Afscheid basisschool

27-01-2010 13:25 8 berichten
Dit jaar neemt mijn jongste kuiken afscheid van de basisschool. Nu is het de gewoonte dat ze iets leuks maken/geven als afscheidskado.

Met de klas van mijn oudste hebben we een afscheidskreet per letter op t-shirts gemaakt, allemaal in de goeie volgorde gezet, en dan een groepsfoto maken.

Ik zou het leuk vinden om deze keer ook weer met iets redelijk origineels te kunnen komen. De ouders organiseren dit altijd.

Hebben jullie leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft bij het verlaten van de middenbouw een foto-klok laten maken met alle (toen)55 groepers.

Besteld via internet. Dit was een groepsfoto geplaatst in de klok.

Ik zelf vond het erg leuk
*
Aantal jaren geleden werd er bij ons op school door ieder kind aan iedere juf/meester een eigen beker gegeven. Beker door kinderen "beschilderd" met speciale verf en je eigen naam erop. Vonden wij echt superleuk idee!
Tja zoiets als de fotomok, fotoklok etc hebben ze dus al een paar keer gehad, en vind ik niet echt origineel meer.

Ik zoek meer iets waar ieder kind iets blijvends van zichzelf in kwijt kan, wat een geheel kan worden met elkaar,wat leuk is voor de school om op te hangen.
Een soort kleed waarbij ieder kind een eigen hokje heeft en dat mag versieren? Mozaieken van het schoollogo? Of de schoolnaam?
Een CD opnemen, met liedjes met een zelfgemaakte tekst.
een kookboekje maken.Alle kinderen maken een blad met een recept die ze zelf lekker vinden.Nog wat persoonlijke tekst erbij,zoals waarom ze het lekker vinden. En dan een groepsfoto als voorkant,inbinden,en voila!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven