emotioneel lichaamswerk

23-01-2010 20:36 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met emotioneel lichaamswerk?
Yas, ongesteld? buikvirus?
Denk het laatste, voel me knap beroerd en zelfs een cracker blijft er niet in.

Ongesteld zijn is lastig zonder baarmoeder
Geen bijzonderheden
Ja dat is het natuurlijk, doordat die baarmoeder weg is zijn er ook emoties verdwenen. Ik ben zelf ook redelijk kil omdat ik al wat lichaamsonderdelen mis.
Heb je geen hart meer Meds;P

Sterkte met dat virus Yas, ga je morgen nog wel werken?

Wat een leuk compliment Chameleon, daar ben ik weer blij mee.

En datzelfde kan ik ook van jou en de andere hier zeggen, vond het wel een fijne discussie vannacht.

Ik was vorig jaar opeens verslaafd aan een andere site, dus het klopt wel dat je me niet eerder bent tegengekomen, en sowieso hang ik vooral op overige.
.
quote:meds schreef op 24 januari 2010 @ 22:51:

Ja dat is het natuurlijk, doordat die baarmoeder weg is zijn er ook emoties verdwenen. Ik ben zelf ook redelijk kil omdat ik al wat lichaamsonderdelen mis.

Oh aha, dan begrijp ik nu waarom ik ineens niet meer huil sinds mijn baarmoeder eruit is
Neuken is zeker al genoemd?

Ik denk dat het sowieso goed is om te bewegen. Voor je gestel, voor je conditie, je geestelijke en lichamelijke gezondheid. Dus niet echt iets nieuws.

Yas, goed dat ik je tref, wil je nog condeleren met je verlies (kan geen smileys gebruiken). Heel veel sterkte.

Minder drinken is trouwens ook goed voor je heb ik gemerkt. Althans, ik heb gemerkt dat te veel drinken slecht voor je is. Wel, ik gok maar dat daardoor mijn maagwand vatbaar werd voor allerlei zaken waardoor ik een wandelende maagzweer ben nu en dit nu uitgeput zit te typen, om straks een tentamen af te leggen halfdood.

Maar als ik me weer beter voel ga ik weer sporten, vechtsport, zwemmen en hardlopen, is dat dan emotioneel lichaamswerk of gewoon sport?
Ik denk sport dat is ook een stuk praktischer, als ik ga trainen zeg ik niet ineens: Jongens ik ga even emotioneel lichaamswerken

Denk niet dat mijn emotionele lichaamswerk-maten me nog serieus nemen als ik met zulke termen gooi
Ghe Meds, je reputatie is dan meteen kapot.

Examen binnen, een klein bescheiden plastic champageglas rose (ieuw) erop gedronken en m'n bed zo in want moet nog studeren voor een ander examen. En als ik dan beter ben, rustig 'emotioneel lichaamswerken' oftewel m'n lijf afbeulen zodat ik niet hoef te denken en nog strakker worden.
Dank je wel, Digi.

Ik heb van de huisarts pillen gekregen, voor de maagpijn en tegen het braken. Ik mag alleen bouillon en beschuit.

Over 2 dagen moet het over zijn, zo niet, weer aan de bel trekken. En ook bij koorts direct bellen.

Kan gewoon een virus zijn, maar ook een uiting van heftige stress. Dat moeten we maar weer afwachten.

Genoeg lichaamswerk

Ben dus niet gaan werken, Twins.
Geen bijzonderheden
Hoe voelt een maagzweer dan? Ik ben ineens bang voor alles, sinds mijn moeder zo wreed is weggerukt.
Geen bijzonderheden
x
Dan heb ik geen maagzweer, heb geen pijn in de rug.

Wel hevige pijn in bovenbuik.
Geen bijzonderheden
Verdriet, stress en angst slaan echt wel op je lichaam, waar ik niet mee wil zeggen dat die pijn van Yas daardoor veroorzaakt wordt.

Beterschap en natuurlijk ben je vandaag niet gaan werken (zal geen knuffel doen daar hou je niet zo van toch:-)

Ik heb net een blaasontsteking gehad, en dan probeer ik niet alleen op een natuurlijke manier te genezen (niet gelukt;-) maar ook aandacht te geven aan wat mijn lichaam hiermee wil zeggen.

Boeiend topic Jooniey heb je zin om wat meer over jezelf te vertellen?
.
Nou, Twin, als ik blaasontsteking heb ren ik naar de dokter en wil ik toch direct ab hoor.
Geen bijzonderheden
Ik heb een hekel aan die zooi, maar als het moet dan moet het maar;-)
.
Nou Meds, ik moest wel braken. Bij zaken als koffie enzo, en dan met bloed erbij, wat een feest. Zwarte ontlasting erbij en dan word je huisarts eindelijk eens wakker geschud. Er is een biopsie gedaan en over drie weken mag ik eens bellen of ik dat beestje heb, en dan mag ik naas de pillen die ik al heb aan een stootkuur antibiotica (twee soorten) beginnen. Joechei.

Dus weinig emotioneel lichaamswerk. Voor de mensen onder ons met te veel woede in zich (ik ook) is een vechtsport wel een goed idee, of het er uitrennen. Of fietsen tot je echt kapot bent. Maar mij helpt goed rammen tegen iets wel, met schreeuwen erbij als t' mot. De buurman vindt het allemaal prima.
zwarte ontlasting? dan heb je een maagbloeding
Weet ik Meds. Was al zo actief als een konijn op sterk water. En ik mag overal zelf achteraan. Lethargie? Ja, gewoon uitzitten hoor, bloeden stopt vanzelf wel. Ja, maar of ik er dan nog goed aan toe ben? Het is hier eigenlijk lachwekkend hoe ze met je omspringen als patient, en triest is het ook. Maar vanaf een afstandje lach je wel, zij het redelijk (maag)zuur.
Ik heb zwarte ontlasting na rode wijn, maar dat telt dan niet hoop ik toch.
Geen bijzonderheden
Nee de wijn kleurt je ontlasting donker.
=
Eens met Meds. Artsen zijn er ook geheel op teruggekomen, waar het eerst mode was iedereen weg te sturen met stress. Mijn opa is door dit gedoe helaas zeer pijnlijk overleden en ikzelf heb ook te lang doorgelopen met allerlei aandoeningen waarvan men maar zei dat het stress was. Stress kan zaken verergeren maar het veroorzaakt geen maagzweren of kanker. Er zijn enge lieden die het over yin-yangbalansverstoring hebben en beweren zichzelf te hebben genezen met mediteren en goed eten van kanker en andere ellende. Nooit in die valkuil trappen. Trouwens, de eerste die in mijn gezicht beweert dat ik maagbloedingen en maagzweren heb van stress sla ik keihard in het smoelwerk. Da's dan jammer voor diegene met de gebroken kaak, maar het lucht mij verdomd veel op. Anti-stress, emotioneel lichaamswerk, dat idee.
http://www.nu.nl/gezondhe ... n-kanker-veroorzaken.html

Stress zou toch kanker kunnen veroorzaken volgens recent wetenschappelijk onderzoek. Maar een wetenschapper kan er ook wel eens naast zitten natuurlijk.
@ Meds wat zou je graag willen weten?
Over dat gebrek aan wetenschappelijk bewijs voor de samenhang tussen geest en lichaam heb ik wel wat twijfels.

Het is bijvoorbeeld wel gebleken dat mensen met een zogn. 'type A perssonlijkheid' (die korte lontjes even grof gezegd) meer kans op hartkwalen hebben dan mensen die niet deze karaktertrekken hebben.

En over emoties en de weerslag op het lichaam, als je verdriet voelt maar je blokkeert aktief het uiten daarvan, de bekende brok in de keel, of het gevoel van een steen in je maag, buikpijn, waar komt dat dan vandaan?

Overigens ben ik het eens dat het begint met gedachten. Als je aan emoties als bang boos bedroefd een negatief oordeel hangt van 'die mag ik niet hebben, dat zijn slechte gevoelens, ik negeer ze/doe alsof ze er niet zijn' zit er dus een kronkel in je gedachten, en niet in je gevoel.

En wat betreft het zweverig zijn, dat ligt voor een heel groot deel aan degene die de therapie geeft, das mijn ervaring althans.

Het zal ook het woord zijn, psycho motorische therapie en haptotherapie klinken al heel anders dan 'emotioneel lichaamswerk' terwijl er wel degelijk overlap is. Meer wegen die naar Rome leiden lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven