Moderator Relaties

04-01-2010 17:54 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij een nieuw jaar hoort een nieuw moderatortopic voor Angel 5.

Dit topic is voor al je modereervragen, -verzoekjes en -opmerkingen. Wanneer je een vraag hebt die anderen niet hoeven te zien, ben ik bereikbaar op het volgende emailadres:

vivaangel4@gmail.com

Zijn er op- of aanmerkingen over het Vivaforum-beleid, of over genomen beslissingen dan kun je die posten op het topic "Vragen aan Vivamod" op de Overig-pijler.

Offtopic berichten zullen zonder aankondiging verwijderd worden.

Vriendelijke groet,

Angel 5
Je hebt het over de regel dat er geen volledige openingspost gequote mag worden, Wakker?
Klopt!
topic titel: Vriend liegt.

Naam: 4eea
quote:Wakker schreef op 22 januari 2010 @ 14:15:

Met betrekking tot citeren: waarom moet iedereen eigenlijk verantwoordelijk worden gehouden voor het waarborgen van de privacy van een ander?

Wat is er mis met de verantwoordelijkheid leggen bij de persoon die iets plaatst? Vrij logisch en dit wordt "overal" gedaan. Eerst nadenken, dan typen.

Er zijn gevallen waarbij 'eerst nadenken, dan typen' natuurlijk niet opgaat. Denk bv aan automatisch inloggen, en bekenden op de pc laten. Dom ja, maar kan gebeuren. Daarmee ligt iemand privé op dat moment dus open.

Daarnaast heeft iedereen het recht om te editten, dus soms ook een openingspost. Als die gequote wordt (en dat gebeurde voorheen veelvuldig onder het mom van "straks haalt TO hem weer weg en hebben wij hem lekker gequote") moeten wij alle quotes handmatig editten. Dat kost ons veel tijd, bovendien staat het niet erg gastvrij/vriendelijk/meelevend op een topic, als er al die quotes "just in case" tussenstaan.

@Gizz; bedankt, ik heb het in de groep gegooid.
Gizz, MV, Dametje,

bedankt voor het melden! User had ook nog een andere vreemde nick op naam, naar beiden is actie ondernomen, zie ban/blokkadetopic.

Groet, Angel 5
quote:Viva Angel5 schreef op 22 januari 2010 @ 14:58:

[...]

Er zijn gevallen waarbij 'eerst nadenken, dan typen' natuurlijk niet opgaat. Denk bv aan automatisch inloggen, en bekenden op de pc laten.

Ik snap de redenering, hoor. Alleen wat je nu aangeeft valt bij mij ook onder het kopje "eerst nadenken".

Dus mijn vraag is nog steeds: waarom wordt de verantwoording niet gewoon bij de persoon gelegd die deze verantwoording moet dragen?
Dat ligt ie wel; namelijk bij ons.

En wij bepalen dat bepaalde dingen teveel werk voor ons (Angels) oplevert en dus doen we wat aan om dat te voorkomen.
Dat iets te veel werk oplevert is één ding, maar dat heeft toch nog steeds niks met verantwoordelijkheid voor hetgeen dat je hier als gebruiker neerzet, te maken?

De logica van deze link ontsnapt me even. Het is dus puur om te zorgen dat jullie minder werk hebben? Verantwoording heeft er niks mee te maken? Begrijp ik dat dan goed?
Dank je Five. Fijn dat het mogelijk was er iets aan te doen.
quote:Wakker schreef op 22 januari 2010 @ 15:42:

Dat iets te veel werk oplevert is één ding, maar dat heeft toch nog steeds niks met verantwoordelijkheid voor hetgeen dat je hier als gebruiker neerzet, te maken?

De logica van deze link ontsnapt me even. Het is dus puur om te zorgen dat jullie minder werk hebben? Verantwoording heeft er niks mee te maken? Begrijp ik dat dan goed?

Je vraagt bij wie de verantwoording ligt. Of nee. Je zegt; waarom wordt de verantwoording niet gewoon bij de persoon gelegd die deze verantwoording moet dragen?

Dan geef ik daar antwoord op, namelijk dat die bij ons ligt. En inderdaad om ons niet teveel werk te verschaffen, stellen we daarvoor een reglement op, waarin oa staat dat je geen OP's mag quoten.

Wat begrijp je daar nou niet aan?
Wat ik niet begrijp is waarom je zegt dat de verantwoordelijkheid bij jullie ligt, als het gaat om de inhoud van een post (in dit geval een OP) van een gebruiker. Want daar komt het op neer, en dat vind ik vreemd.

Als je nou alleen zou zeggen dat het enkel draait om jullie werkdruk; prima. Dan vind ik het nog steeds wat vreemd (want nogmaals: verantwoording van een post ligt bij de poster: eerst nadenken, dan doen), maar in ieder geval een beetje begrijpelijker, ook al creëer je die werkdruk dan zelf, juist doordat je die "verantwoording" op je neemt.
Ik ben er slechts om het beleid uit te voeren, jouw vraag kan je hier stellen: Vragen aan Vivamod
Het topic Hart vs. Hoofd is verwijderd ivm privacy van TO.
Het topic Mijn man houdt niet van me is verwijderd. Privéruzies/problemen dienen niet opgelost te worden via het forum, daar zijn andere wegen voor.
wil je het topic Crush... verwijderen? bedankt!
Met welke reden, Ikeakastje? We verwijderen in principe niet zomaar topics op verzoek.
Omdat ik daar serieus een probleem anoniem wilde bespreken, maar een aantal mensen reageren nogal fijngevoelig. Ik wil niet met mijn gewone nick herkend worden.
Ah ja, ik heb het inmiddels gezien. Ik heb je topic verwijderd.
dankjewel
Angel, in het topic 'Helpt chocola? Hij verlaat mij voor een Thaise vrouw' wordt over de Thaise vrouw gesproken in de zin van 'loempiaatje' en 'taai taai pop'.

Mij stuit het erg tegen de borst (wellicht omdat ik veel Thaise mensen ken), maar is het ook tegen de forumregels?

Valt onder discriminatie, toch?
Frizzy,

ik ga er morgen even lezen en heb het ondertussen al in het overleg gegooid. Indien nodig onderneem ik dus morgen actie.

Groet,

Angel 5
Alvast bedankt 5!
Angel zijn jullie eruit gekomen met elkaar?
Eeeh check topic!
Je checkt nu het topic bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven