Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ik heb een goede philips tv op mp staan en heb al een paar dagen een bod van 25 euro, gister had ik hem in de krant staan, iedereen zegt neem dat bod nu maar, dus morgen komt er iemand hem ophalen voor 25 euro.... heb ik een voicemail bericht nav de advertentie in de krant, ik had hem dus mooi voor de 50 euro die hij nog waard is kunnen verkopen, balen!
Heb 9 spellen voor de DS op marktplaats staan. 9,95 per stuk en als je ze alle 9 in 1 keer koopt 50 euro.

Krijg ik een mail met de vraag: Wat wil je ervoor hebben???

Ik heb gereageerd met: zie advertentie...
.
quote:Dino2306 schreef op 15 januari 2010 @ 21:23:

Ik heb niet alles gelezen maar momenteel zit ik ook met iets in mijn maag.

Ik heb van iemand iets gekocht twv 65 euro. Geld is 29 december van mijn rekening geschreven en de persoon had gemaild dat ze het zou opsturen zodra ze het geld op de rekening had. 7 januari had ik het nog niet binnen dus heb ik haar gemaild. 2 dgn daarna mailde ze dat het was opgestuurt en dat ik die avond het track&trace nummer zou krijgen. Dat werd nog een dag later en ze mailde toen ook dat ze het aangetekent verstuurt heeft. Ik 's avonds het nummer invoeren, krijg ik de melding dat dat nummer niet bestaat in combinatie met mijn postcode.

Dus ik weer mailden maar krijg geen reactie.

Afgelopen dinsdag heb ik weer een mail gestuurt dat ik het idee heb opgelicht te worden en dat ik me verplicht voel haar aan te geven, of iets in die trant.

Daarop krijg ik mail dat ze woensdag naar postkantoor zal gaan om opheldering te vragen.

Die avond kreeg ik mail dat postkantoor het uit zal zoeken.

Vanmorgen heb ik gemaild dat ik het geld teruggestort wil hebben omdat het me allemaal veel te lang duurt. Mijn geld ben ik al 18 dgn kwijt en zij beweert dat ze 11 dgn geleden het pakketje heeft gepost.

Ik heb gezegd dat zij in elk geval bewijs heeft het naar het postkantoor te hebben gebracht, ik heb helemaal niks, dus ik vind dat ze het geld terug moet storten en dat zij het dan maar moet verhalen op TNT. Maar dat wil ze dus niet, ze wil afwachten...Kan je je geld niet terughalen - storting ongedaan maken ofzo? Of moet dat binnen een bepaalde tijd?
Nee, dat kan niet. Dat kan alleen bij automatische incasso. Ik denk dat je het beste zelf contact op kan nemen met het postkantoor. Zij horen in elk geval te kunnen kijken of het nummer is uitgegeven.
Mijn ervaringen als koper op MP

1x kleding met track and trace code die weg was, TNT zegt gewoon dikke pech, moet je verzekerd versturen. Kosten met verkoper gedeeld.

1x kledingstuk niet ontvangen, reacties op mail waren ook zo raar, dat ik een ernstig vermoeden had opgelicht te zijn.

Kapotte of vieze kleding toegstuurd krijgen, ik snap af en toe niet hoe iemand iets durft te verkopen. Koop daarom alleen nog maar nieuwe of als nieuwe dingen.

Prijs overeengekomen zijn via mail, vraag je om bankgegevens om te betalen, hoor je niks meer, ofwel hoger bod geaccepteerd. Niet netjes!
Mijn ervaring als verkoper op MP :

Veel mensen die een mail sturen, het mogen overkopen van me, daar dan blij op reageren, je vraagt adres gegevens en dan vervolgens niet meer reageren (daar heb ik zooo'n hekel aan!!!)

Mensen die gewoon helemaal niet reageren als je ze een mail stuurt..... of idd Mensen die de advertentie niet goed lezen

Mensen die ongedragen kledingstukken met kaartjes er nog aan willen hebben voor een prikkie (bijv. een nieuwe broek die 50 euro was willen kopen voor 7,50 inclusief verzenden.. Ja dahag)

Mensen die vragen of ik iets apart wil houden tot een bepaalde datum omdat salaris er dan weer is (nou okee wil ik best doen) en dan vervolgens er toch maar weer vanaf zien... terwijl ik dan andere mensen al mail heb gestuurd dat iets in principe al gereserveerd is voor een ander. En tegen de tijd dat je die dan mailt dan hebben ze het al bij een ander vandaan (logisch)

Ik heb ook een keer een rokje verkocht aan een man... moest er heel erg om lachen maar ik denk dan maar misschien was het voor zijn dochter/vrouw/minnares/hemzelf
Laatst hier ook. Wij hadden een Apple laptop te koop staan op MP. Er was iemand die had geboden, prijs was akkoord en ze wilden 'm op komen halen. Wanneer het uitkwam, wilden ze weten.

Nou in principe kan iedere avond na 18.00. Niks meer gehoord, staan ze ineens voor de deur 's avonds.

'Oh', zegt mijn man, 'ik wist niet dat jullie vandaag zouden komen.'

'Ja", zegt die man,'je had toch gezegd dat het na 18.00 altijd kon. En mailtjes terug sturen, daar begin ik niet aan hoor!'

Dus ik vraag of ze uit de buurt komen, want ja dan snap ik nog wel dat je even kijkt of iemand toevallig thuis is. Hadden ze 100 km gereden. Echt geluk dus dat we thuis waren.

Lijkt me dat je dan toch even een berichtje stuurt welke dag je dan komt. Ze hadden niks meer laten horen, voor het zelfde geld waren we weg...

Apple gepakt, opgestart om te laten zien dat ie het doet enzo. Zoon is er ook bij, waar de computer blijkbaar voor is. Man legt uit dat een Apple anders werkt dan Windows etc. Hadden ze nog noooit van gehoord, stonden echt met de oren te klapperen. Ondertussen zware shag draaiend. ..

Nou ja, kortom ze hebben 'm wel gekocht, maar volgens mij snappen ze niet eens hoe internet opgestart moet worden op dat ding.
anoniem_8170 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 19:56
Reden: toevoeging
% gewijzigd
.
quote:Bertrade schreef op 18 januari 2010 @ 14:15:

Nee, dat kan niet. Dat kan alleen bij automatische incasso. Ik denk dat je het beste zelf contact op kan nemen met het postkantoor. Zij horen in elk geval te kunnen kijken of het nummer is uitgegeven.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met TNT, via een klantenservice mailadres maar nog geen reactie op gehad.

Nu heb ik wel vaker gehoord dat ze het dan verzekerd hadden moeten versturen, maar als ze het aangetekend heeft verstuurt, wat ze dus zegt, dan ligt de fout toch bij TNT? Hun kunnen dan toch zien dat het nooit hier aangekomen is?

Ik heb verkoper mail gestuurt dat ik contact met TNT heb gehad en dat ik als ik woensdag nog niks heb gehoord een klacht ga indienen bij Marktplaats en aangifte ga doen...
.
Ik heb een heel mooi verhaal over MP.

Enkele weken geleden heb ik een ad geplaatst, ik zocht een dvd, nergens te koop, Bol, Ebay noem maar op, al maanden op zoek en niets gevonden.

Ik kreeg een mail van iemand, de had de film op video. Hij zei: ik wil hem wel voor je op DVD zetten en dan stuur ik hem op. Dus ik geef mijn adresgegevens en vraag wat ie ervoor wil hebben en zijn bankrekeningnummer.

Kreeg geen mail terug.

3 dagen later kwam de dvd heel goed ingepakt met de post. Ik blij. Ik stuurde de man weer een mail met de vraag naar de kosten.

Antwoord: nee, dat hoeft niet, geniet er maar gewoon van.

Daar was ik van onder de indruk.
Ik had via MP een kledingstuk gekocht. In de advertentie stond dat het in maat X (mijn kledingmaat) was. Toen ik het thuisgestuurd kreeg, bleek het twee maten kleiner te zijn.

Ik mailde de verkoopster dat het kledingstuk veel kleiner was dan ze in de advertentie gezet had. Ze mailde me terug dat zij maat Y (een maat groter dan ik) had, en dat het kledingstuk haar prima paste...

De handel op MP..ik heb er ook heel wat ervaring mee. Ik koop en verkoop, wat meestal goed gaat. Eén keer is het me gebeurd dat de koper zei dat het pakketje niet was aangekomen. Daar kwam ze 1,5 week nadat ik het had verstuurd (waarover ik in een mail had bericht) mee. De dag daarvoor had ik net het bonnetje met track & tracenummer van TNT weggegooid. Stom, stom... Ik heb mijn best gedaan het nog bij TNT op te vragen, maar zonder nummer konden ze niets doen. Ik weet niet steeds niet of de koper de waarheid sprak (ze wilde haar geld terug), maar uiteindelijk hoorde ik niets meer van haar...

Verder, the usual...
quote:Snoet80 schreef op 13 januari 2010 @ 21:05:

[ Veel verkopers zetten trouwens ook bij hun advertenties dat ze niet verantwoordelijk zijn voor zoekgeraakte spullen. want zo vaak komt het dus wel weer voor ]

toch krijg ik vaak een "naar" gevoel als ik dat lees. Lijkt wel ofdat ze zichzelf bij voorbaar al vrij willen pleiten.

Zelf zet ik er ook altijd bij, niet om mezelf vrij te pleiten maar om alvast aan te geven dat die geintjes niet werken bij mij.

Wat ik erg irritant vind: dat er 2,- geboden wordt op een mooi shirt, omdat ze "het anders liever in de uitverkoop koopt"

Succes ermee dan maar

Maar ik heb ook goede ervaringen met MP hoor
.
quote:Schravelvot schreef op 19 januari 2010 @ 15:45:

[...]

Zelf zet ik er ook altijd bij, niet om mezelf vrij te pleiten maar om alvast aan te geven dat die geintjes niet werken bij mij.

Wat ik erg irritant vind: dat er 2,- geboden wordt op een mooi shirt, omdat ze "het anders liever in de uitverkoop koopt"

Succes ermee dan maar

Maar ik heb ook goede ervaringen met MP hoor

Hahaha, ja dan zeg ik ook altijd van succes ermee !!!

Heb een gloednieuwe broek te koop staan, kaartjes zitten er nog aan... iemand bood 7,50. Wou niet hoger gaan want : Dat wordt teveel voor een marktplaats broek... snap ik wel, maar hij is gloednieuw !! Graag of niet hoor...
Ja sommige mensen..

Of sjaaltjes per pakketpost willen sturen en bij hoog en laag beweren dat ze echt echt écht niet door de brievenbus gaan. Yeah sure Ik kijk wel verder dan.
Ik wilde kortingsbonnen voor de dierentuin, een vrouw bood ze aan voor ¤1,00 en een postzegel, overgemaakt en toegezonden gekregen.....is het een kopie van de bon. Gemaild dat die niet worden geaccepteerd en dat ik het orgineel graag wil hebben, houd ze bij hoog en bij laag vol dat deze worden geacepteerd. Dierentuin gebeld, worden (tuurlijk) niet geaccepteerd, zij zegt dat ze ook gebeld heeft en dat ze haar vertelde dat die wel worden geaccepteerd.

Nogmaals aangegeven dat ik mijn geld terug wilde of de orginele bon. Ook al is 't een klein bedrag maar ik kan dat niet uitstaan. ik heb het teruggekregen en gelukkig vond ik in de postcodeloterij agenda ook nog een kortings bon.

Maar ook leuke dingen, schaatsen verkoop, na een jaar voor dezelfde prijs weer kunnen verkopen, of er zelfs een paar ¤ winst op maken, dat is gewoon een sport.

Ik koop ook kleding op MP soms heb je pech, maar ook vaak geluk. De hele inboedel van schoonma er op verkocht, ze vochten zowat voor de Billy's van Ikea.

Voor dingen die boven de ¤30 euro zijn, kijk ik in de buurt. dan wil ik toch wel zien wat ik koop. En onder die prijs, is het gokken. Bij verkoop eerst betalen en dan verzenden.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Ik heb een boek op MP staan voor ¤1,00. De verzendkosten zijn ¤2,20. Nu krijg ik een bod of ik heb boek wil versturen voor ¤2,00 inclusief verzendkosten.

Daggutdusnie!

Ha, iemand die iets voor hele lage bedragen op MP zet. Daar ben ik benieuwd naar.

Ik hou erg van MP, koop vooral en verkoop soms iets, maar verbaas me altijd enorm over mensen die dingen voor 1 of 2 (eerlijk gezegd, alles onder de 10) euro plaatsen. De advertentie zetten, reageren op mails, inpakken, naar het postkantoor fietsen, wat een gedoe voor zo'n ontzettend klein bedrag.

Ik breng boeken (boeken die een euro zouden opleveren dan) of goedkope kledingstukken naar de kringloop.

Maar goed, wat wil ik hiermee ja vragen waarom je dat doet, omdat ik me dat vaak afvraag op MP.
-
.
quote:yasmijn schreef op 19 januari 2010 @ 08:58:

Ik heb een heel mooi verhaal over MP.

Enkele weken geleden heb ik een ad geplaatst, ik zocht een dvd, nergens te koop, Bol, Ebay noem maar op, al maanden op zoek en niets gevonden.

Ik kreeg een mail van iemand, de had de film op video. Hij zei: ik wil hem wel voor je op DVD zetten en dan stuur ik hem op. Dus ik geef mijn adresgegevens en vraag wat ie ervoor wil hebben en zijn bankrekeningnummer.

Kreeg geen mail terug.

3 dagen later kwam de dvd heel goed ingepakt met de post. Ik blij. Ik stuurde de man weer een mail met de vraag naar de kosten.

Antwoord: nee, dat hoeft niet, geniet er maar gewoon van.

Daar was ik van onder de indruk.

Dat is inderdaad leuk!

Al is het wel verstandig van die persoon. Kopieren voor commerciele doeleinden is tenslotte strafbaar.
quote:fanatic schreef op 19 januari 2010 @ 16:16:

[...]

Hahaha, ja dan zeg ik ook altijd van succes ermee !!!

Heb een gloednieuwe broek te koop staan, kaartjes zitten er nog aan... iemand bood 7,50. Wou niet hoger gaan want : Dat wordt teveel voor een marktplaats broek... snap ik wel, maar hij is gloednieuw !! Graag of niet hoor...En wilde je die toevallig wel voor 8,50 verkopen? In dat geval... was ik de bieder
quote:korenbloempje schreef op 19 januari 2010 @ 16:53:

Ik heb een boek op MP staan voor ¤1,00. De verzendkosten zijn ¤2,20. Nu krijg ik een bod of ik heb boek wil versturen voor ¤2,00 inclusief verzendkosten.

Daggutdusnie!

Ha, iemand die iets voor hele lage bedragen op MP zet. Daar ben ik benieuwd naar.

Ik hou erg van MP, koop vooral en verkoop soms iets, maar verbaas me altijd enorm over mensen die dingen voor 1 of 2 (eerlijk gezegd, alles onder de 10) euro plaatsen. De advertentie zetten, reageren op mails, inpakken, naar het postkantoor fietsen, wat een gedoe voor zo'n ontzettend klein bedrag.

Ik breng boeken (boeken die een euro zouden opleveren dan) of goedkope kledingstukken naar de kringloop.

Maar goed, wat wil ik hiermee ja vragen waarom je dat doet, omdat ik me dat vaak afvraag op MP.

Laatst iets verkocht voor 1 euro. Stond hier in de weg. Weggooien vond ik zonde en grof geld zou ik er toch nooit voor krijgen. Was meer het idee. Net niet weggeven zeg maar.

Het is hier opgehaald en die mensen waren er blij mee. Mooi toch? Als dingen verzonden moeten worden word het een ander verhaal. Al zou ik er niet zo mee zitten. Het inpakken is een kleine moeite. Het verzenden ook. Ik kom er dagelijks langs en het is toch mooi als sommige dingen een 2e leven krijgen. Altijd leuker dan weggeven. Het gaat dan niet om de winst maar om het idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven