Dommer dan je bent!? Dat niet niet waar!
donderdag 29 januari 2009 om 11:54
Beste forummerts,
Gisteravond werd ik aangespoord door een topic. De nationale IQ test was er weer. Is dat niet enig! Ik las op het topic dat je test ook online kon maken. Nog leuker. Geluid van de gekke televisie uit. Karafje water, laptop erbij en gaan. Zelfverzekerd ga ik zitten, steek mijn haren op een knotje (je wilt je immers door niets laten afleiden), duw de poes aan de kant, zet mijn bril wat strakker op mijn neus en druk op start.
Ik zal ze eens iets laten zien.. smart ass little me!
Kennen jullie de uitdrukking 'zo traag als dikke stront?'
Dat was ik. Iedere keer als ik dacht dat ik het wist, kon ik niet meer klikken, waren mijn secondes op. Ik klikte op 'volgende' en concentreerde me. Met mijn muis naar het juiste antwoord.
Zo werkte ik alle vragen af. Niet alles ingevuld omwille van de traagheid, maar genoeg ingevuld waarvan ik overtuigd was dat ik het goed had ingevuld.
Uw score is 110. Wilt u dit uitprinten?
Uitprinten?
Een score van 110.
Dit klopt écht niet, maar dan ook écht niet.
Hallo, weten jullie niet hoe slim ik ben?
110 dan ben je 'gemiddeld'. Als ik ergens een tyfus hekel aan heb is het 'gemiddeld'. Ik houd niet van gemiddeld. Ik ben liever alles of niets.
De ene na de andere uitslag zie ik binnenkomen op het topic.
'Ik heb 136'
'Ik heb 142'
Ja en ik heb 176, nou goed!
'Die test klopt voor geen meter, iedereen scoort zo hoog.'
'Ja, je moet zeker 15 punten van je score afhalen, dan krijg je pas een werkelijk beeld.'
15 punten eraf. Ja ik hoef het niet uit te leggen hè. 110 minus 15 is precies 95 punten.
Zegge: vijfennegentig punten.
Daarover zegt Wikipedia: 85-99 Beneden Gemiddeld
Binnen tien minuten vlieg ik van gemiddeld naar beneden gemiddeld. Ik voel mijn blonde haren opeens als een handicap. Ik vind mijn altijd tuitende lippen opeens zo goedkoop. Ik ga uiteindelijk naar bed met een enorme steen in mijn maag.
Vanmorgen hoop ik of er medeforummerts van beneden gemiddeld niveau zich gemeld hebben. Niet dus. Ze durven niet of ze zijn er werkelijk niet. Ze zullen er toch wel zijn? Niet? Ik voel me het lelijke eendje die achter haar broertjes en zusjes aanzwom. Ik voel me alleen. Ik voel me opeens dom.
'Die IQ test is één grote grap!' roept een collega.
Oh.
Het is een grap!!
Het is écht een grap!
Ongekend. Wat een wending. En ik maar denken dat ik dom was.
Nog even en dan is het 1 april en zullen de bladen ermee gevuld zijn en dan ben ik officieel weer de állerállerslimste. Dus Forummerts die niet durven toegeven dat ze onder de 110 zitten, kom maar. Het is een grap. Het is niet eng. Je bent niet alleen. Meld je maar bij mij.
Gisteravond werd ik aangespoord door een topic. De nationale IQ test was er weer. Is dat niet enig! Ik las op het topic dat je test ook online kon maken. Nog leuker. Geluid van de gekke televisie uit. Karafje water, laptop erbij en gaan. Zelfverzekerd ga ik zitten, steek mijn haren op een knotje (je wilt je immers door niets laten afleiden), duw de poes aan de kant, zet mijn bril wat strakker op mijn neus en druk op start.
Ik zal ze eens iets laten zien.. smart ass little me!
Kennen jullie de uitdrukking 'zo traag als dikke stront?'
Dat was ik. Iedere keer als ik dacht dat ik het wist, kon ik niet meer klikken, waren mijn secondes op. Ik klikte op 'volgende' en concentreerde me. Met mijn muis naar het juiste antwoord.
Zo werkte ik alle vragen af. Niet alles ingevuld omwille van de traagheid, maar genoeg ingevuld waarvan ik overtuigd was dat ik het goed had ingevuld.
Uw score is 110. Wilt u dit uitprinten?
Uitprinten?
Een score van 110.
Dit klopt écht niet, maar dan ook écht niet.
Hallo, weten jullie niet hoe slim ik ben?
110 dan ben je 'gemiddeld'. Als ik ergens een tyfus hekel aan heb is het 'gemiddeld'. Ik houd niet van gemiddeld. Ik ben liever alles of niets.
De ene na de andere uitslag zie ik binnenkomen op het topic.
'Ik heb 136'
'Ik heb 142'
Ja en ik heb 176, nou goed!
'Die test klopt voor geen meter, iedereen scoort zo hoog.'
'Ja, je moet zeker 15 punten van je score afhalen, dan krijg je pas een werkelijk beeld.'
15 punten eraf. Ja ik hoef het niet uit te leggen hè. 110 minus 15 is precies 95 punten.
Zegge: vijfennegentig punten.
Daarover zegt Wikipedia: 85-99 Beneden Gemiddeld
Binnen tien minuten vlieg ik van gemiddeld naar beneden gemiddeld. Ik voel mijn blonde haren opeens als een handicap. Ik vind mijn altijd tuitende lippen opeens zo goedkoop. Ik ga uiteindelijk naar bed met een enorme steen in mijn maag.
Vanmorgen hoop ik of er medeforummerts van beneden gemiddeld niveau zich gemeld hebben. Niet dus. Ze durven niet of ze zijn er werkelijk niet. Ze zullen er toch wel zijn? Niet? Ik voel me het lelijke eendje die achter haar broertjes en zusjes aanzwom. Ik voel me alleen. Ik voel me opeens dom.
'Die IQ test is één grote grap!' roept een collega.
Oh.
Het is een grap!!
Het is écht een grap!
Ongekend. Wat een wending. En ik maar denken dat ik dom was.
Nog even en dan is het 1 april en zullen de bladen ermee gevuld zijn en dan ben ik officieel weer de állerállerslimste. Dus Forummerts die niet durven toegeven dat ze onder de 110 zitten, kom maar. Het is een grap. Het is niet eng. Je bent niet alleen. Meld je maar bij mij.
DTEEZ!

donderdag 21 januari 2010 om 17:12
Ben ik effe blij dat ik dit keer alle pagina's heb gelezen, ik had niet door dat het een oud topic was en wil al 7 pagina's roepen dat het aan je zwangerschapsdementie lag. Ehm... niet dus. Wat maar bewijst dat je niet altijd een test nodig hebt om aan te tonen dat je niet het scherpste mes in de la bent.
donderdag 21 januari 2010 om 17:20
donderdag 21 januari 2010 om 20:57

donderdag 21 januari 2010 om 21:20
Ik heb ooit een echte IQ-test gedaan en ik was zo tevreden over het resultaat dat ik hem nooit meer over heb durven doen, ik ben namelijk veel te bang om door de mand te vallen.....
Alleen mijn rekenvaardigheid schijnt die van een kleuter niet te overtreffen, dus dat is wel een minpuntje .
(ik had trouwens ook niet door dat dit een oud topic is, haha)
Alleen mijn rekenvaardigheid schijnt die van een kleuter niet te overtreffen, dus dat is wel een minpuntje .
(ik had trouwens ook niet door dat dit een oud topic is, haha)