Misschien toch maar met condoom gaan doen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
donderdag 14 januari 2010 om 08:10
Ik was dus schijnzwanger van de Mirena
Compleet met borstvoeding (ahum), dan sta je wel raar te kijken hoor...dokter ook, uiteraard...!!
Mirena eruit gehaald en de borstvoeding is weer weggegaan.
Toen is man maar onder het mes gegaan
Oplossing, tja, als je er erg veel last van hebt, de mirena eruit laten halen.
Compleet met borstvoeding (ahum), dan sta je wel raar te kijken hoor...dokter ook, uiteraard...!!
Mirena eruit gehaald en de borstvoeding is weer weggegaan.
Toen is man maar onder het mes gegaan
Oplossing, tja, als je er erg veel last van hebt, de mirena eruit laten halen.
donderdag 14 januari 2010 om 10:56