Kado voor bruiloft

19-01-2010 11:57 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vader gaat begin februari trouwen met zijn vriendin. Weten pas sinds kort de datum en mijn zusje wilt graag een cadeau geven met mij (en misschien anderen) alleen weten we dus niet wat.

Hebben jullie nog leuke ideetjes voor een cadeau??

Zelf hebben ze als kadotip onder aan het kaartje een envelopje Maar da's niet zo leuk om te geven en krijgen van zijn dochters.. vind ik.

Ze houden erg van de sauna dus ik dacht misschien een dagje sauna met eventueel een overnachting ergens?

Zijn er nog meer leuke ideeen? Let me know!
Een bijdrage voor de huwelijksreis?

Een citytrip?
ballonvaart

iets moois voor in huis
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zou iets van kunst kopen, een beeldje bv. van koper of iets voor in de tuin, ik zou iets blijvends kopen.
Een mooie professionele foto van jullie samen?

Iets blijvends is altijd het leukst natuurlijk!

En anders een weekend Thermae 2000, cruisetripje naar Engeland of een leuke workshop.
Als iemand geld vraagt, is dat soms om iets 'groters' te kunnen kopen met behulp van de bijdragen. Is het een idee om eerst te vragen of ze bv sparen voor iets speciaals? Als dat zo is, is het denk ik leuker om toch geld te geven ook al vind je zelf van niet.
Leuke ideetjes

Ja iets blijvends lijkt mij ook wel leuk, dan zien ze dat, een mooie herinnering aan hun trouwen. Maarja wat????

Ze hebben wel vrij veel boeddha beeldjes.. opzich zijn ze wel nuchtere mensen alleen toch vinden ze die dingetjes ook wel erg leuk, of van die symbolische dingen.

Lastig.
Een boom

Een nacht bruidssuite

Een tuinset / enorme parasol oid
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze gaan van de zomer pas op huwelijksreis, ze hebben al wel een land uitgekozen dacht ik.

En verder gaat het trouwen best vlot, ik hoorde ze wel eens praten over dat de keuken willen verbouwen maar weet niet of ze daarom dat geld dan vragen.

Kan het wel vragen inderdaad of ze ergens voor aan het sparen zijn.

Maar ik vind het toch leuk om ze iets te geven wat geen geld is, gewoon iets leuks of speciaals.
een boom???
ze willen toch graag een envelopje, waar geef je dat dan gewoon niet?

misschien zitten zij niet op een kunstwerk te wachten.
http://www.geefeenboompje ... L6vvYypsJ8CFcor3godU08F1A
http://www.geefeenboompje ... L6vvYypsJ8CFcor3godU08F1A
Toen mijn ouders een huwelijksjubileum hadden hebben wij met drie kinderen een bronzen beeldje gekocht, wij zaten toen allemaal nog op de middelbare school maar het was prima te betalen (niet zo groot), het was vrij strak en beeldde een verbintenis tussen een stel uit. In die winkel, waar ik daarvoor nog nooit geweest was, bleek dat er heel veel verschillende soorten beelden waren, van verschillende materialen en in verschillende stijlen, symbolisch of gewoon expliciet. Later ben ik ook nog eens naar een beeldentuin geweest met (je raadt het al) beelden voor in de tuin en daar was dat idem, voor elk wat wils.

Gewoon een keertje langsgaan en rondneuzen.
quote:Tipzy schreef op 19 januari 2010 @ 12:12:

een boom???Ja.
quote:Tipzy schreef op 19 januari 2010 @ 12:09:

Leuke ideetjes

Ja iets blijvends lijkt mij ook wel leuk, dan zien ze dat, een mooie herinnering aan hun trouwen. Maarja wat????

Ze hebben wel vrij veel boeddha beeldjes.. opzich zijn ze wel nuchtere mensen alleen toch vinden ze die dingetjes ook wel erg leuk, of van die symbolische dingen.

Lastig.Dan doe je toch een of ander chinees geluksbrengertje bij het geld als blijvend aandenken? Zou het persoonlijk ook zonde van 't geld vinden als iemand een of ander kunstwerk voor me zou kopen (wat ik ongetwijfeld eerder vroeg dan laat beu zou zijn)
quote:Tipzy schreef op 19 januari 2010 @ 12:12:

Ze gaan van de zomer pas op huwelijksreis, ze hebben al wel een land uitgekozen dacht ik.

En verder gaat het trouwen best vlot, ik hoorde ze wel eens praten over dat de keuken willen verbouwen maar weet niet of ze daarom dat geld dan vragen.

Kan het wel vragen inderdaad of ze ergens voor aan het sparen zijn.

Maar ik vind het toch leuk om ze iets te geven wat geen geld is, gewoon iets leuks of speciaals.Een messenset (of is dat misschien niet zo vriendelijk? kan mogelijk fout opgevat worden ) of een pannenset oid voor die nieuwe keuken kan natuurlijk ook. Ik hou zelf wel van dat soort dingen, dan denk ik eigenlijk bijna altijd aan de gever als ik het gebruik
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nah ken mn ouders wat dat betreft wel.. ze geven als tip een envelopje maar vinden het echt wel heel erg leuk als de kinderen gewoon een leuk/lief kado aan ze geven. Desnoods naast het envelopje. Verder is het geen grote bruiloft, alleen met echte dierbare mensen en geen kennissen of vage nichten en neven dus het hoeft allemaal niet zo volgens de regels en tradities vinden ze, gewoon zoals ze het leuk vinden en niet moeilijk doen.

Mn zusje begon over een kado.. ze heeft een (licht)verstandelijke beperking en woont niet zelfstandig en gister stond de vrouw/begeleider waar ze woont op mijn voicemail ook al over een kado..dat ik het moet laten weten zodat ze weten wat mijn zusje moet doen hahaha, zusjelief had het bedacht ;) Maar ik moet het nu gaan uitdenken... alleen ben niet zo goed in kado's
Een nieuw naambordje
Een kofferset
Tja een beeld(je) is weer zo persoonlijk, als ze het geen bal aan vinden zitten ze er toch mee opgescheept..

Die boom he... die vind ik eigenlijk wel heel erg grappig

Moet nu alleen effe hun tuin(tje) goed bekijken of er uberhaupt wel plek is voor een boom.....

Iets voor de keuken is ook een prima idee. Enne.. een foto van de kinderen ook erg leuk, effe over denken.

Een naambordje voor de voordeur ook grappig haha.
Wij hebben op ons trouwen (vorige week) een boom gekregen van mijn vader en zn vriendin en vonden dat een heeel mooi cadeau! De tuin word er mooier van en t heeft ook een symbolische betekenis!
Een boom is inderdaad wel leuk!

Alleen een boom groeit en bloeit en word groot, sommigen heel erg groot. Ik heb geen verstand van tuinieren, maar kun je er wel voor zorgen dat een boom niet uit de kluiten groot groeit, ze wonen gewoon in een rijtjeshuis namelijk en dan een joekel van een boom over een aantal jaren is misschien niet leuk voor de buurtjes. Naja zien ze dan wel tegen die tijd... ;)

Ik moet alleen goed kijken of er wel plek is voor een boom...
Soort van kunstobjecten die tegelijkertijd een motivatie/gevoel van de maker/kunstenaar uitstralen, kan bijv. iets zijn van 'samen op pad', voor elkaar gekozen etc.

Redelijk betaalbaar en toch een aandenken, kijk maar eens op artihove punt nl

Evt met envelopje erbij, maar als dochters zou ik dat denk ik niet snel doen, ook al staat het er als cadeautip.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 januari 2010 @ 12:20:

Een nieuw naambordjeDat vind ik een ontzettend leuk idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven