Welke kleding voor deze sollicitatie?
woensdag 20 januari 2010 om 11:37
Hoi hoi!
Ik zou graag jullie advies willen. Ik kom er namelijk niet meer uit.
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een platenmaatschappij. Een baan die ik echt heeeeel graag wil hebben! Ik moet dus een goede indruk zien achter te laten. Ik zou echt niet weten welke kleding ik aan moet trekken. Het is geen formeel bedrijf dus mantelpakjes en rokken vallen af.
Hebben jullie een goed advies?!
Ik zou graag jullie advies willen. Ik kom er namelijk niet meer uit.
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een platenmaatschappij. Een baan die ik echt heeeeel graag wil hebben! Ik moet dus een goede indruk zien achter te laten. Ik zou echt niet weten welke kleding ik aan moet trekken. Het is geen formeel bedrijf dus mantelpakjes en rokken vallen af.
Hebben jullie een goed advies?!
woensdag 20 januari 2010 om 11:47
woensdag 20 januari 2010 om 11:54
woensdag 20 januari 2010 om 11:54
Eens met Katherina. Je solliciteert dan wel bij een dance label, maar wel op de adminisatratieve afdeling en je krijgt dus geen creatieve functie. Houd je kleding zo neutraal mogelijk en maak het af met bijv. opvallende asseccoires. Ga je in elk geval niet heeel anders kleden dan je normaal doet..
Perfectionisme is niet perfect...
woensdag 20 januari 2010 om 11:58
Zorg dat je je kleding wel een beetje aanpast aan het bedrijf waar je solliciteert. Ik neem redelijk vaak sollicitatie gesprekken af en vaak is de sollicitant echt overdressed. Ik vind dat altijd een beetje raar omdat we helemaal geen chique bedrijf zijn. Hoe was de uitnodiging voor je sollicitatie? Was die heel casual, hip of toch best stijfjes? Als je je niet een beetje aanpast aan het bedrijf waar je solliciteert kom je over of je je er niet in verdiept hebt.
Blijf wel jezelf maar ga zeker niet in een pantalon en een blouse.
Blijf wel jezelf maar ga zeker niet in een pantalon en een blouse.