Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Pauwie = vis in onderstaand stukje. Het bewijs van slechte concentratie
Lukt het een beetje om Cesar te troosten wanneer hij wakker wordt 's nachts? Of wil hij dan wat te drinken om de zere keel te smeren?

Inad, van mijn kant ook een dikke knuffel. Ik hoop met je mee dat meevalt!
Hallo meiden,

Veel geschreven weer, gezellig.

@ Inad: wat een schrik van je moeder. Ik duim voor jullie dat het allemaal mee valt of iig te behandelen is. Krijgen jullie gelijk de uitslag?

@ Vis: heftig dat Mima nog steeds zo vaak wil drinken. Trek je het nog een beetje. (ik weet wel dat je er niets aan kunt doen, maar het lijkt mij toch wel zwaar zo nu en dan... ) Grappig dat Mima al uit een beker drinkt. Dat zie ik MM nog lang niet doen.

@ Aruba: Jeetje meid... is toch ook wel heel erg snel wat dat kereltje van jou allemaal doet. MM kan nog niet eens zitten en Saba staat al. Vind het ook heel grappig om te zien op de foto. Het is echt al een hele kerel zeg.

@ Pipi: vaag verhaal van het cb. Zo blijkt maar weer dat je het advies dus echt met een korrel zout moet nemen. Maar het belangrijkst is dat Prinsje weer helemaal goed gekeurd is!

@ Pauwie: spannend van de huizen. Wij zitten een beetje met hetzelfde. Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden, of juist niet he. Zijn jullie er al een beetje uit?

@ Nala: geweldige foto's van Essie en je zus. Echt heerlijk om te zien. Wel vervelend dat Essie ziekjes is en vooral dat je je serieus genomen voelt door je HA. Hoe gaat het nu met haar?

@ Dier: hihi Cesar lijkt dan toch meer op MM. Dat is ook zo een lekkere luie kerel. Hij rolt af en toe als hij onze handen mag gebruiken en hoeft zich dan nauwelijks meer om te trekken, maar alleen heeft hij daar gewoon nog geen zin in.

@ Lala: zwaai ook ff naar jou. Druk dus? Hoop dat je snel je ritme vindt.

Over de meeting: ik ga het helaas ook niet redden. Heb de reden op hyves geplaatst. Hoop eigenlijk dat we snel nog een datum prikken, want het leek me zo leuk!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben ontzettend druk met de studie. Gister een presentatie moeten geven (brrr) en donderdag een tentamen. Dus alleen maar aan het leren. Blij als het voorbij is!

Mijn zus heeft volgende week de grote onderzoeken. Heel spannend.

Verder zijn er 8 (!!!) meiden in mijn omgeving zwanger... Allemaal uitgerekend in juli of augustus (behalve eentje die al in april). Echt een babyboom. Helaas een vriendin vandaag een echo gehad waarbij het hartje niet klopte. Echt heel naar. Ze zijn er ook behoorlijk kapot van.

Ik heb vorige week ook nog gesolliciteerd (had ik dat al verteld?) Op een functie aansluitend op mijn studie. Is intern en ik vind het super spannend! Is toch een functie hoger dan mijn huidig werk en ben nog wat onzeker of ik het wel kan. Heel spannend dus. Ik hoop volgende week een uitnodiging te krijgen. *duimduim*

Nu lekker kopje thee opdrinken en dan mijn bedje in, morgen weer om 7.00 uur.
Troosten gaat goed gelukkig, geen drinken! Het is wat gemopper en dan geknuffel en klaar. Bij jou?

Heb inderdaad niet meer gereageerd Aapje maar leuk je sollicitatie, spannend! Zal voor je duimen.

Jeetje nog zo lang in spanning om je zus, lijkt me niet te doen pfff...sterkte weer.

Haha ook al zo'n luie vent, tis toch wat . Hoe ging je presentatie? Is zeker spannend!

Lala was je al even kwijt maar gewoon druk dus, rustig aan!
Ja maar jij geeft nog bv Vis. Das een verschil.

Het gaat al iets meer doorzetten gelukkig.

Sjit Inad, das ff wat minder, knobbeltje bij je mams.

Hoop dat alles goed is.

Dier, beterschap voor Cesar.

Essie gaat denk heel snel op d'r buik draaien.

Ze ligt iedere keer zo ver gedraaid, dat alleen d'r arm nog in de weg ligt.

Aapje, gelukkig huilt Essie niet zoveel als gisteravond. Helemaal niet eigenlijk.

Maar ze is de hele dag al aan de schijterij en spuugt makkelijk beetje melk eruit.

Hoorde net van vriendin dat ze met tandje doorkomen ook wel eens aan oortje zitten. (nooit van gehoord)

Morgen nog maar weer eens kijken in d'r mondje.

Maar ze is tot nu toe gewoon verkouden.

Suc6 met je tentamen!

Heftig hoor, van die vriendin met slechte echo. Hakt er altijd wel in he?

Zal voor je duimen voor die sollicitatie!
Aruba - Haha Het venijn zit hem in het 'netjes drinken'... Dat lukt nog niet altijd...:) Laatst heb ik haar opnieuw aangkleed.

Dier - arme Cesar . Hoop dat hij snel opknapt.

Cesar vondt FV eerst dus ook niet zo lekker . Mima zat net met een stralende glimlach naar me te kijken met de speen in haar mond... Maar drinken, ho maar

Hé Lala

He Inad wat vervelend van je moeder. Hoop dat het toch meevalt .

Denk dat het weinig zin heeft om de discussie aan te gaan mbt borstvoeding, want klaarblijkelijk hebben we verschillende referentiekaders. .
anoniem_79028 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 14:09
Reden: geen zin in discussie over een persoonlijke keuze
% gewijzigd
Dier, nee hier moet gedronken worden... Hij hoest heel veel en heeft een pijnlijke keel dus ik denk dat dat het is. Ook komt er met het hoesten nogal eens wat terug. Vannacht was hij om 24.00 - 3.00 uur - en 6.00 uur wakker. Ik hoop toch dat het einde in zicht is. Vandaag moet hij weer naar kdv. Hopelijk pikt hij niet weer iets nieuws op...

Dat van tandjes en oren heb ik ook ergens gelezen.

Die 8 meiden allemaal vriendinnen? Als je ze dan ziet en hoort denk je zeker veel terug aan hoe je er vorig jaar zelf bij zat?

Ik duim voor je hoor.
Yep oortje kan echt teken zijn, Nala. We houden de spanning er gewoon in, wie o wie krijgt zijn eerste tandje en wie o wie gaat voor het kunstgebit

Bedankt trouwens Aruba, wie zat er vannacht na anderhalve maand (?) weer de fles te geven, ME MYSELF AND I. Nooit dat soort dingen uitspreken . Maarre Cesar drinkt heel slecht momenteel, wel genoeg om je geen zorgen te maken maar te weinig om zijn buikje echt te vullen. Dus ben benieuwd. Denk dat we vannacht totaal 3 a 4 uur geslapen hebben en niet aaneengesloten. Dus BRAK maar onder de adrenaline gaat het prima.

Hopelijk pikt hij niets meer op inderdaad. Zonde als het weer van voren af aan begint. Hopelijk snel zon en lente, dat zal vast schelen. Nesta is het eerste jaar zo'n beetje non stop verkouden geweest blegh.

Vis, krijgt ze dan uiteindelijk weer de borst of na lang volhouden drinkt ze alsnog? Eigenwijze kinderen zijn het
Dier, zelf flesje geven kan heel goed. Heb t ook al wel eens gedaan, had toen net veel afgekolfd en toen kwam Mier ineens eerder dan gebruikelijk en was t 'op'. Zelf geven ging toen prima

Ach, die hoestende Sabaatje

Vis, discussie was niet de bedoeling hoor En wil ook helemaal niet tornen aan jouw keuze. Wilde alleen even oprecht jammer zeggen, meer niet.

Nala, grappig dat draaien. Op die arm kunnen ze heel lang 'vast' liggen Had Chica ook. Mier begint nu met opzij draaien. Leuk weer.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Dierewier, hoop op een betere nacht voor je.

Essie werd om 3 uur wakker, maar viel gelukkig weer in slaap tot 6 uur.

Vandaag gewerkt, maar had de hele dag koppijn. Was wel een leuke middag. Meteen klein cluppie naar een heel groot ballenbad geweest. Uurtje met de kids daar vertoefd.

Essie deed het weer super op het kdv.

Morgen is dan eindelijk D-day! De sleuteloverdracht.

Heb er tuurlijk heel veel zin in, maar vind het ook wel beetje moeilijk hoor. Loopt er opeens iemand anders in je huis.
Hmm, nu weer andere kindjes aan de beurt met hoesten en kuchelen. Sterkte voor Saba, Cesar en Essie nog maar eens. Hier is Mattie begonnen aan de volgende snotneus.

Cesar dus ook wat minder drinken. Dat doet ons moppie dus ook sinds hij ziek is geweest. Niet dramatisch, maar wel maar 120 per keer ofzo. Terwijl hij qua gewicht enzo wel meer zou mogen. Vorige keer al gemopper op CB, dus ik vrees het ergste voor volgende maand. Mannetje is zelf trouwens wel tevreden. En slapen gaat ook ok, geen nachtelijke drankjes.

Inad, wat naar van je moeder. Hopelijk kan het allemaal goed behandeld worden. Veel sterkte, hoor.

Aapje, duim voor je sollicitatie en ook voor uitslag van zus!

Morgen komt middelb. schoolvriendinnetje hier. Heb ik 10 jaar niet gezien, dus vind het spannend!

Verder beetje winterdip of whatever. Vind het maar druk, werken en dan thuis ook nog van alles en een man die op onregelmatige tijden werkt en twee kids waarvan er één opeens lijkt te zijn gestopt met haar middagslaapje... GRRR!

Zal vast tijdelijk zijn, maar is nu even beetje veel.
Hallo Allemaal,

even een koppiepeest van t ziekenhuisverhaal want ben op werk dus even snel en sneaky :

AAAAAAAh, zo fijn. Het blijkt allemaal heel erg mee te vallen.

Schijnt dat ze net overgestapt zijn van analoge mammografie naar digitale en dat ze nu ineens van alles zien of beter gezegd: alle hele kleine dingen die ze voorheen niet gespot zouden hebben zien. Wat mijn moeder heeft blijkt zo klein dat er niet eens een punctie kon worden genomen. Het is wel wat het is en kan zich eventueel gaan ontwikkelen, dus ze doen over een half jaar wel extra controle, maar het kan zich ook pas over 20 jaar gaan ontwikkelen of nooit. De huisarts heeft ons dus banger gemaakt dan noodzakelijk, maar die zal ook wel moeten wennen aan de nieuwe ontwikkeling en het eerder doorsturen van mensen. In de analoge tijd was het verhaal dat huisarts vertelde wel gedegen geweest, nu dus te sterk uitgedrukt. Het kan dus wel zijn dat ze het alsnog krijgt, maar vooralsnog is er geen reden tot zorg en hoeft ze niet te worden geopereerd etc. Wel fijn van de extra controles, zeker vanwege wat het –zeker gezien haar leeftijd- kan worden, maar ook lastig hoe in deze tijd je dus dingen weet die je voorheen pas na jaren of misschien wel nooit ontdekt zou hebben.

Maar we zijn dus allemaal heel erg opgelucht. Bedankt allemaal voor de lieve reacties en het duimen

Ik ben net op werk aangekomen. Zo meteen weer van plek af om te kolven. Mier is op kdv en gaat goed (heb al even gebeld )

Fijne dag allemaal, hier gaan we er in elk geval een extra mooie van maken. Moeder komt vanavond eten (die is de komende weken onder de pannen bij alle 5 haar kinderen, dus iets positiefs uit hele zorgenmaakverhaal in elk geval! ).
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad : Fijne berichten moet je altijd vieren!!!

Moppie draait hier wel van buik naar rug. Van rug naar buik duurt denk ik nog wel even.

Wauw , dat staan bij die knullen... Dat zie ik er hier voorlopig nog niet van komen.

Heb eindelijk duidelijkheid op mijn werk.. Ik ben eigenlijk heel opgelucht. Wat ik dacht, zien zij ook. Op dit moment (een bevalling, 3 kids en wie weet verhuizen) even pas op de plaats en lekker genieten van al het mooie in het leven. Ik vind het prima, al wil ik nog steeds wel naar een andere locatie, maar dat komt in het nieuwe schooljaar wel goed.

Moppie heeft gelukkig nooit moeite gehad met afwisseling bv en bv uit een flesje. Het lijkt me best lastig als ze geen flesje willen pakken..

VErder even zwaai, moet ook nog steeds wennen aan werken en alle andere dingen daarnaast.
O, wat heeeeeeeeerlijk Inad, geen zorgen nog dus. Jippie! Lekker samen eten vanavond. En jij nu dus ook serieus aan de slag op werk. Zet 'm op!

Lekker Pauw, die opluchting. Geniet maar fijn van alle mooie dingen. ff Vraagje trouwens. Was het bij jullie van 1 naar 2 kinderen ook zo'n omschakeling? Ik hoor dat wel eens om me heen en kon me er eerst nog niet zoveel bij voorstellen, maar begin dat nu toch wel beetje te merken. Ben benieuwd of het van 1 naar 2 anders was dan van 2 naar 3 voor jullie.

Vriendin was hier vanmorgen en was gelukkig echt heel goed samen en niet ongemakkelijk ofzo na een pauze van 10 jaar elkaar niet zien. Had ik ook wel verwacht, anders had ik niet afgesproken. We wonen nogal ver uit elkaar, dus vaak elkaar zien wordt het vast niet, maar hoop toch snel weer eens verder te praten, want was nu veeeel te kort.

O ja, Dier, zaterdag gaan we naar je stadje, hoor! Maar niet naar de vinexwijk, daar wonen zeker geen vrienden van ons haha. Zijn toch wat minder burgerlijk dan jij Nee hoor, geintje, heb er trouwens wel 2 ooms en tantes wonen. En toch nog wel wat bekenden, maar daar komen we nooit.

Nu genieten van rust, het peutertje slaapt weer vandaag gelukkig.
Van 1 naar 2 was veeeeel pittiger dan van 2 naar 3. Moppie draait gewoon mee in alle routines. Met 1 ben je toch wat sneller en flexibeler dan met 2 en dan nog 1 erbij maakt ook niet meer uit. Ik merk ook dat de twee groten me soms helpen met de kleine. Speentje, luier, afleiding, spuugdoekje etc. Ze doen van alles voor d'r.

Leuk trouwens van die vriendin. Ik heb ook een vriendin waar ik wel weer eens contact mee zou willen. Woont helemaal in Zwolle... voor mij niet naast de deur.
Super fijn nieuws Inad. Maar toch een voor alle zorgen.

Hoor jullie over de overgang van 1 naar 2. Wisten jullie meteen al na de 1e dat er een tweede zou komen?
Aapje, las dat je je laatste tentamen hebt gehad.

Heerlijk gevoel lijkt me!

Inad, das fijn om te lezen! Gelukkig viel het tot nu toe mee.

Prettig dat ze goed in de gaten wordt gehouden.

Pauwie, begrijp alleen ff niet hoe de situatie op je werk nu voor jou is?

Ga je stoppen met werken?

De sleuteloverdracht gehad. Voelde echt dubbel, maar zijn tuurlijk vooral blij dat we het kwijt zijn!

Zo mijn nagels laten doen.

Weet niet of ik er morgen nog ff ben, gaan een lang weekend weg met mijn ouders, zusje en zwager. Gaan naar de Vossemeren!
Nala ; Als de directie wegviel was ik degene die de boel opving, dat heb ik nu losgelaten , voelt een stuk relaxter..

Blijf dus wel gewoon erken , maar heb op het moment minder zware verantwoordelijkheden.

Veel plezier bij de Vossemeren.

Ik ben gisteren uit eten geweest en daarna wezen stappen met collega's. Was echt weer helemaal leuk. Alleen de terugreis met de auto was heel spannend en glad, ik was blij dat ik thuis was.
Ah Inad, weet nou niet wat ik moet zeggen. gelukkig valt het mee met je moeder of wat naar dat het toch " iets" is. Nou hoop in ieder geval dat het zo klein blijft en niet gaat groeien. Fijn van controles, maar zal dan toch elk half jaar heel spannend zijn.

Aapje ook nog steeds in spanning om zus. Hoop zo dat het meevalt

Nala, snap dat het dubbel is als je echt de sleutel overdraagt van huis waar e met plezier hebt gewoont. Hopelijk leuk weekend.

Pauwie, moeilijk hoor al die keuzes wat je wilt. Ik heb dat ook altijd gehad met huizen, die enorme twijfel van iets duurder leuker huis of goedkoper, welke plaats, leuk en klein of groter en minder leuk enz enz. Maar eigenlijk sinds we huis gekocht hebben ben ik er vooral blij mee en eigenlijk geen twijfels meer.

Verder is Prinsje een beetje ziek. Een dag alleen maar gespuugd en sinds spugen over is jammerig en hangerig. Vannacht rot nacht gehad. Een aantal keer werd hij wakkeer en was ontroostbaar. Althans was alleen te troosten met wat te drinken, maar begon vaak weer als ik hem in zijn bedje legde. En dan als ik weer een uurtje sliep begon hij weer. Vandaag alleen maar bij papa en mama op schoot gehangen, wilde niet in bedje. Dus niks in huis gedaan helaas, terwijl er nog wel wat moet gebeuren voor we overgaan. (hoewel een keer een rustig weekend dagje na een paaar maanden ook heel lekker is) Ik zal zo blij zijn als we over zijn. We beginnen allebei erg moe te worden en heb ook wel eens zin in wat anders doen in weekend dan klussen.

Zo, ik ga nu mijn bed opzoeken
Meiden!

Inad wat een goed nieuws zeg! Ben helemaal blij voor je. Geniet van je mams!

Rebbel beetje dipje. Soms kan het je gewoon beetje overvallen he? Drukte, moeheid, geregel etc. Is best pittig. Ik vind overgang soms ook wel heftig. Met 1 kun je zoveel doen vooral als ze wat ouder zijn en nu is het toch meer geregel. Geniet er wel van en het gaat prima maar je bent toch veel meer aan het organiseren. Begrijp het dus wel. Hopelijk gaat Bekkie wel snel weer middagdutje pakken, is toch lekker! Daarom ook meer zin in lente trouwens. Minder kleren, minder aan te trekken om naar buiten te gaan en Cesar tegen die tijd ook in buggy, heerlijk. Leuk met je vriendin trouwens, altijd spannend. Haha niet in Vinexwijk . Willen ze hier ook niet wonen, staat nog een huis te koop hoorde ik . Weer babygesnoven?

Essie ook snottie, succes en hoe ging de overdracht? Fijn dat het achter de rug is!

Pipi ook wat hangerigheid in the house, succes.

Pauwie keuze is gemaakt, dat is ook wel een relaxed idee. Rustig aan doen!

Moet weer verder....
Even snel;

Ons weekend weg was super, foto's staan op mijn Hyves.

Hebben weinig gedaan; even gewinkeld, gezwommen en veel spelletjes gedaan.

Helaas heb ik nu 2 zieken thuis. Essie d'r diarree werd zaterdag echt heftig en is nog steeds zo. (denk buikgriep)

ORS wil ze helaas niet en water ook niet.

Gelukkig drinkt ze wel d'r flessen leeg, is vrolijk en heeft geen koorts. Maar hou het wel in de gaten.

Vent heeft helaas ook buikgrieppie. Dus hoop dat het mijn deurtje voorbij gaat...

Gister heeft Essie zichzelf voor het eerst omgedraaid van rug naar buik goed he?

Kom snel bijlezen! xxx
Ha, wat is het hier lekker.... rustig.

Jullie ook druk, moe en zat van de kou en prut op straat?

Hier vooral moe op het moment, maar niet zo gek na twee dagen werken. En een mannetje dat tegenwoordig ook weer 's nachts drinkt.

Mattie heeft weer een lekkere snotneus en Bekkie begint ook weer. Net twee weekjes ervan af, maar ach, dat heb je met die Hollandse winters.

Verder hebben we een heerlijke rollebol die zijn scala aan bijzondere geluiden nog steeds uitbreidt en ondertussen z'n hele kinnetje open kwijlt. Wacht met smart op tandjes en de eerste pauze tussen tand 1 en tand 2. Hij blijft er van tijd tot tijd last van houden en dit is al zeker 2 maanden zo. Gebruik nog geen spulletjes, iemand iets dat goed werkt? Heb zelf het idee dat het meer voor je eigen geruststelling is dan dat het helpt, maar das ook maar een theorie die nergens op gebaseerd is.

Ben moe, dus even geen reacties op iedereen maar een zwaai!
Hai meiden,

Idd lekker rustig hier.

Inad: wat een geweldig nieuws van je moeder!! Wat een opluchting zou dat zijn.

Nala: fijn dat jullie weekend zo lekker was.

Verder dus veel zieken en moeders die moe zijn. Balen meiden, maar wel heel begrijpelijk! Het is ook niet niets: werken, gezin, relatie en dan ook nog leuk en energiek zijn.

Hier gaat het goed. Voel met steeds beter en stabieler. Laatste tentamen achter de rug en dat geeft ook veel ruimte.

Gister met mijn man uit eten geweest en dat was helemaal te gek. We raakten maar niet uitgepraat en hebben er allebei enorm van genoten!

Vanochtend bij de cb geweest. MM is nu 65 cm en 7260gr. Doet het goed. Alles was in orde. Vanavond voor het eerste een papfles gegeven en dit weekend gaan we met fruit beginnen. Spannend en leuk!

Nou ik duik zo mijn bedje in, morgen gaat om 6.00 uur weer de wekker. blug!

Oh zullen we trouwens wel snel een nieuwe date plannen?
Pipi, hoe is het nu met Prinsje?

Heftig soms he, een huis opknappen en verhuizen en zo?

Dierewier, overdracht ging goed hoor. Kopers waren zo blij, is hun eerste huis wat ze kopen.

Voelt toch bijzonder.

Rebbel, ik heb Dentinox (als ik het goed schrijf) gehaald, toen ik dacht dat tandje door kwam. Misschien helpt dat?

Gelukkig is Vent weer opgeknapt. Essie helaas nog niet. Blijft hetzelfde; alleen maar diarree. Is echt water.

Ze heeft gelukkig geen koorts en is over het algemeen vrolijk, maar zit me niet lekker.

Morgen maar weer de ha bellen.

Voorheen dronk ze d'r flessen nog leeg, maar laat nu soms een laagje staan. Het duurt me allemaal veel te lang.

Ben het ook wel ff zat hoor. Leef al 5 dagen van luier naar luier. Arme ziel zal ook best wel pijn aan d'r billetjes hebben.

Gelukkig heb ik nog geen last, maar heb verder weinig zin om iets in huis te doen. Dus zit tussendoor maar iedere keer te hangen.
Aapje, wat vond Mini Monkey van de papfles?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven