Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Zo, rust in de kont. Vietje ligt boven op bed tot we zijn broers van school gaan halen. En dan is het gedaan met de rust, want na het snel naar binnenwerken van een glas limo staat Mootjes zwemles op het program.

't Is wel een verrader hoor. Geen traan, niks. Gewoon spelen. Met de leidsters knuffelen. Buiten fietsen. Drie (3!) boterhammen eten. Én losse plakjes worst. Tsk.
Alle reacties Link kopieren
ach gossie...

ik heb hetzelfde, KK wilde eigenlijk al niet naar school vanmiddag omdat ze zo moe was (toch gebracht, OMA??), maar ze moet vanmiddag ook nog mee naar zwemles. Heb wel al de piepers gejast en de groente schoongemaakt, in poging eten gauw op tafel te hebben na het zwemmen, anders komt er van eten weinig vrees ik (huishoudelijk hè ).

Kindjes helemaal leuk op school, ik moest wel even wennen aan dat stille huis vanmorgen. Moet zo les afmaken voor morgen en dan alweer zowat weg vrees ik. Dat leven met de klok is toch ook niet alles

Dus zelfs een romantische man geeft geen garanties voor romantiek binnenshuis? Ik heb een a-romantische man, verwacht dus ook niets meer aan allerhande leuke attenties. Toch wel jammer. Morgen zijn we 10 jaar getrouwd, ik heb een heul leuk uitje voor ons bedacht voor aankomend weekend, ben ondertussen stiekum erg benieuwd of hij nog iets verzonnen heeft. Hij vergeet het niet, dus dat is al heeeel wat.

Meave, hoe is het nu met jou, heb je weer wat meer rust in hoofd?

hihi die madokus.
Bent, Jootje blijft gewoon over en heeft dus niets te willen wat betreft 's middags naar school gaan. Aan de ene kant wel erg vermoeiend voor hem misschien, hij is nog niet eens 4, maar aan de andere kant... geen twee keer per dag drama bij het afscheid nemen...

Alvast gefeliciteerd voor morgen Bent! Hier ook een a-romatische man by the weg.

Hoofd is (on)rustig as ever Bent. Geen bijzonderheden eigenlijk.
Goedenmiddag!

OIh wat heerlijk, goed groeiende kinderen, altijd fijn Had ik al verteld dat neefje LE voorbij gegroeid is? Nee? Nou, moet je horen (lezen), neefje is Le voorbijgegroeid! Hij is 7 of 8 maanden jonger en nu een cm groter ofzo. Bovendien 5 kg zwaarder! Afgelopen 6 weken is ie 4 kg gegroeid Te veel gezeten en gesnoept in de vakantie, ben ik bang. Nu waren zowel neefje als LE broordmager, dus neefje kan wel wat hebben, maar ik vond het wel schrikken. LE is nog steeds broodmager, valt echt buiten de boot hier in de familie

Toet, sterkte met gesnotter

Oh, trouwens, een goed bericht, m'n keukenmes is terug.

EN.. nadat ik de keukenlade waar hij in hoorde te liggen, tig keer onder- en doorzocht heb, de bestekbakjes eruit gehaald en alles, is hij daar toch teruggevonden

LD was net bezig met huiswerk voor zichzelf te maken, want ze vind het stom dat ze nog geen huiswerk krijgt Jaaah, zo was ik vroeger ook. Tegen de tijd dat ik wél huiswerk kreeg, dacht ik er al heel anders over. Anyways, ze was bezig met de kaart van Europa en dan landen + hoofdsteden.. of ik haar even wilde helpen, Dus... kaartje gegoogled, uitgeprint en op zich was ik hier vroeger héél goed in, maarrrrr.. toen was Rusland nog 'gewoon' USSR en Joegoslavië nog 'gewoon' Joegoslavië...Tsjechië en Slovakijke waren nog gewoon Tsjecho-Slovakije. er zijn nu gewoon tig landen bijgekomen en niet alleen weet ik niet hoe ze allemaal heten, maar wát zijn in hemelsnaam de hoofdsteden?

LD heeft het opgegeven, kaartje mee naar school genomen en vraagt het meester wel (op de kaartjes van google kon ik juist die kleine landjes niet lezen en in ons meest recente 'kaartenboek' is het mij volslagen onduidelijk wat hoofdsteden zijn ....)

voor vermoeide kinderen naar school brengen krijg je geen OMA? Toch? vorige week is LD met hoofdpijn toch naar school gestuurd. Elvis kon geen vrij nemen en ik ook niet. Vrijdags was Elvis vrij en mocht LD wel thuisblijven, is ze 's middags toch weer naar school gegaan.

kindern zijn weg, de beide jongens hebben allebei op school zwemles, lekker makkelijk

ik ga lezen
Later is nu
Sjeumig, wat een lap tekst

wel lekker eigenlijk, als de kinderen altijd overblijven. Aan de andere kant vind ik zo 1x per week de kinderen tussen de middag thuis ook wel fijn :-)

Hier ook geen romantische man.. maar verder wel lief

Ik moest wel lachen om de opmerking van Lil's GG
Later is nu
Gna, kom maar op met die Oostblok hoofdsteden, meeste heb ik wel paraat (ik heb ze inmiddels ook vrijwel allemaal gezien, geloof ik ). Kreeg gisteren kaartje van lief vriendinnetje, met wie ik alweer 15 (!) jaar geleden half jaar op 8 vierkante meter in een ex Sovjetland woonde... Sjonge, ik word Oud.

Toet, arme Toet, voel je je weer wat beter? Kan je beetje op bank / in bed hangen vandaag? Ik betrapte Dot er laatst trouwens op dat ze doodkalm eigenmachtig haar neus snoot, in haar knuffel . Bedoel; heel fijn dat ze het kán, nou nog leren naar een zakdoekje grijpen.

Dreamer, geweldig, gewoon al die tijd straal over dat mes heen gekeken? Of heeft iemand het een dagje 'geleend' om er enge dingen mee te doen en het daarna kalm weer bij jullie in de la te leggen... Fijn trouwens dat je goeie middag bij Iris & Zoyla hebt gehad.

Pfoe, GG deze week drie avonden weg, en Dochter is er gewoon en Zoon morgenavond extra ook (ivm jarig donderdag, we moeten in alle ijselijke vroegte hiephiephoera doen want middag is hij weer bij Ex), dus heel veel kinderdienst en overal van alles brengen/halen. Nou ja, ook wel gezellig lekker vanavond met de wijffies.
In om GG nou niet te kort te doen; hij doet wel degelijk aan (onverwachte) attenties en blijken van waardering, al dan niet verbaal. Als hij het zo voelt. Dat is niet per se op de momenten die ik romantisch vind, maar hij doet het wel en ik ben daar regelmatig heel blij verrast door!
wel leuk meave, jouw verhaspeling. Althans er even vanuit gaande dat je niet echt aromatisch bedoelde.

Raar dream, van dat mes. Ik zie het helemaal voor me: helemaal enge dingen ermee gedaan en die gene heeft het ijskoud teruggelegd bij jou in de keukenla.

4 kilo is veel! Zelfs voor een volwassenen, laat staan voor zo`n jochie!

Vanmorgen heeft GG voor het eerst gegymed, echt, in een groot gymlokaal ipv van de kleutergymruimte en met een echte gymmeester. Daarna moesten ze douchen. Lekker makkelijk voor mij, maar ik geeft het je te doen: 25-30 6-7 jarigen allemaal tegelijk onder de douche. Ben toch blij dat ik geen juf ben.
Okeeej

iemand zin een 9 jarige met PMS op te komen halen?
Later is nu
neuh
Dank voor het aanbod, maar vandaag even niet.
Tssssss, ook niet aardig.

Kan ze op een peuter en kleuter passen? If yes, stuur dan maar door!
quote:bentetje schreef op 04 september 2007 @ 14:45:

wel leuk meave, jouw verhaspeling. Althans er even vanuit gaande dat je niet echt aromatisch bedoelde.

Da's mijn brakke toetsenbord, ik mis wel vaker letters of spaties. :-)
Goedemorgen dames, rustig hier! Kan ik jullie lokken met koffie? (ik tiepte eerst 'likken', maar kon bijtijds corrigeren, gelukkig).

Moet veel doen, en vanavond met mijn jongetje naar huis waar we de boel nog moeten beslingeren en inpakken om morgen heel, héél vroeg te hoera-en (want iets na half 8 de deur uit om alles weer op tijd naar school te krijgen). Maar jemig, Zoon (bijna) 5... Ongelofelijk. Mijn mooiste jongensbaby, uit mijn buik gesloopt, onze herkenning in de 1e seconde dat we elkaar zagen, het geworstel met slapen en eten in die 1e maanden, allergie, bakeren, en door dat alles heen die verzengende liefde voor mijn eigen kind, en dat dat allemaal alweer 5 jaar geleden is begonnen. Ik pak nu maar vast de zakdoekjes denk ik, deze bui van Opperste Sentimentaliteit gaat wel even duren.

Bentetje: gefeliciteerd!
Tss, moet ik het allemaal weer alleen doen, met die 9-jarige pre-puber?

Ach, ze is nu gelukkig naar school en gisterenavond was ze nog wel te spreken, gelukkig.

Bentetje, gefeliciteerd!(waarmee?)

lil, het is niet eens alleen dat ik geen hoofdsteden weet van die oostbloklanden, een aantal kan ik niet eens noemen! (De 'deelgebieden' van voormalig Joegoslavië, bijvoorbeeld. En ik zat met verbazing te kijken naar de aparte staat "wit Rusland" .. ja, die zag ik wel eens voorbij komen bij sport, maar dat het zo'n apart land was.. ik dacht dat het gewoon het Europese gedeelte van Rusland was ) Nouja, zodra LD topografie van Europa meekrijgt, gaan we gesellig samen leren, dit is m'n eer te na

Overigens moet ze dit jaar een boekbespreking houden, een spreekbeurt en een gedicht voordragen. Nou heb ik een gewéldig boek met kindergedichten "Als je goed om je heenkijkt, zie je dat alles gekleurd is" en daar hebben we vanmorgen nog in zitten bladeren... LE vond 'm zo leuk, die heeft 'm mee naar school.. (hij vond vooral het gedicht Pielemans van Buddingh' geloof ik Hans Dorrestijn, erg leuk.. als het boek terug is, tiep ik 'm wel eens over... niet in de AK, want dat mag vást niet )

Leuk en niet leuk, he Lil, je kind dat alweer 5 jaar wordt.

Fijne dag iedereen verder!
Later is nu
Wit Rusland: Minsk. Zo'n 15 jaar nu onafhankelijk, geregeerd door wat ook wel de laatste dictator van Europa wordt genoemd: Loekasjenko. In vergelijking met Wit Rusland (Of Belarus) is de Russische Federatie met Poetin een voorbeeld van democratische bloei (google voor degrap even op de 'verkiezingen' van vorig jaar). Armoedige ellendetoestand, en Minsk is een en al grauw beton. Kortom; niks niet erg om daar niet te veel van op de hoogte te zijn.

Verder heb ik niet zo veel feitjeskennis paraat hoor, voor Alles over Gluten moet je bij voorbeeld bij Toet zijn * grijns *, maar voor vage Oosteuropa gebieden heb ik dan per ongeluk geleerd, vandaar.

Bentetje is 10 jaar getrouwd vandaag, toch; Bent?

Gedicht voordragen, wat grappig! Lijkt me best leuk, eigenlijk.
Kijk, handig, zulke feitenkennis, je hebt er verder niets aan in het 'normale leven' natuurlijk, maar ik vind het op zich wel belangrijk dat ze in elk geval Europa kennen. (en dat ze niet ooit bij een vakantieman in de toekomst niet aan kunnen wijzen waar ze in Europa op vakantie zijn, omdat de TomTom ze gewoon naar de plek van bestemming gestuurd heeft)

Ik vond vroeger een gedichtje voordragen ook leuk, maar wij kregen er ééntje toegewezen. LD wil ééntje doen, die ze al jaaaaren met m'n moeder doet

"Koen, maak je m'n schoen?"

Deze leerde ik vroeger al van m'n oma

Maar ik vind bijvoorbeeld "De Spin Sebastiaan" ook erg leuk, of anderen van Annie M.G. Schmid. (Sebastiaan ken ik uit m'n hoofd, toevallig weer door m'n oma, net als de helft van "het stoute kinderenhuis" en "ik ben lekker stout")
Later is nu
In mijn huidige werk is die feitenkennis nog bruikbaar ook, vandaar waarschijnlijk dat het nog tot mijn kennis behoort überhaupt want als ik iets niet gebruik/toepas, vergeet ik het meteen weer. Zo moet ik ook steeds weer de regels van kaartspelletjes opnieuw leren, want als ik het een week niet doe, is het foetsie. Raar hoofd, eigenlijk.

In Rusand (while we're on the subject) kunnen kinderen vaak hele pagina's Poesjkin (soort Vondel maar dan moderner in de Russische letterkunde) voordragen, dat heeft toch wel wat. Al zou ik het mijn kind niet aan willen doen. Een Spin Sebastiaan dan weer wel, da's gewoon leuk :-)
*** Komt even om hoekje kijken om te zien of iedereen okay is, laat briefje achter met daarop de tekst dat ze amper kan praten door dikke keel, amper kan zien door lodderige ogen en amper kan slapen door d'r eigen gehoest, dus dat ze even geen Kroegmateriaal is. Sprayt wat desinfecterende spray op briefje zodat ze niemand besmet en verdwijnt weer***
quote:Toet schreef op 05 september 2007 @ 13:18:

*** Komt even om hoekje kijken om te zien of iedereen okay is, laat briefje achter met daarop de tekst dat ze amper kan praten door dikke keel, amper kan zien door lodderige ogen en amper kan slapen door d'r eigen gehoest, dus dat ze even geen Kroegmateriaal is. Sprayt wat desinfecterende spray op briefje zodat ze niemand besmet en verdwijnt weer***

Ondertekent ook Toets briefje en nestelt zich weer op bank.

Virtuele zoenen voor allen, daar die niet kunnen besmetten.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Zelfde laken een pak, hier.... Lieke is naar PSZ, Sophie slaapt en na dit kroegbezoek nog even snorren naar Maart '6 en Juli '04 en dan.....onder de wol

Beterschap, Toet en Alex!

Bent, gefeliciteerd met jullie 10-jarig jubileum!! Dat er nog vele jaren mogen volgen....

Ha, Lil, grappig dat jij dat soort dingen weet. Tja, ieder zijn vak, toch?! (Topografie hier redelijk, maar geschiedenis....... treurig. Ik wou echt dat ik beter opgelet had, vroeger! Is toch wel een stukje algemene ontwikkeling die ik graag beter had gehad!). Gefeliciteerd met je 5-jarige zoon, alvast.

See you!

zet wat medicinale drank neer, beproeft middel tegen keelpijn, recept niet nodig.

gebruiksaanwijzing volgens mijn vader, de thuisdokter:

drink enkele glazen, ga slapen met de mond open en de 'gebakkenteriën' lopen zingend je mond uit

Dit kan ook gedaan worden met Wiskey, Bourbon, Cognac, of ander aanwezig alcoholpromilage
Later is nu
(ligt iedereen nou in een hoekje te slapen?)

*neemt een glaasje niet medicinale maar wel rustgevende rode wijn (ook goed voor je bloeddruk) en gaat in de vensterbank zitten*
Later is nu
Nee, er gaan wel eens dagen voorbij op kantoor dat ik werk ipv forum. * lampje*
quote:Bloesem schreef op 05 september 2007 @ 18:22:

Nee, er gaan wel eens dagen voorbij op kantoor dat ik werk ipv forum. * lampje*

Ja, wie houd daar nou ook rekening mee?

Ik was vrij vandaag,...

heb gisteren besloten de kinderen wat meer computertijd te gunnen. Moeilijk hoor. Er staat wel een kookwekker bij. Elvis moet toch maar weer eens aan de gang met draadloos internet, zodat ik (op de bank) met de laptop aan de gang kan.

Hij was ook al met grote bestanden bezig, waardoor ik niet aan de pc kon. Heb wel de wereld van het geschreven woord op papier herontdekt, trouwens. heeft wel wat.

heb vandaag ontdekt dat in elk geval dochter écht niet weet wat NEE betekent; ik vroeg of ze iets wilde, ze antwoordde NEE, terwijl ze JA bedoelde

LE hing aan een keukenkastdeurtje en had toch weer enkele NEE's nodig, voordat tot 'm doordrong dat hij iets deed dat niet gewaardeerd werd, ofzoiets.

*grote onschuldige LE ogen staarden mij aan*
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven