Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

maandag 25 januari 2010 om 00:25
Ik smelt van al die kittenverhalen, geniet ervan Kat75 en Sopsie!
Kijk ook weer stiekem op Manie Coon cattery's...
"Wil" graag een Classic Maine Coon, een Brown Tabby with White, een beetje terug naar de "eerste" Maine Coon in Europa. Zie veel effen en verdunde kleuren maar goed...zal wel weer zijn zoals vorigere keren.."gewoon verliefd worden op eentje" en dan maakt de kleur in ieder geval niet uit!!!
Kijk ook weer stiekem op Manie Coon cattery's...
"Wil" graag een Classic Maine Coon, een Brown Tabby with White, een beetje terug naar de "eerste" Maine Coon in Europa. Zie veel effen en verdunde kleuren maar goed...zal wel weer zijn zoals vorigere keren.."gewoon verliefd worden op eentje" en dan maakt de kleur in ieder geval niet uit!!!

maandag 25 januari 2010 om 01:09
@Leo:...pittige Lena die vogels vangt en overspelige Beer. Ik leef met je mee met big smile op gezicht.
Doet mij denken aan een hele tijd geleden, tijdperk dat je nog niet mobiel bereikbaar was, een avond en halve nacht weg was voor een feest, het raampje open liet voor de katten en het (verbasterde) spreekwoord..."als de baas van huis is, dan vieren de katten feest!"
Buren hebben voor het raam de avond van hun leven gehad toen pittige Minous een Ekster mee naar binnen nam en voorstelde aan haar kattenfamilie. Wat een feest...
Ekster was een bikkel!! Heb ik 'snacht gevangen en volgende dag met een flinke grauw vrijgelaten.
Maar wat een puinhoop, echt alles was omver, van de muur gehaald of van planken gevallen en stuk. Hoor mijn moeder nog vloeken maar dat verhaal "deed" het later wel lekker op verjaardagen en zij lachtte toen het hardst!
Doet mij denken aan een hele tijd geleden, tijdperk dat je nog niet mobiel bereikbaar was, een avond en halve nacht weg was voor een feest, het raampje open liet voor de katten en het (verbasterde) spreekwoord..."als de baas van huis is, dan vieren de katten feest!"
Buren hebben voor het raam de avond van hun leven gehad toen pittige Minous een Ekster mee naar binnen nam en voorstelde aan haar kattenfamilie. Wat een feest...
Ekster was een bikkel!! Heb ik 'snacht gevangen en volgende dag met een flinke grauw vrijgelaten.
Maar wat een puinhoop, echt alles was omver, van de muur gehaald of van planken gevallen en stuk. Hoor mijn moeder nog vloeken maar dat verhaal "deed" het later wel lekker op verjaardagen en zij lachtte toen het hardst!

maandag 25 januari 2010 om 01:24
quote:biebelie schreef op 24 januari 2010 @ 23:34:
Ooh nog zo'n lieffie!
Ik dacht eerst dat er een kleedje achter lag met nog een wit kittentje erop te slapen maar dat zal moederpoes wel zijn met ander kitten?
Dat was vader, een hele witte Maine Coon en heel betrokken bij zijn gezin, zo lief om te zien!
Dat lieffie is nog steeds een lieverd, echt een kroelkat. Gaat elke avond in de armen van kater liggen, haar koppie en nek worden dan heel grondig door hem verzorgd.
Als wij aanstalten maken om naar boven te gaan dan mekkeren zij om water uit de kraan en wel uit die ene kraan waarbij wij onze tanden willen poetsen. Staan we dan met "onze" mooie badkamer...te poetsen op de overloop!
Ooh nog zo'n lieffie!
Ik dacht eerst dat er een kleedje achter lag met nog een wit kittentje erop te slapen maar dat zal moederpoes wel zijn met ander kitten?
Dat was vader, een hele witte Maine Coon en heel betrokken bij zijn gezin, zo lief om te zien!
Dat lieffie is nog steeds een lieverd, echt een kroelkat. Gaat elke avond in de armen van kater liggen, haar koppie en nek worden dan heel grondig door hem verzorgd.
Als wij aanstalten maken om naar boven te gaan dan mekkeren zij om water uit de kraan en wel uit die ene kraan waarbij wij onze tanden willen poetsen. Staan we dan met "onze" mooie badkamer...te poetsen op de overloop!
maandag 25 januari 2010 om 11:17
Pfffff ik wordt zo moe soms van Dimitris...hij wil overal waar ik ben..
Nou had ik gisteren met een bakje witte saus/verf het huis doorgestruind om overal vieze vlekjes en beschadigingen bij te werken en het bakje nog in de badkamer laten staan (met restje verf dus)
Sta ik net tanden te poesten,komt meneer met donder en geweld op het kastje naast de wastafel gesprongen...
Hup met 2 poten in de witte verf!!
En kwaad op mij worden toen ik met een washandje aan de gang ging.
Tussen zn tenen is het er nog niet af
Nou had ik gisteren met een bakje witte saus/verf het huis doorgestruind om overal vieze vlekjes en beschadigingen bij te werken en het bakje nog in de badkamer laten staan (met restje verf dus)
Sta ik net tanden te poesten,komt meneer met donder en geweld op het kastje naast de wastafel gesprongen...
Hup met 2 poten in de witte verf!!
En kwaad op mij worden toen ik met een washandje aan de gang ging.
Tussen zn tenen is het er nog niet af

maandag 25 januari 2010 om 11:36
quote:passiebloempje65 schreef op 24 januari 2010 @ 23:37:
onze "zitzak" nu...
[afbeelding]
Wel een hele mooie zitzak, wat kunnen katten toch heerlijk lam zitten/hangen.
hier nog 2 mooie buikfotos van Tijgertje, die uren voor de gaskachel ligt te bakken, en alleen beweegt om nog lekkerder te gaan liggen
onze "zitzak" nu...
[afbeelding]
Wel een hele mooie zitzak, wat kunnen katten toch heerlijk lam zitten/hangen.
hier nog 2 mooie buikfotos van Tijgertje, die uren voor de gaskachel ligt te bakken, en alleen beweegt om nog lekkerder te gaan liggen
I can do anything i want, and so can you....
maandag 25 januari 2010 om 16:35
Marels, wat spannend, nog een paar nachtjes slapen !!
Eleonora, moest erg lachen om je verhaal (vast niet grappig als je met een ziek hoofd een lijkje op moet ruimen..sorry)
Heb weer een paar leuke foto's van grote kleine B
Tenminste 1 kat in huis waar Bailey het goed mee kan vinden
Lekker spelen op z'n tijd, hij heeft het elastiekje van de hengel intussen al een keer of 4 doorgebeten met z'n vlijmscherpe tandjes
Gezellig bij het vrouwtje liggen is gelukkig intussen ook een hobby
Maar slapen...dat is toch favoriet en kan ie als de beste
Eleonora, moest erg lachen om je verhaal (vast niet grappig als je met een ziek hoofd een lijkje op moet ruimen..sorry)
Heb weer een paar leuke foto's van grote kleine B
Tenminste 1 kat in huis waar Bailey het goed mee kan vinden
Lekker spelen op z'n tijd, hij heeft het elastiekje van de hengel intussen al een keer of 4 doorgebeten met z'n vlijmscherpe tandjes
Gezellig bij het vrouwtje liggen is gelukkig intussen ook een hobby
Maar slapen...dat is toch favoriet en kan ie als de beste

maandag 25 januari 2010 om 17:06
Echt een ontzettend mooi schattig katje Kat75. Ik wilde zeggen, ik vind ....foto het leukste, maar toen ik nog eens keek, allemaal even lief.......
Morgen is het zover, dan ga ik Gizmo kijken, als het bevalt mag hij gelijk mee. Iemand nog tips hoe ik het beste hem kan introduceren bij mijn andere katten. Er gewoon bij zetten en alleen er tussen komen als het te erg word (vechten enzo)?
Morgen is het zover, dan ga ik Gizmo kijken, als het bevalt mag hij gelijk mee. Iemand nog tips hoe ik het beste hem kan introduceren bij mijn andere katten. Er gewoon bij zetten en alleen er tussen komen als het te erg word (vechten enzo)?
I can do anything i want, and so can you....
maandag 25 januari 2010 om 17:10
Dank je Miek, spannend dat je morgen mag gaan kijken (en meteen mee...wat heerlijk !)
B is nu sinds vrijdag hier, ik heb hem vrijdagnacht apart gehouden van de andere twee ( wel op de slaapkamer in een soort van bench ) en sinds zaterdag gewoon 's nachts boven bij Nikki en Diesel.
Er is veel gegromd en geblazen maar ik merk na een paar dagen al dat de nieuwsgierigheid het wint en het bij kijken en soms wat mopperen blijft.
Ik ga er dan ook vanuit dat het vanaf nu alleen maar beter gaat
B is nu sinds vrijdag hier, ik heb hem vrijdagnacht apart gehouden van de andere twee ( wel op de slaapkamer in een soort van bench ) en sinds zaterdag gewoon 's nachts boven bij Nikki en Diesel.
Er is veel gegromd en geblazen maar ik merk na een paar dagen al dat de nieuwsgierigheid het wint en het bij kijken en soms wat mopperen blijft.
Ik ga er dan ook vanuit dat het vanaf nu alleen maar beter gaat