Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ik had deze week een hele blonde actie

Ik had zo'n tupperware keukenmachine, die je in een opwelling koopt maar nooit gebruikt, op MP gezet.

Binnen een dag verkocht, ik mail mijn rekeningnummer, en krijg vervolgens geen geld. Check ik mijn mail, heb ik een fout in het rekeningnummer gemaakt!! Gemaild dat ik hoopte dat ze nog niet had betaald, wat ze dus al wel gedaan had. Ze wist ook niet of het teruggestort kon worden, haar man deed de bankzaken altijd.

Toen heb ik het pakje maar gewoon op de bus gedaan, het was uiteindelijk mijn fout. Jammer dan.

Maar 's avonds belde ze op, het geld was teruggestort, en ze had me alsnog betaald. Maar ze waardeerde het ook erg dat ik het pakje wel gewoon opgestuurd had.
het is toch mooi als sommige dingen een 2e leven krijgen. Altijd leuker dan weggeven.

Dat eerste ben ik geheel met je eens, het tweede niet

Snap het wel iets beter hoor, als je het niet (zoals ik) een heel gedoe vindt om een advertentie te zetten, te mailen en dingen te versturen, dan kun je het ook voor de kleinste bedragen doen natuurlijk.

Al blijf ik soms denken.. laatst zag ik een plastic badstopje staan voor 20 cent.

Dan denk ik echt ' gooi ALSJEBLIEFT dat badstopje gewoon weg' , haha.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 19 januari 2010 @ 17:22:

[...]

En wilde je die toevallig wel voor 8,50 verkopen? In dat geval... was ik de bieder Nee, ik wilde hem niet kwijt voor 8,50. Zou wel lollig geweest zijn als jij het was geweest
Ik had een mooie winterjas op MP staan. Amper gedragen, nieuwprijs bedroeg ruim boven de 100 euro. In de advertentie stond ook duidelijk dat ik er 50 euro voor wilde hebben (en bij het 'bieden vanaf' ook 50 ingevuld). Krijg ik een mail van een meisje die er 20 euro voor bied. Veel te weinig natuurlijk, wat ik haar ook netjes antwoord. Krijg ik terug: 'alsjeblieeeeeeeft? Ik heb echt echt écht een goede winterjas nodig.. ik heb het nu zoooooooo koud dus mag ik hem alsjeblieeeeeeeeft kopen voor 20 euro. Meer kan ik eeeeecht niet ophoesten'.

Uhhhhh.....Ik heb het er maar bij gelaten.
quote:amaia schreef op 19 januari 2010 @ 17:33:

Ik had deze week een hele blonde actie

Ik had zo'n tupperware keukenmachine, die je in een opwelling koopt maar nooit gebruikt, op MP gezet.

Binnen een dag verkocht, ik mail mijn rekeningnummer, en krijg vervolgens geen geld. Check ik mijn mail, heb ik een fout in het rekeningnummer gemaakt!! Gemaild dat ik hoopte dat ze nog niet had betaald, wat ze dus al wel gedaan had. Ze wist ook niet of het teruggestort kon worden, haar man deed de bankzaken altijd.

Toen heb ik het pakje maar gewoon op de bus gedaan, het was uiteindelijk mijn fout. Jammer dan.

Maar 's avonds belde ze op, het geld was teruggestort, en ze had me alsnog betaald. Maar ze waardeerde het ook erg dat ik het pakje wel gewoon opgestuurd had.

Als de tenaamstelling niet overeenkomt met het rekeningnr wordt het geld teruggestort. Ik heb het ook een keer bij de hand gehad, duurde wel een week, maar goed.

Ik las dat iemand schreef over het zoekraken in de post. Ik, als verkoper, heb er de laatste tijd veel last van dat dingen niet aankomen met tnt als ik ze als briefpost verstuur. Daarom laat ik mensen altijd de keuze maken; briefpost / pakketpost is het risico voor de koper, verzekerde post uiteraard niet.
quote:paris_rose schreef op 19 januari 2010 @ 17:58:[...]

Als de tenaamstelling niet overeenkomt met het rekeningnr wordt het geld teruggestort. Ik heb het ook een keer bij de hand gehad,

duurde wel een week, maar goed. Hangt er van af, met internetbankieren bij de ING bank krijg je de gegevens te zien, met de vraag of dit klopt. Als je dan niet goed oplet en je klikt door, wordt het geld gewoon gestort.
Ik had een kaartje voor de Editors gekocht, vlak voor kerst. Kreeg ik hem (na betaling) na 1 dag al binnen met de post. In een bubbeltjes enveloppe én een kerstkaartje erbij met hele lieve wensen erop. Ik was zo blij en heb meteen een bedank mailtje gestuurd
Mijn ouders verkochten ooit een papegaaienkooi op marktplaats. Kregen ze mail van mensen of er ook wieltjes onder zaten. Ja dus. Vervolgens vroegen ze of dit ook een beetje stevige wieltjes waren, want ze wilden de papegaai meenemen naar de camping en dan kon de kooi achter de brommert. Als soort van aanhanger zeg maar....

Zelf had ik een tijd terug een videocamera te koop aangeboden. Hij lag al een jaar ongebruikt in de kast. Iemand deed een goed bod en kwam langs om de camera op te halen. Toen realiseerde ik me dat ik het ding helemaal niet meer had getest, omdat ik er vanuit ging dat hij het gewoon deed. Dat was dus niet het geval. Voelde me behoorlijk stom, zeker omdat ik in de advertentie had gezet dat het een goedwerkende camera was.
quote:Zoomix schreef op 19 januari 2010 @ 17:56:

Ik had een mooie winterjas op MP staan. Amper gedragen, nieuwprijs bedroeg ruim boven de 100 euro. In de advertentie stond ook duidelijk dat ik er 50 euro voor wilde hebben (en bij het 'bieden vanaf' ook 50 ingevuld). Krijg ik een mail van een meisje die er 20 euro voor bied. Veel te weinig natuurlijk, wat ik haar ook netjes antwoord. Krijg ik terug: 'alsjeblieeeeeeeft? Ik heb echt echt écht een goede winterjas nodig.. ik heb het nu zoooooooo koud dus mag ik hem alsjeblieeeeeeeeft kopen voor 20 euro. Meer kan ik eeeeecht niet ophoesten'.

Uhhhhh.....Ik heb het er maar bij gelaten.kan ik niet tegen hoor, die bedelmailtjes...als ze echt een winterjas nodig heeft en maar 20 euro er voor over heeft, kan ze vast wel bij de kringloop slagen (of bij een goedkopere MP-aanbieder)
Paar weken geleden (toen de vorstperiode werd aangekondigd) bedacht ik me dat ik nog 2 paar Easy Gliders op zolder had liggen. Meteen advertentie geplaatst, en omdat ik geen zin had om een foto te maken, een foto van internet gehaald (de schaatsen verkeerden nog in goede staat). .

Er werd flink geboden, uiteindelijk heb ik beide sets verkocht voor een leuke prijs. 's avonds aan mijn man gevraagd of hij ze van zolder wil halen, omdat de kopers de volgende ochtend langs zouden komen. Hij naar boven, en komt zonder schaatsen weer beneden . Niet te vinden, ik dus ook meezoeken, maar de schaatsen waren en bleven weg.

Weet mijn vriendin me te vertellen dat we beide sets in april op de rommelmarkt al verkocht hadden . Ik heb direct een mail gestuurd met het eerlijke verhaal erin ... heb nooit meer iets van de kopers gehoord!
quote:korenbloempje schreef op 19 januari 2010 @ 17:49:

het is toch mooi als sommige dingen een 2e leven krijgen. Altijd leuker dan weggeven.

Snap het wel iets beter hoor, als je het niet (zoals ik) een heel gedoe vindt om een advertentie te zetten, te mailen en dingen te versturen, dan kun je het ook voor de kleinste bedragen doen natuurlijk.

Al blijf ik soms denken.. laatst zag ik een plastic badstopje staan voor 20 cent.

Dan denk ik echt ' gooi ALSJEBLIEFT dat badstopje gewoon weg' , haha.Dat méén je niet! Hahahaha 20 hele centen? Jezus, dat kost meer aan tijd om de advertentie op MP te zetten. Wie gaat er trouwens in hemelsnaam een 2e hands badstopje kopen?!?!? Help mij uit de onzekerheid.
quote:lilaes schreef op 19 januari 2010 @ 21:45:

Paar weken geleden (toen de vorstperiode werd aangekondigd) bedacht ik me dat ik nog 2 paar Easy Gliders op zolder had liggen. Meteen advertentie geplaatst, en omdat ik geen zin had om een foto te maken, een foto van internet gehaald (de schaatsen verkeerden nog in goede staat). .

Er werd flink geboden, uiteindelijk heb ik beide sets verkocht voor een leuke prijs. 's avonds aan mijn man gevraagd of hij ze van zolder wil halen, omdat de kopers de volgende ochtend langs zouden komen. Hij naar boven, en komt zonder schaatsen weer beneden . Niet te vinden, ik dus ook meezoeken, maar de schaatsen waren en bleven weg.

Weet mijn vriendin me te vertellen dat we beide sets in april op de rommelmarkt al verkocht hadden . Ik heb direct een mail gestuurd met het eerlijke verhaal erin ... heb nooit meer iets van de kopers gehoord!
quote:Tallulah schreef op 19 januari 2010 @ 19:16:

Mijn ouders verkochten ooit een papegaaienkooi op marktplaats. Kregen ze mail van mensen of er ook wieltjes onder zaten. Ja dus. Vervolgens vroegen ze of dit ook een beetje stevige wieltjes waren, want ze wilden de papegaai meenemen naar de camping en dan kon de kooi achter de brommert. Als soort van aanhanger zeg maar....

Zelf had ik een tijd terug een videocamera te koop aangeboden. Hij lag al een jaar ongebruikt in de kast. Iemand deed een goed bod en kwam langs om de camera op te halen. Toen realiseerde ik me dat ik het ding helemaal niet meer had getest, omdat ik er vanuit ging dat hij het gewoon deed. Dat was dus niet het geval. Voelde me behoorlijk stom, zeker omdat ik in de advertentie had gezet dat het een goedwerkende camera was.Ik word altijd zo melig van dit soort verhalen. Een papegaaienkooi als aanhanger achter een brommer? Hahaha.
Nou over dingen verkopen op een rommelmarkt gesproken... Zag poosje terug dat iemand een tandenborstel tussen de spullen had staan, zo zonder verpakking.

En ergens anders op een kinderrommelmarkt een pop van hout (van Action) die je in mekaar kunt zetten en dan zitten er stiften bij om in te kleuren. Nou deze was dus al in mekaar gezet en (slordig) ingekleurd... Dat koopt toch niemand???
quote:Dino2306 schreef op 19 januari 2010 @ 22:33:

Nou over dingen verkopen op een rommelmarkt gesproken... Zag poosje terug dat iemand een tandenborstel tussen de spullen had staan, zo zonder verpakking.

En ergens anders op een kinderrommelmarkt een pop van hout (van Action) die je in mekaar kunt zetten en dan zitten er stiften bij om in te kleuren. Nou deze was dus al in mekaar gezet en (slordig) ingekleurd... Dat koopt toch niemand???

Gadver, een oude, gebruikte tandenborstel dus? Nee, lijkt me niet dat daar iemand op af komt. Zelfs niet als íe gratis zou zijn.

Ik heb ook weleens gezien dat iemand "carnavalskleding" verkocht wat in feite gewoon een oud t-shirt was waar duidelijk zelf wat opgetekend was. Mooie carnavalsoutfit ja ...
.
Mensen die niets meer laten horen zijn ook irritant. Ik had 3 merkshirtjes erop gezet en iemand wilde ze alle 3 hebben voor 25 euro. Prima. Dus ik had gemaild dat dat dan wel exclusief verzendkosten was. Als hij 30 euro over zou maken dat we het dan op zouden sturen. Nooit meer iets van gehoord. Als je het er niet mee eens bent moet je gewoon wat laten weten maar niks meer is echt asociaal.
quote:korenbloempje schreef op 19 januari 2010 @ 17:49:

Dan denk ik echt ' gooi ALSJEBLIEFT dat badstopje gewoon weg' , haha.Tikfout weg geven moet zijn weg gooien.
quote:lilaes schreef op 19 januari 2010 @ 21:45:

Weet mijn vriendin me te vertellen dat we beide sets in april op de rommelmarkt al verkocht hadden . Ik heb direct een mail gestuurd met het eerlijke verhaal erin ... heb nooit meer iets van de kopers gehoord! Zoiets heb ik ook een keer gehad... Echt zo suf...
quote:Kate1980 schreef op 19 januari 2010 @ 22:47:

Mensen die niets meer laten horen zijn ook irritant. Ik had 3 merkshirtjes erop gezet en iemand wilde ze alle 3 hebben voor 25 euro. Prima. Dus ik had gemaild dat dat dan wel exclusief verzendkosten was. Als hij 30 euro over zou maken dat we het dan op zouden sturen. Nooit meer iets van gehoord. Als je het er niet mee eens bent moet je gewoon wat laten weten maar niks meer is echt asociaal.Dus dat was 5 euro verzendkosten voor iets wat -neem ik aan- gewoon door de brievenbus zou kunnen? Vind ik ook erg veel. Vertel er dan bij dat je op de verzendkosten nog probeert te verdienen.
Ik heb ook een keer gehad dat ik een televisieserie van "vroeger" (die niet op dvd wordt uitgegeven) tegenkwam op MP. Een jongen verkocht de 6 seizoenen (overgenomen van tv-opnames op vhs) voor 15 euro... en hij kwam het ook nog langs brengen (!) Hij moest vanuit een compleet andere provincie met de trein komen, de dvd's kopen (wat volgens mij al meer kost, want het waren er wel meer dan 50) en branden.. Hij had er zelfs nog menu's in gemaakt.

Hij stond op de afgesproken tijd op de afgesproken plaats en ik was helemaal gelukkig! Dat is toch ook echt heel bijzonder??

Ik begreep later dat hij er toch mee is gestopt, gezien het wel wat veel werk was... Dat lijkt me ook ja!
quote:emaille schreef op 20 januari 2010 @ 12:05:

[...]

Dus dat was 5 euro verzendkosten voor iets wat -neem ik aan- gewoon door de brievenbus zou kunnen? Vind ik ook erg veel. Vertel er dan bij dat je op de verzendkosten nog probeert te verdienen.Hoe denk jij een pakket met 3 shirts door de brievenbus te krijgen dan? 5 euro is voor een DHL pakket. Als je 3 shirtjes los verzend zodat ze wel door de brievenbus passen kom je ook bijna niet onder die 5 euro uit hoor.
Ja hoor, ik krijg heel veel door de brievenbus . Kan het niet laten zien, want ze zijn al door de brievenbus...
O en los zit je er zeker onder, laat het 2,20 en 1,76 zijn. Maar dat had de koper ook kunnen vragen.
Tja, ik verkoop veel kleding. En 3 shirts krijg ik over het algemeen niet door de brievenbus hoor. Per stuk verpakt wel. Maar dan nog ligt het eraan wat voor shirts het zijn. Soms wil zelfs 1 shirt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven