Fruit ipv koekjes verkopen voor goed doel, goed idee?
zaterdag 23 januari 2010 om 07:23
zaterdag 23 januari 2010 om 07:38
quote:mylenevalerie schreef op 23 januari 2010 @ 07:23:
Je had een poll moeten maken. Ik zeg koekjes bakken. Maar ik zou het allebei niet kopen. Als ik jou niet ken, weet ik toch niet of het geld ook echt naar giro 555 gaat? Dan stort ik liever zelf geld.Niet aan een poll gedacht! En dat is natuurlijk zo, dat kan je dan niet zeker weten. Hm.
Je had een poll moeten maken. Ik zeg koekjes bakken. Maar ik zou het allebei niet kopen. Als ik jou niet ken, weet ik toch niet of het geld ook echt naar giro 555 gaat? Dan stort ik liever zelf geld.Niet aan een poll gedacht! En dat is natuurlijk zo, dat kan je dan niet zeker weten. Hm.
zaterdag 23 januari 2010 om 07:42
quote:Klontje schreef op 23 januari 2010 @ 07:39:
Van jou had ik koekjes bakken trouwens ook wel verwacht
Ik weet niet of het ook zo is, maar ik denk zeker dat oudere mensen die zelf niet meer kunnen bakken dat erg kunnen waarderen vers gemaakte koekjes. Ja gewoon fruit kan iedereen wel kopen.
Maar bij bejaardentehuizen vermoed ik dat koekjes wel een succes zullen zijn.
Succes trouwens.
Van jou had ik koekjes bakken trouwens ook wel verwacht
Ik weet niet of het ook zo is, maar ik denk zeker dat oudere mensen die zelf niet meer kunnen bakken dat erg kunnen waarderen vers gemaakte koekjes. Ja gewoon fruit kan iedereen wel kopen.
Maar bij bejaardentehuizen vermoed ik dat koekjes wel een succes zullen zijn.
Succes trouwens.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 23 januari 2010 om 08:53
Ik zou dat niet vertrouwen, als 2 vrouwen (ik weet niet hoe oud jullie zijn) bij mij aan de deur zogenaamd fruit wilden verkopen voor het goede doel. Volgens mij mag dat ook helemaal niet, moet je een vergunning voor hebben via de gemeente.
Bovendien, als ik geld wil geven aan een goed doel doe ik dat zelf wel.
Bovendien, als ik geld wil geven aan een goed doel doe ik dat zelf wel.
zaterdag 23 januari 2010 om 08:55
quote:Rogue1 schreef op 23 januari 2010 @ 08:53:
Ik zou dat niet vertrouwen, als 2 vrouwen (ik weet niet hoe oud jullie zijn) bij mij aan de deur zogenaamd fruit wilden verkopen voor het goede doel. Volgens mij mag dat ook helemaal niet, moet je een vergunning voor hebben via de gemeente.
Bovendien, als ik geld wil geven aan een goed doel doe ik dat zelf wel.Jullie? Ik doe niet mee hoor!
Bovendien, als ik geld wil geven aan een goed doel doe ik dat zelf wel.Jullie? Ik doe niet mee hoor!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zaterdag 23 januari 2010 om 09:10
Ik zou het beiden niet doen en niet kopen. Dat soort beunhazen varen soms wel bij dit soort rampen, want die kopen voor 'n dubbeltje 'n koekje in en verkopen het voor 1 euro. Leuke opbrengst voor die kids, want ik denk dat erg veel van die opbrengsten gewoon in eigen zak gaan. Zoals dat ze ook statiegeldflessen massaal inleveren en daar snoep voor kopen. Haha, vind 't best grappig te zien dat veel mensen daar toch nog intrappen.
zaterdag 23 januari 2010 om 09:23
Ik vind het toch heek wat leuker als iemand er tijd energie en moeite in heeft gestoken door die koekjes te gaan bakken, en ook lekkerder. Een kind dat in de keuken heeft gestaan om te gaan bakken met als achtergrond idee die te verkopen en de opbrengst te schenken aan een goed doel, daar zit voor mij veel meer liefde inzet en hart in dan een stuk gekocht fruit duurder verkopen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
zaterdag 23 januari 2010 om 09:24
Haha, wantrouwen alom hier! Begrijpelijk hoor: ik kom uit een klein dorpje en daar zou het geen vragen geven (veel bekenden), maar hier in de stad zal het vast ook met het nodige wantrouwen bekenen worden. We hebben dus maar besloten om het te laten voor wat het is (eventueel toch de koekjes bakken en zelf opeten ) en dan maar gewoon een klein bedrag te storten. Voordat we straks onder een felle lamp in de plaatselijke verhoorkamer plaats mogen nemen
anoniem_95054 wijzigde dit bericht op 23-01-2010 09:42
Reden: schrijffout
Reden: schrijffout
% gewijzigd
zaterdag 23 januari 2010 om 09:26
nav van het niet vertrouwen in zo'n aktie.
Ik zou me meer belazerd voelen als het geld van duurder verkocht fruit of statie geld dus zelf wordt opgemaakt, dan dat mendat doet bij zelf gemaakte koekjes. Daar heb je dan tenmiste nog wat moeite voor gedaan en zie ik dan maar als arbeidsloon in geval het niet naar het goede doel gaat.
Ik zou me meer belazerd voelen als het geld van duurder verkocht fruit of statie geld dus zelf wordt opgemaakt, dan dat mendat doet bij zelf gemaakte koekjes. Daar heb je dan tenmiste nog wat moeite voor gedaan en zie ik dan maar als arbeidsloon in geval het niet naar het goede doel gaat.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

zaterdag 23 januari 2010 om 09:32
Ik begrijp jullie wantrouwen absoluut hoor, had er bij nader inzien niet goed over nagedacht en zou iemand die bij mij aan de deur zo komen met zoiets ook niet vertrouwen.
Laten we het erop houden dat het nog vroeg was toen ik die 'brainwave' kreeg 't Was in ieder geval goed bedoeld, maar wat naïef.
Laten we het erop houden dat het nog vroeg was toen ik die 'brainwave' kreeg 't Was in ieder geval goed bedoeld, maar wat naïef.
zaterdag 23 januari 2010 om 09:33