***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh muis wat kan ik me goed voorstellen dat je het spannend vindt. Ik ben voor ieder anders bevalling ook altijd zenuwachtig hoor. En die geboortedata zijn wel heel bijzonder!
Een dikke knuffel aan degene die het kunnen gebruiken.

Muis wat spannend dat je zusje haar vliezen gebroken zijn.

Vriend gaat akkoord met kleuterdans. Nu de dame die lesgeeft nog zien te bereiken.

Duimen jullie morgen voor me, want dan moet ik s ochtends om 10 u gaan solliciteren voor die baan voor langdurig werklozen. Hoop dat de testen wat meevallen.
Witch, wat leuk dat Xander gaat kleuterdansen. Op het kdv van Zahra hebben ze ook een aantal weken peuterdansen gegeven en Zahra vond het ook heel leuk. Ik duim voor je morgen!

Een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Muis, zo gek is het niet dat je je zo voelt hoor, het is niet niks zo'n operatie. Ik heb het er zelf ook moeilijk mee gehad en ik heb er nog minstens 2 te gaan (1 x van Zahra en 1 x van Yasemin en dan is het hopelijk klaar).

Drop, wat naar dat je een conflict met je collega had, is het nu wel opgelost?

Ik werd vandaag door mijn leidinggevende opgebeld om te vragen hoe het ging. Ik zei dat ik me nog niet goed voelde en hij zei dat ze binnenkort een gesprek wat me wilden, ik moest zelf maar aangeven of ik er aan toe was. Ik denk dat ik wel kan raden waar het over gaat. Ik ben bij de advocate geweest dinsdag en die zegt dat ik juridisch geen kans maak om het aan te vechten, ik zou alleen een brief kunnen sturen waarin ik ze aanspreek op hun gedrag. het is in moreel opzicht niet netjes hoe ze me behandeld hebben dus daar zou ik ze nog wel op een nette manier op aan kunnen spreken. Die advocate kan het dan zo formuleren dat het later niet tegen me gebruikt zou kunnen worden. Ik moet er wel ff over nadenken want als die advocate het doet zit er wel een fikse rekening aan vast denk ik.
Witch, wat leuk dat Xander gaat kleuterdansen. Op het kdv van Zahra hebben ze ook een aantal weken peuterdansen gegeven en Zahra vond het ook heel leuk. Ik duim voor je morgen!

Een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Muis, zo gek is het niet dat je je zo voelt hoor, het is niet niks zo'n operatie. Ik heb het er zelf ook moeilijk mee gehad en ik heb er nog minstens 2 te gaan (1 x van Zahra en 1 x van Yasemin en dan is het hopelijk klaar).

Drop, wat naar dat je een conflict met je collega had, is het nu wel opgelost?

Ik werd vandaag door mijn leidinggevende opgebeld om te vragen hoe het ging. Ik zei dat ik me nog niet goed voelde en hij zei dat ze binnenkort een gesprek wat me wilden, ik moest zelf maar aangeven of ik er aan toe was. Ik denk dat ik wel kan raden waar het over gaat. Ik ben bij de advocate geweest dinsdag en die zegt dat ik juridisch geen kans maak om het aan te vechten, ik zou alleen een brief kunnen sturen waarin ik ze aanspreek op hun gedrag. het is in moreel opzicht niet netjes hoe ze me behandeld hebben dus daar zou ik ze nog wel op een nette manier op aan kunnen spreken. Die advocate kan het dan zo formuleren dat het later niet tegen me gebruikt zou kunnen worden. Ik moet er wel ff over nadenken want als die advocate het doet zit er wel een fikse rekening aan vast denk ik.
Conflict met collega is wel opgelost hoor, maar het was wel even heftig en ik vrees dat dit niet de laatste keer was dat er iets voor zal vallen tussen ons...

Bij de opvang wilden ze Fleur naar een andere lokatie sturen om daar naar de 3+ groep te gaan. Wij waren het daar niet mee eens ivm brengen en halen en tevens omdat we voor 1 oktober een plek op een andere lokatie voor beide kinderen hebben aangevraagd. Nu mogen ze al per 1 maart naar de nieuwe lokatie, dus dat is heel fijn! (ook veel dichter bij huis!!! kan ik lekker lopen)

Tjeempie, het zit iedereen niet echt mee op het moment he..... Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Dat van die opvang is dan wel fijn Drop, mooi dat het al per 1 maart is en dat het lekker dicht bij huis is.

Naar dat het niet zo lekker gaat met die collega. Ik heb daar ook erg veelmoeite mee (blijkt wel, want ik zit niet voor niks thuis)
Ik heb een neefje! Benjamin is vannacht geboren en ik ben nu helemaal hyper! (waarom heb ik gezegd dat mijn zusje altijd mocht bellen? Ik kan nu niet meer slapen!)
gefeliciteerd muis. En dat hyper zijn is terecht toch. Is toch weer ontlading

dat alles goed gegaan is.
Muis, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd tante spitsmuis

Lay : wat naar dat je geen schijn van kans hebt om dit aan te vechten.

Ben nu zelf ook een beetje zenuwachtig voor de testen en het gesprek. Hoop dat het meevalt.
Witch, succes!

Lay, jij ook succes. Wat naar dat je geen poot hebt om op te staan! Je kunt ze inderdaad een brief schrijven, maar ik denk niet dat dat veel uit zal halen. Misschien voel jij je beter als je per brief laat weten hoe rot je je voelt onder alles en dan vind ik het wel een goed idee!

Vanavond ga ik naar mijn verse neefje toe. Alles is goed gegaan en hij is in zeven uur tijd met de vacuumpomp en een knip geboren! Steijn en Huug vinden het geloof ik niet zo leuk dat ze nu grote neef zijn; Benjamin vinden ze een stomme naam (die naam stond destijds bij Mees ook op mijn shortlist. A. kon zich er niet in vinden.) en ze kunnen er niet zo veel mee. Het is ook wel erg abstract voor ze en ze hebben hem nog niet gezien, dus ik denk dat ze er ook niet heel veel van begrijpen.

Meesje kan het allemaal aan zijn kapotte billetjes roesten! Hij was blij dat hij kaas op brood had vanochtend. (ja, eten is belangrijker dan een nieuw neefje!)
Muis, gefeliciteerd met je neefje! Wel heftig zo'n vacuumpomp lijkt me. Hoop dat je zusje snel herstelt.
Muis, gefeliciteerd met je neefje! En dat ook nog op zo'n mooie dag, joepie!

Witchke, succes.

Drop en Lay dikke knuffel, werk troubles zijn niet leuk.

Hier valt het wel mee hoor. Ik moet nog even uitzoeken hoe het nu precies zit, maar bij meer dan 90 dagen ziek aan dezelfde ziekte krijg je over de volgende ziektedagen "maar" 80% uitbetaald. Maar ja, als ik niks doe is 80% natuurlijk altijd nog erg goed! Zit in 2009 echt net 1 dag boven die 90 dagen, da's een beetje stom, want ik heb gedurende de gehele zieke periode echt wel meer dan 1 dag gewerkt (alle mailtjes beantwoorden opgeteld).

Maar ja, regels zijn regels.

Ik heb momenteel een beetje een discussie met het ziekenhuis.

Had afgelopen dinsdag al een bericht dat het weggenomen stukje (3.3 cm bij 1.8 cm bij 1.6 cm), een soort van een reactie tegen waarschijnlijk het hechtmateriaal was (foreign body giant cell reaction). En dat er geen aanwijzingen zijn op tumoren.

Joepie, geweldig, helemaal te gek, champagne!

Maar ik begrijp alleen absoluut niet hoe ze aan deze conclusie komen. In de beschrijving van de patiënt hebben ze de belangrijkste resultaten niet opgenomen, en het lijkt of ze het weefsel maar een keer hebben doorgesneden. Dat terwijl een moedervlek al in x-tig stukjes wordt gesneden om zeker te zijn dat alles goed is.

Ik heb dus het idee dat de patholoog niet werkelijk heeft getest op metastasen, maar alleen heeft gekeken.

Heb alle artsen en de patholoog geschreven en uitgelegd waarom ik meer informatie wil (tot 2 keer toe een moedervlek weggehaald waarbij artsen zeiden dat het niks was, terwijl het een melanoom bleek, sentinel node waaruit niet met 100% zekerheid kon worden vastgesteld of het goed of niet goed was). En nu wacht ik dus al 2 dagen op antwoord!

Ik heb dat stuk alleen maar weg laten halen om het te testen op metastasen. Niet of aan te geven dat ze denken dat er niks is, ik wil het potdorie getest hebben.

Jullie merken het, ik ben gefrustreerd!
Hè Swiss, ik kan me je frustratie goed voorstellen, tuurlijk is het goed nieuws wat je gekregen hebt, maar door je vroegere ervaring vertrouw je die uitslag niet. Heel terecht in mijn ogen, ik hoop dat ze het alsnog uitgebreid gaan testen zodat je wat meer zekerheid krijgt. Dikke knuffel!
Muis, gefeliciteerd met je neef! We waren op dezelfde tijd wakker vannacht trouwens. Ik heb alleen bijgelezen en jij geschreven :-) (jij had ook echt nieuws!)

Ach jee, ja, dat kan ik me voorstellen Swiss. Goed dat je volhoudt! Zou ik ook doen in jouw situatie!

Die 90 dagen is nooit per kalender jaar hoor, dus het maakt niet uit dat het er in 2009 91 waren.. Tja, en 80% is inderdaad altijd nog beter dan niets. Maar vervelend is het wel, dan merk je maar weer dat Zwitserland sociaal gezien minder goed is dan Nederland. Niet dat ik dat slechter vind, maar je snapt me wel.

Ik moet koken. Het leven van een huisvrouw....
Ben net terug van de sollicitatie. De testen gingen me prima, en gesprek was ook goed. Blijkbaar was het niet erg common om met mijn ervaring zo lang werkloos te zijn, maar ja jullie kennen de redenen.

Is een soort van leerwerkbedrijf. Eerst 2 maanden opleiding. Dan werken en de zwaktes bijschroeven. Dan sollicitatietraining. En het kan zijn dat je ook wordt uitbesteedt voor een soort van stage bij een ander bedrijf, waar je dan nadien vast aan de slag kan. Verloning 1200-1300 netto.

Nu hebben ze een plaats om maandag op te starten. We waren met zijn vijven voor die plaats. Maar in juni komen er 12 plaatsen vrij. Meisjes duim voor me, heb der wel zin in. En als dit niet lukt, wie weet de baan van maandag wel.
Ben net terug van de sollicitatie. De testen gingen me prima, en gesprek was ook goed. Blijkbaar was het niet erg common om met mijn ervaring zo lang werkloos te zijn, maar ja jullie kennen de redenen.

Is een soort van leerwerkbedrijf. Eerst 2 maanden opleiding. Dan werken en de zwaktes bijschroeven. Dan sollicitatietraining. En het kan zijn dat je ook wordt uitbesteedt voor een soort van stage bij een ander bedrijf, waar je dan nadien vast aan de slag kan. Verloning 1200-1300 netto.

Nu hebben ze een plaats om maandag op te starten. We waren met zijn vijven voor die plaats. Maar in juni komen er 12 plaatsen vrij. Meisjes duim voor me, heb der wel zin in. En als dit niet lukt, wie weet de baan van maandag wel.
Witch, klinkt goed! Ik hoop voor je dat je de baan krijgt!

Swis, ik kan me je frustratie voorstellen. Ik zou me in jouw plaats denken dat ik niet serieus genomen wordt!

Bah. Hugo heeft zijn dag niet. Gisteravond vertikte hij het om te gaan slapen en hij is uiteindelijk van pure uitputting boven aan de trap in slaap gedonderd. Steijn is 's ochtends altijd het zonnetje in huis en was vroeg op, waardoor Huug ook (te) vroeg wakker werd en een humeur om op te schieten had. Ik was serieus blij dat hij vandaag naar de peuterspeelzaal ging, aangezien ik binnen een uur vier keer heel erg op mijn strepen heb moeten staan!

Het was niet anders vanmiddag. De leidster vertelde al dat Huugje erg moe was en aan het einde van de ochtend hard moest huilen. Het wurmpje wilde gewoon naar huis toe, aldus de leidster! Vanaf het moment van ophalen tot het naar bed gaan heb ik alleen maar strijd met Hugo gehad om de simpelste dingen: afruimen van de tafel, jas aan de kapstok hangen, schoenen onder de kapstok zetten, een tekening op de koelkast hangen (ik snap nog steeds niet wat er de hele tijd verkeerd ging met zijn olifantentekening!) en een schone luier omdoen.

Doorgaans, op goede dagen, liggen de jongens een drie kwartier na thuiskomst van de peuterspeelzaal in bed, maar vandaag heb ik ruim anderhalf uur over een boterhammetje eten, afruimen, schone luier en naar bed gedaan.

Hopelijk is Hugo vanmiddag wat beter gemutst, want Steijn en Mees schieten er wel heel erg bij in zo.
Jeetje Witchke, dat zou fijn zijn. Ik ga zeker voor je duimen.

Joepie, ik had net een telefoontje van de patholoog die me leek te begrijpen.

Ondanks dat ze eigenlijk geen aanleiding tot testen zag, gaat ze toch testen om metastasen! Joepie, waar een mens al niet blij mee kan zijn!

Vanaf woensdag kan ik de resultaten verwachten.
Gefeliciteerd met je neefje Muis!

Swiss, ik snap je punt heel goed. Wat naar! Hebben ze het weefsel nog wel en kunnen ze het alsnog doen? Of is het wegegooid? En wat nu?

BM, namens Puk enorm bedankt voor het boek. Hij (en ik ook)vindt het heel erg leuk!

Hier gaat het goed. Popje is een lief meisje en het gaat goed met haar. Vannacht hebben we een ruk gemaakt van 00:30-5:30, dus dat valt reuze mee. De borstvoeding loopt goed en ze is inmiddels boven geboortegewicht (was 3600 en is nu 3690).

Puk is vreselijk lief voor zijn zusje en wil direct bij het wakker worden kusjes komen geven. Zijn vriendje mocht haar ook niet aaien, want "het was zijn zusje"

Toch moet hij nog wel wennen aan de nieuwe situatie en kan dus nog wel wat streken uithalen als ik alleen ben en moet voeden. Dat vind ik wel echt heel erg lastig. Vriend is namelijk wel aan het werk (maar kortere voor veel dagen), dus ik was afgelopen dinsdag al een hele middag alleen thuis met de kinderen. Nouja, het heeft tijd nodig.

Omdat onze kraamhulp wat kortere dagen heeft gemaakt bij ons hebben we haar dit weekend nog een paar uurtjes en dinsdag een halve dag. Heerlijk!!! Ze is echt goud waard.

Zo stelde ze gisteren voor om van 17:00 - 20:00 op Popje te passen zodat ik naar de opening van het nieuwe kantoor van vriend kon gaan. Er kwam ongeveer 125 man en dat zou wat veel zijn voor zo'n kleine baby en voor mij was het ook wel lekker er even uit te zijn.

Dus zo werd Lara in haar kekke jurkje en op hakken om 17:00 opgehaald en om 20:00 weer netjes thuis gebracht. En met hulp van wat corrigerend ondergoed zag ik er nog strak uit ook. Men zei althans dat niet te zien was dat ik een week geleden bevallen ben. (maar wat zit dat beroerd zeg!)
Laar wat fijn dat Puk zo beschermend is voor popje. Hij zal wel wat aan de nieuwe situatie moeten wennen maar dat is normaal.

Ben na een bezoek aan schoonouders echt wel pissed off. Heb ff mijn hart gelucht op hyves op forum geldkwesties. Ik vind dat ik soms te goed ben voor die mensen. Je komt er wel achter waarom als je de laatste post leest.
Jemig wat stoer mama Laar! Gewoon even naar een receptie op hoge hakken alsof het niets is. Chapeau meisje! En wat zalig dat Popje gewoon lekker slaapt al zeg. Meisjes zijn veel liever :-)

Klinkt goed Witch, van die sollicitatie. Ik duim voor je!

En Swiss ook al een begrijpend iemand. Met het andere paar duimen duim ik voor een goede uitslag!

Robbie en ik zijn nu allebei definitief ziek. Robbie had redelijk hoge koorts net voor het slapen gaan, en ik nog steeds lichte. We zitten allebei aan de para's en daarmee gaat het beter. Papa is nu chipjes halen voor zijn ziekenboeg :-)
Jeetje Laar, waarom zou je rustig aan doen als je je meteen weer in je feestkleertjes kunt hijssen? Haha, typisch iets voor jou. Maar wel goed hoor, zolang je maar je rust neemt.

Gaaf dat Puk zo lief is voor Pop, schatjes!

Beterschap Xaloy en Robbie! Ik hoop dat jullie snel weer opknappen.

Finn naar bed brengen en lekker even een filmpje kijken.
xaloy beterschap voor jullie. Hopelijk worden jullie morgen weer fris en fruitig wakker. Ben t even vergeten maar heb jij nu op staande toet ontslag gekregen?

swiss fijn dat er naar je geluisterd wordt en hopelijk is de uitslag weer champagne waardig

muis hoe was je kleine neef en gaat alles goed met je zus

witch je klinkt echt beter fijn om dat zo te lezen. Wel ff jammer van vanmiddag.layla wat balen dat ff advocaat geen hoge verwachtingen heeft. Hopelijk lukt het om alles met een goed gevoel af te sluiten en snel een leuke nieuwe baan te vinden

laar fijn te horen dat tin ff smaak is gevallen. Ik vond t zelf ook erg mooi.

wij zitten nu in de auto naar drenthe.
Heb telefoon gekregen over de sollicitatie. Sta in werfreserve voor juni.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven