Werk & Studie alle pijlers

Re-integratie

26-01-2010 11:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Heb volgende week een gesprek voor de functie van re-integratieconsulent. Nu denk ik dat ze ook al gaan vragen naar een salarisindicatie, dus wil me hier alvast op voorbereiden. Maar nu kan ik eigenlijk nergens een salarisindicatie vinden bij vergelijkbare banen, als starter in de re-integratie. Heb een WO achtergrond en dit wordt mijn eerste echte baan. Wie heeft een idee van een realistische inschatting? obv fulltime (40u)
2500 bruto per maand als startbod?
Wat heb je zelf in gedachten?
www.watmagikverdienen.nl
Ik heb het idee dat 2500 echt te hoog is. Op zich is het voor een WO-er niet zo'n heel gek start salaris, maar volgens mij liggen in de re-integratie de salarissen lager. Zat zelf te denken aan 2200/2300, maar ben bang dat ik zonder ervaring ook daarmee wellicht wat te hoog zit. Maar wil mezelf natuurlijk ook niet te kort doen. Daarom probeer ik ook uit te zoeken wat realistisch is.

@ CML girly, je link doet het niet.
Jouw indicatie komt echt niet raar over hoor. Je hebt een universitaire opleiding! Ik bedoel, je slaat echt niet de plank mis waardoor je een slechte indruk maakt. Dus als dit is wat je graag zou willen verdienen, dan zou ik (als je verder geen info meer kunt vinden) inzetten op een 2400.

Succes!
Hoog inzetten kan je altijd proberen, maar ik denk dat 2500 voor een starter in een HBO functie (niet schaars of specifiek) aan de hoge kant is. Maar een universitaire studie hebben is iets anders dan op universitair niveau werken.

Ik kan met mijn universitaire studie op zak in een koekjesfabriek gaan werken aan de lopende band. Dan zal ik echt niet meer verdienen omdat ik hoog geschoold ben.

De functie van re-integratieconsulent is een HBO functie (google maar eens op vacatures re-integratieconsulent). Wat verder telt is dat TO nog geen concrete werkervaring heeft.

Tip voor TO: als ze niet akkoord gaan met je voorstel doe dan een tegenvoorstel waarbij je afspreekt over 3 of 6 maanden een evaluatie te houden en je salaris nogmaals te bekijken. Zo geef je een werkgever kans te bepalen of je dit salaris "waard" bent.
Goede tip Mips! Wat je aangeeft, is inderdaad ook precies mijn overweging. Wat denk jij dan wat een goede salaris indicatie is?
Zou als starter eerder denken aan 2200-2300 maar dat heb ik even moeten googlen hoor. Ben niet goed op de hoogte van de exacte salarissen in die branche.

Besef dat als je hoog inzet je ook veel waar te maken hebt.. ;) Maar je kan door bijbanen, commissies etc tijdens je studie wellicht al heel goed op de hoogte zijn van je competenties en vaardigheden. Zorg dat je tijdens je gesprek ook voorbeelden hebt waaruit blijkt dat je (bijvoorbeeld) flexibel, klantgericht, geduldig etc bent. Liefst volgens STAR methode (situatie, taak, aktiviteit en resultaat... kan je even googlen)
Dankje Mips voor je reacties. Ik wil inderdaad niet al te hoog inzetten, moet mezelf natuurlijk ook bewijzen. Heb wel de nodige bijbanen, commissies en buitenland ervaring opgedaan, maar heb nul ervaring in de re-integratiebranche. Denk dat ik inderdaad de 2200/2300 aanhoud voor mezelf. Maar eerst natuurlijk sowieso het 2e gesprek doorkomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven