Dommer dan je bent!? Dat niet niet waar!

29-01-2009 11:54 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummerts,

Gisteravond werd ik aangespoord door een topic. De nationale IQ test was er weer. Is dat niet enig! Ik las op het topic dat je test ook online kon maken. Nog leuker. Geluid van de gekke televisie uit. Karafje water, laptop erbij en gaan. Zelfverzekerd ga ik zitten, steek mijn haren op een knotje (je wilt je immers door niets laten afleiden), duw de poes aan de kant, zet mijn bril wat strakker op mijn neus en druk op start.

Ik zal ze eens iets laten zien.. smart ass little me!

Kennen jullie de uitdrukking 'zo traag als dikke stront?'

Dat was ik. Iedere keer als ik dacht dat ik het wist, kon ik niet meer klikken, waren mijn secondes op. Ik klikte op 'volgende' en concentreerde me. Met mijn muis naar het juiste antwoord.

Zo werkte ik alle vragen af. Niet alles ingevuld omwille van de traagheid, maar genoeg ingevuld waarvan ik overtuigd was dat ik het goed had ingevuld.

Uw score is 110. Wilt u dit uitprinten?

Uitprinten?

Een score van 110.

Dit klopt écht niet, maar dan ook écht niet.

Hallo, weten jullie niet hoe slim ik ben?

110 dan ben je 'gemiddeld'. Als ik ergens een tyfus hekel aan heb is het 'gemiddeld'. Ik houd niet van gemiddeld. Ik ben liever alles of niets.

De ene na de andere uitslag zie ik binnenkomen op het topic.

'Ik heb 136'

'Ik heb 142'

Ja en ik heb 176, nou goed!

'Die test klopt voor geen meter, iedereen scoort zo hoog.'

'Ja, je moet zeker 15 punten van je score afhalen, dan krijg je pas een werkelijk beeld.'

15 punten eraf. Ja ik hoef het niet uit te leggen hè. 110 minus 15 is precies 95 punten.

Zegge: vijfennegentig punten.

Daarover zegt Wikipedia: 85-99 Beneden Gemiddeld

Binnen tien minuten vlieg ik van gemiddeld naar beneden gemiddeld. Ik voel mijn blonde haren opeens als een handicap. Ik vind mijn altijd tuitende lippen opeens zo goedkoop. Ik ga uiteindelijk naar bed met een enorme steen in mijn maag.

Vanmorgen hoop ik of er medeforummerts van beneden gemiddeld niveau zich gemeld hebben. Niet dus. Ze durven niet of ze zijn er werkelijk niet. Ze zullen er toch wel zijn? Niet? Ik voel me het lelijke eendje die achter haar broertjes en zusjes aanzwom. Ik voel me alleen. Ik voel me opeens dom.

'Die IQ test is één grote grap!' roept een collega.

Oh.

Het is een grap!!

Het is écht een grap!

Ongekend. Wat een wending. En ik maar denken dat ik dom was.

Nog even en dan is het 1 april en zullen de bladen ermee gevuld zijn en dan ben ik officieel weer de állerállerslimste. Dus Forummerts die niet durven toegeven dat ze onder de 110 zitten, kom maar. Het is een grap. Het is niet eng. Je bent niet alleen. Meld je maar bij mij.
DTEEZ!
quote:Toet schreef op 29 januari 2009 @ 13:13:

http://bonebakker.punt.nl...7507&tbl_archief=#r312089Wat een nepperij zeg! Dan weet ik zeker dat er gewoon ook met IP adressen gesjoemeld wordt!
DTEEZ!
Intelligentie heeft ook te maken met interesse. Papalelie vindt geschiedenis interessant. Dus geef hem een test met geschiedenis, geografie, tour de France en 'krantvragen' en hij scoort gegarandeerd 200 ofzo. Ik zou in dat geval waarschijnlijk lager dan 50 scoren.

Andersom, zet er vragen neer over godsdienst (algemeen), kinderen, psychologie en taal, dan zou de score waarschijnlijk andersom zijn.

We hebben beiden hbo nivo. Dus de een is echt niet slimmer dan de ander. Ik kan ook gaatjes in de muur boren, en hij kan ook koken. Als het echt moet ....

Dat wat je interessant vindt, daar lees/leer je meer over. En dan kun je de vragen ook makkelijker beantwoorden.

Maar waar is die test??
quote:mamalelie schreef op 29 januari 2009 @ 13:24:

Intelligentie heeft ook te maken met interesse. Papalelie vindt geschiedenis interessant. Dus geef hem een test met geschiedenis, geografie, tour de France en 'krantvragen' en hij scoort gegarandeerd 200 ofzo. Ik zou in dat geval waarschijnlijk lager dan 50 scoren.

Andersom, zet er vragen neer over godsdienst (algemeen), kinderen, psychologie en taal, dan zou de score waarschijnlijk andersom zijn.

We hebben beiden hbo nivo. Dus de een is echt niet slimmer dan de ander. Ik kan ook gaatjes in de muur boren, en hij kan ook koken. Als het echt moet ....

Dat wat je interessant vindt, daar lees/leer je meer over. En dan kun je de vragen ook makkelijker beantwoorden.

Maar waar is die test??

Jij weet niet wat een IQ-test is?

Dat is geen prijsvraag, maar een test die cognitieve vermogens toetst. Onafhankelijk van interesses dus.
Ik ben veel te bang dat er 85 uit zo'n test komt en doe het dus gewoon niet.

Ik snap bekende nederlanders niet die daar op televisie zo'n test gaan zitten doen. Never nooit niet, dat ik dat zou doen.

Maar Djoels, op de BNN site staat dit over één van de bn-er deelnemers:

"Mariko Peters

Met een rechtenstudie en een studie Japanse literatuur op je cv kom je zeker niet dom over. Nu zit Mariko in de Tweede kamer voor Groen Links. Met zulke brains zal ze vast bij de beste van de IQ klas horen.

IQ: 111"

Zij heeft dus 111, dat is maar één punt meer dan jij. Ik denk niet dat iemand die japanse literatuur heeft gestudeerd dom is.
@Djoels, weet je wel dat het hebben van een hoge IQ-test score er alleen maar op wijst dat je goed bent in het maken van IQ-testjes? Verder zegt het niets over het gebruik van je intelligentie!
Ga door, ga door....... mijn dag wordt steeds kleurrijker!
DTEEZ!
En dan ben je dom. Wat dan nog?

quote:__justme__ schreef op 29 januari 2009 @ 13:27:

[...]

Jij weet niet wat een IQ-test is?

Dat is geen prijsvraag, maar een test die cognitieve vermogens toetst. Onafhankelijk van interesses dus.

Het is niet geheel onafhankelijk van interesses, er zijn namelijk interesses die tot training van typische IQ-test vraagstukjes leiden. Het is wel onafhankelijk van feitenkennis.

Het maakt dus niet uit of je goed bent in Triviant of niet, als je je brein wilt trainen voor IQ-tests kun je beter gaan schaken.
Ik ben heel erg goed in dit soort testjes. Verder ben ik niet zo heel slim, maar dat weet verder niemand omdat ik de testjes zo goed kan maken
Overigens ondervind ik geen hinder in het dagelijks leven van mijn dommigheid. Eerder juist het tegendeel.
Sorry djoels.

Ik had 144 .

Maar troost je,in het dagelijks leven doe ik geen zak met de zogenaamde intelligentie.

Ik heb maar een Mavodiploma,ben een huismuts en psychisch gestoord.

Opscheppen met mijn hoge score is het enige wat ik heb.

Dat is pas triest
En al mijn posts op het forum bevatten minstens 2 taalfouten en vaker meer.
De IQ test op van BNN lijkt op geen enkele wijze op een echte IQtest.Het resultaat zegt dus ook niets...

Ik heb zelf een officiele IQ test gedaan en die op BNN was echt heel veel gemakkelijker. Vragen over de juiste volgorde van lapdance foto's horen niet bij de officiele vraagstelling :-) Waarbij het dus logisch is dat iedereen op de BNN test hoger scoort dan 'echt' is. Sorry ongelukkig geformuleerd. Ik bedoel alleen maar dat de test niet lijkt op de officiele test en de uitslag dus ook niet je IQ is. Dat kan een opsteker zijn voor degenen die nu laag scoren...en voor degenen die nu hoog scoren een aanmoediging eens een echte test te doen bijvoorbeeld via www.mensa.nl
schorpioentje29 wijzigde dit bericht op 29-01-2009 16:30
Reden: lomp geformuleerd
% gewijzigd
quote:schorpioentje29 schreef op 29 januari 2009 @ 14:28:

en die op BNN was echt heel veel gemakkelijker.

Waarbij het dus logisch is dat iedereen op de BNN test hoger scoort dan 'echt' is. Mag ik je vriendelijk verzoeken niet meer terug te keren op dit topic. Dank je.
DTEEZ!
Iry, 144! Wauw..... ze zeggen toch wel eens dat je hoogbegaafd bent dat je dan een beetje spinsels hebt in je hoofd..... is dat dan wat er bij jou aan de hand is!
DTEEZ!
quote:Nijntje schreef op 29 januari 2009 @ 14:12:

En dan ben je dom. Wat dan nog? Dan moet ik mijn praatjes aanpassen. Mijn 'hele verhaal' aanpassen... alles in mijn leven draait namelijk om mijn zogenaamde IQ.... die er dan achteraf niet blijkt te zijn.. Das lullig. net zoiets als zingen dat je opa de mosselman is, terwijl hij nog nooit in Scheveningen is geweest!!
DTEEZ!
Ik kom uit op.... 124....

Had mijzelf toch hoger ingeschat
quote:Shebyte schreef op 29 januari 2009 @ 14:48:

Ik kom uit op.... 124....

Had mijzelf toch hoger ingeschat

Hupsakee, achteraan de klaagrij gaan staan jij.

Oh wacht. Er is geen rij. Alleen ik sta er want de rest heeft zo retehoog gescoord!
DTEEZ!
Ik vond trouwens sommige vragen echt lastig Die met dat filmpje door Amsterdam, ik snapte er geen reet van
Ja dat filmpje....

Ik maar tellen..... ik begin ergens ik zie een zijstraat rechts, nog eentje rechts, dan naar links over een brug... daarna kreeg ik het kaartje, moest ik dus wel het startpunt weten. En toen ik dacht dat ik dat had waren mijn secondes op.

Gezeik ook, iedereen heeft toch tomtom man. Tjezus.
DTEEZ!
Hmm jij bent er dus wel achter gekomen wat het startpunt was? Daar ben ik nogsteeds niet achter hahaha
anoniem_20302 wijzigde dit bericht op 29-01-2009 15:02
Reden: En nog moeite met typen ook... *zucht*
% gewijzigd
Heerlijk stukje Djoels!

Troost je, ik ben officieel nog niet eens gemiddeld na het doen van de test. Ik ben nog net niet zwakbegaafd.

Eigenlijk zou ik van dit forum verbannen moeten worden aangezien dit bevolkt wordt door mensen met een Einstein IQ.

Kortom; Ik ben dom en gelukkig!
Ik weet niet eens hoe je iq spelt.
Iekú toch Eins....?

Zou jíj toch moeten weten!
Einstein schijnt z'n school niet eens afgemaakt te hebben.

Maar dat kan ook een broodje aap verhaal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven