slijtage hakken
donderdag 21 januari 2010 om 22:49
Ik baal er altijd van dat de hakken van mn pumps zo snel slijten.
Na een paar weken is de schoen nog goed maar moet je ze weggooien omdat die hele hak afgesleten is en je alleen nog op zo'n ijzeren pin loopt.
Nu hoorde ik van een collega iets over hakbeschermers of een koperen plaatje onder je hak laten slaan...?
Maar op internet kan ik hier weinig over vinden.....wie weet hier meer van?
Na een paar weken is de schoen nog goed maar moet je ze weggooien omdat die hele hak afgesleten is en je alleen nog op zo'n ijzeren pin loopt.
Nu hoorde ik van een collega iets over hakbeschermers of een koperen plaatje onder je hak laten slaan...?
Maar op internet kan ik hier weinig over vinden.....wie weet hier meer van?
donderdag 21 januari 2010 om 23:39
Help me even... wat voor hakken heb je? Echt smalle hakken waar alleen zo'n dopje onder zit, of van die brede? Die dopjes kan de schoenmaker echt prima vervangen, dat laat ik altijd doen! Overigens kunnen grotere hakken ook prima vervangen worden, maar die zijn dan weer duurder.
Ennuhm... heb je nou serieus pumps weggegooid omdat de hakken eronder weg waren?!
Ennuhm... heb je nou serieus pumps weggegooid omdat de hakken eronder weg waren?!
vrijdag 22 januari 2010 om 00:17
Ik had ooit n werkster die vrolijk doorliep op versleten hakken. Toen ik ontdekte dat m'n houten vloer net een (mini)poffertjespan was geworden, heb ik haar snel de laan uitgestuurd.
Naast de eerder genoemde schoenmaker, zou je ook bij aanschaf al na kunnen denken over onderhoud, dunne hakken raken veel sneller beschadigd dan blokhakken. Maar ja, als je verliefd wordt op een onpraktisch paar...... been there, done that.
Naast de eerder genoemde schoenmaker, zou je ook bij aanschaf al na kunnen denken over onderhoud, dunne hakken raken veel sneller beschadigd dan blokhakken. Maar ja, als je verliefd wordt op een onpraktisch paar...... been there, done that.
vrijdag 22 januari 2010 om 00:22
Tussen schoenmakers onderling zit trouwens een hoop prijsverschil. De moeite waard om een beetje rond te kijken in ieder geval, ik had een schoenmaker die het voor 4,00 per paar deed en eentje die daar 11 euro voor durfde te vragen. Dus als je vaker gaat, is het de moeite waard om even te kijken waar je het goedkoopst uit bent.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 22 januari 2010 om 08:28
vrijdag 22 januari 2010 om 10:07
Ik vind sowieso de kwaliteit van zolen en hakken dramatisch. Ik koop meestal laarzen van Lamica (want, smalle schacht), en die zijn meestal zo rond de ¤150 euro. Dan breng ik ze daarna meteen weg om een nieuwe hak er onder te zetten want de hak die er dan onder zit is gewoon plastic. Dan tik je zo lekker hard op de grond en heb het idee dat het ook niet goed is voor ons laminaat. Vervolgens kan ik een maand of drie later weer de voorkant vervangen omdat de rand die rond de neus loopt weg is.