Wie kent deze kleur??

26-01-2010 18:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug een huisje gekocht en jeetje wat komen daar veel keuzes bij kijken... Allemaal heel leuk maar ook heel erg moeilijk... Nooit gedacht dat ik daar zo'n moeite mee zou hebben.

Nu zit ik weer te dubben over de verf... Ik heb een lichte eiken vloer met hele brede planken, een zwarte bling bling keuken en alle deuren 'bijna' wit en dan ook hoogglans. De plinten krijgen dezelfde kleur als de deuren. Maar... nu dus de verf op de muren... Ik vind zelf zandkleur best mooi, maar toen ik afgelopen zaterdag verfadvies kreeg adviseerde die man mij dat niet te doen aangezien dat mijn vloer heel flets zou maken. Hij adviseerde mij om taupe te gebruiken op één of twee muren en om de rest licht te laten. Ik heb de kleur maar op een heel klein staaltje gezien en omdat je daar geen goed beeld van krijgt dacht ik, ik kijk even op internet. Maar nu heb je dus verschillende soorten taupe. En die mij geadviseerd is vind ik op het plaatje (zo'n zelfde soort staaltje maar dan met computerkleuren) niet echt geweldig. Ik vraag me nu af of iemand deze kleur kent: Taupe P14. Hoe komt de kleur over? Bruin/grijs? Of....?

Ik wil in ieder geval wel wat doen met het advies wat ik gekregen heb aangezien hij een expert is. Maar ja, ik moet de kleur natuurlijk wel mooi vinden...

Alvast bedankt!

Groetjes
Grijs met paarse ondertoon.
ik vind die kleur juist super mooi..
Ah, oke, dat weet ik dan ook niet...

Ik heb liever iets met een bruine ondertoon...

Je hebt zeker geen foto?

Nou ja, in ieder geval bedankt voor je reactie
Oh, wacht, is dat die kleur op de foto?

Die vind ik wel mooi, haha!
Mooi plaatje babado! Als je dan ook nog met die witte strepen aan de onderkant doet
Taupe is een prachtige kleur, ook op de muren. De kleur op je scherm moet je niet verwarren met die van de verf, want schermkleuren zien er totaal anders uit.

Ook kan niemand er vanaf hier wat van zeggen, want het hangt van je kamer af en wat voor licht je in je kamer hebt. Ook afhankelijk van met welke kleuren je het combineert kan het roziger, bruiniger of grijziger lijken.

Gewoon 1 bus kopen en een stukje proberen, als je het op het staaltje niet kunt zien.
Heleneke, klinkt alsof je in een 'echte' verfhandel bent geweest. (itt een Gamma ofzo) daar hebben ze voor een klein bedrag ook vaak wel grote stalen (A4) of een potje waar je 1 vierkante meter mee kunt schilderen. Dan kun je in je eigen huis zien hoe het staat, ligt namelijk nogal aan de lichtinval en de rest van het huis hoe een kleur staat.
Het lijkt trouwens erg veel op wat ik in de woonkamer en in de keuken op de muur heb.
Ik heb zoiets.

Dat is Forel muurverf van Histor
Stressed is just desserts spelled backwards
Als dat de Taupe P14 is dan vind ik hem supermooi!

Deze hebben wij, maar bij ons lijkt het wel wat donkerder dan op deze foto
Die kleuren zijn volgens mij allemaal gewoon taupe, niet een specifieke kleur. (tip: quote even wie je bedoelt of noem de nick)

Maar zie mijn eerdere tip!

Wij hebben Forel, dus 6713

Ik vind het een mooie kleur, zit een beetje een koel-paarse ondertoon in.
quote:Mevrouwdekees schreef op 26 januari 2010 @ 18:30:

Heleneke, klinkt alsof je in een 'echte' verfhandel bent geweest. (itt een Gamma ofzo) daar hebben ze voor een klein bedrag ook vaak wel grote stalen (A4) of een potje waar je 1 vierkante meter mee kunt schilderen. Dan kun je in je eigen huis zien hoe het staat, ligt namelijk nogal aan de lichtinval en de rest van het huis hoe een kleur staat.Ja, dat klopt. Daar had die man ook al rekening mee gehouden met zijn advies. De kleur die ik mooi vond voor op de slaapkamer die was bijvoorbeeld ook weer te donker. Hij zei dat als ik een tint lichter zou pakken hij ongeveer zo zou worden als ik zou willen omdat daar de zon niet op zou staan.
quote:essiej schreef op 26 januari 2010 @ 18:29:

Mooi plaatje babado! Als je dan ook nog met die witte strepen aan de onderkant doet Die witten strepen zijn hoge plinten
Babado, is dat de P14? Zo, ja, dan heb ik echt helemaal geen twijfel meer. Die vind ik echt geweldig :-)
Oeh, Maleficent, wat een ontzettend mooie bank heb jij!! Zo jammer dat mijn lief een paarse bank niet kan waarderen...
Kabouterhuisje?
Forel vind ik een mooie kleur, past bij veel en oog rustig.
Die eerste foto is een mooie kleur!

IK zocht nog een mooie kleur voor bij ons op de muren...

Die word het,bedankt!!
Zacht lila licht lijkt me mooi.
wie de mens kent houdt van dieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 26 januari 2010 @ 18:30:

Heleneke, klinkt alsof je in een 'echte' verfhandel bent geweest. (itt een Gamma ofzo) daar hebben ze voor een klein bedrag ook vaak wel grote stalen (A4) of een potje waar je 1 vierkante meter mee kunt schilderen. Dan kun je in je eigen huis zien hoe het staat, ligt namelijk nogal aan de lichtinval en de rest van het huis hoe een kleur staat.

Oh ja, ik heb nu trouwens ook van die A4-stalen gehaald. Daar zie je al veel meer mee. De kleur taupe viel me op zich niet tegen, maar ik vind hem een beetje te paars denk ik. Ik vind greige ook erg mooi alleen die lichte kleur daarvan was weer minder mooi bij mijn gordijnen en zandkleur vind ik weer wat gewoontjes vergeleken bij die andere twee kleuren maar die past wel het best bij mijn gordijnen. Mijn woonkamer is niet supergroot: 5x4 en de bank komt redelijk dicht bij de muur te staan die ik een kleurtje wil geven. Weet niet hoe snel dat op je af komt? Ik denk dat ik anders de eerste laag maar licht doe en bevalt het niet dan kan ik er altijd een donkerdere kleur overheen zetten..

Heeft iemand toevallig rich greige op de muren zitten van jullie? Of true sand? Is van Flexa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven