Pril, en nu al problemen

15-01-2010 02:24 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd geleden weer halsoverkop verliefd geworden. Gezien mijn situatie (zie Ik wil uit huis..) iets wat mij misschien te snel over komt. In ieder geval, begin was prachtig, echte liefde, als we elkaar zagen was het heerlijk. Nu is meneer druk. Druk en wil me niet zien. Want eerst moet zijn project af, hij heeft een deadline en is de hele dag geirriteerd, boos en down. Als ik zeg dat ik hem wil opvrolijken wil hij dat niet. Als ik hem zeg dat ik hem nodig heb wil hij me ook niet zien. Maar hij heeft geen ander zegt hij. En ik geloof het want hij zit de hele dag thuis zowat. Neemt altijd op als ik bel. Maar ik word hier echt down van. Heb zelf een rotsituatie en kan zijn depressie er gewoon niet meer bij hebben. In het begin was hij zo lief en leuk. En nu? We hebben knallende ruzies hierover want ik vind dat hij me best soms mag zien, dat hij me niet buiten hoeft te sluiten. Ik zou dan een uurtje langskomen, bijvoorbeeld. Maar nee. Mag niet van meneer. Mijn vrienden vinden dat ik er mee moe kappen voor het te laat is. En vandaag tegen hem gezegd dat ik dit niet meer aankan. Dus hij stelde voor om vrienden te zijn, maar dat wil ik niet. Kan hem niet als 'een vriend' zien. Toen toch maar teruggekrabbeld en gejankt dat ik zo dol op hem ben blablabla. Dit gaat nergens meer over.

Sorry dat ik overkom als een brok drama... wil mn hart even anoniem kunnen luchten,.
mag jy mooi wees as die lelik verby is,
en sag kyk na elke harde tyd.
mag jy bly wees as die huil verby is,
en vrede he na die stryd.
Ik neem aan dat als je bij een psycholoog loopt dat die wel kan bepalen of je aan de medicijnen moet of niet. Medicijnen zijn alleen handig als dat je behandeling niet in de weg staat. Het kan vaak een onderdeel van je behandeling zijn. Ben het met Dreamglasses eens, de huisarts doet er verstandig aan om contact te hebben met de psych waarna hij kan voorschrijven. Misschien ben jij wel helemaal niet gebaad bij medicijnen.
quote:Dreamglasses schreef op 15 januari 2010 @ 23:24:

Meen je dat echt Dushi?Meen ik wat echt?
quote:Dushi74 schreef op 15 januari 2010 @ 23:20:

Een relatie hoort in balans te zijn. En zoals ik al meerdere keren heb gepost: jouw/ jullie relatie is niet in balans. En het bewijs is er want jullie hebben problemen! Problemen die je niet hoort te hebben in een prille relatie. Bij een prille relatie hoort leuk, vrolijk, zorgeloos en niet: problemen, problemen, respectloos -jouw eigen woorden- en nog meer problemen!Deze
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 15 januari 2010 @ 23:23:

Je kunt zelf naar je huisarts gaan en aankaarten waar je problemen liggen. daarop zal hij aangeven wat je het beste kan doen. De huisarts kan dan contact opnemen met jouw psycholoog als jij goedkeuring geeft. Daar ben je zef natuurlijk ook altijd nog bij: jij bepaalt uiteindelijk zelf of je wel of geen medicijnen wilt gebruiken. Als jij niet te zware kalmeringsmiddelen wilt, kun je ook nog overwegen om naar een homeopatische arts te gaan. Al zijn de meningen daar wel over verdeeld.Mijn arts en psycholoog hebben contact dus dat is prima, homeopathisch zie ik vaak als fake..
Dat is toch ook zo? Dat hij in balans hoort te zijn?
Nou ja, en de rest daarvan vind ik ook nogal voortvarend als je het hebt over de combinatie: borderliner en relatie.
quote:Kurtz schreef op 15 januari 2010 @ 23:24:

[...]

Voel je je niet verplicht als je bijvoorbeeld een week geen seks hebt, je ziet dat je vriend wel graag wil... geef je dan niet toe om hem te pleasen? Voel je je daar ook niet zelf een beetje beter van, zo van, nu is hij weer gelukkiger?

Nee werkelijk waar, dat is me nog nooit gebeurd, bij geen van mijn relaties.

Een week seks is bij mij al redelijk uitgesloten en mocht ik een keer geen zin hebben dan hebben we dus geen seks.

Seks om iemand te pleasen vind ik persoonlijk heel erg eng

Seks is een hobby en zeker GEEN plicht, dus ik zorg er ook voor dat eventuele liefjes die kwamen in ieder geval dezelfde hobby hadden/hebben

Ja, we hebben problemen, maar ligt ook deels aan de nare situaties waar we nu beiden inzitten... misschien is het na die deadline en als ik me wat beter voel anders.

Ik denk echt niet dat er dan heel veel gaat veranderen

Jij en hij staan gewoon heel anders in het leven

Dat maakt jou niet fout, dat maakt hem niet fout dat maakt alleen jullie als match niet geschikt

En we hebben echt heel veel gemeen, ik noem nu alleen de dingen die verschillend zijn omdat dit relevant is voor mijn vragen.Maar vertel dan eens, wat maakt het dat hij jou de gelukkigste vrouw op aarde laat zijn?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dat is denk ik het probleem met mensen met borderline, die zijn niet in balans in een relatie.
Ik merk bij dat stuk op die site dat het mbt seks ook erg klopt in mijn situatie.

Ik ben in bed ook voornamelijk de man aan het pleasen. Of ik kom doet er niet toe. Ik kom sowieso nooit echt door een man. Mijn eerste sexuele ervaring liet me voelen dat seks eigenlijk moest in een relatie, dat ik het een man verplicht was. verkeerd, maar ben nooit van dat gevoel afgekomen. zie het ook als bevestiging...
Ik vind van wel ja, een goede relatie hoort in balans te zijn. Het is niet alleen geven, geven, geven of alleen nemen, nemen, nemen. En de relatie van Kurtz is verre van

Tuurlijk in elke relatie komen ups and downs voor. Maar niet in een prille relatie.
quote:colalight schreef op 15 januari 2010 @ 23:29:

dat is denk ik het probleem met mensen met borderline, die zijn niet in balans in een relatie.

Ik denk dat die over het algemeen niet zo in balans zijn

En das geen kat, maar ik vraag me dan af, is het wijs voor een borderliner om in een relatie te stappen

Je maakt het jezelf maar vooral ook een ander zo vreselijk moeilijk

Ik ben zelf niet bekend met het borderline principe maar zou je niet eerst voor jezelf een aantal dingen opgelost moeten hebben voor dat je daar een ander zo in meetrekt?
quote:Summerdance schreef op 15 januari 2010 @ 23:29:

[...]

Maar vertel dan eens, wat maakt het dat hij jou de gelukkigste vrouw op aarde laat zijn?Ja gelukkig hebben we beiden een grote liefhebberij voor seks dus dat is geen probleem. Ik gaf het meer in het algemeen aan. Hij doet me bijzonder voelen, kan erg lief zijn, we zien de wereld op sommige vlakken helemaal hetzelfde, hebben dezelfde interesses op bijna elk vlak...
Mijn ex deed dat achteraf ook. Ik hou meer van seks dan hij en achteraf bleek dat hij alleen maar bezig was mijn behoeftes te vervullen zodat ik niet bij hem weg ging.
Ja, in 'LaLa-land' is een relatie misschien altijd in balans.

Ik denk niet dat het een gezonde denkwijze is om te denken dat je relatie altijd maar in balans hoort te zijn. Er gaan nogal wat dinbgetjes uit balans op allerlei gebieden. Ik vind het streven naar een relatie in balans wel begrijpelijk, echter niet realistisch.

Natuurlijk is het in het prille begin allemaal leuk en gezellig, waar het niet het geval is als je met iemand te maken hebt die BPS heeft... Voor iemand met BPS is dat vrijwel nooit in balans en zonder problemen. Die combinatie is namelijk erg lastig voor mensen, die daar - in dit geval ondersteund door een moeilijke jeugd - mee kampen. Het is namelijk doodvermoeiend voor de BPS-er om een relatie aan te gaan. Wil echter het geval dat ook zij de behoefte hebben aan een intieme relatie.
quote:colalight schreef op 15 januari 2010 @ 23:29:

dat is denk ik het probleem met mensen met borderline, die zijn niet in balans in een relatie.Ben ik met je eens. Voor wat betreft de mensen die ik ken met borderline. Zegt niets over alle mensen maar denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
quote:Summerdance schreef op 15 januari 2010 @ 23:32:

[...]

En das geen kat, maar ik vraag me dan af, is het wijs voor een borderliner om in een relatie te stappen

Ik ben zelf niet bekend met het borderline principe maar zou je niet eerst voor jezelf een aantal dingen opgelost moeten hebben voor dat je daar een ander zo in meetrekt?Ik weet dat ik geen relaties zou 'moeten hebben'. Heb me ook heel lang niet goed genoeg gevoeld voor een. Ik scharrelde rond en vond het als vanzelfsprekend dat mannen me niet meer vonden dan mn lichaam. Maar ik werd er zo eenzaam van en hunkerde naar liefde... en als ik verliefd ben wil ik hem niet delen. Dus dat.
quote:Summerdance schreef op 15 januari 2010 @ 23:32:

[...]

Ik ben zelf niet bekend met het borderline principe maar zou je niet eerst voor jezelf een aantal dingen opgelost moeten hebben voor dat je daar een ander zo in meetrekt?Ja, dat is heel belangrijk. Zo kun je je eigen valkuilen voorkomen. Mijn ex was hier te latt mee en heeft daarmee onze relatie behoorlijk verziekt. Helaas was hij te ver gegaan in het pleasen en toen hij omsloeg was er geen weg meer terug, hoe graag we dat beide ook wilden. Hij kon gewoon niet werken aan onze relatie omdat hij al zijn energie in zichzelf moest steken.
quote:Kurtz schreef op 15 januari 2010 @ 23:32:

[...]

Ja gelukkig hebben we beiden een grote liefhebberij voor seks dus dat is geen probleem. Ik gaf het meer in het algemeen aan. Hij doet me bijzonder voelen, kan erg lief zijn, we zien de wereld op sommige vlakken helemaal hetzelfde, hebben dezelfde interesses op bijna elk vlak...

Maar dit strookt toch met alles wat je in eerdere postings schreef???

Nu hou je ineens wel van seks terwijl je twee postings geleden nog zegt dat je het als een verplichting ziet.

je schrijft hier dat jullie interesses op bijna elk vlak gelijk liggen maar eerder schrijf je dat hij zo op zichzelf is, zo teruggetrokken en dat je dat juist niet trekt

Probeer nou eens eerlijk te zijn en met een blik van een ander naar je relatie (dates) te kijken

Dat ziet er toch helemaal niet vrolijk, gezellig en verliefd uit????
Die balans moet je ook niet letterlijk nemen Dream, natuurlijk kunnen er altijd situaties zijn waardoor de balans zoek is. Maar als het goed is vul je elkaar aan. Ook tijdens mindere periodes. Een relatie bestaat niet alleen maar uit top momenten, er zullen ook mindere momenten zijn. Maar het is de manier waarop je samen omgaat met de mindere momenten die je relatie kunnen maken of breken. En dus kom ik weer uit op balans.
Ik geloof ook wel dat mensen met een BPS relaties aan kunen gaan, mits ze zichzelf hierin heel goed kennen en hun eigen gedrag en denkfouten kunnen sturen.
De behoefte hebben aan een relatie betekent niet automatisch dat je in staat bent om een relatie te onderhouden.

Mensen met een BPS zijn heel lastig om een intieme relatie me te hebben en te houden. Juist vanwege die onbalas vraag je wel heel veel van je partner. Misschien wel meer dan die kan geven.

UIteindelijk zijn het alleen de mensen in een relatie die kunnen bepalen of ze er nog genoeg uithalen om de reltie voort te zetten.
quote:colalight schreef op 15 januari 2010 @ 23:35:

[...]

Ja, dat is heel belangrijk. Zo kun je je eigen valkuilen voorkomen. Mijn ex was hier te latt mee en heeft daarmee onze relatie behoorlijk verziekt. Helaas was hij te ver gegaan in het pleasen en toen hij omsloeg was er geen weg meer terug, hoe graag we dat beide ook wilden. Hij kon gewoon niet werken aan onze relatie omdat hij al zijn energie in zichzelf moest steken.

Ja precies dat bedoel ik

Je eigen valkuilen leren kennen en daar goed over waken.

Denk niet dat dat iets met borderline te maken heeft want ook ik heb valkuilen waar ik voor moet waken.

Ben jij eigenlijk boos geweest op je ex, of heb je het uiteindelijk een plekje kunnen geven omdat hij nu wel keihard met zichzelf aan het werk is

Ook al is jullie relatie daardoor stuk gegaan?
quote:colalight schreef op 15 januari 2010 @ 23:35:

[...]

Ja, dat is heel belangrijk. Zo kun je je eigen valkuilen voorkomen. Mijn ex was hier te latt mee en heeft daarmee onze relatie behoorlijk verziekt. Helaas was hij te ver gegaan in het pleasen en toen hij omsloeg was er geen weg meer terug, hoe graag we dat beide ook wilden. Hij kon gewoon niet werken aan onze relatie omdat hij al zijn energie in zichzelf moest steken.Klein voorbeeldje voor mij dus van een relatie die niet in balans is. En dat begint bij met jezelf in balans zijn. Weten wie je bent, wat je valkuilen zijn, houden van jezelf en jezelf op nr 1 zetten. Pas dan ben je klaar om er voor een ander te zijn.
ik ben wel een beetje boos, omdat hij pas heeft verteld dat hij BPS-kenmerken heeft toen het al uit was, hij voor de wteede keer voor mijn deur stond ik ik zei dat hij op moest rotten en dat ik hem een borderliner vond. De volgende dag belde hij op om te zeggen dat ik gelijk had. Toen kenden we elkaar een jaar, hadden samengewoond en waren al bezig geweest om zwanger te worden. Ook had hij mij drie maanden laten werken voor onze relatie omdat ik dacht dat ik iets fout had gedaan.

Dat hij het heeft kan ik hem niet kwalijk nemen. Dat hij hier niet open en eerlijk in is geweest wel.
quote:Summerdance schreef op 15 januari 2010 @ 23:35:

[...]

Maar dit strookt toch met alles wat je in eerdere postings schreef???

Nu hou je ineens wel van seks terwijl je twee postings geleden nog zegt dat je het als een verplichting ziet.

je schrijft hier dat jullie interesses op bijna elk vlak gelijk liggen maar eerder schrijf je dat hij zo op zichzelf is, zo teruggetrokken en dat je dat juist niet trekt

Probeer nou eens eerlijk te zijn en met een blik van een ander naar je relatie (dates) te kijken

Dat ziet er toch helemaal niet vrolijk, gezellig en verliefd uit????

De dingen die ik zeg zijn in zijn algemeenheid.

maar even over de seks: Op dit moment hou ik erg van seks. Ben er goed in. Vind het heerlijk mijn partner te laten genieten. weet dat de meeste mannen me niet kunnen laten komen, dus ik richt me op hem. Ik hou erg van seks en vind het leuk, maar voel me ernaast ook verplicht. In dit geval is het dus een verplichting die gelukkig een hobby is.

Maar bijvoorbeeld: ik ben ook best op mezelf. Heb wel vrienden maar hou niet van uitgaan enzo. Mijn ex wou dat altijd. En ik ging mee omdat ik me dat verplicht voelde. Zo was hij blij en was hij liever voor mij.

En interesses die overeenkomen kan niet met iemand die op zichzelf is? We houden van dezelfde films, boeken, dingen op tv, zelfde hobbies etc. Zijn meestal dingen die je alleen doet, of evt samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven