3000 + Deel 23

18-01-2010 12:52 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren

Begonnen als grap maar nu niet meer weg te denken!

Iedereen is hier welkom en off topic kennen we hier niet ... we delen hier alles met elkaar.

Wel 4 regels:

Persoonlijke/gevoelige informatie wordt niet geciteerd

We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie

Verdriet wordt niet vergeleken leed is leed

Minny wordt niet geknuffeld ook niet als scherts.

Wederom weer veel plezier hier allemaal
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
omdat sommige het kunnen gebruiken friezin en de rest pak ik er gelijk maar even bij
owk zon. Nou heerlijk!
Aan de ene kant wil ik wel veel kwijt maar aan de andere kant niet. Ben nu eindelijk de tranen kwijt, wil ze niet weer maar misschien is het wel goed. Nou ja ik twijfel gewoon weer. Ga ik mezelf niet weer te positief maken/denken? Ze hebben gezegd dat de eerste 2 maanden zwaar worden. Wil ik dat wel? Wil ik dat vriend aan doen? Hoe moet ik dan de bruiloft regelen? Ga ik niet weer teveel slapen? Ga ik me niet te druk maken om de verhalen van de groepsgenootjes?
...voor Minny vooral warmtestraaltjes (ik hou me aan de regels)
Sgaap: mag ik hier nog blijven?

*heb geen psy hulp gehad*
Ja hier nog één Sgaap/Choco,

Ik heb ook wat sessies gehad bij een psych. In het begin ervaarde ik het vooral als zwaar en zeer vermoeiend. Later werd het fijn en na een tijdje vond ik het zonde van mijn tijd. Het heeft me zeker geholpen.

Net als bij Sgaap werkte teveel graven in het verleden niet. Maar dat werkt bij iedereen anders natuurlijk.

Sterkte Choco en goed dat je het aanpakt en eraan werkt.
Sgaap doe je nou? Nu huil ik weer. Hoe weet je nou of ik een mooi mens ben?
quote:friezinnetje schreef op 18 januari 2010 @ 21:33:

*heb geen psy hulp gehad*Dat komt nog wel friez, als je hier lang blijft
Mo: zou het echt? Nou gelukkig zit hulp voor mij 1 verdieping boven mij.
Dat herken ik wel Sgaap. Ik wilde ook niet graven. Ik wilde mijn mechanismen snappen en anders inzetten.

Ik dacht altijd dat ik een vechter was, maar bleek een vluchter. Ik vluchtte in heel veel werken en overal de draak mee steken.

Dat laatste is nog steeds een hobby valkuil van me, maar ik trap eerder op de rem.

En ik ben milder geworden (kun je nagaan hoe ernstig het was ).
Dat graven lukte bij mij in het begin ook niet Sgaap. Het zorgde er zelfs voor dat het zo slecht me ging dat ik opgenomen moest worden.

Nu na een hele tijd die emdr gedaan en toen ging het wel goed.

En nu komt in de therapie die ik nu krijg ook emoties herkennen, leren begrijpen en hoe ermee om te gaan aan bod.
Chooc een zinnetje wat mijn mijn ogen geopend heeft

Je bent perfect, alleen zie je dat zelf nog niet.

Niet twijfelen over hoe je je voelt en of dat wel goed is. Natuurlijk is dat goed. Ik heb het hele proces ook niet als moeilijk ervaren. Emotioneel ja maar moeilijk niet eerder bevrijdend.

En als je organisatorische vraagstukken heb, zit hier een kudde dames met ervaring met bruiloften maak daar gebruik van .
Heb ik dat?!
Ja was je wel heeeeeeuuuuuuuulllllll erg, Floor
quote:Sgaapie schreef op 18 januari 2010 @ 21:29:

*knip*Same here. Ik kijk graag vooruit. Al vond ik het wel heel grappig om te merken dat bepaalde dingen waar ik met mijn ppd tegenaan liep toch wel sterke wortels in het verleden hadden, al dan niet recent verleden (immers: de zwangerschap heeft ook bijgedragen aan de depressie die erna kwam). Maar mijn psych wist dat heel goed op de juiste momenten even licht aan te stippen en dat was dat dan. Geen oeverloos gezeik over "en toen en toen en toen".
quote:friezinnetje schreef op 18 januari 2010 @ 21:33:

*heb geen psy hulp gehad*Och.... we kunnen je best wat aanpraten hoor. Geen punt!
quote:floor72 schreef op 18 januari 2010 @ 21:36:

Dat herken ik wel Sgaap. Ik wilde ook niet graven. Ik wilde mijn mechanismen snappen en anders inzetten.

Ik dacht altijd dat ik een vechter was, maar bleek een vluchter. Ik vluchtte in heel veel werken en overal de draak mee steken.

Dat laatste is nog steeds een hobby valkuil van me, maar ik trap eerder op de rem.

En ik ben milder geworden (kun je nagaan hoe ernstig het was ).Wij zijn echt zussies
Heb ik dat?!
Bianc geef die etiketten van zoon eens terug we moeten ze even op Friesje gaan plakken
Heb ik dat?!
.
Ik werk in de psy, helpt dat nog??
Wil je dat ik je mijn ervaringen vertel aan de hand van je post van 21.32 Choco?

Ik weet niet of je dat fijn om te horen.
Choco, het hielp mij altijd om zo'n sessie even rustig te laten bezinken. En vééééél douchen of badderen, zodat ik mijn wirwar aan emoties even mee kon laten voeren met het water dat van me afstroomde.
Chooc hoe ik dat weet, intuitie, gevoel, geloof. ds
Heb ik dat?!
quote:friezinnetje schreef op 18 januari 2010 @ 21:39:

Ik werk in de psy, helpt dat nog?? We hebben hier onze eigen drPhil, ik bedoel drFriez!
quote:friezinnetje schreef op 18 januari 2010 @ 21:39:

Ik werk in de psy, helpt dat nog??

Ik ook!

Ja graag als je er maar een positief einde aan geeft geloof ik haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven