Mode & Beauty alle pijlers

Van kort naar halflang haar

20-01-2010 07:55 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu kort haar maar ben dat zat en wil het nu laten groeien tot het halflang is. Alleen ben ik nu op het moment dat ik normaal gesproken naar de kapper zou gaan omdat het niet meer zitten. Dit wil ik nu dus juist niet doen, maar ik baal gruwelijk van plukjes die naar buiten gaan staan enz.

Kan ik dit met een stijltang tegen gaan? Weet niet of het uitmaakt, maar heb van mezelf al stijl haar, alleen die plukjes gaan zo stom naar buiten staan
gel
Maak asjeblieft niet de fout dat je niet naar de kapper gaat omdat je je haar wil laten groeien! Ga gewoon elke 8 weken, maar vertel erbij dat je het wil laten groeien. Zo blijft er model in je haar zitten, en krijg je geen dooie punten.
Als je het langer wilt, zul je toch echt niet meer moeten knippen, tenzij je zit met geverfd haar dat helemaal droog en dood is, dan kun je dat beter eerst laten wegknippen. Maar anders is het beter om eens per 3 maanden een klein stukje te laten knippen omdat je haar anders nooit langer wordt. Je moet gewoon door die lastige fase heen.
Eens met Maudym, ik had ook kort haar en het groeit nu aardig.

Het klinkt gek elke 8 weken naar de kapper gaan terwijl je je haar wil laten groeien maar bij mij werkt dat enorm goed, het blijft goed in model en het wordt steeds langer.
schuifspeldjes en clipjes hartstikke leuk en kun je beetje die vervelende plukjes leuk vastzetten
Of een leuke band in je haar?

Persoonlijk zou ik de kapper even links laten liggen in de eerste 3 maanden. Ik weet dat er geadviseerd wordt om de puntjes te laten knippen zodat het sneller groeit, maar mijn ervaring is dat dat bij mij dan een stuk minder snel gaat.

Sterkte, het is lastig deze lengte
Stay with me, let\'s just breathe.
Is ook onzin natuurlijk; je haar gaat echt niet sneller groeien door het te knippen. Integendeel zelfs. Het is alleen handig als je de groeiperiode wilt doorkomen zonder onmogelijk model,maar het zal dan langer duren voor het echt lang is.

Ik zou inderdaad experimenteren met speldjes, opsteken, krultang, haarbanden, hoedjes e.d. Misschien iemand advies vragen? Vriendin, eventueel de kapper zelf (onder voorwaarde dat er niet geknipt wordt!).

Ik probeer er ook altijd maar het beste van te maken met divere kunstgrepen, maar het blijft toch een vervelende fase waar je doorheen moet.
Haar gaat inderdaad niet sneller groeien door het regelmatig te laten knippen. Wel slijt het aan de onderkant minder snel af. Als je je haar niet laat knippen worden de punten bot en dat slijt sneller.

Het haar wordt dus sneller lang omdat het minder slijt.
Ik zat met het zelfde 'probleem'. Eerst heb ik het een aantal maanden laten groeien, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik krullen heb, dan zie je minder snel dat er geen model meer in zit. De laatste weken baalde ik echter zo van mijn 'coupe shit', dat ik toch heb besloten om tussendoor naar de kapper te gaan. Er is best wel een stukje af, maar wel op de juiste plaats, waardoor ik nu weer met een leuk geknipte kop rondloop, ipv zo onverzorgd, met net te korte staartjes en overal speldjes.

En dat groeien, ach dat komt wel hoor, ik moet toch geduld hebben. Liever iets langer wachten, maar dan met leuke coupe!
Ik ben al regelmatig van kort naar lang gegaan, wat heet wispelturig!) en ik lat het de laatste tijd ook maar gewoon tussendoor in model knippen. Anders ben ik tegen de tijd dat het lang is het gedoe met stylen en speldjes en staartjes zé zat, dat ik het, eenmaal op lengte, weer kort laat knippen.
Gewoon even naar de kapper met de opdracht maak er wat van en niet teveel lengte weghalen want het moet groeien. Doe ik ook af en toe als het niet meer zit. Dan knippen ze het een beetje bij en kan ik er weer mee verder.

Hoop van het zomer de gewenste lengte bereikt te hebben.
quote:Ilsie schreef op 20 januari 2010 @ 07:55:

Kan ik dit met een stijltang tegen gaan? Heb je dat al geprobeerd?
Klontje, die moet ik dan kopen, dus vandaar mijn vraag
quote:Ilsie schreef op 20 januari 2010 @ 18:03:

Klontje, die moet ik dan kopen, dus vandaar mijn vraag (je weet het soms nooit)
Als je met een steiltang aan de gang gaat, let dan op het volgende:

1. Koop een goede.

2. Gebruik hem nooit nooit nooit als je haar nog vochtig is. `s Avonds wassen, aan de lucht laten drogen, 's ochtends steil maken.

3. Neem er meteen een paar klemmen bij. Kam je haar, neem vanaf de zijkant alles weg behalve de onderste laag. Zet de rest vast met een klem. Kam de pluk die over is, neem de tang, ga rustig van boven naar beneden en draai hem onderaan iets naar binnen zodat de punten naar binnen verwarmd worden. Volgens de gebruiksaanwijzing doe je dit max. 3x, maar als je een goede tang hebt is 1x voldoende. Neem dan de klem uit je haar, neem de volgende pluk, zet de rest weer vast.

Dat vastzetten doe je omdat anders die tang steeds tegen je haar aankomt, en hij wordt rond de 200/220 graden. Pas dus ook op je vingers en je oren.

4. Gebruik producten die speciaal bestemd zijn voor gebruik met de steiltang. Zo wordt je haar een beetje beschermd tegen de hitte. De kapper heeft goede producten, tegenwoordig heeft dove ook een serie maar of het wat is weet ik niet.

5. Probeer om je haar niet te verven, en steil maken, en verven is teveel gevraagd. Je haar zal sneller afbreken en dus niet groeien.

Succes ermee.
Steiltang is een echte NONO als je lang haar wilt. Dat maakt je haar kapot.

Verven is ook geen goed idee als je het mooi lang en gezond wilt hebben. Het komt er op neer dat je voor het krijgen van lang(er) haar meer niet moet doen dan wel.
Volgens mijn kapper was één klem genoeg, maar nu heb ik er dus meerdere kleinere om het toch toonbaar te krijgen. Zonder elastieken, maar wel met mousse en haarlak. Kom ik toch redelijk voor de dag als ik het echt niet meer goed krijg. Zenner heeft een aantal klemmen en haarbanden die beter blijven zitten.

Op hun site hebben ze ook filmpjes staan.

Ik heb na het lezen van de gebruiksaanwijzing van zo'n tang besloten om die nooit te gebruiken. Het begon met waarschuwingen van wat je allemaal niet mag doen om te voorkomen dat het haar verbrand.

De laatste keer heeft hij alleen de onderkant geknipt zodat het onverzorgde wat je ook niet met tang glad kunt strijken er af is. Gewoon even langs gaan en uitleggen dat je het lang wil laten en hoe het moet worden.

(Mijn kapper stelde extensions voor, maar dat vind ik te duur en ik heb op een forum gelezen dat het kale plekken kan geven.)
Ik heb mijn haar laten groeien van kort naar half lang en ik zou inderdaad naar de kapper gaan en bij hem/haar aangeven dat je het wilt laten groeien zodat ze er een model van kunnen maken waarmee je niet voor emmer loopt terwijl je het laat groeien. En regelmatig blijven gaan. Anders loop je na 3 maanden alsnog voor emmer. Het kost wat meer tijd maar je loopt in ieder geval niet 6 maanden voor lul.
heb ik ook gedaan anki, ik ben in 10 maanden van kort naar schouderlang gegaan met een kapper die me daarbij geholpen heeft door het bij / in model te knippen en heb echt niet vaak voor schut gelopen en nooit met speldjes en haarbanden gewerkt, we zijn wel volwassenen, beter wat langer erover doen dan zo een fratsen uithalen ( ik vind een volwassen vrouw met veel klemmetjes en een haarband om haar haar maar een beetje sneller te laten groeien er niet volwassen uitzien maar dat is mijn mening ).
quote:princessetamtam schreef op 22 januari 2010 @ 14:07:

( ik vind een volwassen vrouw met veel klemmetjes en een haarband om haar haar maar een beetje sneller te laten groeien er niet volwassen uitzien maar dat is mijn mening ).

Dat vind ik ook, maar op een "bad hairday" of in vakantie dan kan het nog net.

Nee, ik bedoel de speciale klemmen achter op het hoofd waardoor het lijkt of het opgestoken is, maar dan wel op een verantwoorde en volwassen manier. Bij mijn kapsel kon het wel en met de nodige tips van mijn kapper.

O ja, die grote klemmen vind ik niet zo mooi, maar het kan mooier met twee of maximaal 3 onder elkaar. Zoiets als een lange klem, maar dan in delen gesplitst. Je moet die klemmen maar net tegenkomen waarmee dat kan.

Voor iemand die wat jonger is, kan een haarband best wel een tijdelijke oplossing zijn. Het moet je wel staan, uiteraard.
ik stel het ook wel wat absoluut kiki, dat ben ik met je eens.
Je kunt natuurlijk ook gewoon met gel het hele haar wat warriger maken, een plukjeskapsel dus.

Bijv.

Hier het zelfde probleem.

Heb net een chemo achter de rug en heb nu heel kort haar met beginnende krullen.

't Is een centimeter of 2 - 3.

Ben ik natuurlijk al heel blij mee!

Alleen is mijn probleem dat het nu gaat krullen en ik heb geen zin in een 'huisvrouwenkapsel'.

Is relaxen wat?

Het gaat alleen om mijn pony, daar krult het veel.

Aan de achterkant zit slag en dat staat op zich niet zo gek.

Ik denk erover om mijn aanstaande pony permanent steil te laten maken, relaxen.

Heb nu gelezen dat dit heel slecht is voor je haar.

Weten jullie daar iets over of hebben jullie een ander goed idee?
Zou je het niet eventjes afwachten? Vaak veranderd de structuur van het haar na een chemo, of door de chemo, wat je wilt.

Ik zou het eerst een beetje glad maken door het glad te fohnen en dan met wat creme in model te brengen.

Als het dalijk iets langer is, kun je altijd nog kijken wat je doet. Maar ik zou met deze lengte nog geen rigoureuze plannen maken, maar eerst even kijken hoe het valt en wat je met een beetje moeite kunt bereiken.

Een béétje kapper zou je hierbij trouwens moeten kunnen helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven