Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
oei... sorry voor het vele leesvoer!

samenvatten is niet mijn sterkste punt
@raarmaarwaar; leuk juist om te lezen hoe het iedereen bezig aan het houden is

@teepje; hier ook datzelfde gevoel van wie weet duurt het nog heel lang voordat ik zwanger raak.. En het is nog niet eens juni, maar het zou ZO leuk zijn..

En qua geduld hahaha, dat heb ik gewoon niet

Het blijft elke dag spoken door mijn hoofd..

Zijn nu ook bezig met voorbereidingen voor de carnaval.. Wie weet word dit de laatste x zonder kind?!?!?! Of denk ik nu heel eng?!?!

Hier ook een lekker relaxed weekend; vanmiddag ff borrel met meiden van het sporten doen.. (nu kan het nog hihi )

Fijne zondag nog!
Hoe denken jullie trouwens over bevallen? Thuis/zkhuis?
Ik ga voor een ziekenhuisbevalling, volgens mij eindigen eerste bevalling vaak alsnog in het zkh. En ik wil niet het risico lopen om met persweeen de auto in te moeten en dan naar het ziekenhuis, wat bij ons vandaan toch zn 30 minuten rijden is!!

En daarna lekker met kind naar een schoon huis...

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken!
@Drenthe: Eisprong sluit ik eigenlijk uit. Op dag 5/6/7 lijkt mij wel heel erg vroeg. Dan zou ik maar een cyclus hebben van nog geen/net 3 weken. Voor ik aan de pil begon kon ik mijn eisprong goed voelen, dan had ik 1/2 dagen wat steekjes links of rechts. Dit voelt net weer wat anders. Ik heb vandaag ook last van lood in de benen, pfftt. Nouja, ik hoef toch niet op stap..ik moet hard studeren!

Over studeren en een kind. Ik ga ervoor! Heb al een HBO-studie gedaan, ben nu net weer begonnen met een studie. Ik ben me er van bewust dat het pittig wordt, maar waar een wil is.. En ik doe het niet alleen!

@Raar: Als het moet trouw ik inderdaad met een dikke buik Maar dan trouw ik waarschijnlijk niet in een jurk.
Ik denk dat ik zou gaan voor een ziekenhuis bevalling. Ik heb net voordat het januari werd mijn zorgverzekering gewijzigd en heb nu ook in de dekking een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zitten die gewoon volledig vergoed wordt, een erg fijne gedachte.

Wij zijn afgelopen zomer getrouwd dus ik heb het trouwen achter de rug, enorme dure dag, ben niet romantisch normaal gesproken maar het was echt een sprookje, heb er zo van genoten dat het me iedere cent waard was. En vind het fijn om straks met een gezinnetje allemaal dezelfde achternaam te hebben, wat dat betreft ben ik lekker ouderwets :-)

Ik ben eind dec gestopt met de pil en in de eerste 2 weken ook veel ontpillingsverschijnselen gehad, nu is het wat rustiger :-)

Ik heb ook de eerste 2 weken t/m de eisprong gehad dat het me super bezighield dat ik nergens anders meer mee bezig was. Daarom bewust een beetje afstand genomen van het forum en dat helpt me wel moet ik zeggen. Begrijp het niet verkeerd, vind het heel gezellig en heb al veel waardevolle tips gekregen, maar wil niet dat t m'n leven gaat beheersen. Gewoon af en toe bijlezen is prima voor mij :-)
hee marloes, nou ik moet ook al gaan uitkijken hoor! maar misschien dat we elkaar op een gegeven moment niet meer zo veel te zeggen hebben, dan wordt het vanzelf rustiger

ik ga ook voor de ziekenhuisbevalling trouwens. het idee dat medische zorg bij de hand is vind ik wel een fijn idee. ik ben ook een kniezerd bij pijn, dus een prikje van het een of ander is misschien ook wel welkom. ben natuurlijk niet zo slim geweest om mijn zorgverzekering te veranderen. hm.
quote:raarmaarwaar schreef op 17 januari 2010 @ 16:35:

hee marloes, nou ik moet ook al gaan uitkijken hoor! maar misschien dat we elkaar op een gegeven moment niet meer zo veel te zeggen hebben, dan wordt het vanzelf rustiger

ik ga ook voor de ziekenhuisbevalling trouwens. het idee dat medische zorg bij de hand is vind ik wel een fijn idee. ik ben ook een kniezerd bij pijn, dus een prikje van het een of ander is misschien ook wel welkom. ben natuurlijk niet zo slim geweest om mijn zorgverzekering te veranderen. hm.Kan nog steeds, tot eind jan kun je overstappen binnen dezelfde zorgverzekeraar, dus pakket veranderen. Overstappen naar andere verzekeraar kan niet meer.
Vandaag een kinderverjaardag gehad, we waren op een ander stel na de enige die geen kinderen hadden of in verwachting waren.. Dan begint het wel te kriebelen hoor.

Dan denk ik "Was ik maar al klaar met mijn studie en had ik maar een vast contract ergens...." Dan was ik zo begonnen.. maar ja, dat is niet zo..
Hi ladies,

ik las dat raarmaarwaar pyjamadag had! Die had ik zaterdag! Nu lekker in bad de werkweek psychisch voorbereiden! En natuurlijk ff bijlezen :)!

Ik ben niet zo'n op tijd type met de zorgverzekering... Ik ben bij Agis verzekerd, meer meiden? Ik heb er al weleens naar gekeken en volgens mij zit het in de basis. Ik heb net een tandje hoger, dus denk wel Oké... Moet even kijken naar de medische indicatie???

Ik ga voor een lekker schoon terugkerend gezin vanuit het ziekenhuis . Dat gedoe thuis... Volgens mij kan het niet eens hier ivm te weinig verloskundigen...

Die verhalen kan ik niet aan hoor! Dat uitscheuren ......
Een zoon!
Zo meld mij ook weer even na een weekend afwezigheid.

Lekker wezen eten met vriendinnen, op verjaardagsvisite bij familie, wezen orienteren naar een koophuis en lekker uitgeslapen, heerlijk! Nu morgen weer werken, heb ik nooit zin in na het weekend, ik heb het geluk dat ik bijna geen weekenden wordt ingepland, dus ik heb echt het weekendgevoel elke week.

Wat betreft de plek om te bevallen, zeker weten thuis. Volgens mij ben ik de eerste die dat wil hier op het topic. Lijkt me heel vertrouwd en ook prettig.

Ik heb een dagje meegelopen op de verloskamers en toen was ik dus bij een bevalling. Die vrouw was nog geen 4 uur bevallen en toen was het hup aankleden en naar huis toe. Moet er niet aan denken! Laat mij maar lekker in mijn eigen bed bevallen en dan na de bevalling onder de douche en nog geen 10 minuten later lig ik in mijn eigen, schone bed en hoef ik niet eerst een half uur in de auto te zitten.

Wat betreft ontpillingsverschijnselen/eisprong. Ik heb niet echt klachten, heb denk wel mijn eisprong gevoeld. Ik had vorige week namelijk wel pijn in mijn buik en ontzetten gevoelige tepels, dat het gewoon zeer deed. Was niet fijn i.i.g. Dit heeft ongeveer 3 á 4 dagen geduurd. Dus hoop nu dat ik rond aankomende dinsdag ongesteld ga worden. Heb hier nog nooit zo naar uitgekeken.

Ik ben trouwens ook een beetje verkouden en aan het hoesten en schor, dus er heerst wel wat. Ben gelukkig niet echt ziek, maar dus ook niet helemaal fit.
Hallo allemaal,

Ik meld me ook weer na een aantal dagen afwezig te zijn geweest. Ik zit nu in de nachtdienst (vandaar het rare tijdstip).

Gister nog met vriendlief over onze kinderwens gesproken. Hij had het idee dat ik er toch veel mee bezig ben. Aangezien ik hier schrijf (hij zag mij schrijven en vroeg wat ik aan het doen was) en omdat ik gister wat info over vruchtbaarheid na verwijderen spiraal had opgezocht.

Ik gaf aan dat ik er inderdaad best veel aan denk, maar mi niet teveel mee bezig ben. Maar aangezien hij nog een beetje moet wennen, wil er dus niet heel de tijd met hem over hebben en wil ik hem rustig laten wennen. En ik wil er ook niet met vriendinnen/familie over hebben, omdat ik gewoon niet wil dat iemand weet dat wij hier mee bezig zijn. Hij snapte het wel, maar wilde me waarschuwen. Grrr, ben ik meteen weer bang dat ik er teveel mee bezig ben.

Ik wil trouwens zeker in het ziekenhuis bevallen, in het ziekenhuis waar ik werk. Een bevalling is een gebeurtenis waar heel veel bij mis kan gaan, voor moeder, maar vooral voor het kindje. Ik zeg altijd: voor een snee in je vinger ga je naar de EHBO, maar een bevalling doen mensen thuis. Maar ik moet wel zeggen dat dit door mijn werk veranderd is hoor. En het is ook niet altijd goed om te zien wat er niet goed kan gaan. Maar ja, het is inderdaad zo dat 80% van de eerste bevallingen uiteindelijk in het ziekenhuis gebeuren.

En een positief punt: als je na de bevalling lekker meteen naar huis mag, kun je de troep ook lekker daar laten en thuis in een schoon bedje.

Ik heb trouwens mijn eisprong deze maand ook weer heel goed gevoeld, dit voelde ik met mijn spiraal niet.

Is het trouwens niet zo dat kraamzorg/bevallingen altijd vergoed zijn in iedere basisverzekering? Heb daar eigenlijk ook nog niet echt over nagedacht...zal dat maar wel eens gaan doen.

Nou, ik ga nog even verder met werken. Jullie nog even lekker slapen en werkse morgen.
Als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie moet je dit volgens mij zelf betalen, tenzij je een dure extra zorgverzekering hebt. Kosten zijn rond de 200 euro, dus valt wel mee.
Goedemorgen!

Ik ga echt thuis bevallen(als het medisch gezien kan), het uitscheuren gebeurt thuis maar ook in het ziekenhuis! Ik vind het een heel naar idee dat je in zo'n kamertje zit opgesloten om te bevallen. Laat mij maar lekker thuis rondwagelen en in mijn eigen bed liggen!

Geen idee hoe het zit met zorgverzekering.

Ik merk ook dat ik er erg veel mee bezig ben, vriend in vergelijking met mij helemaal niet.
Hmm, ik heb ook geen idee hoe het zit met de zorgverzekering.

Ik wil het liefst thuis beginnen en zo halverwege naar het ziekenhuis gaan. We wonen in een redelijk oud huis en ik zou me ongemakkelijk voelen als ik wist dat de buren elke kreun enzo konden horen. Ja, ik weet het, onzin, maar toch. Daarnaast vind ik het een veiliger idee om in het ziekenhuis te bevallen.

Ik heb gisteren twee boekjes gehaald bij de bib over zwanger willen worden en over alle vragen rond zwangerschap. Erg interessant!
@nolleke..

Ik snap precies wat je bedoelt...ik ben er ook veel meer mee bezig als hij... ik probeer hem ook eerst te laten wennen.. maar soms is het wel irritant .. ik wil van alles met hem bespreken... maar moet hem ook eerst aan het idee laten wennen...

ik wil trouwens ook in mijn eigen ziekenhuis bevallen waar ik werk.. ik vind het alleen wel moeilijk om dan een externe verloskundige te zoeken... over elke externe verloskundige valt wel wat te zeggen..
@ Furtje; wat voor boeken heb je gekocht? Is jouw vriend of man er ook veel meebezig?

Ik heb het idee dat mannen idd eerst ff moeten wennen. Ik ben al blij dat hij uberhaupt wil, ik had 2 collega's waarvan de vriend eigenlijk helemaal geen kinderen wilden. Dat lijkt me ook moeilijk. Uiteindelijk hebben beide mannen toch voor een kleine gekozen... zouden eerst misschien ook wel hebben moeten wennen!!

Vraag me af of er 'vroeger' ook zo overnagedacht werd....
Ha meiden, interessant die discussie over wel of geen ziekenhuisbevalling. Inderdaad, ik ben ook bang dat buren hun glaasje tegen de muur gaan houden ;) Maar er zitten ook voordelen aan thuis bevallen: vertrouwde sfeer, meteen thuis, etc.

Hmm... ik denk dat ik op dit moment wel kan zeggen 'ik wil thuis' maar als ik eenmaal zwanger ben (stel je voor...) ga ik me waarschijnlijk druk maken over alles wat mis kan gaan.

Over het studeren; ik werk en studeer nu ook parttime, maar ben van plan daarmee door te gaan en gewoon een break van een paar maanden te nemen als de baby komt. Gaat prima geloof ik.

Verder valt het me op dat iedereen al aardig zeker van z'n zaak is. Ben ik de enige die met enige regelmaat denkt 'als ik maar wel zwanger kan worden' en 'wat doen we als het niet lukt'??
@Drenthegirl

http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004002070038/index.html

en

http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004006529799/index.html

Mijn vriend is er ook mee bezig ja. Minder dan ik, maar ik ben sowieso wel van de gedegen voorbereiding. Hij zegt regelmatig iets over kinderen, dat hij ze leuk vindt, ze graag wil met mij, liefst nu.

@Juuls82

Ik ben altijd erg optimistisch. 80 procent is na een jaar zwanger en ik ga er vanuit dat wij daarbij horen. Dat bedoel ik niet verkeerd. Het is meer zo dat mocht het niet lukken om zwanger te worden, ik dan wel erover na ga denken hoe we verder gaan. Komt tijd komt raad.
Van optimisme houd ik ook! Maar toch... er schuilt ook wel een klein doemdenkertje in mij

Ik word by the way helemaal gek van mezelf. Een maand geleden hadden we ons 'gesprek' nog niet eens gehad en tegenwoordig ben ik alleen maar bezig met zwangere vrouwen, baby's en praat ik mijn lief de oren van z'n hoofd over dat alles. Laatst had ik er echt een missie van gemaakt om tijdens het eten óf een jongens- óf een meisjesnaam te verzinnen die we allebei leuk vinden.

Zucht... rammelende eierstokken zei u?
Heel herkenbaar allemaal.

Ik kijk zoveel op dit forum, word gek van mezelf.

Ik weet dat het gewoon nog niet de tijd is nu om zwanger te raken. Over een half jaartje wel.. Maar ja, verstand vs. gevoel..

Mijn man is er ook wel voor in, maar is er toch minder mee bezig. Alhoewel hij al op internet kijkt naar babykamers en namen.. Dat is weer een hele stap verder. Eerst maar zwanger zien te raken.

@ Frutje, dat eerste boek heb ik ook besteld. Ben benieuwd of het wat is.
@Juuls: Wat betreft die zekerheid..dat valt best mee hoor Zie een aantal posts van mij terug. Hoewel er volgens de uroloog waarschijnlijk niks aan de hand is, blijft het even onzeker (vooral in mijn eigen hoofd).

Vriendlief heeft vanochtend zijn eerste potje ingeleverd. ;)

Verder weinig te melden hier! Heb net een tentamen achter de rug, zit nu in de trein terug naar huis. Mijn lichaam is weer rustig. Ik had wat pijntjes en dingetjes, maar nu geen last meer van. Dag 8, bijna de vruchtbare perode in.. ligt een beetje aan mijn cyclus. Ik heb ze van 25 dagen gehad en van 28 dagen. Dus deze week gewoon goed ons best doen Ik wil cheerleaders in die tabel ;)\

Groetjes!

P.S. Wat een rotweer! Het is vies waterig koud. Ik roep heel hard: Leeeente!
leuk de tips voor boeken, ik heb ook wel behoefte aan leesvoer, maar ben ook wel bang dat ik mezelf gek maak. Ik dacht dus toch pas iets te gaan kopen als het raak is. Maar ik ga wel eens even neuzen!

Het lijkt mij ook fijn om thuis te bevallen, lekker inderdaad meteen in je eigen omgeving. Maargoed, het moet allemaal maar mogelijk zijn en lukken natuurlijk.

Ik moet nu helaas snel gaan, ik hoop er snel weer te zijn, maar morgen eerst examen doen!
Ik ben ook niet zo zeker van de zaak dat het direct zal lukken... ik heb genoeg jonge mensen gehoord waarbij het niet meer normaal lukt........ lijkt me echt verschrikkelijk!!

Ik heb getwijfeld over het 1e boek, uiteindelijk toch maar niet gekocht. Ik hoor het wel als het toch een aanrader is!

Vandaag maar 'weer' begonnen met mijn strijd om de overtollige kilo's (liefst 10) af te vallen! Net heerlijk gesport, doet een mens toch veel goeds!

Ik roep nog harder LENTE! Winterse zon mag ook hoor!

ohja over dat de buren me zouden horen met thuisbevallen; ik heb heeeeeeeeeeeel lang kunnen meegenieten van de burensruzie's. Zelfs dat ik heb aangebeld of naar buiten ging om te kijken wat er allemaal gebeurde...... Dus daar maak ik me geen zorgen om haha
@ Marill heb precies hetzelfde; liefst direct maar verstandig is het nu op dit moment niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven