***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh ja er gaat weer een uitzenbureau me voorstellen bij een klant spannend ...
Lilien wat leuk een broertje voor Kaj en een goede echo. Gaat het nu een beetje met je bekken nu je de oefeningen van de fysio doet?

Mees, wat een kanjer ben jij!!!! Nu weer lekker snel met papa en mama mee naar huis.

Witchke wat ik nog even wil zeggen is dat ik vind dat je de laatste tijd klinkt alsof je een stuk lekkerder in je vel zit en sterker in je schoenen staat. Super!

Zou Vincent, Rosa en Robbie verteld hebben dat je ook heel vroeg kunt wakker worden Ik zal hem even toespreken vanavond dan kunnen alle kindjes weer heerlijk slapen en de mama's ook.
Esan : ik voel me ook goed hoor, laat me niet meer door de geringste tegenslagen in de put duwen. (voorbeeld tegenslagen met sollicitaties). Volgende maand moet ik papieren laten invullen voor vrijwilligerswerk en dan ik meteen nog eens een afspraak met de psycholoog vragen. Maar dan wel eens om de maand-2maanden. Mijn psychiater zie ik eens om de twee maanden (had ze zelf voorgesteld).

Vanmorgen met een vriend van vriend nog eens iets gaan drinken. Heeft het niet makkelijk de laatste tijd. Gisteren belde er iemand me nog op van kennissenkring had het ook niet makkelijk ook even met gepraat. Door de therapie heb ik heel wat inzichten gekregen, en die wil ik graag delen. Schrijf hier ook op de psychepijler. Gewoon omdat ik mensen met inzichten en kennis van psychiatrie wil helpen. En als dat dan lukt geeft dat een goed gevoel!
We zijn weer thuis!

Mees is een klein, kranig mannetje en heeft ogenschijnlijk geen last van de narcose! We hebben nog even met de arts gepraat over het Extra Stukje Mees en het wordt opgestuurd naar de patholoog. Ik schrok me wild, maar de kinderarts zei dat wat Mees heeft/had heel weinig voorkomt en de plek waar het zat zo mogelijk nog minder voorkomt, dus vandaar het pathologisch onderzoek. Ook hebben ze foto's van het ESM gemaakt tijdens de operatie voor studiemateriaal, omdat het dus zo uniek schijnt te zijn. Kijk, ik wist dat Meesje bijzonder is!

A. is met alle jongens beneden en ik ben even met de laptop en een rol koekjes in bed gaan liggen. Ik moet nog even alles van vandaag op een rijtje zetten en verwerken en ik heb daar altijd de tijd voor nodig. (Ik weet het, ik ben een watje!)
Fijn dat jullie er weer zijn Muis.

Mees zal nog wel een paar dagen moe zijn van de narcose, maar dat is misschien wel lekker voor jou...

Logisch dat je het even moet verwerken.

Xaloy, heb even een vraagje voor jou.

Kreeg net van HR te horen dat mijn salaris gekort gaat worden in de dagen dat ik ziek ben. Langer dan 90 kalenderdagen.

Weet jij of dit per kalenderjaar geldt?

Anders moet ik nu dus geen rust nemen maar gewoon gaan werken. Vertik het natuurlijk om 20% van mijn salaris te laten zitten!

Baal ervan, want dan had ik het afgelopen jaar na mijn shots gewoon bont en blauw naar kantoor moeten gaan. En af en toe moeten zeggen dat ik gewoon verkouden was, ipv mijn kankerverhaal.

Moet ook eens weer in de papieren duiken of de trial ook gemiste werkdagen vergoedt, dan krijg ik tenminste nog iets terug. grr, niet mijn beste dag vandaag!
Dat moet in je contract staan Swiss, of in een of ander reglement bij ziekteverlof. Er bestaat daarvoor amper wetgeving, elke werkgever doet het weer anders.

Maar.. meestal gelden dit soort regelingen van 90 (of 60) tot 730 kalenderdagen. Vanaf 730 dagen ga je de IV/BVG in, dat is wél wettelijk geregeld.

En helaas, vaak wordt voor dezelfde ziekte vaak doorgeteld (en dus heeft het geen zin om 1 week normaal te gaan werken). Maar dat zou ergens afgesproken moeten zijn. Ze kunnen dat niet gewoon nu ineens beslissen zeg maar.
Mogge! Zijn jullie al in een nieuw topic of liggen jullie allemaal nog te slapen (ik heb het niet over werken )?

Hier is vannacht een mooie laag sneeuw gevallen en Robbie kon weer op zijn innig geliefde slee gaan zitten. Helaas had hij tegelijkertijd een pesthumeur, en dat maakte het niet erg makkelijk :-)

Muis, ik vind het knap dat je zo duidelijk weet dat je je even moet terugtrekken om het te verwerken. Gaat het weer een beetje met Mees en met jou?
Om 9:15 uur nog slapen?? Neuh, dat komt helaas nooit meer voor... Hoe is het met het humeur van Robbie? Morris was ook heel erg aan het mopperen vanmorgen, maar die heb ik net lekker afgeleverd op de peuterschool.

Muis, fijn dat alles goed is gegaan met Mees. Zijn jullie al een beetje bijgekomen?
Ja, ik lag nog te slapen!

Wordt net weer wakker. Was om 6 uur half wakker geworden, maar denk dat ik als gevolg van de narcose nog wat slaap nodig heb. Ben lekker blijven liggen en werd net 5 min geleden weer wakker!

Finn is naar de creche, zonder slee, maar ik denk dat doe vanavond wel weer klaar wordt gemaakt. Joepie, hier ook een paar cm sneeuw. Mijn ouders zijn denk ik onderweg, dus ik heb een paar uur het huis voor mezelf (moet nog opruimen, de schoonmaakster is niet geweest!).

Nu eerst ff koffie.
'' Finn is naar de creche, zonder slee, maar ik denk dat doe vanavond wel weer klaar wordt gemaakt.''

Goede zinsbouw Swiss

Ik heb een joekel van een keelontsteking. Kan er ook nog wel bij.

Het is prachtig buiten trouwens, de zon schijnt en de sneeuw is knalwit. Straks nog maar even van genieten!
Beterschap Xaloy.

Hier weer een afwijzing gekregen voor de baan in kantoor van een vorige werkgever. Snap het niet voldeed aan alle eisen. Volgende betere zeker, heb nu nog twee sollicitaties lopen.
Oei Xaloy, keelontstekingen zijn vervelend!

Ik ben een beetje labiel vandaag, geloof ik. Vanochtend werd ik al wat knorrig wakker en dat werd er niet beter op toen ik wilde douchen. Ik had me serieus verheugd op een lange, warme douche in mijn eentje, maar Steijn en Huug hopten de badkamer in en begonnen heel gezellig te kletsen met me. Doorgaans vind ik het hartstikke leuk als ze komen socializen terwijl ik douche, maar vandaag even niet! Maar goed, ik ben in tranen uitgebarsten toen Hugo niet snel genoeg zijn vieze luier weggooide (naar mijn zin) en dat werd pas echt een jankpartij toen ik Mees op schoot had. Dit is toch niet normaal? Het zal wel komen door gister, maar ik vind dat ergens ook wel erg kleinzerig van mezelf. (en toch is het niet leuk om je kind onder narcose te zien gaan en weer wakker te zien worden! Layla, was jij ook zo huilerig in de dagen na de operatie?)

Oh well, de rest van de ochtend zijn we prima doorgekomen. Meesje is nog wat duffig van gister, maar ik merk verder werkelijk niet aan hem dat hij gister geopereerd is! Hij is gezellig, vrolijk, lacht wat af en slaapt wat meer dan normaal!

Vanochtend ben ik nog met Steijn en Huug naar de muziekspeeltuin geweest en dat was lachen. Hugo vindt muziek maken zo leuk en het is geweldig om hem zo vrij en blij te zien! Steijn vindt het ook allemaal wel gezellig, vooral als we zijn favoriete verzoeknummer "Zo draait de molen" doen. Het begint vaste prik te worden en andere ouders beginnen al te lachen zodra Steijn naar de juf loopt, omdat het duidelijk is dat hij gaat vragen of we zijn favoriete liedje willen doen!

Ik ga even verder met labiel zijn.
Hehe, mijn positieve ingesteldheid werpt vruchten af, heb maandag een gesprek voor een vaste contract bij een schoonmaakbedrijf, zou hierbij de planning moeten doen van de schoonmaaksters. Zie ik wel zitten
muisje
Swiss, wat een vervelend verhaal van je werk zeg. Als er iemand haar best heeft gedaan om ondanks alles zo hard mogelijk te blijven werken ben jij het wel.

Muis, arme jij! Kan me best voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten om je kleintje zo te zien liggen. Wat dat douchen met publiek betreft: dat heb ik hier ook bijna dagelijks! Meestal kan ik het prima hebben, maar soms word ik er gek van, dan wil ik eigenlijk gewoon even rustig in m'n eentje wakker worden. En labiel zijn is stom! Ik was het de laatste tijd ook vaker dan me lief is. Sinds de kerstvakantie gaat het een stuk beter. Ik wil even langs de dokter om over mijn pil te praten, want ik heb het idee dat die minipil het er niet beter op maakt. De tweede helft van mijn cyclus voel ik me vaak niet zo best.

Xaloy, beterschap met je keelontsteking!

Gisteren waren we voor het eerst naar onze nieuwe tandarts hier en dat ging hartstikke goed. De jongens wilden allebei heel graag in de stoel en vonden het helemaal niet erg om mee te werken. Niks aan de hand natuurlijk, gewoon kijken met een spiegeltje, maar toch vond ik het flink! Ik had gelukkig ook niks, en S., die al 11 (!!!!!!!) jaar niet was geweest had ook niks.
Hey Mich en Esan : de tandarts met kinderen valt vind ik ook goed mee. Hebben dat onlangs nog met Xander gedaan. En toen heeft hij gezien dat een gaatje vullen echt niets is om bij dood te vallen. (er werd een gaatje bij mij gevuld). Ik ga nu om het jaar met Xander gaan. Is het bij jullie voor kids ook gratis?

Heb net de website van het bedrijf bezocht, en is idd wel leuk. De HRdame in kwestie zei me nog dat niet veel mensen het wilden doen omwille van het vele gebel. Ik hou er zelf enorm van gebeld te worden en wat opzoekwerk te doen, dus ideaal voor mij.
Wat is het stil hier ...

Heb net iets leuks gevonden voor Xander om te doen. Hier in de buurt geven ze in een dansschool kleuterdans van 3-5 jaar, dit voor 50 euro voor tien lessen. Heb voor meer info gebeld, maar heb nog geen telefoontje terug gekregen. Als ik er eentje terug krijg, ff met vriend overleggen en dan zal Xander vanaf 20 maart elke week gaan dansen. Thuis vraagt hij altijd om toeta (muziek) hij loopt dan naar de stereoinstallatie en begint enthousiast te dansen en te springen. Echt iets voor hem lijkt me en helemaal niet duur.
Ik was even bezig met ons spanje-plan. Het wordt echt wat!

Voel me nu echter te slecht. Heb beetje koorts! Sjonge.

Muis, gewoon even laten gaan. Geeft toch niets? Je wil niet weten hoeveel ik gehuild heb toen Robbie geopereert moest worden, toen hij geopereert werd en toen hij er weer uit kwam. Sterker nog, ik heb in die 5 weken meer gehuild dan ooit tevoren.
Xaloy, Robbie was heel erg ziek, Mees niet!

He getsie, heb je koorts? Kan je niet naar de dokter nu?

Witch, dat lijkt me heel leuk voor Xander! Ik doe nu met Steijn en Huug de speeltuinmix, wat neerkomt op drie lessen muziek, drie lessen toneel en drie lessen dans. Als het bevalt, dan gaan ze weer een cursus speeltuinmix doen, anders wordt het weer de muziekspeeltuin. Hugo zou de dansspeeltuin wel wat kunnen vinden, maar ik denk/vermoed dat Steijn dat niet zo heel leuk vindt.

Serieus, Mees is een kranig ventje! Niets aan zijn gedrag of humeur doet me denken aan gister! Echt, ik snap er helemaal niets van. Volgens mij heb ik meer last van die stomme operatie dan dat Mees heeft! Overigens ben ik nu wel weer oké, op een incidentje van vanavond na. Mees heeft een grote wond op zijn borstje zitten, maar ik was dat even vergeten. Ik poetste zijn vestje schoon en zette blijkbaar wat druk op de wond, want hij begon me toch te gillen! Arm kind.
Tja, dan moet hij maar wat zieliger doen hoor, zodat mama het niet vergeet! :-)

Neuh, ik ga morgen wel even naar de dokter. Donderdag is hij vrij.

1 keer raden waar wij op vakantie gaan dit jaar... :-)
hier ook een emodagje.... Conflict met collega, en dat nadat ik al de hele dag puin aan het ruimen was van een excollega. Daarna werd ik nog gebeld door de kinderopvang waar we ook een conflict mee hadden (is nu opgelost) heb wel wat gebruld vandaag...

Dus muis, misschien ligt het aan de sterren???? ik kan het ook echt niet handelen vandaag.

Kinderen mogen nu in ieder geval per 1 maart allebei naar een andere lokatie dichter bij huis. Dus dat is goed nieuws!!!
He get Drop, wat vervelend dat je een conflictendag hebt!

Hee, maar het is wel prettig dat de kinderen snel naar een andere locatie gaan! Ging daar het conflict met de kinderopvang over?
Druk druk druk geweest. Maar net ff bij gelezen.

Lilien: gefeliciteerd met jullie goede echo. Leuk hoor twee jongetjes!

Muis: Niet gek dat je een beetje labiel bent. Ik zou er niet aan moeten denken. Knap dat je mannetje zich zo goed heeft gehouden.

Xaloy: Spanje klinkt lekker. Zeker met dit sombere weer kan een zonnetje geen kwaad.

Laar: Alles goed bij jullie? Laat je je niet teveel geleefd worden. Geniet nog ff lekker van je laatste? dagje kraamzorg.

Witch: Klinkt als een goede job voor jou. En dat dansen voor X is ook helemaal leuk.

Layla: Hoe was je gesprek met de advocaat?

Swiss: Heb je al iets gehoord van je trialarts? En wat een k-situatie op je werk. Zeker nadat jij zoveel inzet hebt geleverd in periodes dat je je zo slecht voelde. Nog lekker gesleed met Finn?

Mich: Wat lastig dat je zoveel last hebt van je pil. Moet zeggen dat ik zonder pil ook niet heel gezellig ben de laatste week van de cyclus. Moet zeggen dat ik me over het geheel wel weer wat lekkerder voel. Echt gek om een keer helemaal ontzwangerd te zijn. Geef sinds het nieuwe jaar geen bv meer, ben een paar kilo kwijt (nog 3 tot mijn pre-zwanger-tijdperk). Ik ben weer helemaal blij.

Wij zijn vandaag weer lekker wezen zwemmen. Jongens vinden het heerlijk en gezellig. Er wordt wat af gespetterd en in het water gesprongen. En mama kan lekker kletsen.

Vanmiddag nog bij een zwanger vriendinnetje geweest. Ze is net als Lilien 20 weken zwanger en net een goede echo gehad. Toch altijd weer fijn om te horen.

Rest van de week heel druk geweest met een symposium dat ik georganiseerd had. Gelukkig liep gisteren alles op rolletjes.

Morgen nog een dagje werken en dan gaan we het weekend naar onze ouders toe. EJ zijn ouders waren 30 jaar getrouwd en bij mijn ouders is de verbouwing klaar (vandaag is de nieuwe keuken gekomen), daarnaast viert een vriendinnetje haar verjaardag. Genoeg redenen dus om naar Drenthe af te reizen. Gezellig.
Knuf voor drop. Sterkte meis!
Had ik al verteld dat mijn zusjes vliezen zijn gebroken? Nee? Wat suf van me! Vanmiddag kreeg ik een sms dat ze niet kon bellen, maar me wel wilde laten weten dat het niet lang meer gaat duren!

Met een beetje mazzel blijft haar baby nog een uur of vier zitten, zodat hij op de 22 januari geboren wordt. Dit zou best bijzonder zijn, aangezien het ook de sterfdatum van mijn opa is! Helemaal bijzonder wordt het als ik vertel dat:

- Steijn en Hugo op de sterf- en begrafenisdatum van mijn opa en oma geboren zijn.

- Ik van Mees was uitgerekend op de verjaardag van mijn opa. (Meesje werd alleen acht dagen eerder geboren)

- Mijn ouders straks vier kleinzonen hebben en met een beetje mazzel zijn alle geboortedata gerelateerd aan de overgrootouders!

Oh man, ik vind het zo spannend! Ik ben nog nooit eerder tante geworden en vind het toch wel heel bijzonder. (en nu maar hopen dat mijn vader niet een enorme voorkeur voor het kind van mijn zusje krijgt. Hij steekt al niet onder stoelen of banken dat Mees momenteel zijn favoriet is en dat vind ik, naast ronduit pijnlijk voor mijn kinderen, behoorlijk onbeschoft en niet getuigen van enig sociaal inzicht.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven