Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hallo allemaal,

Ik wil toch even iets aanvullen op dit topic,

Je kan niet altijd maar alla minuut zwanger worden ook al wil je het zo graag!.

Je kan namelijk heel gemakkelijk zeggen dat je kinderen gaat maken, maar dan is het de vraag altijd nog of het wel in 1 keer lukt.

Ik hoop dat het voor jullie snel lukt mochten jullie er voor willen gaan maar denk na over de dingen die jullie schrijven! Het is namelijk niet iedereen gegund dat als je aan sperma denkt meteen zwanger word.

gr
Hoi HaLi,

We weten allemaal dat het vaak niet 1,2,3 lukt.. daarom willen we graag onze mannen aansporen om te beginnen voordat we 35+ zijn. En beginnen met zwanger proberen te worden is wat anders dan maken toch?

liefs
@Frutje, dat is lastig! Maar misschien tussendoor? Hoe oud is je neefje? Misschien lekker even wandelen met z'n drieën (zijn die hele kleintjes ook rustig, heb je niet meteen een negatieve ervaring )

@ HaLi, ik denk niet dat iemand dat idee heeft hier. Zoals je terug kunt lezen zie je dat iedereen rekening houdt met een tijd die varieert van 6 maanden - 1 jaar, tot minimaal een jaar. Natuurlijk hoop je dat het snel lukt, maar wie doet dan nu niet? Wanneer je aan kinderen begint, ben je eraan toe. Dat betekent dat je het graag direct wil, tenminste, dat lijkt mij heel normaal. Het lijkt me vreemd als je zegt: "Nou, ik wil het nu nog niet, maar over een jaar misschien wel, dus ik begin nu vast".

We zijn allemaal realistisch genoeg om te weten dat je niet zomaar een kind "neemt". Bovendien schrijven er ook mensen mee voor wie het helemaal niet vanzelfsprekend is. En ik denk dat de meesten hier mensen in hun omgeving hebben waarbij het zeker niet vanzelf ging.

Dus: wanneer je terugleest, zie je dat je opmerking eigenlijk overbodig is. (Niet negatief bedoeld, hoor!) We hopen alleen.

Ben jij al een tijdje bezig?
EN met proberen zwanger te worden is niks mis mee! Ik wens iedereen veel succes met de kerels en dat er maar snel beschuit met muisjes geserveerd mag worden.

kuss
Ik heb deze topic bijna helemaal gelezen en zag een paar keer de opmerking : dan word of wil ik zwanger worden. Misschien bedoelde mensen het niet zo als het er omschreven stond, maar heb er dan moeite mee als mensen dat op zo'n manier schrijven/denken etc. De opmerking was van mij ook niet bitschi bedoeld. Maar meer een vraag of die mensen daar op willen letten.

Ik zie idd dat wanneer het geschreven was al een tijd geleden is en dat het niet op jullie van toepassing is. Sorry.

En wij zijn idd al 2,5 jaar bezig om proberen zwanger te worden.

En nogmaals ik hoop dat dat jullie gespaard blijft en dat het snel raak mag zijn.

Kuss
Hoi HaLi,

Via het vergrootglaasje zag ik idd dat je de medische molen ingaat, na een lange tijd. Ik wens je heel snel het geluk met een kindje. Wij hier proberen onze mannen over te halen zodat we kunnen proberen zwanger te worden. En we hopen dat het gaat zoals bij Boefje: snel. Maar helaas is dit iets waar we niets over te zeggen hebben.

Kun jij het een beetje volhouden? Valt het je erg zwaar wanneer mensen om je heen (snel) zwanger worden? De onzekerheid lijkt me zo verschrikkelijk! Wij hebben er al een beetje mee te maken, niet weten wanneer de mannen zover zijn, maar in jullie geval lijkt me het nog een stuk heftiger.
Hoi verkademeisje,

Gelukkig bestaat het woord hoop er. We hebben nog altijd de hoop om zwanger te worden. Maar het is op sommige momenten heel erg lastig.

De meeste van mijn oude school vriendinnen hebben al kind(eren) of zijn zwanger van een tweede. Ook in onze omgeving gaat het snel en het lastige is al mensen aan je vragen: waarom willen jullie nog geen kinderen?

Dan moet ik echt mijn tranen verstoppen en zeggen dat dat wel in te toekomst komt. hun weten niet beter dat wij er nog niet aan begonnen zijn.

Maar ook lastig als mensen zomaar zwanger worden en het heel gemakkelijk weg halen.

Het is niet makkelijk maar we hebben gelukkig steun aan elkaar.

Mag ik v ragen hoe oud jullie en jullie partners zijn? en wil het een beetje lukken met de mannen te overtuigen?
@HaLi: we willen niemand voor het hoofd stoten hoor. Wij zijn juist heel erg bezig met dat het misschien niet lukt. En dan kan je maar beter zo snel mogelijk beginnen. Wat verdrietig dat het bij jullie niet gaat zoals je zou willen. Dat lijkt me echt heel erg dus voor jou! En heel veel sterkte. En ik hoop met jullie mee dat het nog gaat lukken.

Om je vraag nog even te beantwoorden: mijn vriend is om, maar ja, wanneer we precies gaan beginnen is nog niet helemaal duidelijk. En wat mij betreft beginnen we liever ZSM!!!
Dank je Pipo79 en ik hoop voor je dat jullie er snel mee kunnen gaan beginnen! EN dat het natuurlijk snel mag lukken!
Fijn dat je relatie iig goed zit! Daar kom je wel achter in zulke tijden, denk ik.

Maar zulke vragen stel je niet, vind ik. Bij goede vriendinnen zou ik voorzichtig polsen, mocht ik er nog niets over weten, maar verder zou ik me erg op de vlakte houden. Je weet immers niets. Mocht het gesprek erg die kant uitgaan, zou ik een wat neutralere vraag stellen, als "zouden jullie kinderen willen?". Maar eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, omdat ik of het onderwerp niet met hen bespreek, of allang van alle ins en outs weet. Bovendien vond ik de vragen zelf erg vervelend toen het tussen mij en mijn ex niet goed ging. Ik was dag en nacht bezig met het redden van onze relatie en dan gaan mensen vragen of de kinderen "nu wel snel zullen komen". Schei uit zeg!

Mijn vriend begint aan het idee te wennen, maar wil eerst meer zekerheid wat betreft een huis, en de verkoop van ons huis. Ik ben trouwens 29.
quote:Frutje schreef op 19 januari 2010 @ 14:59:

Hallo dames,

Moet even iets met jullie delen. Ik krijg net een mailtje van mijn zwager. Hij wil mijn zus verrassen met een weekendje skiën (mist ze zo lang weg wil zijn van mijn neefje) en vraagt of ik het misschien leuk vind om dan bij hen thuis op te passen. Mijn eerste reactie was aaahh, kan ik dat wel? Maar eigenlijk vind ik het natuurlijk superleuk. De vraag is of het doorgaat natuurlijk. Hij gaat voorzichtig polsen bij mijn zus en laat vrijdag meer weten.

Zo, nu kan ik dus helamaal nergens anders meer aan denken.

Frutjeeeeeeeeeeh: tuurlijk kun jij dat! Have a little faith in yourself. Bovendien is het een goede oefening .

Ik zou echt een moord doen voor een weekend met mijn neefje. Ik zie hem echt veel te weinig Vannacht droomde ik zelfs over hem, dat ie al ging staan. Maar gelukkig staat ie nog niet en is ie nog een kleine baby. Van genieten zolang het kan want (cliche) het gaat zo snel...
Hoi!!

Frutje, ik zou echt veel overhebben voor de aandoening die rammelende teelballen heet (bij de vent dan he).

Wel raar, maar de behoefte op mijn neefje te passen heb ik nou helemaal niet. Ik wil niet andermans kind, ik wil mijn eigen! (nou ja, ik ben gewoon ook niet zo van de baby's, hoewel mijn neefje wel met stip de leukste is die ik ooit heb gezien!)

Veel plezier jullie!

Lali: Ja... daar zijn wij dus ook wel een beetje bang voor. Ben je om, heb je de beslissing genomen, is je vent het er (eindelijk) mee eens, en dan lukt het niet. Jaren achter elkaar. Lijkt me echt heel moeilijk! Zeker ook met vragen uit de omgeving.
@Hali

Ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om te zien dat vrienden 'zomaar' kinderen krijgen en dat het jullie zoveel moeite kost om zwanger te raken. Sterkte, ik hoop dat je snel een positieve test vast mag houden.

@pipo

Dat is lief . Dankjewel. Ik heb wel vertrouwen in mezelf, maar een paar dagen en nachten achter elkaar... Het jammere is dat mijn moeder in februari waarschijnlijk aan haar knie wordt geopereerd. Anders had zij iig kunnen helpen (zus woont drie hoog zonder lift). Ik voel me trouwens heel erg vereerd dat ze me vragen!

@orchis

Het is je gegund, ik straal vanaf hier de ballen van je vriend in: rammelen maar (dit is echt een hele rare post)!

Zo, desperate housewives begint. Ik zak lekker op de bank!
Hallo Allemaal,

Ik probeer wat bij te blijven lukt niet altijd..

Pipo : las gisteren je berichtje over dat je je wat rot voelde.

Hoop dat het beter gaat..

Frutje : Wat leuk om een wknd op te passen...Hoop voor je dat het door gaat want vlgns mij heb je er erg veel zin in..

Hali : ik las je verhaal, het lijkt me erg om zoiets mee te maken.

Fijn dat jullie hier steun bij elkaar in vinden. Ben me altijd zeer bewust van het feit dat het altijd een geschenk is mocht je zwanger raken. Ik wens je het een goede toekomst en blijf hopen.

Je vroeg nog om de leeftijd..

Ik : 30

Partner : 38

Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje, werken , eten ,slapen hihi.. en natuurlijk meer..

Had van de week een vriend van mijn vriend op bezoek, die wist van mijn wens en dat mijn vriend er nog niet over uit is. Zijn mening was dat het wel goed ging komen en dat mijn vriend even aan het idee moet wennen ( hoe lang vraag ik me dan af Maar het feit dat hij er met vrienden over praat vind ik positief.. het zou mij zo dol gelukkig maken als mijn vriend wist dat hij toch kindereb zou willen.. Die onzekerheid wel-niet
Hallo Allemaal,

Ik probeer wat bij te blijven lukt niet altijd..

Pipo : las gisteren je berichtje over dat je je wat rot voelde.

Hoop dat het beter gaat..

Frutje : Wat leuk om een wknd op te passen...Hoop voor je dat het door gaat want vlgns mij heb je er erg veel zin in..

Hali : ik las je verhaal, het lijkt me erg om zoiets mee te maken.

Fijn dat jullie hier steun bij elkaar in vinden. Ben me altijd zeer bewust van het feit dat het altijd een geschenk is mocht je zwanger raken. Ik wens je een goede toekomst en blijf hopen.

Je vroeg nog om de leeftijd..

Ik : 30

Partner : 38

Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje, werken , eten ,slapen hihi.. en natuurlijk meer..

Had van de week een vriend van mijn vriend op bezoek, die wist van mijn wens en dat mijn vriend er nog niet over uit is. Zijn mening was dat het wel goed ging komen en dat mijn vriend even aan het idee moet wennen ( hoe lang vraag ik me dan af Maar het feit dat hij er met vrienden over praat vind ik positief.. het zou mij zo dol gelukkig maken als mijn vriend wist dat hij toch kindereb zou willen.. Die onzekerheid wel-niet
@Frutje wat leuk dat je misschien mag oppassen, lijkt me geweldig.

@Hali: wat rot voor jullie dat het zo veel moeite kost, heel veel sterkte, en ik hoop voor jullie dat het snel raak is.

Morgen word ik tante, joehh. Ik ben benieuwd wat het word.
ohh ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik ben 28.
ben 30 vriend 30
Jeetje HaLi, mocht ik ik me zo hebben uitgelaten, sorry, het is niet mijn bedoeling geweest om je te kwetsen...

Zou je het trouwens niet prettig vinden om er eerlijk over te praten als mensen die vraag stellen? Ik weet niet hoe dat voor jou persoonlijk voelt, maar misschien is het een opluchting?

Frutje: wat leuk, oppassen! Hoop dat het doorgaat voor je!

Ik heb gister goed nieuws gekregen. als ik vanaf nu mijn opdrachten op mijn opleiding goed en op tijd inlever, ben ik over 1.5 (max 2) jaar klaar!!!!! Ben zo blij met dit nieuws! Wie weet kan de pil volgend jaar de prullenbak dan in!
Ik ben trouwens 29 en vriend 27.

Bedankt voor jullie lieve reacties!

@achybreaky

Wat een goed nieuws! Jippie!

@Hahahihi

O, spannend dat je vandaag tante wordt. Houd je ons op de hoogte?

Ik heb erg slecht geslapen vannacht, lag allemaal te malen over baby's en werk. Zus had gisteren een telefoontje gekregen van haar leidinggevende. Zus heeft nogal een verantwoordelijke, drukke baan en zal sowieso minimaal vier dagen moeten blijven werken als ze straks weer aan de slag gaat. Blijkt nu dat haar vervangster veels te vroeg is bevallen (twintig weken) en nu dus thuiszit. Heel erg... Alleen heeft nu die leidinggevende gevraagd of zus eerder wil terugkomen van verlof. Dat kun je toch niet maken? Ik ben er een beetje boos over..
@Frutje: hoe durven ze dat aan je zus te vragen . Het verlof is al zo kort. Ik zie echt hoeveel moeite het kost om na vier maanden alweer aan het werk te gaan. En dan wil je die kostbare tijd ook nog verkorten? Schandalig! Ik hoop dat je zus niet echt van plan is om dat te gaan doen?

@Achybreaky: dat is redelijk te overzien en misschien kun je al beginnen als je bijna klaar bent?

Nou dames, als ik er niet over praat overdag, dan gaat mijn onderbewuste s nachts wel met me aan de haal. Vannacht weer over een baby gedroomd, het nichtje van mijn vriend. Ik droomde dat ik op haar aan het passen was, lekker aan het tutten en ik had bedacht dat ze een flesje moest hebben. Maar toen kwam de moeder terug en kon ik dat flesje niet meer geven. Teleurstelling alom!!!!! Vind het echt bizar dat ik twee nachten achter elkaar over babies droom. Geeft wel aan hoe ernstig ik er aan toe ben
Oja: ik ben (nog eventjes) 30 en mijn vriend is 32.
@hahahihi: wat spannend! Het is zoooo leuk om tante te zijn.
@achybreaky, de mensen die wel dicht bij ons staan weten er ook wel vanaf. Het zijn meer de "vage kennissen" die zulke opmerkingen kunnen plaatsen. We willen ook niet teveel mensen op de hoogte stellen anders krijg je na elke maand van die hele goede bedoelingen van mensen als je niet zwanger bent en daar zitten we ook niet op te wachten.

@ aan iedereen: bedankt voor jullie lieve woorden en knuffels.
Ik ben tante gewordne van een neefje: Jamie

Vanavond de beby bewonderen, heb er toch zin in.

Gelukkig is alles goed gegaan met mn zus en de baby.

Vind ik toch altijd weer spannend.

@achybreaky; dat begrijp ik wel dat je het niet aan vage kennissen wil melden.

Hopen dat het snel raak is!

@pipo irritant he dat je er sávonds ook nog eens mee bezig bent. Je wordt zo raar wakker...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven