***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Idd wat een verschil wat het op scholen aankomt. Zelf ben ik blij dat Xander op school zit. Hij praat steeds beter en beter. Daarstraks heeft een kindje van het klimrek geduwd in de indoorspeeltuin. Xander huilen, ik daarnaartoe. fftjes tegen die jongen gezegd dat hij het niet mocht doen. Bleek dat Xander in zijn weg stond. Sommige ouders leren hun kinderen toch ook geen manieren ...
Xaloy, ik begrijp het niet helemaal. Voor zover ik weet gaat Finn gewoon in Augustus 2011 naar school. Dat voor 2 jaar.

Hier kunnen kinderen die voor eind April 4 zijn geworden, het schooljaar vanaf Augustus beginnen. Finn (en Robbie) zijn in April 2011, 4, dus kunnen ze het schooljaar 2011/2012 naar school.

Bij kinderen tussen Mei en eind July, mag je geloof ik kiezen of je voor het jaar voor of na naar school wilt.

Brr Muis tabasco op brood! Hoe komt hij erbij!

Trouwens, bij heet eten kan je veel beter droog brood eten om te blussen. Na drinken komt de hitte heel snel weer extra hard terug!

Witchke, om eerlijk te zeggen doet Finn dit ook hoor. Die duwt ook (vooral oudere kindjes weg). Nee, het is misschien niet goed, maar het hoort er wel bij. Het is een kind en kinderen duwen af en toe. Sorry, maar daar kan je als ouder niet altijd wat aan doen (tenzij het andere kind 10 jaar is ofzo).

Als Finn zelf wordt omgegooid probeer ik ook of hij het eerst zelf kan oplossen. 9 van de 10 keer gaat dat ook helemaal goed. Hij maakt een opmerking als "dat is niet lief van jou" tegen het andere kindje, ze kijken elkaar aan en spelen of ze al jaren beste vriendjes zijn!

Drop, fijn dat het weer zoveel beter met je gaat!
Zahra duwt Yasemin ook regelmatig om, ik zeg er dan wel wat van en dan moet ze haar excuses aanbieden en Yasemin een knuffel geven.
Als Finn iemand omgooit zeg ik hem ook wel dat hij zijn excuses moet aanbieden (wat hij uiteindelijk ook wel doet), maar ik ga andersom niet naar een ander kind, tenzij Finn echt pijn heeft.

Maar moet ook zeggen dat de meeste ouders er zelf al wel wat van zeggen, of dat de kids samen verder gaan spelen.
Ik heb het echt weer eens te druk met van alles en niets. Huishouden, proefvertalingen, de kindjes (met wie het heel goed gaat), speelafspraken, sporten, verjaardagen en dan ook nog eens iets van een sociaal leven, en, o ja, af en toe een momentje qt met S.! In willekeurige volgorde uiteraard...

Muis, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Wat leuk dat je nu ook tante bent! En leuk ook dat je ooit nog een vierde wil, gezellig!

Ik zit nu voor het eerst dit weekend, dus ga even niksen voor het weer maandag is.

Maar ik denk aan jullie en vind jullie lief!
En sterkte voor degenen die het nodig hebben, en succes met alles, en beterschap, en kussen en knuffels voor wie het wil, ook namens Lars, Morris en Nina!!!
Bij de kleuterschool leren kinderen meer dan op een creche (dat is tenminste de bedoeling). Volgens mij is dat ook een beetje zo bij de psz, hoewel dat verschil weer minder duidelijk is.

Wicthke: kinderen van die leeftijd duwen nu eenmaal iemand weg als ze van A naar B willen en iemand staat ertussen. Als het andere kind niets heeftzeg ik er ook niet altijd wat van, maar als hij heel hard valt natuurlijk wel. Kinderen moeten ook leren om het zelf op te lossen vind ik.

Zo, nu voor de tweede avond twee kinderen om half 8 in bed. Popje komt er natuurlijk nog wel even uit voor voeding, maar het is wel lekker dat de beginavond even van ons is. Ik probeer haar namelijk zoveel mogelijk in haar eigen kamer te laten slapen, omdat ik er alles aan wil doen om de slaapproblemen die we met Puk hadden te voorkomen.

Deze week heb ik op de twee dagen dat Puk, Popje en ik samen thuis zijn nog de halve dag hulp en vanaf volgende week moet ik het dan alleen doen. Daar zie ik nog wel een beetje tegen op hoor. Ik hou mezelf maar voor dat alles heel anders is in een week tijd.

Muis, hoe is het met je zusje? Heeft ze alles een beetje goed doorstaan? En hoe lang blijft ze in het kraamhotel?

denk je dat A. deze week tijd heeft om het meerijplankje mee te nemen als het niet teveel moeite is?
Kantonale verschillen Swiss. HIer hebben kinderen maar 1 jaar kleuterschool, kan in ZH wel anders zijn. In NL is 2 jaar gebruikelijk. Dan zou Robbie met 4,5 gaan. Hier dus pas met 5,5.

Even bobbel uit bad plukken. Zijn nieuwe bed staat! Hij liep helemaal te dansen: 'nieuw bed! nieuw bed!' :-)
Ja, idd, kantonaal. Dit komt van Kanton ZH:

Kinder, die bis zum 30. April eines Jahres das vierte Altersjahr vollenden, treten auf Anfang des nächsten Schuljahres in den Kindergarten ein.

Da's dus aug 2011 voor Finn. Robbie moet dan nog een jaar wachten.
Wat schattig! Ging hij direct lief slapen?
Ja! Het is een lieverd :-)
Lara wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! En wat heerlijk dat ze er samen even in liggen aan het begin van de avond. Ik probeer Rosa ook zoveel mogelijk ;s middags tegelijk met Luna in bed te leggen maar dat lukt niet altijd helaas!

Xaloy klinkt goed die peuterschool! Ben benieuwd wanneer hij mag komen. Vind 5 ook wel erg laat....

Komt opeens wel een stuk dichterbij zo he? In april worden ze alweer 3.......de tijd vliegt echt!

Muis gefeliciteerd met je neefje, leuk hoor! Lijkt me ook erg bijzonder om tante te worden van een broer/zus. Is toch anders denk ik dan van een schoonzus. Ik ben tante via mijn schoonzus en zij is begin maart weer uitgeteld, ook leuk en spannend!

Wat duwen/ruzie maken probeer ik mij er ook zo min mogelijk mee te bemoeien. Vind dat Luna moet leren om zelf dingen op te lossen. En vaak gaat dat ook prima.

Hier gaat het goed.Rosa heeft alleen spruw en heeft daardoor heel veel gespuugd de laatste dagen, erg zielig. Ben gisteren met haar bij de hap geweest, nu heeft ze medicijnen en gaat het gelukkig beter.

Ben alweer 2 weken aan het werk en het bevalt me eigenlijk wel goed weer.Vind het wel lekker om weer wat van mezelf te hebben en gelukkig gaat het ook goed in combinatie met de bv. Het onregelmatige werken blijft wel puzzelen met oppas en dat begint me wel tegen te staan. Wil tegen de tijd dat Luna naar school gaat een baan met regelmatige diensten hebben. Die zijn alleen schaars in de branche die ik leuk vind (jeugdhulpverlening). Heb ook wel weer zin om weer te studeren (orthopedagogiek) Genoeg om nog over na te denken dus!
Lara fijn dat het zo goed gaat met popje

Om eerlijk te zijn was het kindje zeker 5 jaar. Dus vond ik het zeker ongepast. Moest het dezelfde leeftijd hebben gehad dan Xander kon ik het nog begrijpen, maar zo een stuk ouder neen. Heb zelf op de kleuterschool met kinderen van die leeftijd gewerkt, en die weten perfect wat kan en niet kan. In eerste instantie heb ik hem even laten liggen. Maar toen ie echt heel de speelzaal bijeenkrijste en iedereen keek, ben ik bij hem gegaan, en heb ik gevraagd wat er mis was aan de duwer. Ik heb Xander ook gezegd dat hij voor zichzelf moet opkomen. Hij is al dikwijls geduwd of geslagen geweest door leeftijdsgenootjes en laat zich altijd doen. Hij zou van mijn part wat assertiever mogen zijn. Want ook zegt hij niks.
Oh ja vandaag gaan solliciteren bij dat schoonmaakbedrijf als planner, waar ze toegaven dat ze niemand vonden. Ben eens benieuwd. Ik reken op niks, dan kan ik ook geen tegenslag hebben.
En chance breek me de mond niet open over regelmatige werktijden, hier als administratief of commercieel bediende in Belgie wordt er verwacht dat je veel overwerkt. Zelf zeg ik tegen een potentiele werkgever dat ik 2 tot 3 keer per week kan overwerken en dat mijn vriend een kaderfunctie heeft en dat ik ook met zijn baan moet rekening houden. Dat begrijpen ze meestal wel.
Veel succes vandaag Witchke!!!!
Ik heb het veel te druk om te solliciteren. Ben bezig om ons eigen bedrijf uit te breiden. C gaat over 2 weken naar Spanje! Het wordt steeds spannender.

Dus: druk. Later!
Muis, gefeliciteerd met

benjamin, leuke naam! En wat leuk om te lezen dat je zo meeleeft.

5 jaar is wel oud zeg voor kleuteren. En wat spannend dat C naar Spanje gaat. Hopelijk wordt t wat.

Swiss, fijn dat ze toch nog verder zoeken naar meta's. Vind t raar dat ze er zo makkelijk over denken nadat er toch al vaal een fout is gemaakt. Hou je t nog vol met je been omhoog?

Mich, zwaaiiiii!

Drop, t loopt niet echt leker zo met je baan, he? Al uitzicht op wat anders?

Witch, succes vandaag!

Chance, fij dat t werken goed goed icm de borstvoeding. Snap wel dat je regelmatiger zou willen werken, zeker als Luna naar school gaat. Ik wil in elk geval proberen om de wo middag vrij te zijn, wil niet dat Noah op wo middag op de naschoolse moet. Maar dat is nog niet zo simpel te regelen helaas.

Lara, wat fijn dat t zo lekker loopt.

Hier alles ok, heb dienst gehad, gister de hele dag met de kindjes op pad. Eerst naar de ene oma, toen naar verjaardag van kindje van vriendin en daarna door naar mijn oma. Kindjes hebben het super gedaan. Alleen jammer dat ze bijna nooit in de auto slapen. Verder heb ik nieuwe tel, dus ben lekker bezig geweest om m te snappen, tis heel wat anders dan mijn vertrouwde nokia, maar vind m wel tof!

Oh, Noah blijft een mini, is nu bijna 1 jaar en is 72 cm en weegt 7600 gr. Maar gelukkig zeuren ze er niet over op mijn cb.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
draakje snap het niet, noah is toch bijna 3 jaar. Je hebt het vast over thomas niet?
Hehe ben weer papieren in orde aan het brengen. Xander moet nl de week van 9 april naar de jeugddienst om opvang te hebben tijdens 1 week paasvakantie. Zal ook wennen voor hem zijn. Kost 10 euro per dag. Verder gaan ze tijdens die week naar de dierentuin, kost 15 euro en daar gaat hij ook mee naartoe. Hoop voor hem dat het een beetje mee gaat vallen. Wij zijn van plan hem daar ook naartoe te sturen tijdens 6 weken van de zomervakantie. Dit gaat van 2.5 tot 12 jaar.
Oeps witch, je hebt gelijk. Noah is ook niet de grootste, maar dit ging idd over Thomas. Je bent blond of niet, toch?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Laar, wat fijn dat alles goed gaat met Popje! Ik zag er een jaar geleden vreselijk tegenop dat A. weer aan het werk moest na een paar weken rond de geboorte van Mees thuis te zijn geweest. De eerste dagen was het echt afzien; Steijn en Hugo gingen me vreselijk uitproberen als ik met Mees bezig was, door zich bijvoorbeeld te laten vallen of ruzie te gaan maken. Het ging elke dag iets beter en na een maand was het alsof Mees er altijd was geweest en waren ze helemaal tevreden met de situatie. Het komt goed, echt!

Witch, succes!

Xaloy, wat fijn dat je het druk hebt! Serieus!

Laar en BM, ik had vanochtend twee humeurige jongetjes. Ik zal het even uitleggen! Ik ging naar een vriendin van me (tevens naamgenoot van Laar) en Steijn en Huug verheugden zich enorm op koekjes en boterhammen eten met Puk en Lara. Helaas gingen we naar andere "Lara"!

Nadat Hugo over deze teleurstelling heen was, probeerde hij een afspraakje met BM te regelen voor vandaag. Ik vertelde dat dat niet ging (want we hadden al een afspraak), waarop Hugo begon te huilen en vertelde dat hij zo graag met "Kalkoen" (Koen dus) wilde spelen. Wederom legde ik uit dat dat niet ging, waarop Hugo een best snugger antwoord had. Mees wilde namelijk met Gijs spelen! Voor de laatste keer: "Nee".

Gevolg: Steijn blerde dat hij zo graag met Puhuhuk en Laahaaraa wilde spelen en Hugo huilde dat hij met de Duhuhuplo en Kahahalkoen wilde spelen!

Dus!

Laar, heb je zin in bezoek? Ik wil Popje dolgraag zien! Laat maar weten of en wanneer je zin hebt in een kraamvisite!

BM, zullen we weer eens de jongens bij elkaar zetten?

We zijn toch naar mijn zwangere vriendin gegaan op mijn omgebouwde moederfiets en het behoeft geen uitleg dat Steijn en Hugo het niet gezellig vonden. Mees had het wel naar zijn zin.

Mijn omgebouwde fiets is best een uidaging. Het fietst stukken lichter en prettiger dan de bakfiets, maar ik moet goed kijken wie ik het eerste van de fiets haal (en er op zet), anders wordt het een drama.

Op de fiets:

Eerst Mees, dan Steijn (zit direct achter mij) en als laatste slinger ik lenige Hugo in zijn zitje. Dit luistert erg nauw. (ging goed vanochtend!)

Van de fiets:

Eerst Hugo, dan Steijn en als laatste Mees. Ook dit luistert erg nauw. Ik haalde vanochtend Steijn als eerste van de fiets, waardoor de fiets bijna om lazerde! Gelukkig had ik hem nog beet, maar Mees was zich een aap geschrokken en vreselijk overstuur na deze bijna-valpartij.

Laatste nieuwtje van vandaag:

Steijn en Hugo zijn naar de wc geweest! Hugo wilde na de lunch ineens een plasje doen op de wc, dus ik heb als een gek de pleebrilverkleiner gepakt en Hugo zijn broek naar beneden getrokken. Huug zat zo trots als een pauw te wachten tot er een plas kwam (gebeurde niet, maar dat geeft ook niet) en voelde zich enorm groot. Zien zitten doet zitten, want Steijn wilde ook! Bij hem gebeurde er ook niets, maar hij liet wel een harde wind en was daar erg trots op!

We zijn dus begonnen met zindelijk worden, denk ik!
Tja, ik wil je enthousiasme niet temperen, maar Robbie wil al tijden soms op de WC zitten. Dan gaat hij even zitten, kijkt om zich heen, roept: 'plassen!', doet niets, en wil er dan weer af.

Dat is niet zindelijk :-)

Ik ga van de zomer echt proberen om Robbie bloot te laten huppelen, en dan maar wachten tot er wat komt, en dan ineen keer op de WC zwiepen. En dat een paar keer, hopelijk heeft hij het dan snel door.

Grappig, van Steijn en Huug hun speelwensen! Jij gng natuurlijk zelf ook het liefst naar Laar en Puk of BM, kalkoen en Gijs :-)

Zo. Robbie ligt weer te knorren in zijn mooie hoge bed, ik ga nog weer even aan de slag.
Xaloy, ik ben juist zo blij met de oudste twee dat ze op de wc willen zitten, aangezien ze dat nooit wilden! Wel wilden ze altijd met mij mee (om dan vreselijk hard te lachen...), maar zelf wilden ze altijd "gezellig" hun luiertjes om houden. Huug wil nu geen "baby luier" meer, maar een "grote jongensluier"! (luierbroekje dus.)

Ein-de-lijk willen ze op die stomme plee zitten! Ik begon echt te denken dat het er nooit van zou komen!
:-) Aha! Naja, misschien is dit wel het begin inderdaad. Zou super zijn!

Heb nog eens gegoogeld, vond dit wel een handige opsomming:

Wanneer beginnen?

Vaak geven peuters zelf aan wanneer ze er klaar voor zijn met de zindelijkheidstraining te beginnen. Let op de volgende signalen:

Je ziet aan kleine gebaren dat ze willen gaan plassen of poepen. Op dat moment is het belangrijk dat je het potje snel pakt. Als hij dan inderdaad iets in het potje doet, beloon je peuter dan. Maar wees niet teleurgesteld of boos, wanneer het potje leeg blijft.Je peuter blijft langere tijd droog. Je peuter moet namelijk lichamelijk in staat zijn om minstens 2 uur zijn plas op te houden.Hij gaat interesse tonen in het naar het toilet gaan van anderen.Je peuter zondert zich af wanneer hij een plasje moet doen of moet poepen. Hij zal ook een afkeer krijgen van poep.Hij geeft aan een vieze luier te hebben door met zijn handje tegen de luier te drukken.

Pas als je peuter deze signalen afgeeft, is hij klaar om zindelijk te worden. Over het algemeen heeft het dus geen zin je peuter eerder zindelijk te willen maken. Forceren zal eerder averechts werken.

Robbie doet al deze dingen, behalve punt1 en punt 3, de WC interesseert hem maar heel weinig. Robbie vindt poep trouwens ook niet vies, maar heel interessant en wil altijd even kijken. (bwegh).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven