Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn top 5

Britt

Ize

Suze

Tess

Nina
vogelnestje is het al gelukt? Heb je al een naam gevonden?

zag gister een geboortekaartje met: Filippa. Wat vinden jullie?
quote:Catooo schreef op 10 december 2009 @ 12:16:

Berber vind ik ook echt heel gaaf Grob!

En wat vind je van Famke, Nanine, Silke, Hester, Aafke, Marrit, Ninke, Rinske, Nanna, Jente, Marte, Mena, Minke, Dimka, Tjiske, Lobke, Heike,Wauw, dat vind ik een mooie naam! Die komt op ons lijstje.
Wizzard, houd er wel rekening mee dat mensen dan vaak zullen denken dat het kind Nienke of Minke heet. Dat zal voor haar misschien niet zo leuk zijn
quote:Catooo schreef op 19 januari 2010 @ 09:19:

zag gister een geboortekaartje met: Filippa. Wat vinden jullie?Nee, dat vind ik nou helemaal niets!
quote:wizzard schreef op 20 januari 2010 @ 10:03:

[...]

Wauw, dat vind ik een mooie naam! Die komt op ons lijstje.Ik kreeg laatst een geboortekaartje van een Ninte, vond ik ook mooi. Net als Minte trouwens.
Ja, Ninte vind ik ook erg mooi. Bij Minte denk ik aan pepermunt. Die valt voor mij dan af!
quote:Catooo schreef op 19 januari 2010 @ 09:19:

vogelnestje is het al gelukt? Heb je al een naam gevonden?

zag gister een geboortekaartje met: Filippa. Wat vinden jullie?Best leuk, maar in de NRC staan er de laatste maanden elke zaterdag minstens twee (en dan bekoosnaamd als Pippa). Is natuurlijk niet problematisch, maar best kans dat Filippa/Philippa/Pippa een top-tien in wording is.
Nieka.

Britt

Vivian
Hmm, ik was overtuigd van Rifka voor onze kleine meid maar krijg mijn vriend niet zover...

Wat vinden jullie van:

Romée

Imre

Evie

En dan misschien een combinatie van twee van deze namen?
Romee vind ik niet zo leuk, dan zou eerder voor Romy gaan..

Imre vind ik wel heel stoer, alleen zou ik zelf eerst denken dat het een jongensnaam is

Evie vind ik wel schattig maar dan zou ik toch voor Eva gaan, denk ik.

sorry!
Zoals beloofd zou ik na de bevalling onze naam hier ook nog even vermelden, als dank voor alle tips van hier,

Het is uiteindelijk H. geworden.

(svp niet quoten, want dan haal ik binnenkort de naam weer weg)
anoniem_53993 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 09:12
Reden: naam weggehaald
% gewijzigd
gefelicteerd met je dochter germanwings! gaat alles goed met moederen dochter!? en wat een super leuke naam is H...... ! Dat krijgen die duitsers vast ook wel onder de knie met uitspreken!
Imre is inderdaad officieel een hongaarse jongensnaam maar het wordt nu voor beide wel gebruikt. Voor een meisje word er meestal Ymre( is fries) van gemaakt maar ik vind de uitspraak van Imre leuker...

Germanwings; Mooie stoere naam! Gefeliciteerd met je dochter!

Evie vond ik al heel lang leuk maar wordt nu steeds populairder en dat vind ik dan weer minder...
quote:Solera schreef op 24 januari 2010 @ 15:48:

Evie vind ik wel schattig maar dan zou ik toch voor Eva gaan, denk ik.

sorry!Evy geschreven met y vind ik ook erg mooi (en met Y zie je tegenwoordig nog niet zo vaak dan met IE).
quote:blogbabe schreef op 10 december 2009 @ 14:50:

[...]

Ik vind het best een stoere naam eigenlijk...

Nog meer Friese namen voor je:

Ytsje (spreek uit: ietsje)

Pytsje (spreek uit: pietsje)

Krijg je een tweeling, noem je de ene Ytsje en de ander Pytsje...

Jeetje mina...vind de namen 'ietsjepietsje' té

Ben erg kritisch, dus trek het je niet aan...

Zijn maar enkele namen die ik mooi vind:

Maya (ken al iemand die haar dochter zo genoemd heeft), Imme (idem), Juul (een vriendin heeft zoontje Jules genoemd..)
Even een vraagje, ik zie regelmatig Yenthl voorbij komen. Nu vind ik dat er mooi uitzien, maar hoe spreek je dat uit dan? Als jentel??? Dan vind ik het er mooier uitzien dan dat het klinkt...

Berber is op zich wel leuk, maar het doet mij een beetje denken aan van die rode prikkende kleden...

Moeilijk hoor, een leuke, mooie naam verzinnen... Wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen is Noëlle, wat vinden jullie? De achternaam wordt een heeeel veeeel voorkomende, dus ik vind het wel leuk de voornaam een klein beetje apart te doen.
.
quote:oxyboxy schreef op 24 januari 2010 @ 14:03:

Hmm, ik was overtuigd van Rifka voor onze kleine meid maar krijg mijn vriend niet zover...

Wat vinden jullie van:

Romée

Imre

Evie

En dan misschien een combinatie van twee van deze namen?Ik vind Imre erg mooi, net als Imme (maar dat is dus geen optie). Ik ken trouwens een vrouwelijke Imre. Ik vind Jelka ook mooi (hoewel het natuurlijk wel doet denken aan Jelka van Houten). Of bijvoorbeeld Elvy/Elva/Ylva (of Ilva). Misschien Lana, of bijvoorbeeld Yara.
quote:Fiorah schreef op 24 januari 2010 @ 20:13:

[...]

Ik vind Imre erg mooi, net als Imme (maar dat is dus geen optie). Ik ken trouwens een vrouwelijke Imre. Ik vind Jelka ook mooi (hoewel het natuurlijk wel doet denken aan Jelka van Houten). Of bijvoorbeeld Elvy/Elva/Ylva (of Ilva). Misschien Lana, of bijvoorbeeld Yara.

Ik ken Imre alleen als jongensnaam (ken 2 jongens). Ik vind het een mooie naam.

Ilva en Lana vind ik ook mooie namen. Yara associeer ik met honden, dus zou ik zelf niet zo snel kiezen voor ons meisje
Ik vind Romée een hele mooie naam! Imre ook, maar denk idd ook als eerst aan een jongen.

Evie minder, weet niet waarom.

Yenthl met een h ertussen heb ik nog nooit gezien, wel Yentl of Jentl, uitgesproken als Jentel. Vind het een beetje een té gezochte naam.. weet niet.

Germanwings gefeliciteerd!! Aparte naam zeg! Geniet van je meisje!

Misschien Jade, Laure of Linne?
quote:LaLotta schreef op 24 januari 2010 @ 19:47:

Krijg je een tweeling, noem je de ene Ytsje en de ander Pytsje...

Jeetje mina...vind de namen 'ietsjepietsje' té

Ben erg kritisch, dus trek het je niet aan...

Haha! Nou, ik zou ze zelf ook nóóóit kiezen. Maarreh.... ze zijn wel Fries. Dus vandaar.
quote:19juni schreef op 24 januari 2010 @ 19:48:

De achternaam wordt een heeeel veeeel voorkomende, dus ik vind het wel leuk de voornaam een klein beetje apart te doen.Als de achternaam Nederlands is, dan zou ik wel een Nederlandse voornaam kiezen (nou ja, da's dan weer mijn tik). Dan zou ik een aparte Nederlandse naam kiezen.
Bij Noelle denk ik ook aan kerstmis, sorry. En zou ook een Nederlandse naam kiezen bij een Nederlandse achternaam.

hier 2 meisjes; Luna en Rosa.

Namen die wij ook mooi vonden;

Rosalie

Merle

Mare/Mara

Evy

lynn
Maya

Lisa

Emilia

Natalie

Christine

Line

Marith

Camille

Dagmar

Rozemarijn

Madeleine

Floortje

Francine

Carice

Marise

Marlinde

Marlieke

Mila

Merline

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven