hoe lang is versgeperst vruchtensap houdbaar?
donderdag 21 januari 2010 om 01:45
heyhey,
we hebben vorige week een super toestel gekocht om zelf allerlei sapjes te maken (wel alleen fruit-groentensap, dus geen smoothie's enzo).
En nu vroeg ik me af hoe lang je dit zou kunnen bewaren in de koelkast, in een gesloten fles bvb?
Het zou makkelijk zijn om ineens een iets grotere portie te maken, en die dan verspreid op te drinken...
iemand ervaring?
we hebben vorige week een super toestel gekocht om zelf allerlei sapjes te maken (wel alleen fruit-groentensap, dus geen smoothie's enzo).
En nu vroeg ik me af hoe lang je dit zou kunnen bewaren in de koelkast, in een gesloten fles bvb?
Het zou makkelijk zijn om ineens een iets grotere portie te maken, en die dan verspreid op te drinken...
iemand ervaring?
donderdag 21 januari 2010 om 01:52
donderdag 21 januari 2010 om 01:58

donderdag 21 januari 2010 om 06:52
Je moet het gelijk opdrinken. Het gaat al snel 'n beetje muffig smaken als je het bewaart. Vergelijk het met die versgeperst flesjes van de AH. Sinaasappelsap moet je ook dezelfde dag opdrinken. Als je de helft de ene dag drinkt en de andere helft de volgende, is het al niet meer lekker. Het kan best zijn dat andere vruchten minder smaak verliezen als je het langer bewaart. Dat zou je moeten uittesten, maar sinaasappels kun je beter persen vlak voor je ze drinkt.

donderdag 21 januari 2010 om 07:09
donderdag 21 januari 2010 om 08:51
Ik heb om deze vraag ooit eens rondgemaild in Nederland(oa voedingscentrum etc) kreeg bericht terug dat er hoewel er vitamines verloren gaan na 1 dag het toch nog gezonder was dan bv uit een pak maar het beste was idd meteen opdrinken.
Qua smaak is het persoonlijk maar net wat elninjoo zegt het is minder fris de dag erna.
Qua smaak is het persoonlijk maar net wat elninjoo zegt het is minder fris de dag erna.
donderdag 21 januari 2010 om 09:59
Toen ik nog een sapcentrifuge had maakte ik altijd in 1 keer heel veel en vroor het dan in ijsblokjesformaat in. Dit deed ik met alle vruchten apart.
Dus als ik zin in een sinaasappel, appel bessen drankje had pakte ik van die 3 soorten wat blokjes uit de vriezer.
Het enige nadeel is is dat dat met banaan niet echt lukt. Om die in zon ijsblokjesding te krijgen is een geklungel.
Dus als ik zin in een sinaasappel, appel bessen drankje had pakte ik van die 3 soorten wat blokjes uit de vriezer.
Het enige nadeel is is dat dat met banaan niet echt lukt. Om die in zon ijsblokjesding te krijgen is een geklungel.