Werk & Studie alle pijlers

Welke kleding voor deze sollicitatie?

20-01-2010 11:37 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik zou graag jullie advies willen. Ik kom er namelijk niet meer uit.

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een platenmaatschappij. Een baan die ik echt heeeeel graag wil hebben! Ik moet dus een goede indruk zien achter te laten. Ik zou echt niet weten welke kleding ik aan moet trekken. Het is geen formeel bedrijf dus mantelpakjes en rokken vallen af.

Hebben jullie een goed advies?!
Nette broek met blouse..................??
om wat voor functie gaat het?
Welke functie?
Het gaat om een administratieve functie bij een hip dance label.
nette broek + blouse is altijd goed

verder zorgen dat je er verzorgd uitziet. Altijd goed!
Ik zou aantrekken: krijtstreep zwarte pantalon met hippe gympen basic zwart shirt met jasje.

Of een harembroek (ook zwart) met hip shirt/truitje en hoge zwarte allstars gympen.

En verder niet teveel poespas aan kettingen/oorbellen ed.
... mosterd
Afhankelijk van de job!

Ik zou in elk geval geen spijkerkleding of informele kleding aandoen. Doe gewoon iets van jouw nettere outfits aan, besteed aandacht aan je haar, make-up en nagels. Nette schoenen en tas erbij. Klaar!
ps: succes! Leuk hoor, de platenbranche/muziek industrie!!
In elk geval geen gympen!
Mag en kan echt gemakkelijk bij een dance label. Sterker nog... Kan echt niet als je geen goede sneakers hebt!
een tshirt van een band die op dat label zit...

mooie broek, jasje erover
Afhankelijk van de functie inderdaad. Maar ik denk aan:

stoere jeans + laarzen met hak + blouse. En dan geen tuttig kantoor-bloesje, maar een beetje 'n coole.
sja, sapslock, je kan als je er eenmaal werkt natuurlijk echt vanalles uit de kast halen... maar aangezien ze nu zo tijfelt en het voor een administratieve en geen creatieve functie is, zou ik op safe spelen.
hahaha elina81!

Zover wilde ik nou ook weer niet gaan.

Het moet niet te stijfjes zijn.... Liefst geen pantalonbroek.

Over een blouse ben ik nog niet uit....
Ze willen op de adminstratie iemand die accuraat is. Straal dat uit in je kleding.

Ik heb op al mijn sollicitaties altijd zwart gedragen, een kokerrok met een coltruitje. Afhankelijk van het bdrijf trok ik daar hippe laarzen bij aan of nette pumps met een dunne panty.
Lichtgrijs pak met een bandshirt en hippe pumpachtige schoenen.
O het is een dancelabel. Glittershirt ofzo?
Ik denk dat ik zometeen even de Zara binnen loop.

Daar hebben ze altijd wel nette kleding maar toch best hip.

Ik dacht aan heen mooie spijkerbroek met zwarte laars en een grijze top met daaroverheen een boy's blazer in combi met een grijze sjaal....

Netjes maar hip. Wat vinden jullie?!
Eens met Katherina. Je solliciteert dan wel bij een dance label, maar wel op de adminisatratieve afdeling en je krijgt dus geen creatieve functie. Houd je kleding zo neutraal mogelijk en maak het af met bijv. opvallende asseccoires. Ga je in elk geval niet heeel anders kleden dan je normaal doet..
Perfectionisme is niet perfect...
Prima!
Zorg dat je je kleding wel een beetje aanpast aan het bedrijf waar je solliciteert. Ik neem redelijk vaak sollicitatie gesprekken af en vaak is de sollicitant echt overdressed. Ik vind dat altijd een beetje raar omdat we helemaal geen chique bedrijf zijn. Hoe was de uitnodiging voor je sollicitatie? Was die heel casual, hip of toch best stijfjes? Als je je niet een beetje aanpast aan het bedrijf waar je solliciteert kom je over of je je er niet in verdiept hebt.

Blijf wel jezelf maar ga zeker niet in een pantalon en een blouse.
Ik zou nog iets conservatiever gaan geloof ik en geen spijkerbroek doen.
Ik zal wat specifieker zijn. Het is een casual bedrijf.

Het gaat hier om het label van Armin van Buuren.

Geen spijkerbroek?! Vind het zoooo lastig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven