Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
woensdag 27 januari 2010 om 11:45
woensdag 27 januari 2010 om 12:20
Ik kan wel merken dat mensen steeds meer eisen in hun profiel hebben dan voorheen, ipv suggesties.... Beetje jammer!
Naar die meid zonder profiel en pas 1 kaart verstuurd in 7 maanden stuur ik een lelijke kunst-kaart Daar heb ik er plenty van.
Als het goed is krijg ik deze week nog een pakje van zo'n 20 kaarten binnen. Daar zit van alles in. De vrouw wilde er kralen/knopen/garen voor terug. Nog maar even opzoek dus.....
Al kan ik vandaag niet de stad in, want ik heb me ziek gemeld op stage *oei oei oei*. Ben zwaar verkouden en ga liever even goed uitzieken. Voel me zooooo lamlendig qua lijf, mijn humeur gaat nog wel
Waaaahh alhoewel ik morgen super ga ontspannen in het hotel waar ik heen ga! Lekker alles eruit stomen in het stoombad en pootje baden in het zwembad... beetje sporten.. lekker eten en vooral ook lui doen en genieten
Dames, succes met alle verslagen en tentamens! Die van mij zitten er op en heb mijn eerste cijfer al terug.... een redelijke 6.9 :p
Goed... ik ga even boodschappen doen. Ik kom hier straks nog wel weer even kletsen. Al ben ik vooral off-topic bezig moet ik zeggen... ppppffff
Naar die meid zonder profiel en pas 1 kaart verstuurd in 7 maanden stuur ik een lelijke kunst-kaart Daar heb ik er plenty van.
Als het goed is krijg ik deze week nog een pakje van zo'n 20 kaarten binnen. Daar zit van alles in. De vrouw wilde er kralen/knopen/garen voor terug. Nog maar even opzoek dus.....
Al kan ik vandaag niet de stad in, want ik heb me ziek gemeld op stage *oei oei oei*. Ben zwaar verkouden en ga liever even goed uitzieken. Voel me zooooo lamlendig qua lijf, mijn humeur gaat nog wel
Waaaahh alhoewel ik morgen super ga ontspannen in het hotel waar ik heen ga! Lekker alles eruit stomen in het stoombad en pootje baden in het zwembad... beetje sporten.. lekker eten en vooral ook lui doen en genieten
Dames, succes met alle verslagen en tentamens! Die van mij zitten er op en heb mijn eerste cijfer al terug.... een redelijke 6.9 :p
Goed... ik ga even boodschappen doen. Ik kom hier straks nog wel weer even kletsen. Al ben ik vooral off-topic bezig moet ik zeggen... ppppffff
woensdag 27 januari 2010 om 13:11
woensdag 27 januari 2010 om 13:20
woensdag 27 januari 2010 om 13:31
JJ, ik woon in het diepe zuiden (M.) van NL.
Maar zoals gezegd ik kan niet op 11 april omdat zoontje dan jarig is.
Ik herken het nog zo de tentamen/inleverstress. Ben blij dat ik dat achter de rug heb. Hoewel, de studietijd was een geweldige tijd. Zoveel vrije tijd en heel veel leuke dingen gedaan naast studie.
Maar zoals gezegd ik kan niet op 11 april omdat zoontje dan jarig is.
Ik herken het nog zo de tentamen/inleverstress. Ben blij dat ik dat achter de rug heb. Hoewel, de studietijd was een geweldige tijd. Zoveel vrije tijd en heel veel leuke dingen gedaan naast studie.
woensdag 27 januari 2010 om 13:41
Postcrossing staat bij mij een beetje stil... Nog geen Hurrays en weer geen kaartjes...
Wat ik wel had is een pakketje bestelde postzegels, een doos met bestelde boeken en.............. een envelop uit Ijsland met een stel sokken!!!! Dank je wel Snjokorn! Ze zijn hartstikke mooi!!!
en nu de deur uit, ze staan al bijna te wachten met de camera! hihi
Wat ik wel had is een pakketje bestelde postzegels, een doos met bestelde boeken en.............. een envelop uit Ijsland met een stel sokken!!!! Dank je wel Snjokorn! Ze zijn hartstikke mooi!!!
en nu de deur uit, ze staan al bijna te wachten met de camera! hihi
woensdag 27 januari 2010 om 14:02
Vandaag een kaartje uit Duitsland binnengekregen.
Is een leuk kaartje die je op 2 manieren kan zien.
Staat eronder: Finger oder katze?
Strax eens postzegels bestellen, denk dat ik postzegelsmetkorting.nl uit ga proberen .
Eerder steeds via tntpost.nl gedaan maar heb alle soorten al eens gehad en vind het afwisselen van zegels ook erg leuk.
Zo heb ik nu ook de NL-zegels met de rookworst ipv de Beatrix, Groen of Liefde.
Verder nu bezig met mijn eigen PC-blog op te zetten, zo kan bijvoorbeeld mn moeder ook gewoon meegluren naar mn kaartjes.
Strax eens postzegels bestellen, denk dat ik postzegelsmetkorting.nl uit ga proberen .
Eerder steeds via tntpost.nl gedaan maar heb alle soorten al eens gehad en vind het afwisselen van zegels ook erg leuk.
Zo heb ik nu ook de NL-zegels met de rookworst ipv de Beatrix, Groen of Liefde.
Verder nu bezig met mijn eigen PC-blog op te zetten, zo kan bijvoorbeeld mn moeder ook gewoon meegluren naar mn kaartjes.
woensdag 27 januari 2010 om 14:32
Noa_lynn, even op google kijken bij vertalen. Daar zul je het wel vinden.
Succes met de blog opzetten.
Hier maar liefst 4 kaarten. Één official uit GB met een kaart uit Kent (maar hijzelf komt uit Londen) wat volgens mij ook nog eens een Unescokaart is.
Verder van StefanieV van DE ruil.
Een RR uit Maleisie, helaas niet zo mooi (ze hebben daar zulke mooie kaarten vaak). En een adverteerkaart van iemand van de meeting.
Denk dat Kozoo en JJ die ook zullen krijgen.
Succes met de blog opzetten.
Hier maar liefst 4 kaarten. Één official uit GB met een kaart uit Kent (maar hijzelf komt uit Londen) wat volgens mij ook nog eens een Unescokaart is.
Verder van StefanieV van DE ruil.
Een RR uit Maleisie, helaas niet zo mooi (ze hebben daar zulke mooie kaarten vaak). En een adverteerkaart van iemand van de meeting.
Denk dat Kozoo en JJ die ook zullen krijgen.
woensdag 27 januari 2010 om 14:50
quote:noa_lynn schreef op 27 januari 2010 @ 14:02:
Hmm wilde het kaartje hier laten zien, maar het wil niet .
Als je de kaart rechtop had dan zag je een hand met opgestoken wijsvinger en als je hm ondersteboven had dan zag je een kat zitten .
Hmm wilde het kaartje hier laten zien, maar het wil niet .
Als je de kaart rechtop had dan zag je een hand met opgestoken wijsvinger en als je hm ondersteboven had dan zag je een kat zitten .
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 14:54
Reden: Afbeelding plaatsen lukt niet
Reden: Afbeelding plaatsen lukt niet
% gewijzigd
woensdag 27 januari 2010 om 15:07
woensdag 27 januari 2010 om 15:10
quote:chrisy1 schreef op 27 januari 2010 @ 15:08:
Gisterenavond 2 hurray's, allebei de kaarten zijn 9 dagen onderweg geweest naar Malta en Hungary.
De eerste Hurray was leeg en de tweede was een korte bedankt voor de leuke kaart
Vandaag geen kaartjes en hurray's zover voor mij.
Jammer Chrisy, lege of korte Hurray's. En dan ook nog eens geen kaartjes.
Gisterenavond 2 hurray's, allebei de kaarten zijn 9 dagen onderweg geweest naar Malta en Hungary.
De eerste Hurray was leeg en de tweede was een korte bedankt voor de leuke kaart
Vandaag geen kaartjes en hurray's zover voor mij.
Jammer Chrisy, lege of korte Hurray's. En dan ook nog eens geen kaartjes.
woensdag 27 januari 2010 om 15:38
Steph, jammer van die kaart uit Maleisie.
Jippie, mijn kaart naar de VS is na 37 dagen geregistreerd. Was al bang dat deze expired zou raken, omdat de VS er meestal niet zo lang over doet.
Nu mag ik een kaartje naar Finland sturen. Een meisje van 3,5 jaar. Gemakkelijk profiel. Ik vertel iets over mijn zoontje. Die is bijna 4 dus ongeveer even oud.
Jippie, mijn kaart naar de VS is na 37 dagen geregistreerd. Was al bang dat deze expired zou raken, omdat de VS er meestal niet zo lang over doet.
Nu mag ik een kaartje naar Finland sturen. Een meisje van 3,5 jaar. Gemakkelijk profiel. Ik vertel iets over mijn zoontje. Die is bijna 4 dus ongeveer even oud.
woensdag 27 januari 2010 om 15:41
Teigera Zal ik dan die van die kerstman met 'peen' bestellen? Dan kunnen we uitwisselen....
edit: Ik heb ook nog gewone (stroofwafel) groeten uit holland
Sweetcandy dat hotel, dat klinkt goed hoor..! Daar heb ik ook wel zin in! Geniet er maar goed van!
C-estelle hoe is het gegaan met de opnames? Ik ben erg benieuwd.
Vandaag mijn kattenkaarten via martkplaats. Sommige kaarten zijn vrij oud, maar er zitten echt wel schatjes tussen.
Geen kaarten (dag 6), geen hurrays (dag 7)
terwijl ik dit schrijf begint het weer te sneeuwen....
edit: Ik heb ook nog gewone (stroofwafel) groeten uit holland
Sweetcandy dat hotel, dat klinkt goed hoor..! Daar heb ik ook wel zin in! Geniet er maar goed van!
C-estelle hoe is het gegaan met de opnames? Ik ben erg benieuwd.
Vandaag mijn kattenkaarten via martkplaats. Sommige kaarten zijn vrij oud, maar er zitten echt wel schatjes tussen.
Geen kaarten (dag 6), geen hurrays (dag 7)
terwijl ik dit schrijf begint het weer te sneeuwen....
woensdag 27 januari 2010 om 16:33
quote:noa_lynn schreef op 27 januari 2010 @ 15:20:
Heb de kaart ge-upload op hyves in beide varianten, zodat jullie hm toch kunnen zien.. (mapje postcrossing)
Ik heb hem gezien, best een mooie kaart zeg. Maar ja, Finger oder Katze........
Justme, lekker weertje zeg.
Heb de kaart ge-upload op hyves in beide varianten, zodat jullie hm toch kunnen zien.. (mapje postcrossing)
Ik heb hem gezien, best een mooie kaart zeg. Maar ja, Finger oder Katze........
Justme, lekker weertje zeg.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 16:33
Reden: verkeerde naam
Reden: verkeerde naam
% gewijzigd
woensdag 27 januari 2010 om 17:11
Hier geen sneeuw, maar regen.
Dat kan nog lekker glibberen worden vanavond.
Net thuis, helaas geen post voor mij.
Wel voor dochterlief, die zit helemaal in haar nopjes op de bank met haar nieuwe boekjes.
Ook geen hurrays erbij.
Wie weet morgen, nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
Sweetcandy, veel plezier in dat hotel.
Heerlijk zeg.
Dat kan nog lekker glibberen worden vanavond.
Net thuis, helaas geen post voor mij.
Wel voor dochterlief, die zit helemaal in haar nopjes op de bank met haar nieuwe boekjes.
Ook geen hurrays erbij.
Wie weet morgen, nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
Sweetcandy, veel plezier in dat hotel.
Heerlijk zeg.