Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Sowieso vind ik dat bij Britten veel duidelijker dan bij andere katten, je ziet meteen of een kat een poes of een kater is. Ook door die echte katerwangen van de katers natuurlijk, maar ik vind de poezen ook echt een..... meisjeskopje hebben inderdaad.

Ook behalve die wangen is er iets waardoor je dat gewoon heel goed ziet, ofzo.
668, the neighbour of the Beast
Neuh, ik vind shows niet zo leuk voor katten enzo.

Ik wil gewoon een lieve knuffelige huiskat
quote:Marels schreef op 25 januari 2010 @ 20:14:

Sowieso vind ik dat bij Britten veel duidelijker dan bij andere katten, je ziet meteen of een kat een poes of een kater is. Ook door die echte katerwangen van de katers natuurlijk, maar ik vind de poezen ook echt een..... meisjeskopje hebben inderdaad.

Ook behalve die wangen is er iets waardoor je dat gewoon heel goed ziet, ofzo.

Dat vind ik dus ook maar mijn andere kat (Isa) wordt vaak voor een kater aangezien...terwijl ik dat helemaal niet vind.

Deze:
quote:Marels schreef op 25 januari 2010 @ 20:15:

Neuh, ik vind shows niet zo leuk voor katten enzo.

Ik wil gewoon een lieve knuffelige huiskat

Dan maakt het ook niet uit dat/als de kleurennaam niet helemaal klopt op papier.

Ik ben met beide wel naar een show geweest maar meer om te kijken of ik geen kat in de zak heb gekocht (met Bibi) en of ik de andere goed gefokt had (Isa is bij mij geboren)
Die heeft ook echt van die bolle wangen net als katers hebben, dus ik snap wel dat mensen dat zo denken.

Moederpoes van onze kitten is ook écht een poes. Daar snor ik binnenkort wel een foto van op.

Deze wil ik jullie niet onthouden;

Hier zie je het ook links bij Kane, dat het bij andere kleuren moeilijker te zien is.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:biebelie schreef op 25 januari 2010 @ 20:19:

[...]

Dan maakt het ook niet uit dat/als de kleurennaam niet helemaal klopt op papier.

Ik ben met beide wel naar een show geweest maar meer om te kijken of ik geen kat in de zak heb gekocht (met Bibi) en of ik de andere goed gefokt had (Isa is bij mij geboren)

Hoe bedoel je dat precies? Om te kijken of je wel echt een showkwaliteit kat hebt?

Och, ik vind dat niet zo belangrijk geloof ik. Tegenwoordig betaal je ook niet meer minder voor een kat waarmee je geen tentoonstellingen wint, geloof ik. Tenminste, toen Marelsman twintig jaar geleden zijn eerste kat kreeg, kregen ze korting omdat er een paar schoonheidsfoutjes in de tekening zaten.

Tegenwoordig krijg je alleen nog korting op slipnesten en ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze daar nog zoveel geld voor vragen.

Dus gezien het feit dat je toch niet veel korting krijgt bij een niet-showkat, geloof ik niet dat ik het zo zinnig vind om dat te "testen". Voor mij althans. Maar ik kan het me van jou goed voorstellen, zeker omdat je zelf met haar gefokt heb (ja toch, dat begreep ik goed?)
Maar Kane is volgens mij wel veel meer echt "gestreept" dan mijn kitten hoor MV....

Die van mij heeft een veel fijnere tekening, denk ik zo.
Hier vind ik haar echt wel een meisje:

Yep, daar weer wel! Britten kijken op de een of andere manier heel mannelijk of vrouwelijk uit hun ogen, heel grappig vind ik dat.
quote:Marels schreef op 25 januari 2010 @ 20:19:

Die heeft ook echt van die bolle wangen net als katers hebben, dus ik snap wel dat mensen dat zo denken.

Moederpoes van onze kitten is ook écht een poes. Daar snor ik binnenkort wel een foto van op.

Deze wil ik jullie niet onthouden;

[afbeelding]Ah die is leuk. Hij kan al Bo-diven. -grijnz-
De kleur van Kane vind ik echt geweldig!

(en die dikke billen van hem ook!)
Ja, klein rotzakje is het blijkbaar

Ik zit al te denken om hem toch maar Kees te noemen.... Van smeerkees
quote:Marels schreef op 25 januari 2010 @ 20:23:

Maar Kane is volgens mij wel veel meer echt "gestreept" dan mijn kitten hoor MV....

Die van mij heeft een veel fijnere tekening, denk ik zo.

Verandert bij de jouwe misschien ook nog wel .

Zo was Kane klein;

Wie weeeet! We zullen zien!
quote:Marels schreef op 25 januari 2010 @ 20:23:

[...]

Hoe bedoel je dat precies? Om te kijken of je wel echt een showkwaliteit kat hebt?

Nou niet met het idee om er meer shows mee te gaan bezoeken.

Dat is niet mijn wereldje...(raar volk daar)

maar vond het heel gaaf dat Bibi het allemaal leuk vond en dat ze Best in Show werd.

En dat ze voldeed aan alles wat een goede/mooie BKH moest zijn.

Ik heb een godsvermogen voor haar betaald en een beste poos voor op de wachtlijst gestaan.

Fijn dat dat beloont wordt.

Maar uiteraard vind ik een lekkere knuffelkat het belangrijkste.

quote:Tegenwoordig krijg je alleen nog korting op slipnesten en ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze daar nog zoveel geld voor vragen.

kosten voor inenten ed snap ik maar meer zou belachelijk zijn.. (m.i.)

quote:Dus gezien het feit dat je toch niet veel korting krijgt bij een niet-showkat, geloof ik niet dat ik het zo zinnig vind om dat te "testen". Voor mij althans. Maar ik kan het me van jou goed voorstellen, zeker omdat je zelf met haar gefokt heb (ja toch, dat begreep ik goed?)

Met de moeder van Isabel heb ik een nestje gehad...en Isabel (Isa) heb ik daarvan gehouden.

3 uit het nest heb ik verkocht (voor toen 700 gulden per stuk)

en de andere is bij mijn vriendin gaan wonen,die ook haar kater ter beschikking had gesteld

Ik wou wel bevestiging dat ik dat goed had gedaan en geen mislukte Britten heb verkocht...
Ja, nou ja, ik vind het ook allemaal niks, eigenlijk. Sowieso is me dat echt opgevallen, dat je ook bij die catteries echt heel raar volk tegen komt.

Daarom hebben wij dus ook voor deze cattery gekozen, omdat ze zo lekker nuchter en down to earth waren.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het met een echte kampioenskat anders is, dat je dan die bevestiging wilt. Snap ik helemaal.

Maar voor mezelf.... ach, het lijkt me niet leuk voor mijn kat, én in vind over het algemeen het volk inderdaad ook raar, daar.

Laten we van ons kereltje maar gewoon een lekkere schootkat proberen te maken en dan zien we het verder wel.

Over die slipnestjes trouwens, ik heb ze gezien waar ze nog 300 euro voor vragen, en ik geloof echt niet dat die entingen zo duur zijn. Beetje jammer, want ik hoefde echt niet persé een volledige raskat.

Waren die halfbloedjes nu leuk geprijsd, dat je inderdaad de entingen er uit hebt en klaar, hadden we dat zelfs waarschijnlijk gedaan. Maar ik vind 300 euro voor zo'n kat gewoon echt bizar, dan kun je beter 500 euro voor een raskitten betalen waar alles op en aan en bij zit
Eur 300,- voor een ongelukje!!!

Belachelijk!! daar wordt dus nog lekker even aan verdient.

Ik was toen (inmiddels dus ruim 9 jaar geleden...in mei wordt Isa al 10jr ) aan kosten per kittentje zo'n 100 gulden kwijt (aanvragen stambomen,2x inenten,ontwormen en aanvullende voeding)

Nou zal dat inmiddels misschien wel wat duurder zijn geworden maar niet zooooveel..
Juist. 100 euro voor een ongelukje vind ik leuk. 200 of zelfs 300 niet meer.

Serieus, hadden ze ze voor 100 euro verkocht hadden we waarschijnlijk een slippertje gekocht, maar ik zeg al, voor 300 euro kun je beter 200 bijleggen en gewoon een raskittentje met stamboom kopen.....
500 euro vind ik ook veel geld hoor!

Ik weet niet of ik weer een raskat zou kopen als deze 2 gaan hemelen..

Heb ook zoveel lol van Dimitris!!

(voor 75 euro mee naar Nederland kunnen nemen met alles erop en eraan en weet ook nog eens zeker dat ik daar zijn leven mee heb gered)

Misschien ga ik tegen die tijd gewoon weer een keer naar Griekenland
Natuurlijk is 500 euro veel geld, maar in dat geval kun je dat beter doen dan 300 voor een slipperT zonder stamboom....

En Marelsman wilde ook nogal graag een raskatje, dus dan doen we dat maar.
Hey kwam hier gewoo9n eens even kijken naar chet dieren getetter.

Mooie foto's van alle katten met hun eigewijze manieren.

Miek veel succes morgen met je siamees. hoop dat het idd is wat je zoekt

Iedereen veel plezier met dit oude en jonge kattekwaad

groetjes Trikky
Hoi trikky

Heb je zelf ook huisdieren?
Yep heb knijn.

heb hier met vorst nog tips gevraagd voor bevriezen knijnen flesjes buiten.

Deze hebben ondertussen goed nieuw huis gevonden.

Heb nu nog 1 knijn genaamd lijntje.

groetjes trikky
Wat een leuke foto's van Bailey weer en wat is dat Britje van jouw Marels ook een lieffie!!

Mooie Britten voorbij zien komen, weet eigenlijk niet veel over hun karakter eigenschappen. In het algemeen dan want iedere kat heeft toch zijn heerlijke eigen persoonlijkheid.

Mijn/ons hart ligt bij de Maine Coon. Schrik ook wel van de gestegen prijzen, las ergens zelfs een prijs van 900 euro voor een Maine Coon kitten!

Gemiddeld ligt de prijs rond de 500 euro en ook dat wordt nog even sparen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven