Zijn mijn eieren nog goed?

25-01-2010 14:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag. Gistermiddag heb ik eieren gekookt voor op brood, maar ik had er nog twee over. Die heb ik ongepeld op het aanrecht gelegd en... daar liggen ze nu nog steeds. Ik ben vergeten ze in de koelkast te leggen.

Kan ik ze vanavond nog door de sla doen of kan ik ze beter weggooien?
Ik had dit topic op de kinderpijler verwacht
Ow DIE eieren...
Eieren die al een dag buiten de koeling liggen zou ik weggooien.
natuurlijk zijn die nog wel goed. Eet smakelijk!
Gewoon pellen en snijden en dan ruik je het vanzelf.
Het is zoals het is
Kun je makkelijk nog eten hoor!
Tuurlijk zijn die nog goed. En anders ruik je het heus wel, eieren die niet goed zijn eet je niet per ongeluk op
quote:Pauline65 schreef op 25 januari 2010 @ 15:00:

Eieren die al een dag buiten de koeling liggen zou ik weggooien.

Waarom? De gekookte eieren die je in de winkel koopt liggen toch ook niet in de koeling.

Gewoon eten hoor.
Gewoon eten. Is mij ook al een paar keer overkomen dat ik die ik overhad vergat in de koelkast te leggen. Ik leef nog steeds.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Eieren mogen niet eens in de koelkast.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hahaha, ik had die associatie met de "Kinderen-pijler" niet, maar ik snap jullie verwarring. Sorry! :-)

Ik ga ze vanavond dus gewoon door de sla doen. Bedankt voor het meedenken!
quote:binkie14 schreef op 25 januari 2010 @ 15:14:

Eieren mogen niet eens in de koelkast.Gekookte eieren wel, toch?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:binkie14 schreef op 25 januari 2010 @ 15:14:

Eieren mogen niet eens in de koelkast.Mag wel, maar worden dan sneller oud.....
Is dat zo? Waarom heeft bijna elke koelkast dan zo'n eierrekje?

En waar moet ik mijn eitjes dan bewaren?
quote:welsie schreef op 25 januari 2010 @ 15:30:

Is dat zo? Waarom heeft bijna elke koelkast dan zo'n eierrekje?

En waar moet ik mijn eitjes dan bewaren?Donker en niet al te warm. Blijven ze veel langer goed dan in de koelkast. Koelkasten hebben een eierrekje omdat veel mensen foutief denken dat eieren in de koelkast moeten.
Helemaal stom daaraan is dat het eierrekje vaak in de deur zit. Terwijl eieren het helemaal niet houden van temperatuursverschillen. Stom, stom, stom.
Eieren worden over het algemeen bewaard in de koelkast, maar dat is geen ideale plek. Eierschalen zijn namelijk poreus, en door de koude droge lucht in een koelkast kunnen de eieren uitdrogen.

Bovendien nemen de eieren gemakkelijk geurtjes op van andere sterk geurende producten in de koelkast. Het beste is de eieren te bewaren in een koele ruimte buiten de koelkast, dus bijvoorbeeld een kelder- of gangkast.

Hoe lang kan ik eieren bewaren?

Eieren zijn wel een paar weken houdbaar, vanaf het moment van leggen gerekend. Als ze eenmaal in de winkel terecht zijn gekomen, zijn ze alleen al een paar dagen tot weken oud. De eierendozen zijn voorzien van een sticker met daarop een houdbaarheidsdatum, dit is een goede richtlijn.

Mocht een ei bedorven zijn, dan merk je dat overigens meteen; de rotte zwavelgeur die daar vanaf komt, nodigt niet uit tot eten. Als je (een of meerdere) eieren door een gerecht wilt verwerken, dan is het verstandig om ze één voor één in een kopje te breken, en dan pas bij de overige ingrediënten te doen. Dan weet je zeker dat je je gerecht niet verpest met een rot ei.

Let bij het kopen van een doos eieren ook op of er geen natte plek aan de onderkant van de doos zit. Dit is een indicatie dat er een kapot ei in de doos zit. De doos even openmaken is ook een optie.
quote:mylenevalerie schreef op 25 januari 2010 @ 15:11:

Gewoon eten. Is mij ook al een paar keer overkomen dat ik die ik overhad vergat in de koelkast te leggen. Ik leef nog steeds.ow is dat het!!!!
Kun jegerust eten hoor.

De paaseieren die wij vroeger hadden lagen ook tijdens de paasdagen zo in de kamer/keuken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Xander68 schreef op 25 januari 2010 @ 15:49:

Let bij het kopen van een doos eieren ook op of er geen natte plek aan de onderkant van de doos zit. Dit is een indicatie dat er een kapot ei in de doos zit. De doos even openmaken is ook een optie.

Joh.....wat een slimme tip!
quote:Doornroosje80 schreef op 26 januari 2010 @ 10:33:

[...]

Joh.....wat een slimme tip!

Heb ik ook maar gekopieerd van een andere site....

Maar idd, wat een suffe "tip"........
quote:delphicat schreef op 25 januari 2010 @ 15:37:

[...]

Donker en niet al te warm. Blijven ze veel langer goed dan in de koelkast. Koelkasten hebben een eierrekje omdat veel mensen foutief denken dat eieren in de koelkast moeten.

Nou dan hebben al die koelkast fabrikanten zich behoorlijk vergist.

Dus eier rekje d'r uit.

Ik bewaar ze gewoon in de doos op het aanrecht. Nie TE lang natuurlijk.

Ja kan ook checken of je ei nog goed is door te schudden.

Als het ei een klots geluid maakt is het niet meer goed. Maar ik denk dat je je eitjes vanavond nog gewoon door de sla kan gooien hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven