Onbedoeld grappige momenten...

14-01-2010 14:56 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn situaties met kinderen ineens onbedoeld zo grappig. Natuurlijk voedt je ze op, maar soms wil je eigenlijk lachen. Deel hier je leuke verhalen.
Het is zoals het is
Ik trap af:

Gisteravond zat Youkje (1,5 jaar) met een of ander vreselijk zingend postkantoor te spelen van hij van familie heeft gekregen. Op een gegeven moment doet het ding kennelijk niet wat hij wil en omdat Youkje op het moment nogal licht ontvlambaar is vliegt het ding door de kamer.

Ik boos natuurlijk, dus ik zak netjes door mijn knieen om streng te zeggen dat gooien hier niet mag.

Maar nét op dat moment trekt Youkje een heel sip gezicht en zegt (ála de Teletubbies): O-oh.

Alsof dat al niet er genoeg was begint achter mij sportaan het postkantoor te zingen: 'ABCDEFG, zing de letters met ons mee.'

Ik moest heel erg mijn best doen om nog een beetje streng te blijven kijken, helemaal toen ik Youkman hoorde stikken van de lag op de bank.
Het is zoals het is
Meisje hier eet wel eens haar toetje met een vork. Nu proberen we haar uit te leggen dat dat met een lepel moet.

Dus ik zeg, wijzend op het mesje: "kijk, dit is je......mes".

En wijzend op de lepel: "en dit is je ....lepel."

En wijzend op de vork in het bakje met vla: "en dit is je?......"

En zij zegt: "Toetje."

Ze had nog gelijk ook.
quote:Youk79 schreef op 14 januari 2010 @ 14:57:

Ik trap af:

Gisteravond zat Youkje (1,5 jaar) met een of ander vreselijk zingend postkantoor te spelen van hij van familie heeft gekregen.

Een zingend postkantoor? Aaargh...
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 15-01-2010 08:46
Reden: de hele OP mag niet gequote worden.
% gewijzigd
Kind 2 jaar leest een boekje over een koe

Kind: DE koe heeft een staart

Ik: Heb jij ook een staart?

Kind: Nee ik heb een piemel en papa ook

Ik: En mama?

KInd: Die heeft dikke billen

Zoonlief was 1,5... loopt nietsvermoedend onze slaapkamer binnen op zondagochtend. Pa en Ma Berg hadden het errug gezellig op dat moment, met het uitproberen van Kamasutra standje 38. Geen idee hoelang het kereltje er heeft gestaan, maar op een gegeven moment hoor ik een piepstemmetje dat zegt:

Papa, Mama, mag ik ook meedoen toren bouwen?

(was op dat moment overigens eerder beschamend dan grappig)
Zoon van 8 heeft stukje over Hitler gezien (nav Anne Frank) en vraagt me hoe die man aan de macht is gekomen en waarom hij dat deed.

Ik leg dat dus zo goed mogelijk (en voor zover ik er zelf vanaf weet) uit en we hebben het daarna nog over racisme, geloof, geaardheid en andere in mijn ogen domme redenen om ruzie met iemand te maken/oorlog te voeren.

Zoon is hier heel serieus in en vindt het ook maar allemaal verschrikkelijk.

Zegt mijn zoon: "tja...alleen die chinezen he...die schijnen met zovelen te zijn...dat je dáár nooit iets van hoort".

Zoon van 5 was teleurgesteld dat de krulfrieten van de mexicaan er wel recht uitkwamen (een hele week poep bestudeerd...wanneer komt die krulpoep nou?).
En dan heet je ook nog "Bergje"? Hahaha.
de volgende opmerkingen vonden wij erg grappig

Zoon en vader gaan mens erger je nieten

"Ben je er klaar voor pappa?...om te verliezen?!"...

Haar net geknipt; "Het zit ook zo heerlijk!"

Zoon vraagt zich af wat een neger is, wij vragen hem wat hij denkt dat een neger is; "iemand die 9 jaar is?"

Over zijn knuffels; "als mijn vrouw later die knuffels weg wil gooien, dan schop ik haar zo het huis uit!"....
quote:miep77 schreef op 14 januari 2010 @ 15:08:

Kind 2 jaar leest een boekje over een koe

Kind: DE koe heeft een staart

Ik: Heb jij ook een staart?

Kind: Nee ik heb een piemel en papa ook

Ik: En mama?

KInd: Die heeft dikke billen

haha Miep.... heeft hij vast jou eens horen zeggen
quote:[message=4920786,noline]Bergje65 schreef op 14

Hilarisch!!!
Pas er op, Dochterlief, zeggen wij als ze iets doet wat niet mag en dan zwaaien we een opgeheven vinger heen en weer. Als ze ons nu aan hoort lopen terwijl ze iets doet wat niet mag (dat weet ze blijkbaar, die slimme dondersteen) dan doet ze zelf al: Nehneh en zwaait met haar vinger.

Tja, ik moet elke keer lachen.
quote:Nellebelletje schreef op 14 januari 2010 @ 15:10:

Zegt mijn zoon: "tja...alleen die chinezen he...die schijnen met zovelen te zijn...dat je dáár nooit iets van hoort".

Wat schattig en ontzettend grappig!
Ik had gister mijn neefje van drie aan de telefoon. Hij belde om mij te feliciteren en vroeg of er al visite was geweest. Ik zei toen dat alleen man en zoon er waren. Ik hoorde dat zijn vader ook tegen hem kletste, en mijn neef zei toen: Wat? Oké. Dus ik herhaalde het nog eens want ik dacht dat hij mij niet had gehoord. Zegt ie heel vinnig: Ik heb je wel gehoord, hoor! Ik zei toch oké! Duh!

Je kon me wegdragen.

Je had er denk ik bij moeten zijn, want geloof niet dat ik dit goed kan overbrengen.
Mijn neefje op de dag dat mijn opa begraven werd (toen 6)

De kist ging dicht en daarna zouden we naar het kerkhof lopen:

Dag opa...

Kist dicht.....

Oma? Als we de kist nu weer open maken ligt opa er niet meer in he? Want nu is hij in de hemel!

Heerlijk toch, hoe zo'n zwaar moment even gebroken wordt door zo'n onschuldige opmerking....
Van lang geleden, Zoon 8 en Dochter 6.

Dochter buiten een conflict, rent naar binnen , en verteld het verhaal tegen mijn zus.

Zus zegt, als ze je weer pesten , dan haal je je grote broer op.

Zoon zegt beteuterd, maar tante, wij hebben toch helemaal geen grote broer.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Dochterlief: 'Van wie is die kerstkaart mama?'

Ik: 'Van *naam*.'

Dochterlief: 'Da's een gekke naam.'

Ik: 'Dat komt omdat het een Chinese mevrouw is.'

Dochterlief: 'Kun je die dan opeten?'

Mijn dochter van 4 associeert Chinees blijkbaar alleen nog maar met nasi en saté...

En als je niet op de snelweg bent, dan rijd je op een 'zachtjesstraat'.
Zoon van bijna twee heeft het nu uitgevonden. Wanneer hij vervelend is zet ik m wel eens achter de bank. Laatst stond hij achter de bank ,steekt opeens zijn onschuldige hoofd om de hoek en zegt: kiek kiek

Dat achter de bank trucje werkt vanaf dat moment dus niet meer.

Papa laat m wel eens schrikken en roept dan ineens BOE. Nu gaat hij af en toe naar zijn zusje van 3 maanden en roept uit het niets BOE waarbij hij dan allebei zij armen de lucht in zwaait. Het kind schrikt zich het apelazerus en het mag natuurlijk niet maar dan stik ik echt van t lachen. Slecht he

En verder hebben wij een marokaanse vriend die hier vaak komt. Omdat zijn naam te moeilijk is heeft papa eens gezegd dat die meneer couscous heet.Nu noemt hij hem dus couscous
Die van die toren is echt TE grappig
quote:Bergje65 schreef op 14 januari 2010 @ 15:10:

Zoonlief was 1,5... loopt nietsvermoedend onze slaapkamer binnen op zondagochtend. Pa en Ma Berg hadden het errug gezellig op dat moment, met het uitproberen van Kamasutra standje 38. Geen idee hoelang het kereltje er heeft gestaan, maar op een gegeven moment hoor ik een piepstemmetje dat zegt:

(was op dat moment overigens eerder beschamend dan grappig) [Veegt de koffie van haar beeldscherm]
Toren bouwen!

Dochter van 3 wilde een tijdlang overal de naam van de straat weten. Op gegeven moment reed ik met haar over de Basisweg, en uiteraard moest ik dat weer vermelden. Tijdje later klinkt het van de achterbank: "Waar is de baas dan?" (en zij vervolgens helemaal beledigd dat ik niet wist waar ze het over had, kwartje viel pas een kwartier later )

Mijn moeder probeerde haar uit te leggen dat je tegen grote mensen die je niet kent, "u" zegt in plaats van "je". Het was haar helemaal duidelijk. Oma: "Dus wat zeg tegen de mevrouw van de winkel als je een snoepje krijgt?". Dochter, denk denk, en vervolgens helemaal blij: "Dankjewel U!"
Toen mijn man en ik gingen trouwen, hadden we onze nichtjes van 3 en 5 gevraagd bruidsmeisjes te zijn!

Ze vonden het uiteraard geweldig, alleen duurde het volgens mij een beetje lang voor ze!

we waren net onze trouwgelofte aan het afleggen!

Toen de ambtenaar aan mijn man vroeg "Wat is hierop jou antwoord"

Op dat moment hoorde we me 3 jaar oude nichtje ineens heel hard gapen en ohhhh roepen!

Wij hebben met z'n alle nog lang zitten lachen om het hele gebeuren!! op zo'n serieus moment!!

Dat zullen we nooit vergeten!!
Op de crematie van mijn vader loopt mijn zoontje van toen 3,5 jaar met mijn schoonvader mee naar de kist. Mijn schoonvader staat dan naast de kist waarop mijn zoontje zegt. Daar ligt opa in. Ja ik weet het zegt mijn schoonvader en klopt nog even op de kist. Waarop mijn zoontje hard en boos naar mijn schoonvader roept "je moet niet op de kist kloppen want daar wordt opa van wakker". De hele zaal lag plat van het lachen!

De hel crematie is een vaag gebeuren in mijn geheugen behalve dat moment.
Twee dochtertjes van vriendin sliepen bij mij (toen 4 en 5 jaar). Nadat ik hen had gedoucht en afgedroogd, zouden ze zichzelf aankleden en zou ik gaan douchen. Kijkt die ene van 4 jaar om de hoek vand e badkamer, roept haar zusje: Psstt...namma staat naakt! Ik: ja, onder de douche wel natuurlijk. Zegt die van 5: hé, je hebt de borsten van mijn moeder! Ik: nee, hoor deze zijn van mij...
vd week kwam vriendin met haar vriend en zoontje bij ons eten.

Na het eten legt zoontje zn vork neer, hangt achterover in zijn stoel, 1 arm over de rugleuning en boert waar menig volwassen kerel jaloers op zou zijn.

3 volwassenen die hun bek in de plooi moeten houden, werd knap lastig......

In een supermarkt staan een aantal vrouwen in jurkgewaden naast ons bij de kassa. Zegt zoon keihard:

Kijk nou dan, die hebben rare kleren aan!!!
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven