** September 2010 uitgerekend! **

28-01-2010 09:14 191 berichten
Alle reacties Link kopieren

Democratisch is besloten om dit topic per 4-2-10 te splitsen in 3 groepen, om het overzichtelijk te houden.

1 - 10 september uitgerekend

11 - 20 september uitgerekend

21 - 30 september uitgerekend

Uiteraard is het gezellig om bij elkaar in te breken!

SEPTEMBER 2010! Naam Leeftijd Kind nr. Uitger. datum Bijzonderheden Tijgervrouw 29 1e 21 aug 4/2 echo + uitslag erfelijkheidsonderzoek MamaD 29 1e 4 sep VK 27/1 Zuster 29 1e 5 sep 16/2 termijn-echo, 26/2 VK Woesjke 31 1e 6 sep echo gehad op 27/1: 8 wk, 2 dg zwanger en het kindje is 1.62 cm., 10/2 10 wk echo Cindeke, Amsterdam 36 1e 7 sep 29/1 VK

11/2 echo Sanne-A, India 28 1e 10 sep echo 24/2 en 13/2 naar de gyn Mayls, Utrecht 28 3e (dochter van 4,5 jaar Mientje, en vorig jaar een engeltje Zaid*) 10 sep 2/2 echo + VK Ronkel 31 1e 10 sep echo gehad: kloppend hartje bij 7 wk, 6 dg Lindaatje, omg. Zwolle 24 1e 11 sep 28/1 echo - 8 wk, 3 dgn - 1,5 cm , 4/3 VK Sterremaud 28 1e (via 1e ICSI poging) 11 sep echo was goed! 0,86cm en hartslag 114 bij 6.5 wk zwangerschap. Volgende echo 15/2 Minime, prov. Utrecht 28 1e, zwanger mbv clomid 150 mg 12 sep 11/2 VK+echo Jemma, omg. Dordrecht 35 2e, zoontje van 3 13 sep 3/2 VK HannaB, regio NH 29 2e 14 sep 2/2 echo + gyn Rosa78 31 1e 14 sep sep 2009 miskraam, echo, 7 wk, 4 dg - alles goed! 11/2 echo Marjoleintje82 27 2e 15 sep 3/2 VK

11/2 echo Rijstkorreltje, Limburg 31 2e, dochter van 2,5 16 sep Echo 26/1 bij gyn: 6 wk, 6 dg, met kloppend hartje! In 2009 3 miskramen gehad. 2/2 echo Eva, Rotterdam 26 1e 16 sep okt 2009 MA en dec 2009 MK, 2e echo: hartje klopt, 6,6 mm! 19/2 termijn echo Melody 35 1e, 3e voor vriend 17 sep 4/2 termijnecho gyn, ivm onregelmatige cyclus Boefje, Utrecht 29 1e 18 sep 12/2 VK + echo Orion 25 1e 19 sep 24/2 VK + echo Aapie1980, Den Bosch 29 1e 21 sep 1/2 1e echo gehad, hartje klopt! 7,9 mm

11/2 1e afspraak VK

Schrijfster, Limburg 33 1e 22 sep 12/2 VK en echo Fee7 28 2e, dochter van 5 22 sep 11/2 echo. Aug. 2009 miskraam gehad AmyO 23 1e 23 sep Odi, Leiden 29 1e 24 sep 17/2 VK Chocolatelover 28 1e 26 sep 15/2 VK kip 24 1e 28 sep 4/2 echo gyn, aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dec 2008 miskraam Eucalypta, omg. Den Bosch 39 1e 29 sep 3/3 VK, begin 2007 een vroege miskraam gehad
Yeeeeee Odi!!! Ik ben er graag weer bij. Fijn dat je het topic over wil nemen.

Nogmaals voor de tabel:

Boefje

29 jaar

Utrecht

1ste kindje

18 sept uitgerekend

12 feb VK + echo

X Boef
Oja, goed idee Boef, om je regio/stad er in te zetten. Voor degenen die willen natuurlijk!
Odi, lief dat je de tabel wil overnemen. Schrok gisteren van Horizon's bericht :( Logisch dat zij de tabel niet meer kan bijhouden. Veel sterkte, Horizon!

Voor de tabel:

Fennah

25 jaar

Limburg

2e kindje

25 september uitgerekend

2 februari echo
37 weken zwanger!
Hoi Odi,

Hier nog even mijn gegevens voor de tabel:

Cindeke

36 jaar

Amsterdam

1e kindje

7 september uitgerekend

29 jan intake VK

10 februari 1e echo
ook voor de tabel (maar nieuw): HannaB, regio Noord Holland, 29 jaar, uitgerekend 14 september, tweede kind, 2 februari echo+gyn
ik geloof dat ik ondanks alle ellendige verhalen nog steeds graag mee wil blijven schrijven:

Mayls

28 jaar

Utrecht

3e kindje (dochter van 4,5 jaar Mientje, en vorig jaar een engeltje Zaid*)

10 september uitgerekend

2 feb intake VK + 1e echo

(p.s. je kunt horizons tabel ook citeren in een reactie en dan vanuit dat venster kopieren naar je openingspost en hem dan aanpassen/opschonen. succes ermee!)
he, hannab, wat leuk dat jij ook zwanger bent! gefeliciteerd!
Hoi HannaB, welkom & gefeliciteerd!

@ Malys, dankje, scheelt een hoop typewerk.

Ik zal vanavond alleen de mensen die zich hier nogmaals aanmelden in de tabel opnemen, om het overzichtelijk te houden.
HannaB, welkom Ik ben ook nieuw hier.

Odi, waren er op het topic zoveel meiden die zich aanmeldden maar niet meer meeschreven? De grootte van het aantal meeschrijvers heeft mij eerlijk gezegd doen twijfelen of ik mee wilde schrijven, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar de groep leek dus alleen maar groter dan het in werkelijkheid is? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik nooit meegeschreven met een maandtopic, lijkt me nu heel leuk om met jullie toe te leven naar september.
37 weken zwanger!
fijn Odi, nieuw topic. van mij kun je alles quoten uit de tabel van horizon.HannaB en Fennah; welkom!
Hi Odi,

Ik doe ook graag nog mee..

Jessie

34

3e kindje

20 sept uitgerekend

29 jan VK echo
Ik ben ook graag van de partij!

Kippetje

24 jaar

1e kindje

28 september uitgerekend

4 februari echo gyn

aug 2008 buitenbaarmoederlijke zwschap gehad en in dec 2008 een miskraam

Misschien kunnen we ook een regel in de tabel zetten: Met dank aan Horizon ofzo?

X Kip
fennah, er waren heel veel meiden bij de 1 of 2 keer iets gepost hebben en daarna nooit meer wat geschreven hebben. als ze later nog actief meegaan schrijven, kunnen ze altijd weer terug in de tabel natuurlijk.
hey hey, nou dan bij deze mijn 2'e post, kijken of ik een blijver ben

Ik vind het deze keer wel erg spannend omdat het eigenlijk de 'eerste' keer is dat ik het eerste spannende trimester bewust meemaak (bij mijn eerste was ik 18 weken zwanger toen het kwartje viel, lang verhaal ). Ook spannend omdat ik vorige week (voor het eerst sinds 1980, bij mijn geboorte) in het ziekenhuis ben beland met het vermoeden van een buitenbaarmoederlijke zw. of acute blindedarm. Dat was het beide niet maar zit nu wel in een onderzoekstraject. Hoop dus dat bijd e echo volgende week in ieder geval blijkt dat het met de zwangerschap goed gaat.....
Hoi Odi,

Ik blijf ook graag meeschrijven, mijn gegevens zijn up to date in de oude tabel.

Sanne
oh, hannab, dat klinkt wel spannend. hebben ze geen idee wat je hebt dan? en hoelang gaat het duren voor ze het wel weten?

(ik ben trouwens wel benieuwd naar dat verhaal van je eerste zwangerschap )
HannaB, klinkt heftig zeg... Zijn ze er wel achter wat er dan was? Snap wel dat jouw echo volgende week heel beladen is! Hopelijk is alles goed! Hoeveel weken ben je dan?

Mayls, ja das inderdaad vaak ook zo, dat mensen 1 keer posten en dan vergeten dat ze zich bij een topic hebben aangemeld, of om wat voor reden dan ook niet meer meeschrijven.

Ben trouwens wel benieuwd of ik me vanaf volgende week zwanger ga voelen... Hoor van meerdere meiden dat de klachten met 6 weken kwamen namelijk. Nu ben ik alleen moe, maar weet niet zeker of dat door de zwangerschap komt.
37 weken zwanger!
Odi mijn gegevens zijn ook up to date voor de tabel...

Fijn dat je het overneemt!

Verder niet zoveel te melden, behalve dat ik heel moe ben!

En weet niet wie het schreef/vroeg? Maar mijn eerste dag van mijn laatste cyclus was ook 14 dec. En de huisarts en Vk vertelde me dat ik dus 6 weken nu ben...
Hi,

ik was ook zo'n 'wel in de tabel, maar niet meeschrijver' Heb wel meegelezen! Wil ook graag in de tabel blijven en zal wat vaker proberen wat te schrijven. Ik ben vrij actief op het miskramenforum, waar ik na mijn miskraam in sept. ontzettend veel aan heb gehad. vind het alleen ook wel verfrissend om eens andere berichten te lezen dan van meiden die toch allemaal een moeilijke zwangerschap hebben door hun eerdere miskraam. Zit ook nog op babybytes...dus het kost soms gewoon veel tijd om overal mee te schrijven!!

Mijn gegevens:

31 jaar

1ste kindje (miskraam/missed abortion september 2009)

Utrecht

1ste echo gehad op 25 januari (ik was toen 6 wk6dg, met kloppend hartje)

2de echo gepland op 11 februari

Uitgerekend 14 september

Tip om zwangerschapsduur te berekenen www.babytjes.nl (en dan de zwangerschapscalculator)

nog even een vraagje. ik ben vanochtend keihard gevallen met de fiets over een restje ijs. Denken jullie dat dit kwaad kan? Maak me zorgen....
Nou ja, het lange verhaal in het kort, speciaal voor Mayls

Ik ben een onregelmatige menstrueerder, was net terug van een langdurig verblijf in een ver land, wel een test gedaan maar die was negatief en toen dus weliswaar drie/vier maanden moe, sjachie en een beetje misselijk, maar het was ook winter, was op zoek naar werk, net terug van lang weg, etc. dus dacht dat al die vage klachten daarmee te maken hadden. En toen zo half april (inmiddels bijna 3 jaar terug) bleek ik toch echt knetterzwanger. Aangezien de bijbehorende pappa ook in dat verre land woonde, had het vormen van een gezin nog aardig wat voeten in de aarde, en het feit dat ik nog op kamers woonde hielp ook niet echt, maar eind goed, al goed, ben inmiddels getrouwd, met een koophuis, vaste baan en een geweldige puberpeuter... Ideale omstandigheden dus voor nummer twee, mits de medische zooi geen roet in het eten gooit (er is iets mis in mijn onderbuik ter hoogte van dikke darm/blindedarm maar door zwangerschap kan men geen MRI doen en is men huiverig voor kijkoperatie en narcose dus dat maakt het allemaal wat lastig). Nu ja, komt tijd komt raad, maar vind het best spannend dus, mijn nuchtere ik is wat van slag
Jeetje wat een verhaal Hannah! Hoop dat alles goed gaat en er niets aan de hand is!

@ iedereen We zijn nou in ieder geval al weer met een flink groepje :-)
hoi! Fijn dat er een nieuw topic geopend is.

Ik doe graag mee:

31 jaar, eerste kind, echo gehad op 27-1: 8 wken en 2 dagen zwanger en het kindje is 1.62 mm. Uitgerekende datum: 6 sep 2010.

10 feb echo (10 weken)

Ik had gister rood bloed (niet veel maar toch). Heb meteen in paniek VK gebeld en mocht een vaginale echo krijgen (ze had meteen tijd!) Met paniek op de fiets....en toen bleek dat alles goed is. Ik zag het hartje kloppen en het kindje is groot genoeg, (8weken, 2 dag , 1,61mm) ze zag verder ook geen bloed in of rondom baarmoeder. Ik heb ook een printje gekregen!!!!

Ze zei: ik zie nu niets dat erop wijst dat het mis is of kan gaan, maar je zit nog in de 3 maanden dus er kan nog wel iets misgaan, maar niets duidt daar op.

Ik heb gehuild van opluchting en vreugde. Sindsdien ook geen bloed meer.

Bloed kan van alles zijn zei de VK: je baarmoedermond is extra doorbloed dus gaat makkelijk bloeden. Toch nam ze mij erg serieus en zei ook dat als ik weer bang ben ik altijd mag bellen. Ze zullen er alles aan doen om me gerust te kunnen stellen. Ben erg blij met deze VK. (nijmegen, Donna).

@Rosa78: ben ook gevallen vandaag, maar toen ik gister zag in wat voor 'zwembad' die kleine zwemt....je kan echt wel een stootje hebben, met name de eerste periode. Bij twijfel VK bellen!
@Odi; super dat je een nieuw topic hebt geopend. Meteen voor in de tabel;

Rijstkorreltje

30 jaar

Limburg

2e kindje (dochter van 2,5)

2009; 3 miskramen

16 sept uitgerekende datum

2-2-2010 weer naar gyn voor echo.

@HannaB; welkom en gefeliciteerd! En ik hoop dat alles goed gaat met je buik!

Rosa78; als het goed is moet dat vallen geen kwaad kunnen.

Zo, ik ga even liggen. Heb vandaag gewerkt en ben kapot. Dochter is nog bij oma en daar krijg ik zo te eten, maar ben eerst even langs huis gegaan zodat ik een half uurtje kan liggen. Zijn jullie ook zo moe? Volgens mij is het geeneens van de zwangerschap, van van slaapgebrek. Ik word iedere ochtend rond 5/ 6 uur wakker omdat ik moet plassen en dan ga ik me daarna fijn zorgen liggen maken, dus dan slaap ik niet meer....

O, en wie gaat mij leren hoe ik van die leuke smilies e.d. kan maken???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven