Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
donderdag 21 januari 2010 om 22:11
Ik kom nu erg aan borduren toe.... aangezien ik het een tijd erg druk had is het fijn om weer wat centimeters te maken. Ware het niet dat ik in mijn niet-alertheid elke dag een groot stuk uit moet halen omdat ik weer een fout gemaakt heb. Het blijft een geduldklus. Monnikenwerk zeg maar
Wat lezen betreft... ik ben aan het lezen in De wereld van Sofie (dat geeft weer stof tot nadenken bij het borduren). Verder hoor ik elke dag een klokje om 12 uur afgaan....Was een kadootje van het vrijwilligerswerk, maar ik weet niet hoe ik dat alarm af moet zetten. Een collega van mij heeft hetzelfde probleem met dat klokje dus helemaal dom ben ik niet. Normaal hoor ik dat ding niet afgaan, tegenwoordig ben ik rond die tijd wel ergens. Of het nu op werk, de sportschool of iets anders is. Grappig om dat contrast te merken. Soms gaat de tijd heel traag en dan opeens zijn de uren voorbijgevlogen.
Wurm, ik weet dat in ´mijn tijd´ aanmelden vrij standaard was. Dat het bij jou niet gebeurt geeft aan dat jij zeer verantwoord met je zwangerschap omgaat. Beschouw het maar als een compliment... Ket blijft wrang dat je als je eenmaal in beeld bent bij hulpverlening je jezelf moet bewijzen, terwijl als je onder de radar zit je van alles en nog wat kan flikken wat slecht voor jezelf en het kindje is.
Ier, helpen de medicijnen een beetje? Fladder maar lekker rond, dat maakt jou tot een mooie vlinder toch.
Wat lezen betreft... ik ben aan het lezen in De wereld van Sofie (dat geeft weer stof tot nadenken bij het borduren). Verder hoor ik elke dag een klokje om 12 uur afgaan....Was een kadootje van het vrijwilligerswerk, maar ik weet niet hoe ik dat alarm af moet zetten. Een collega van mij heeft hetzelfde probleem met dat klokje dus helemaal dom ben ik niet. Normaal hoor ik dat ding niet afgaan, tegenwoordig ben ik rond die tijd wel ergens. Of het nu op werk, de sportschool of iets anders is. Grappig om dat contrast te merken. Soms gaat de tijd heel traag en dan opeens zijn de uren voorbijgevlogen.
Wurm, ik weet dat in ´mijn tijd´ aanmelden vrij standaard was. Dat het bij jou niet gebeurt geeft aan dat jij zeer verantwoord met je zwangerschap omgaat. Beschouw het maar als een compliment... Ket blijft wrang dat je als je eenmaal in beeld bent bij hulpverlening je jezelf moet bewijzen, terwijl als je onder de radar zit je van alles en nog wat kan flikken wat slecht voor jezelf en het kindje is.
Ier, helpen de medicijnen een beetje? Fladder maar lekker rond, dat maakt jou tot een mooie vlinder toch.
vrijdag 22 januari 2010 om 17:40
Goeie vraag Hank!
MOmenteel wel goed geloof ik, blij dat het weekend is, dat er een tijd niets is, dat de dag erop zit.
Kon vandaag ook wel weer genieten van het werken enzo.
Gister was het daarentegen weer drama, janken, gieren en brullen.
Echt, ik zweer je. GTST is er niets bij.
(daar zou ik in moeten zitten btw. M'n leven is net een soap, en ik ben one big dramaqueen!)
MOmenteel wel goed geloof ik, blij dat het weekend is, dat er een tijd niets is, dat de dag erop zit.
Kon vandaag ook wel weer genieten van het werken enzo.
Gister was het daarentegen weer drama, janken, gieren en brullen.
Echt, ik zweer je. GTST is er niets bij.
(daar zou ik in moeten zitten btw. M'n leven is net een soap, en ik ben one big dramaqueen!)
vrijdag 22 januari 2010 om 18:52
Hoe gaat het met jullie?
Ik heb net een telefoontje gepleegd met een stal waar ze nog paarden hebben om te verzorgen(zij hadden mij gemailed)Ik ga morgenmiddag kijken!Het is iig dichterbij dan het andere adres (dat is ook de reden waarom ik nog verder kijk)Maar verder weet ik nog niets dus hoop morgen meer tehoren.Mijn zus attendeerde mij erop om deze mensen ook nog tebellen dat dat niet raar is tov. die andre mensen.Hun eisen dingen maar ik kan ook een beetje kritisch zijn en dat ik me daar niet schuldig over hoef tevoelen zoiets..
Verder gefitnessed vandaag met een vriendin van de zelfhelpgroep en dat doet me goed!Ben nu al een beetje zenuwachtig voor morgen(..)
Ik heb net een telefoontje gepleegd met een stal waar ze nog paarden hebben om te verzorgen(zij hadden mij gemailed)Ik ga morgenmiddag kijken!Het is iig dichterbij dan het andere adres (dat is ook de reden waarom ik nog verder kijk)Maar verder weet ik nog niets dus hoop morgen meer tehoren.Mijn zus attendeerde mij erop om deze mensen ook nog tebellen dat dat niet raar is tov. die andre mensen.Hun eisen dingen maar ik kan ook een beetje kritisch zijn en dat ik me daar niet schuldig over hoef tevoelen zoiets..
Verder gefitnessed vandaag met een vriendin van de zelfhelpgroep en dat doet me goed!Ben nu al een beetje zenuwachtig voor morgen(..)
vrijdag 22 januari 2010 om 22:50
Kijk, gespreide kansen Sponge! Goedzo! Gewoon kijken waar het voor jou goed voelt.
Ik vrees trouwens dat ik zonder hormonen ook een dramaqueen ben hoor.
Net wel heel lekker met beste vriendin 2,5 uur zitten bellen.
En ja, we hadden even 5 minuten op de fiets kunnen stappen, maar dit was wel èrrug makkelijk en lui zo. En precies waar we behoefte aan hadden.
Ik vrees trouwens dat ik zonder hormonen ook een dramaqueen ben hoor.
Net wel heel lekker met beste vriendin 2,5 uur zitten bellen.
En ja, we hadden even 5 minuten op de fiets kunnen stappen, maar dit was wel èrrug makkelijk en lui zo. En precies waar we behoefte aan hadden.
zondag 24 januari 2010 om 10:07
Wat je vertelt doet me denken dat het af en toe te veel is voor je om te werken . Daar raak je ook van over je theewater, of dat nu besmet is met zwangerschapshormonen of niet.
Dat urenanlang aan de telefoon hangen daar heb ik ook een handje van en bel het liefst met de vaste lijn, scheelt erg veel kosten.
Sponge, ik had vandaag ook willen sporten, spinnen om precies te zijn. Maar ben nog steeds een postvirale vaatdoek, dus ik ga zo kijken of ik een blokje om kan. Succes met het zoeken naar een verzorgpaard, de aanhouder wint!
voor iedereen hier!
Dat urenanlang aan de telefoon hangen daar heb ik ook een handje van en bel het liefst met de vaste lijn, scheelt erg veel kosten.
Sponge, ik had vandaag ook willen sporten, spinnen om precies te zijn. Maar ben nog steeds een postvirale vaatdoek, dus ik ga zo kijken of ik een blokje om kan. Succes met het zoeken naar een verzorgpaard, de aanhouder wint!
voor iedereen hier!
zondag 24 januari 2010 om 11:57
Goffer de Goffer, krijg ik een brief dat ik teveel bijverdient heb en daarom mn studiefinanciering terug moet betalen.
Aargh.
Snappen die pipo's dan niet dat ik nà het afstuderen een wajong aangevraagd heb, en niet tijdens het studeren. (vond ik zelf altijd al zo netjes) maar nee, ze rekenen daar weer per kalenderjaar hoor....
Grrrrrrrr.
Aargh.
Snappen die pipo's dan niet dat ik nà het afstuderen een wajong aangevraagd heb, en niet tijdens het studeren. (vond ik zelf altijd al zo netjes) maar nee, ze rekenen daar weer per kalenderjaar hoor....
Grrrrrrrr.

maandag 25 januari 2010 om 12:24
Tnx voor t medeleven.
Ben maar in de foon geklommen eerst, maar idd, er moeten kopieen en een pen aan te pas komen. Grrr.
Als ik ergens een bloedhekel aan heb....
Balen Appel, dat je ook in de instantie-molen gaat komen. Hoewel de (financiele) hulp die ze bieden natuurlijlk wèl prettig is.
Ik raad je nu vast aan om àlle brieven (en ze sturen er voor elke poep en zucht èèn) te bewaren. Voor jezelf, en voor miscommunicatie.
Hoe is het met iedereen verder? T is zo stil?
Ikke mag vanmiddag weer naar de KK.
Ben maar in de foon geklommen eerst, maar idd, er moeten kopieen en een pen aan te pas komen. Grrr.
Als ik ergens een bloedhekel aan heb....
Balen Appel, dat je ook in de instantie-molen gaat komen. Hoewel de (financiele) hulp die ze bieden natuurlijlk wèl prettig is.
Ik raad je nu vast aan om àlle brieven (en ze sturen er voor elke poep en zucht èèn) te bewaren. Voor jezelf, en voor miscommunicatie.
Hoe is het met iedereen verder? T is zo stil?
Ikke mag vanmiddag weer naar de KK.

maandag 25 januari 2010 om 15:00
Ik oooook!
Mijn ingewanden hebben ondertussen wel goed kennisgemaakt met hem/haar, want hij parkeert zijn kleine kontje het liefst in mn maag, lies, of ergens anders waar het lekker drukt.
Wel heel schattig overigens, dat er nu regelmatig een hoofdje of stukje rug ofzo uitsteekt en voelbaar is in mn buik.
Mijn ingewanden hebben ondertussen wel goed kennisgemaakt met hem/haar, want hij parkeert zijn kleine kontje het liefst in mn maag, lies, of ergens anders waar het lekker drukt.
Wel heel schattig overigens, dat er nu regelmatig een hoofdje of stukje rug ofzo uitsteekt en voelbaar is in mn buik.
maandag 25 januari 2010 om 20:01
maandag 25 januari 2010 om 20:34
Even een en brengen (neem maar naar keuze).
Druk bezig. Ik maak een nieuwe hyve (medeschrijfster van hier heeft 'm al ontdekt!), heel leuk om te doen en nu echt de tijd daarvoor.
Vandaag PMT gehad, was goed.
Ik vind de therapie op het moment te privé om daar hier over te schrijven. Woensdag intake voor de EMDR. Ja, ineens zo snel al!
Liefs voor jullie allemaal.
Druk bezig. Ik maak een nieuwe hyve (medeschrijfster van hier heeft 'm al ontdekt!), heel leuk om te doen en nu echt de tijd daarvoor.
Vandaag PMT gehad, was goed.
Ik vind de therapie op het moment te privé om daar hier over te schrijven. Woensdag intake voor de EMDR. Ja, ineens zo snel al!
Liefs voor jullie allemaal.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 25 januari 2010 om 22:17
Wat goed dat je het voor jezelf veilig houdt door hier niet over je therapie te schrijven EV! Zorg jij even goed voor jezelf!
Waarover gaat je nieuwe hyve?
Ben nu wel nieuwsgierig...
Sponge, ook al ziek? Volgens mij heerst er hier een topic-bacterie ofzo, en wordt iedereen om beurten geveld. Hoop dat de dokter morgen wat voor je kan doen. En dan rustig aan he!!!
Appeltje, hoe was je therapie? En je dag?
Bij de KK was het okee.
Hij beet nog steeds niet, en zat bijna niet aan me. JeeJ.
Wurmini doet het geweldig, wriemelt vrolijk in het rond en groeit als een tierelier. Jippie.
Nog fijner is dat de KK ook wat vertrouwen in mij lijkt te krijgen ondertussen. Hij gaf aan dat hij het prettig vond dat ik zelf kwam met vragen, en open informatie gaf over hoe het met me ging. (gaf aan dat ik flink aan het vechten was tegen depressie)
En ook dat ik dat bij de hulpverlenging aangegeven had vond ie adequaat.
Hehe. Pfff. Daar was ik wel aan toe.
Eindelijk eens iemand die me een verstandige aanstaande moeder vindt.
Omdat we laat uit het ziekenhuis waren lekker aangeschoven bij schoonouders zodat ik niet hoefde te koken.
Druk, maar erg gezellig.
Voelde me even niet zo eenzaam en ietsje lichter.
Ik geef er nog een bloemetje bij: kunnen jullie een bosje verzamelen!
Waarover gaat je nieuwe hyve?
Ben nu wel nieuwsgierig...
Sponge, ook al ziek? Volgens mij heerst er hier een topic-bacterie ofzo, en wordt iedereen om beurten geveld. Hoop dat de dokter morgen wat voor je kan doen. En dan rustig aan he!!!
Appeltje, hoe was je therapie? En je dag?
Bij de KK was het okee.
Hij beet nog steeds niet, en zat bijna niet aan me. JeeJ.
Wurmini doet het geweldig, wriemelt vrolijk in het rond en groeit als een tierelier. Jippie.
Nog fijner is dat de KK ook wat vertrouwen in mij lijkt te krijgen ondertussen. Hij gaf aan dat hij het prettig vond dat ik zelf kwam met vragen, en open informatie gaf over hoe het met me ging. (gaf aan dat ik flink aan het vechten was tegen depressie)
En ook dat ik dat bij de hulpverlenging aangegeven had vond ie adequaat.
Hehe. Pfff. Daar was ik wel aan toe.
Eindelijk eens iemand die me een verstandige aanstaande moeder vindt.
Omdat we laat uit het ziekenhuis waren lekker aangeschoven bij schoonouders zodat ik niet hoefde te koken.
Druk, maar erg gezellig.
Voelde me even niet zo eenzaam en ietsje lichter.
Ik geef er nog een bloemetje bij: kunnen jullie een bosje verzamelen!