Dommer dan je bent!? Dat niet niet waar!
donderdag 29 januari 2009 om 11:54
Beste forummerts,
Gisteravond werd ik aangespoord door een topic. De nationale IQ test was er weer. Is dat niet enig! Ik las op het topic dat je test ook online kon maken. Nog leuker. Geluid van de gekke televisie uit. Karafje water, laptop erbij en gaan. Zelfverzekerd ga ik zitten, steek mijn haren op een knotje (je wilt je immers door niets laten afleiden), duw de poes aan de kant, zet mijn bril wat strakker op mijn neus en druk op start.
Ik zal ze eens iets laten zien.. smart ass little me!
Kennen jullie de uitdrukking 'zo traag als dikke stront?'
Dat was ik. Iedere keer als ik dacht dat ik het wist, kon ik niet meer klikken, waren mijn secondes op. Ik klikte op 'volgende' en concentreerde me. Met mijn muis naar het juiste antwoord.
Zo werkte ik alle vragen af. Niet alles ingevuld omwille van de traagheid, maar genoeg ingevuld waarvan ik overtuigd was dat ik het goed had ingevuld.
Uw score is 110. Wilt u dit uitprinten?
Uitprinten?
Een score van 110.
Dit klopt écht niet, maar dan ook écht niet.
Hallo, weten jullie niet hoe slim ik ben?
110 dan ben je 'gemiddeld'. Als ik ergens een tyfus hekel aan heb is het 'gemiddeld'. Ik houd niet van gemiddeld. Ik ben liever alles of niets.
De ene na de andere uitslag zie ik binnenkomen op het topic.
'Ik heb 136'
'Ik heb 142'
Ja en ik heb 176, nou goed!
'Die test klopt voor geen meter, iedereen scoort zo hoog.'
'Ja, je moet zeker 15 punten van je score afhalen, dan krijg je pas een werkelijk beeld.'
15 punten eraf. Ja ik hoef het niet uit te leggen hè. 110 minus 15 is precies 95 punten.
Zegge: vijfennegentig punten.
Daarover zegt Wikipedia: 85-99 Beneden Gemiddeld
Binnen tien minuten vlieg ik van gemiddeld naar beneden gemiddeld. Ik voel mijn blonde haren opeens als een handicap. Ik vind mijn altijd tuitende lippen opeens zo goedkoop. Ik ga uiteindelijk naar bed met een enorme steen in mijn maag.
Vanmorgen hoop ik of er medeforummerts van beneden gemiddeld niveau zich gemeld hebben. Niet dus. Ze durven niet of ze zijn er werkelijk niet. Ze zullen er toch wel zijn? Niet? Ik voel me het lelijke eendje die achter haar broertjes en zusjes aanzwom. Ik voel me alleen. Ik voel me opeens dom.
'Die IQ test is één grote grap!' roept een collega.
Oh.
Het is een grap!!
Het is écht een grap!
Ongekend. Wat een wending. En ik maar denken dat ik dom was.
Nog even en dan is het 1 april en zullen de bladen ermee gevuld zijn en dan ben ik officieel weer de állerállerslimste. Dus Forummerts die niet durven toegeven dat ze onder de 110 zitten, kom maar. Het is een grap. Het is niet eng. Je bent niet alleen. Meld je maar bij mij.
Gisteravond werd ik aangespoord door een topic. De nationale IQ test was er weer. Is dat niet enig! Ik las op het topic dat je test ook online kon maken. Nog leuker. Geluid van de gekke televisie uit. Karafje water, laptop erbij en gaan. Zelfverzekerd ga ik zitten, steek mijn haren op een knotje (je wilt je immers door niets laten afleiden), duw de poes aan de kant, zet mijn bril wat strakker op mijn neus en druk op start.
Ik zal ze eens iets laten zien.. smart ass little me!
Kennen jullie de uitdrukking 'zo traag als dikke stront?'
Dat was ik. Iedere keer als ik dacht dat ik het wist, kon ik niet meer klikken, waren mijn secondes op. Ik klikte op 'volgende' en concentreerde me. Met mijn muis naar het juiste antwoord.
Zo werkte ik alle vragen af. Niet alles ingevuld omwille van de traagheid, maar genoeg ingevuld waarvan ik overtuigd was dat ik het goed had ingevuld.
Uw score is 110. Wilt u dit uitprinten?
Uitprinten?
Een score van 110.
Dit klopt écht niet, maar dan ook écht niet.
Hallo, weten jullie niet hoe slim ik ben?
110 dan ben je 'gemiddeld'. Als ik ergens een tyfus hekel aan heb is het 'gemiddeld'. Ik houd niet van gemiddeld. Ik ben liever alles of niets.
De ene na de andere uitslag zie ik binnenkomen op het topic.
'Ik heb 136'
'Ik heb 142'
Ja en ik heb 176, nou goed!
'Die test klopt voor geen meter, iedereen scoort zo hoog.'
'Ja, je moet zeker 15 punten van je score afhalen, dan krijg je pas een werkelijk beeld.'
15 punten eraf. Ja ik hoef het niet uit te leggen hè. 110 minus 15 is precies 95 punten.
Zegge: vijfennegentig punten.
Daarover zegt Wikipedia: 85-99 Beneden Gemiddeld
Binnen tien minuten vlieg ik van gemiddeld naar beneden gemiddeld. Ik voel mijn blonde haren opeens als een handicap. Ik vind mijn altijd tuitende lippen opeens zo goedkoop. Ik ga uiteindelijk naar bed met een enorme steen in mijn maag.
Vanmorgen hoop ik of er medeforummerts van beneden gemiddeld niveau zich gemeld hebben. Niet dus. Ze durven niet of ze zijn er werkelijk niet. Ze zullen er toch wel zijn? Niet? Ik voel me het lelijke eendje die achter haar broertjes en zusjes aanzwom. Ik voel me alleen. Ik voel me opeens dom.
'Die IQ test is één grote grap!' roept een collega.
Oh.
Het is een grap!!
Het is écht een grap!
Ongekend. Wat een wending. En ik maar denken dat ik dom was.
Nog even en dan is het 1 april en zullen de bladen ermee gevuld zijn en dan ben ik officieel weer de állerállerslimste. Dus Forummerts die niet durven toegeven dat ze onder de 110 zitten, kom maar. Het is een grap. Het is niet eng. Je bent niet alleen. Meld je maar bij mij.
DTEEZ!

donderdag 29 januari 2009 om 16:16
quote:muchacha schreef op 29 januari 2009 @ 15:45:
Lieve Leo, ik leef in pieken en dalen, had vroegah veel meer hersencellen whore.....
Lieverd, ik ben heel blij om je te zien en ik vind je heel slim hoor, een paar hersencellen meer of minder maakt mij niks uit.
Zit je nog in je eigen bar? Of was je echt een tijdje forumvrij?
Sorry voor het off topic Djoels....
Lieve Leo, ik leef in pieken en dalen, had vroegah veel meer hersencellen whore.....
Lieverd, ik ben heel blij om je te zien en ik vind je heel slim hoor, een paar hersencellen meer of minder maakt mij niks uit.
Zit je nog in je eigen bar? Of was je echt een tijdje forumvrij?
Sorry voor het off topic Djoels....

donderdag 29 januari 2009 om 16:18
quote:Donkeyshot schreef op 29 januari 2009 @ 16:06:
* ik heb de test ook gedaan en ik ga achter Djoels staan
maar dan bedoel ik ook: heel dicht achter Djoels ... *
Aaaah wat heerlijk, nóg een dommerdje!
Fijn hoor DS om met jou in eenzelfde hokje te zitten, al denk ik dat mijn hokje nog een hokje onder het hokje van Djoels en jou zat.....
* ik heb de test ook gedaan en ik ga achter Djoels staan
maar dan bedoel ik ook: heel dicht achter Djoels ... *
Fijn hoor DS om met jou in eenzelfde hokje te zitten, al denk ik dat mijn hokje nog een hokje onder het hokje van Djoels en jou zat.....

donderdag 29 januari 2009 om 16:58
donderdag 29 januari 2009 om 16:59
quote:eleonora schreef op 29 januari 2009 @ 16:18:
[...]
Fijn hoor DS om met jou in eenzelfde hokje te zitten, al denk ik dat mijn hokje nog een hokje onder het hokje van Djoels en jou zat.....Dus nu sta ik tussen Djoels en Eleonora in ..... dom zijn is best gezellig ...
[...]
Fijn hoor DS om met jou in eenzelfde hokje te zitten, al denk ik dat mijn hokje nog een hokje onder het hokje van Djoels en jou zat.....Dus nu sta ik tussen Djoels en Eleonora in ..... dom zijn is best gezellig ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 29 januari 2009 om 17:11
Weet je djoels,
Die IQ test zegt alleen iets over de inzichten die je bezit.
Niets over wie je bent als persoon.
Hoe je omgaat met je medemens,of je warm,vriendelijk of humor hebt.
Of je een doorzetter bent,behulpzaam of heerlijk kan koken.
Je lief bent,goed kan luisteren naar anderen,gul bent naar de minderbedeelden.
Je leuk gezelschap bent,gastvrij,creatief of een goede gesprekspartner bent.
Al deze eigenschappen (en er zijn er vast meer te bedenken)
Maakt je een mooi mens.
Bovendien zijn er mensen met een hoog IQ die totaal niets doen met dit "talent"
En je hebt mensen met een lager IQ die het beste uit zichzelf weten te halen door niet op te geven en een doel nastreven omdat het hun passie is of ambitie.
IQ...totaal niet boeiend.
Die IQ test zegt alleen iets over de inzichten die je bezit.
Niets over wie je bent als persoon.
Hoe je omgaat met je medemens,of je warm,vriendelijk of humor hebt.
Of je een doorzetter bent,behulpzaam of heerlijk kan koken.
Je lief bent,goed kan luisteren naar anderen,gul bent naar de minderbedeelden.
Je leuk gezelschap bent,gastvrij,creatief of een goede gesprekspartner bent.
Al deze eigenschappen (en er zijn er vast meer te bedenken)
Maakt je een mooi mens.
Bovendien zijn er mensen met een hoog IQ die totaal niets doen met dit "talent"
En je hebt mensen met een lager IQ die het beste uit zichzelf weten te halen door niet op te geven en een doel nastreven omdat het hun passie is of ambitie.
IQ...totaal niet boeiend.
donderdag 29 januari 2009 om 17:14
donderdag 29 januari 2009 om 17:22
donderdag 29 januari 2009 om 17:24
Da's waar, Iry. Ik ben erg goed met taal en ruimtelijk inzicht. Maar wat heb je daar nu aan? Ik heb ooit 148 gescoord. Ik geloof trouwens heilig dat ik dat nooit meer zou scoren, want ik heb serieus waar iets teveel gezopen.
Ik heb ooit weleens een stukje van die BNN-test gezien, en sommige onderdelen waren extreem veel simpeler, maar andere zaken waren geloof ik zoiets als geheugentestjes. Ik begrijp niet wat dat erin doet.
Djoels, Donkey en Leo: ik heb jullie heel hoog zitten als mensen, en ik vind jullie een stuk slimmer dan dat ik zelf ben to be honest. Sowieso zijn jullie goed met taal, zowel met grammatica als interpunctie. Dat zegt voor mij al veel. Dat is ook een vorm van intelligentie en analytisch denkvermogen. Gezien de vreselijke staat van taalkennis onder ongeveer 98% van de mensen in Nederlandse gebieden (ik zwijg over andere taalgebieden), mag dat een prestatie heten.
Ik heb ooit weleens een stukje van die BNN-test gezien, en sommige onderdelen waren extreem veel simpeler, maar andere zaken waren geloof ik zoiets als geheugentestjes. Ik begrijp niet wat dat erin doet.
Djoels, Donkey en Leo: ik heb jullie heel hoog zitten als mensen, en ik vind jullie een stuk slimmer dan dat ik zelf ben to be honest. Sowieso zijn jullie goed met taal, zowel met grammatica als interpunctie. Dat zegt voor mij al veel. Dat is ook een vorm van intelligentie en analytisch denkvermogen. Gezien de vreselijke staat van taalkennis onder ongeveer 98% van de mensen in Nederlandse gebieden (ik zwijg over andere taalgebieden), mag dat een prestatie heten.