F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een enorme treuzelaar hoor. Maar als hij niet klaar is heeft hij dus pech
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Half uur, woaw!

Ik heb dus half 6 de wekker, laatste tijd iets voor 6-en er pas uit. Dan mezelf (half uurtje), dan de dieren, ong half uurtje. Ontbijt klaarmaken, jongens eruit en aankleden (die gaan 3x in de week in bad/douche 's avonds, 's ochtends de babydoekjes) Dan zitten die rond 7:30 te eten. Ik wil altijd om 8 uur wegrijden, maar wordt meestal 8:15. Dus ik ben dus zo'n 2,5 uur bezig.. Vertel me je geheim Vis!

Hoe gaat t met je trappie!

Had wel op de koffie willen komen, maar mocht er dan wel wat zijn met de kids, ben ik niet snel genoeg terug.

Bala wel hoor, dat ik 1 stagiaire minder heb, net op de dag dat Jes naar PSZ moet.. dus ff bedenken hoe ik dat ga oplossen. Kan wel met bolderwagen, maar dan moeten de kids allemaal mee naar binnen..... zucht.
Goedemorgen! Net Nina naar school gebracht voor haar eerste wendag...pfff...vond het toch wel lastig hoor. Nina niet, die liep steeds vooruit en riep 'kom nou mam, anders komen we te laat op school' Toen we eenmaal binnen waren vond ze het wel spannend hoor, maar zat lekker bij juf op schoot toen ik weg ging en toen ik nog even stiekem naar binnen gluurde buiten zat ze al op haar stoel naast de juf te stralen :-) Dus zal allemaal wel goed komen denk ik.

Lasse loopt nu wel steeds rond in huis en zegt dan 'Nina nou?' Wel heel schattig natuurlijk

Gisteren lekker gesjopt met mijn moeder, score was 2 (!) paar laarzen, lang vest, 2 shirts, wat spullen van de Douglas, 3 t-shirts voor de kinderen, gympies voor Nina en nog een broek voor Lasse. Lekker hoor, weer eens even schandalig (oma's) geld uitgeven

Hmmm...vragenlijst voor de bso? Heb je nog goede tips dan Nic? Want wij hebben maandag intake en ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet vragen...

Knap hoor, in een half uur met kinderen de deur uit. Wij staan om 6 uur op, allebei douchen (kinderen gaan savonds), kinderen aankleden, eten, tassen pakken, brood smeren, en dan kunnen we tegen 8 uur met zijn allen de deur uit. Als Nina straks naar school gaat zal dat wel weer anders gaan lopen, maar ik zou het echt niet in een half uur kunnen hoor, heb zelf echt tijd nodig om bij te komen sochtends, en man al helemaal, die is nl echt niet te genieten anders.

Moet helemaal wennen alleen met Lasse thuis nu, is wel raar hoor...straks maar even boodschapjes halen met hem ofzo, en moet nogsteeds fietsstoel regelen voor Nina achterop.

Oh, Cees, dat jong van jou is echt enorm zeg, zo'n 9 kilo zwaarder dan Nina en 14 cm langer! Wordt inderdaad echt een boom van een vent later! Wel stoer, straks 2 van die enorme pubers!

Heb je nou een vrije dag vandaag?
Hahaha Lau, die tijd neemt je vent anders 's ochtends op het station wel Zag hem vanmorgen staan dromen

Hier normaal gesproken 6 uur op, man douchen, ik koters aankleden. Half 7 man met koters naar beneden, eten en brood smeren, en ik douchen. Iets voor 7 uur ben ik ook beneden, tas inpakken (drinken, eten, voorleesboeken mee) en het streven is om om 7 uur de deur uit te gaan. Dan fietsen naar het station, en om kwart over 7 de trein.

Als straks de kinderen weggebracht moeten worden naar school enzo, wordt het kwart voor 7 opstaan, 7 uur kinderen uit bed en aankleden, half 8 ontbijten, 8 uur de deur uit om eerst Tessel weg te brengen, en daarna Daan. En dan om kwart voor 9 de trein.

Pfff, nu even aan de slag. Vanmorgen liep het allemaal wat anders, man hoefde niet gelijk met ons de deur uit, dus we hebben ons heerlijk verslapen. Uiteindelijk een half uur later de trein, en dus ook wat later op het werk. Vanmiddag wil ik eigenlijk toch wel wat eerder weg. Het is op het moment zo idioot druk in de trein omdat de intercity's uitgevallen zijn, en iedereen dus met de stoptrein gaat. Dus 5 minuten voor de trein vertrekt aankomen, betekent dus geen plekje
Hee, dan gaan we straks samen treinen Tieg, ik ga ook de trein van kwart voor nemen straks als Nina sochtends naar school moet. Dat is gezellig! Wel maar 1 halte natuurlijk, jij moet nog een stukje verder door.

Ja, man leeft sochtends in zijn eigen wereld hoor, dus verbaast me niets dat hij stond te dromen op het station
Hier ook niet in een half uur klaar hoor.

Kwart voor 7 de wekker, dan ga ik er meestal vrij snel uit, douchen, dan man douchen. Kleed ik de kids aan (soms begint man daar al mee). Dan met de kids naar beneden, ontbijt smeren en foeteren dat ze door moeten eten. Hier is het ook pech als ze het niet op hebben.

We proberen 8 uur de deur uit te gaan en meestal lukt dat (bijna). Tassen zijn al ingepakt, brood al gesmeerd voor op het werk. Moet nog wel katten voeren 's ochtends.

Vragen die ik had voor de bso (ik weet dus een beetje wat er bij deze allemaal gaande was omdat ik de oudercommissie zit van de kdv).

Dagprogramma korte middag en lange middag.

Zijn er vaste leidsters en hoe geregeld bij ziekte van de leidsters.

Hoeveel leidsters op een groep en hoeveel kinderen?

Hoe gaat het ophalen?

Wat doen ze allemaal (activiteiten)?

Ik heb dan ook nog gevraagd wat er het afgelopen jaar veranderd was omdat het bij die bso heel slecht ging wat betreft leidsters en communicatie en veiligheid.

Daar is heel veel verbeterd en bijna het hele team is vervangen.

Leek mij nu wel een leuk team, ruimte zag er leuk uit. Wel veel oud spul en een lik verf kan ook geen kwaad maar is allemaal geen noodzaak. Ik ga volgende week nog even met Tim kijken, dan komen er misschien wel nog wat vragen. De week erna gaat hij wennen.

Hee Lau, da's gezellig! Welke dagen breng jij weg dan? Ik maandag en vrijdag, woensdag halen, en dinsdag en donderdag is man of ik thuis.

Blegh, geen zin vandaag. Ben inmiddels maar wat informatie aan het opzoeken over het dieet van de nieuwe Sonja Bakker, het BEP-dieet. Lijkt wel grappig, moet alleen eens kjiken wat die weekmenu's inhouden...

Niet dat me dat nu zou lukken, ik eet werkelijk waar alles wat los en vast zit... Gisteren 6 boterhammen mee, en nog tussen de middag twee belegde bollen gehaald. Plus het nodige aan eierkoeken, appels, banaan, noem maar op. Nog niet het zoete snaaiwerk, maar toch...

En nu aan de slag...
Tieg, zou het nu ook niet gaan doen een dieet. Ik zou niet zoveel wegkrijgen hoor, pff.

Zolang het in ieder geval gezonde dingen zijn is het allemaal niet heel erg.

Moet zeggen dat ik het deze week wel goed volhoud. Vanavond vergadering en dan is er altijd wel iets lekkers maar moet er dan ook maar vanaf blijven.

Mijn dagje vrij morgen staat op de tocht. Ik zou met een vriendin gaan shoppen en dan naar de sauna maar ze is ziek vandaag. Kan dus zijn dat ze morgen ook nog ziek is. Dan ga ik wel gewoon werken en dan een andere keer die dag plannen. ZOu wel jammer zijn want heb er zo'n zin in maar zit niet al te ruim met mijn vrije dagen. Wil wel een ruime reserve hebben voor als Tim naar school gaat en hij het nog niet de hele week vol kan houden.
Vish, hoe is het eigenlijk met je brandblaar en met de trap. Lukt het al?

Cees, nog even op pad geweest alleen?

Alvast veel plezier vanavond.

Heb niet zoveel zin meer, nog 3 uurtjes.....
Ik ben jaloers op jullie, dat jullie kerels assisteren.. Die van mij rijdt om 6:45 / 7 uur weg, dus heb ik weinig aan, meestal kan hij de jongens nog net een kus geven.. Wel fijn om te weten dat jullie ook zo vroeg op staan, voel ik me niet zo alleen in de donkere, koude, stille wereld 's ochtends tijdens t honden uitlaten. Dan weet ik dat jullie ook al druk in de weer zijn met jullie kids!

Vandaag een rare dag.. Een moeder die nu zwanger is van haar 3e vertelde dat ze na de komst van die baby niet meer bij mij kwam, maar een au pair wilde. Op zich logischer voor hun, want zij werken allebei in de zorg en oudste wordt 4, dus heel gedoe met halen en brengen van alle kids en niet altijd plek bij mij. Moest wel ff slikken, ookal duurt t nog een poosje.

Daarna met Jess de stad in geweest, schoenen voor de jongens en een koeienkamerscherm gescoord. Daarna had ik dat oudergesprek, en blijkt dat dat kindje ook niet meer komt... Nou is dat een "moeilijk" kindje, maar hij begon net wat bij te trekken, afgelopen jaar was echt pittig met hem. Heb er dus best veel energie ingestoken, dus vind het wel jammer dat ie - nu ie bijgedraaid lijkt- weg gaat.. Die moeder moest huilen en toen ze weg waren, moest ik ook nog janken.. Fijn waar stagiaires en andere moeder en de kinderen bij waren..

Heb vorige week ook afmelding gehad (voor 1 ochtendje in de week, geen ramp) dus begint nu wel wat aan mijn zelfvertrouwen te knagen.. Denk dat t echte afscheid wel moeilijk gaat worden, zullen veel tranen vloeien..

Daarna gelukkig gezellig en lekker uit eten geweest met de meiden, en heerlijk om met ze te kunnen praten over het werk en de situaties, hork staat er wat verder vanaf, ook emotioneel.

Morgen hopelijk een rustige dag, wil aan de studie en twijfel of ik toch naar de kapper zal gaan voor een korte rode coupe.. Wat die dame hiernaast heeft, vink ook wel leuk, moet ik dus paar jaar bij kapper uit de buurt blijven..

AAAAUUUWW. Ik val van mijn praatstoel.
Vanochtend nieuwe poging om eerder weg te gaan, kwartiertje eerder dan normaal. Als Sil niet zo'n drama had gemaakt van zijn schoenen (hij wil alleen laarzen aan) en jess wilde zoooo graag bij zijn cars auto's blijven, had t wat eerder kunnen zijn.

Had gehoopt dat ik na een nachtje slapen me beter zou voelen wat betreft het gastkindje wat weggaat, maar het voelt nog steeds somber. Beetje als toen ik mijn hondje weg moest doen; je weet dat het beter is voor beide partijen, maar je bent zo gehecht geraakt dat loslaten moeilijk is.. En als ik nou zeker wist dat hij straks naar een geschikte opvang gaat, IK vermoed dat hij dan hier toch beter af is.. Proberen los te laten, zo gaat t nou eenmaal in de opvang, ze komen en gaan..

Spannend voor Maartje ook, een KDV en zonder haar grote zus. Ik herken dat van Lasse wel, dat verbaasde dat Nina weg is, dat had Sil ook in het begin. Is straks op de opvang natuurlijk ook zo. Maar nu komen ze wel een beetje "uit de schaduw" natuurlijk..

Ga ff research doen naar Opel Zafira. Als ik straks heen en weer moet met het kluppie, zie ik t niet zo zitten om met bolderwagen door de regen te sjouwen. En in de bakfiets passen er totaal maar 5, Jess kan nog niet zelf dat stuk fietsen. Plus dat ik ze in de auto allemaal kan laten zitten, of vinden jullie dat onverantwoord?
Is toch logisch dat het moeilijk is Cees! Zou gek zijn als het niet zo was toch.

Kun je niet een stagiaire inzetten met ophalen van Jesse dan? Lijkt me wel erg veel gedoe om met de hele kinderschare 4x op pad te gaan?

Nemo mag volgende week komen oefenen, de juf belde gisteren dus dat komt helemaal goed.

Brandblaar voel ik eigenlijk helemaal niks van, het is nu gewoon een donkerbruine gevoelloze plek, beetje dood denk ik

Trap is nu helemaal kaal maar moet er wel nog 1x met een schuurmachine overheen, die moet ik even lenen van iemand.

Heb weer/nog heel veel plannen met het huis en de klusjes lijken alleen maar meer te worden.

Nu maar even de was op gaan vouwen, dat ligt echt megahoog opgestapeld
Vis, dan moet je ook niet uitgaan rusten op de afbrandmachine..

Kan me ook goed voorstellen dat dat lastig is hoor Cees, en betekend alleen maar dat je ook echt hecht aan de kindjes dat je het moeilijk vind als ze weggaan.

Als je de kinderen allemaal in een kinderstoel hebt is het toch niet onverantwoord om ze mee te nemen? Alleen wel erg onhandig en inderdaad 4 keer per dag heen en weer met ze ook wel erg veel. Ik vind het ook wel een goede optie om de stagiare Jesse op te laten halen, die kent hij toch ook goed inmiddels?

Goed bezig dus Vis, met het huis. Je mag onze schuurmachine wel komen lenen als je wilt En bij ons thuis staan nu geloof ik ook drie wasmanden vol schone was te wachten

We hebben de wegbrengtaken nog niet helemaal verdeeld Tieg, Ik denk dat ik maandag en donderdag voor mijn rekening neem, man de dinsdag. Woensdag en vrijdag gewoon degene die thuis is met de kinderen. Dus dat wordt dan smaandags zamen treinen.

Zal ik naar jou toekomen vanavond trouwens?

Nog naar de sauna vandaag Nic?
ieuw Cees! Wil je die foto van je billen alstjeblieft weer verwijderen?? Bah!
He Cees, da's jammer! Is het niet mogelijk dat het 3e kindje nu ook een plekje bij jou kan krijgen, omdat er nu andere kindjes weggaan? En gaat de oudste niet naar dezelfde school als Jesse? Lijkt me voor die ouders juist fijn als hun kroost wel op dezelfde locatie zit, en ook nog met andere kindjes speelt. En het halen en brengen zou je kunnen combineren met het halen en brengen van Jesse.

En overblijven voor Jesse, is dat niet mogelijk? Of wil je dat niet?

Lau, vanavond hiervandaan is goed.Waar gaan we naartoe? Rondje om de plas, richting M? Zal de stappenteller vast instellen

Nic, ik was nog niet van plan om te gaan lijnen hoor, nu niet. Komt volgend jaar wel weer Heerlijk zo'n voornemen Was gewoon benieuwd, er stond een stukje in de Spits gisteren hierover, en dat iedereen zo laaiend enthousiast was erover. Het schijnt een combi met eten (meer dan bij Sonja) en bewegen te zijn, en ik was benieuwd of je er iets aan recepten of zo van kan vinden. En hoe de opbouw is, bij SB heb je ook relatief weinig tussendoortjes.

Hmmm, nu maar even douchen. Kan Tessel boven spelen, Daan kijkt nu lekker tv. Straks even bij de huisarts langs, heb een oproep gekregen voor een uitstrijkje, maar die heb ik vorig jaar al gehad. Dus even opvragen wanneer dat precies geweest is. En vanmiddag om 5 uur nog intake bij de tweede bso van Daan, die gaat naar twee locaties toe. Kan Tessel ook weer even kijken bij haar kdv, deze zitten bij elkaar in het gebouw.

Misschien vanmiddag nog even wat tijd om ook eens met de trap aan de slag te gaan, had op i-net wat gevonden over lijm verwijderen met water en zeep, dus ik ga dat maar eens proberen. Andere dingen mag ik niet van man. Mag sowieso weinig van hem, hij vindt dat ik het niet goed doe Maar zelf heeft hij er weer te weinig tijd voor, dus vaak komt het er niet van. En het zijn van die klussen die je zo lekker tussendoor kunt doen

En eerst nog even stofzuigen, Daan had zijn beschuitje met hagelslag laten vallen...
Nee , geen sauna vandaag maar werken. Vriendin is ziek dus we gaan wel een andere keer.

Nu eerst maar even eten. Heb zin in iets lekkers eigenlijk. Kijken of ze gezonde lekkere dingen hebben.
Jammer Nic.. Hopelijk hebben jullie er gauw weer tijd voor..

Lijkt me ook interessant, dat nieuwe dieet. Bij mij lukt het voor geen meter, ook studeren ligt ff stil. Kan me er niet toe verzetten. Gelukkig lig ik 10 weken voor op schema, voor dit soort gevallen!

Kun je niet schuren tieg, met mondkapje voor? (met machine uiteraard) Nadeel van die dingen is dat je hand zo natrilt, vervelend gevoel..

Stagiaires kan ik wel inzetten, maar niet altijd.. Daarbij wordt er zo op gehamerd dat gastouders de zorg niet mogen overdragen aan derden en ik voel me ook zo schuldig als ik een stagiaire achterlaat bij de kids. In de lente zou stagiaire wel kunnen brengen, maar de eerste tijd wil ik het zelf doen. Jess hoeft maar 2 hele dagen, 1 daarvan op mijn vrije dag, dus het gaat meer om de ochtenden. 's ochtends komen de meesten rond 8 uur - 8.30, net wanneer ik dus weg moet. En ophalen is net rond broodjes tijd (en mss slaaptijd baby)

Ik hoop dat Jess het gauw leuk gaat vinden, kinderen leert kennen en daarbij ook de gezichten van de mama's, zodat ik met andere moeders mss kan afwisselen. Ik wil niet teveel plannen op de stagiaires, want vorige week was er 1 ziek, en dan zit ik echt met probleem. Always have a plan B. and C&D.

Ik woon aan doorgaande weg tieg, daardoor komen er ook mensen hier uit andere dorpen. Dat meisje gaat naar school in haar dorp, wat denk ik ook beter is, kinderen uit haar buurt te leren kennen. Anders had het idd gekund. Maar aupair is voor haar ideaal. zij is zelf zweeds, en wil zweeds au pair, zodat de kinderen die taal helemaal eigen wordt. ze kon voor mij mss ook wel au pair regelen. omdat we er geen kinderopvangtoeslag voor krijgen, is het in ons geval niet aantrekkelijk, maar iemand die je huishouden doet, en meehelpt met de kids, lijkt me ook heeeeerlijk.
Cees, is toch heel normaal dat je je aan je kids gaat hechten. Toen Marius voor het laatst op kdv was, moest zijn juf ook huilen en ik moest toch ook een traantje wegpinken... Wel balen van de afmeldingen. een dikke ... En heb je al besloten wat voor coupe het gaat worden??

Balen dat sauna niet doorging, Nic.. Ben al heel lang niet geweest en ga voorlopig ook niet.. Loopt iedereen weg... aan de andere kant wel lekker rustig dan ...

Wij staan ook rond 6,30 uur op. Ik ga eerst snel douchen, dan man. Ondertussen aankleden en Levi aankleden. Man klaar met Levi naar beneden en eten geven. Ik ga Marius uit bed sjorren (niet normaal wat een slaper dat is), aankleden en die neem ik dan mee naar beneden. Man gaat met Levi weg en ik breng Marius naar school... Vind het 's ochtends allemaal maar een geregel.... En dan werk ik nu nog niet.

Heb wel vanmorgen mijn studieboeken binnen gekregen dus ga maar even een planning maken. Wil eigenlijk voor de vakantie mijn eerste tentamens gedaan hebben. Eerste les is pas over 3 weken dus kan nog even inlezen.

En Marius is vanmiddag thuis gebleven. Hij wilde vanmiddag heel graag naar school, maar trok het echt niet. Morgen maar weer!!
Ja Cees, al coupe gekozen? Ik ben voor het langere kapsel van het meisje hiernaast, volgens mij staat dat jou heel leuk hoor!
Kort rood klinkt niet echt heel charming Ceesekind.

Ben net bij de tandarts geweest en het viel zowaar mee. In tegenstelling tot de afspraak die nu voor maart staat, die wordt dan weer stukken minder
Oh haha, en ik denken dat je een grapje maakte over operatie, maar er is dus echt wat aan de hand in die mond?

Flapjes?

Ik ga proberen de kapper te mijden, want ken mezelf, als het kort is, heb ik weer spijt. Het zit nu in zo'n kan er niks mee lengte.

Maar kan het natuurlijk wel zelf rood kleuren!

Arme Marius, dat hij van mama niet naar school mag!

Hoe lang durt je studie?
Flapjes ach ja beter in je mond dan aan je kont
quote:tieger schreef op 21 januari 2010 @ 11:25:

Andere dingen mag ik niet van man. Mag sowieso weinig van hem, hij vindt dat ik het niet goed doe Maar zelf heeft hij er weer te weinig tijd voor, dus vaak komt het er niet van. En het zijn van die klussen die je zo lekker tussendoor kunt doen

He, zo'n vent heb ik ook! Dus ik had geen anti-sliptape op de trap geplakt omdat ik niet zo netjes recht kan knippen en plakken. Maar hij deed het steeds ook niet, tape lag al 3 weken klaar. En toen donderde ik helemaal van boven naar beneden met een zeer warm achterwerk en een blauwe elleboog tot gevolg... Had nog erger gekund natuurlijk, of 1 van de opa's/oma's of kinderen (of beide..) Maar toch. Volgende dag heb ik het dus toch gedaan, niet helemaal recht dan maar.

quote:lau72 schreef op 21 januari 2010 @ 11:07:

En bij ons thuis staan nu geloof ik ook drie wasmanden vol schone was te wachten

Ik heb hulp in de huishouding sinds vorige week! En die heeft vanochtend het hele huis gezogen en gedweild, de wc's en de badkamer gesopt en minstens een kubieke meter schone was opgevouwen, jippie! Nou alleen nog even een paar stapels in de kasten leggen.

-Die kont trouwens -

En wat staan jullie toch allemaal vroeg op! Ik vind 7.30u al barbaars
quote:Dokkie schreef op 21 januari 2010 @ 22:09:

En wat staan jullie toch allemaal vroeg op! Ik vind 7.30u al barbaars Ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven