Huidskleur bepalend?

18-01-2010 15:20 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat als je altijd op blanke mensen ben gevallen, je opeens op een donker iemand kan vallen? Of juist andersom? Of is het zo dat als je eenmaal op blank of donker ben gevallen, het ook zo blijft?

Is huidskleur bij jou bepalend voor je keuze in de liefde? Of sex?
quote:driewieler schreef op 18 januari 2010 @ 17:45:

[...]

Het water loopt me nu al in de mond Dat heb ik ook keer op keer weer
Hoe haal ik mijn eigen stelling onderuit dan Fashionvictim?

Ik denk dat ik dan eerder op die Aziatische man zou vallen.
Maar wat nou als alle mannen tokkies waren en alle vrouwen vrouwelijke Jort Kelders (zeg: Mabel Wisse Smit)? Dan val je toch niet opeens op vrouwen?

(dit even om aan te geven dat het bullshit is voorkeuren met geaardheid te vergelijken)
Ik vond donkere mannen altijd erg aantrekkelijk,

heb ook eens een huwelijksaanzoek gehad van een surinamer, een schat van een man,

maar het was toch niet helemaal wat ik van een relatie verwachtte.

nu al jaren gelukkig getrouwd met een blanke nederlander.
Ik denk dat aantrekkingskracht voor iemand iemand waar je van weet waar je op valt, eerder op te merken is dan aantrekkingskracht voor iemand (een ras?) waar je in de eerste instantie niet echt op zou vallen aangezien je dan niet verder kijkt dan je neus lang is bij wijze van...
Nee dat klopt Margaretha2.

Laat ik het dan kort samenvatten, want ik heb mijzelf niet handig uitgedrukt zie ik ;

Ik denk dat iedereen voorkeuren heeft. Daarnaast denk ik ook dat je voorkeur kan veranderen door omstandigheden of door het verstrijken van tijd of door inderdaad wat jullie zeiden door het land waar je woont.

Maar, ik denk dat dat iets is wat onbewust gaat. Dat ik over tien jaar wel op een heel ander type kan vallen dan nu. Maar dat ik nu niet kan zeggen 'Okee dan, dat type vindt ik net zo leuk als dit type'.

Misschien vindt ik over tien jaar witte sportsokken wel superleuk. En zo werkt het denk ik met veel dingen.
Dus met de opmerking 'Je voorkeur kan je niet veranderen' bedoelde ik dus eigenlijk, je kan niet tegen jezelf zeggen NU vindt ik dat type man net zo aantrekkelijk. Maar het kan wel in de loop der tijd veranderen.
Ja, dan zijn we het eens Ikwilafvallen. Maar om nog even te zeiken, Coen vraagt in de openingspost toch ook niet of je dat zelf kan beslissen? Die vraagt alleen of het kan veranderen 'opeens', of dat het iets is wat je hele leven zeker weten vast blijft staan.
Dat klopt Margaretha2. Ben ik met je eens.
Om duidelijk te zijn, ik denk dus niet dat het iets is wat je hele leven vast blijft staan
Maar nog steeds vindt ik het geen domme vraag of nonsens. Iemand kan zich dat oprecht afvragen.
Vraag me af wat Coen86 zelf vindt...
quote:Margaretha2 schreef op 18 januari 2010 @ 17:23:

[...]

Ik keek de film the House of the Flying Daggers en dacht opeens, waarom zouden wij in Godsnaam altijd zeggen 'Chinezen daar hou ik niet van hoor, veel te tenger', eigenlijk slaat het nergens op, er zijn net zoveel verschillende Aziaten als Europeanen. Maar je kunt niet de lengte zien van die gespierde chinees. Hij kan wel 'n mooi afgetraind lichaam hebben, maar als 't 'n klein opdondertje is van 1.65 dan trekt mij dat ook niet.
Ik lees dat ik me wat ongelukkig heb uitgedrukt. Ik snap dat iets niet 'opeens' kan veranderen qua voorkeur, maar ik vroeg of een voorkeur qua dit een vaste is of juist niet...

Waarom?

Ik vind momenteel een vrouw erg leuk. Ben (nog) niet verliefd, Zij is biseksueel en de enige ervaring die ze heeft met een man is een ervaring uit haar tienerjaren. Ze heeft één keer seks gehad met die jongen en jawel, een donkere jongen. Daarna heeft ze qua relaties alleen maar vrouwen gehad.

Ik weet niet zo goed zeker of ze mij ook leuk vind. Ergens wil ik het wel geloven, maar ik kan me er niets bij voorstellen, omdat ik een blanke man ben en de enige man waar ze interesse in heeft gehad donker is. Dat beeld blijft door me hoofd spoken. Dat is ook niet haar probleem, maar de mijne. Dat weet ik wel.

Ik val ook op verschillende types, maar de vrouwen waar ik op val zijn altijd blank. Daarom mijn vraag. Ongetwijfeld klinkt het bovenstaande dom en lomp, waarvoor mijn excuses.
dubbel
Ik vind het heel grappig dat de vraag van TO die in mijn ogen heel legitiem en onschuldig is gelijk zo racistisch gemaakt wordt en dat Ikwilafvallen woorden in de mond worden gelegd die ze helemaal niet heeft gezegd en zeker ook niet zo bedoelt.

Ik ben het dan ook met Nien en Ikwikafvallen eens dat ik de kans dat ik ooit op een donkere man of een Aziatische man val bijzonder klein acht. Dit komt voor mij door een combinatie van cultuur en ook sexuele aantrekkingskracht. Ik val namelijk op blonde/rossige globetrotters en die zijn nu eenmaal blank, daar is verder voor mij niet racistisch aan.
Helemaal eens met Iris.
Tjonge Coen, had je dat niet gewoon in jouw openingspost kunnen zetten?

quote:Coen86 schreef op 18 januari 2010 @ 19:01:

Ik lees dat ik me wat ongelukkig heb uitgedrukt. Ik snap dat iets niet 'opeens' kan veranderen qua voorkeur, maar ik vroeg of een voorkeur qua dit een vaste is of juist niet...

Ik vind het er niet begrijpelijker op worden

Waarom?

Ik vind momenteel een vrouw erg leuk. Ben (nog) niet verliefd, Zij is biseksueel en de enige ervaring die ze heeft met een man is een ervaring uit haar tienerjaren. Ze heeft één keer seks gehad met die jongen en jawel, een donkere jongen. Daarna heeft ze qua relaties alleen maar vrouwen gehad.

Ik weet niet zo goed zeker of ze mij ook leuk vind. Ergens wil ik het wel geloven, maar ik kan me er niets bij voorstellen, omdat ik een blanke man ben en de enige man waar ze interesse in heeft gehad donker is. Dat beeld blijft door me hoofd spoken. Dat is ook niet haar probleem, maar de mijne. Dat weet ik wel.

Ik val ook op verschillende types, maar de vrouwen waar ik op val zijn altijd blank. Daarom mijn vraag. Ongetwijfeld klinkt het bovenstaande dom en lomp, waarvoor mijn excuses.Waarom vraag je het haar niet gewoon? Je kunt wel dingen voor de ander gaan zitten in vullen maar daar schiet je natuurlijk niets mee op. Omdat zij in het verleden 1 keer met een donkere man is geweest, twijfel jij nu of ze wel kan vallen voor een blanke? Ik denk dat ik me meer "zorgen" zou maken of ze straks niet op mijn zus valt als zij verder alleen nog maar vriendinnen heeft gehad (op die donkere jongen na). Spreek een keer af, praat met elkaar, zo kom je dingen van elkaar te weten en leer je elkaar kennen. Weg van die laptop, het leven in!
quote:elninjoo schreef op 18 januari 2010 @ 18:57:

[...]

Maar je kunt niet de lengte zien van die gespierde chinees. Hij kan wel 'n mooi afgetraind lichaam hebben, maar als 't 'n klein opdondertje is van 1.65 dan trekt mij dat ook niet. Nee dat snap ik! Ik heb geen flauw idee hoelang deze is (van de foto), het is trouwens een Japanner. Tijdens mijn master had ik een Japanse medestudent en die was langer dan ik (dus ik denk, rond de 1.80), trouwens ook een heel leuke jongen om te zien, hij was ook behoorlijk in trek bij de dames
De ex van mijn man had een broekrok.............................denk je dat ie alleen op mevrouwen met broekrokken valt?

En het is nog waar ook........
Even voor de duidelijkheid: ik vind het niet racistisch, wel behoorlijk onnozel.

Nu Coen wat meer uitleg heeft gegeven ben ik ok meer geneigd om vriendelijker te antwoorden. Maar de strekking blijft hetzelfde Coen, je vraagt je dat toch ook niet af als haar enige vriend 100 kg. woog en jij eruit ziet als Dolf Janssen?
Ik vind er niets onnozels aan Margaretha, want volgens mij liggen sexuele voorkeuren heus wel redelijk vast bij veel mensen.

Zo vind ik sproeten en rossig haar sexy bij een man en moeten veel mensen daar juist echt niet aan denken en zo kan ik een gespierde neger heel mooi vinden, maar totaal sexueel onaantrekkelijk.

Om voor mezelf te spreken liggen die dingen dus redelijk vast en ik kijk dus wel naar de buitenkant bij mijn partnerkeuze (naast een leuke binnenkant ).
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2010 @ 20:06:

De ex van mijn man had een broekrok.............................denk je dat ie alleen op mevrouwen met broekrokken valt?

En het is nog waar ook........
Only dead fish go with the flow
quote:iris1969 schreef op 18 januari 2010 @ 20:11:

Ik vind er niets onnozels aan Margaretha, want volgens mij liggen sexuele voorkeuren heus wel redelijk vast bij veel mensen.

Zo vind ik sproeten en rossig haar sexy bij een man en moeten veel mensen daar juist echt niet aan denken en zo kan ik een gespierde neger heel mooi vinden, maar totaal sexueel onaantrekkelijk.

Om voor mezelf te spreken liggen die dingen dus redelijk vast en ik kijk dus wel naar de buitenkant bij mijn partnerkeuze (naast een leuke binnenkant ).

ik vind het onnozel omdat je zo vaak hoort dat iemand dolgelukkig is met en razend verliefd op een partner die helemaal niet op zijn / haar type lijkt. Iemand kan natuurlijk heel honkvast zijn maar net zo vaak zijn mensen dat niet. Of het 'kan' dat je zomaar een andere man leuk vindt, nou dan denk ik duhhh tuurlijk kan dat. Of dat ook bij iedere persoon het geval is kan je natuurlijk niet weten, maar dat het kan staat toch als een paal boven water?

Nu ik wat meer info heb denk ik dat alleen maar nog sterker. Ik weet niet met wat voor jongens jij omging toen je op de middelbare school zat, maar ik denk dat dat vaker niet dan wel precies dezelfde personen zijn qua uiterlijk dan je uiteindelijke levenspartner. En dan gaat het in dit geval ook nog om één vriendje. In haar puberteit. (maar ik vind het wel schattig dat Coen zich hier druk over maakt, hij is echt verliefd denk ik )

(daarbij denk ik dus dat huidskleur nooit doorslaggevend is, ik durf er bijvoorbeeld wel goed geld om te verwedden dat een man die van blondjes houdt geen nee zegt tegen Halle Berry, om maar wat te noemen, en dat iemand die houdt van donkere vrouwen Scarlett Johansson van harte welkom heet in zijn bed)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven